2013 m. rugpjūčio 24 d., šeštadienis

Dingę. Antras sezonas. Dvidešimta serija

Vienas tų dalykų, kurie labiausiai jaudino ir tebejaudina bet kokios kultūros krypties mėgėjus yra tai, kas yra nutylima. Aš nekalbu apie tai, kad žmonėms dažnai nepatinka, jog autorius, turėdamas tam puikią progą, nepakreipia istorijos į vieną ar į kitą pusę apie tai net nepagalvodamas. Taip, tuo piktinasi daug kas, bet susitaiko visi. Aš kalbu apie tai, kuomet kūrėjai padaro sąmoningus posūkius tam, kad jie tam kūriniui atneštų dar daugiau naudos - ar populiarumo, ar kokybės prasme. Tie nutylėjimai tiesiog veda iš proto visus svajotojus, kurie vėliau kone sapnuoja apie tai, kaip būtų pasikeitę ateities įvykiai jei vienas ar kitas dalykas būtų buvęs pasakytas.

Tokie triukai vienoje ar kitoje vietoje kartais pasirodydavo, tačiau pastaruoju metu jie yra stebėtinai išpopuliarėję. Dažniausiai jie pasireiškia kokia nors scena filme, kuri visiškai pakeičia žiūrovų požiūrį į visą kūrinį (iš karto į galvą šaunantys pavyzdžiai būtų didysis "The Sixth Sense" siurprizas ar "Inception" bei "Life of Pi" pabaigos). Tuo tarpu serialuose tokie dalykai ilgainiui dažnai turi labai rimtą įtaką ir jų eigai, ir jų palikimui. Pirmojo atvejo pavyzdys būtų turbūt paskutinė ketvirtojo "Breaking Bad" sezono scena, antrojo - paskutinės "Sopranų" minutės. Tačiau su "Dingusiais" šioje sferoje niekas nesugebės pasigalynėti.

Šis serialas, kaip jau esu ne kartą minėjęs, pristatė absoliučiai naują žanrą, kuriame nebuvo vienos paslapties. Jų buvo tiek daug ir tokių įvairių, kad šito projekto populiarumas neblėso. "Dingę" pasižymėjo abejose sferose; daugelis serialo scenų padarė didelę įtaką kultūrai, bet paskutiniųjų serialo momentų nepralenks niekas. O kalbant apie vietinės reikšmės, bet vis tiek įtakos galinčias turėti scenas, jų būdavo kone kiekvienoje serijoje. Ir bent jau man, šioje serijoje jos yra kol kas rimčiausios.

Aš jums nemeluosiu ir jūs nemeluokit sau - šios serijos jūs tikrai nepamenat dėl Anos Liusijos ir Kristijano kelionės. Paskutinės kelios "Two for the Road" minutės yra vienos žymiausių "Dingusių" istorijoje ir iki šiol man yra vienas didžiausių siurprizų televizijos istorijoje. Ir taip, aš tikrai šią seriją atsimenu tik dėl to momento (apie kurį vėliau), tačiau aš ir puikiai atsimenu savo minčių eigą pirmą kartą matant šią seriją (kuri yra labai panaši ir dabar).

Turbūt pusę serijos aš sėdėjau galvodamas tik apie vieną dalyką - viskas atrodo per daug paprasta. Anos Liusijos susitikimas su Džeko tėvu logikos ribose prideda dar vieną jau seniai ruoštą ir visai įdomų sutapimą. Bent man, žiūrint iš naujoko perspektyvos, daug prasmės čia nesimato. Žinome, kad Kristijanas gėrė ir į Australiją buvo pabėgęs su kažkokia moterimi, bet veikėjui tai nieko neprideda. Po serijos pabaigos galima teigti, kad tai buvo tiesiog paskutinis mėginimas padidinti žiūrovų simpatiją Anos Liusijos pusėn, bet manęs tai visiškai nepaveikė.

Tuo tarpu žiūrint ir iš viską mačiusio žmogaus pusės, ir galvojant tik apie tai, ką matėme iki šiol, šios scenos yra ganėtinai įdomios. Tas nutylėjimas, apie kurį kalbėjau pradžioje, man visuomet buvo įdomus ne tik šioje, bet ir kitose serijose (nors šioje jis buvo kone didžiausias). Anos Liusijos pokalbis su daktaru, jeigu jie būtų turėję pakankamai laiko pasikalbėti, tikrai galėjo pakrypti į priežastį, dėl kurios jie abu atsidūrė Australijoje. Tuo tarpu Džekui ši istorija būtų buvęs turbūt dar didesnis smūgis nei Sojerio pasakojimas. Čia nėra paprastas Loko ir Nadios susitikimas, šis būtų turėjęs realistišką psichologinę įtaką veikėjui, bet dabar ji yra didesnė žiūrovui, kas turbūt yra netgi geriau (beje, naujokai - prašau, atkreipkit dėmesį į Kristijano ir kitų veikėjų susitikimus. Ne į kiekvieną, bet tiesiog galvokit apie juos bendrai ir stenkitės atsiminti - simbolizmas galiausiai atsipirks).

Išplepėti nenoriu, bet mes esame tokioje vietoje, kurioje "Dingę" nieko nebedaro be reikalo. Kuo toliau, tuo labiau daugės įvairaus simbolizmo ir labai aiškiai mėtomų užuominų. Šioje serijoje ryškiausia jų buvo Kristijano vykimas pas savo dukrą. Kadangi jūs protingi, tai suvedėt ir patys, bet pasakius įspūdis vis tiek didesnis - taip, ji yra Džeko sesuo, tačiau jūs turbūt suprantant kaip viskas veikia. Atsiminkit, tokie dalykai pro šalį nebūna praleidžiami, ir Australija čia vėl nėra atsitiktinė vieta.

Tuo tarpu saloje man patiko tai, kad Ana Liusija į eterį nebuvo per daug kišama. Panašiai buvo ir jos praeities scenose, tačiau ir gerai - jos galima iškęsti tik po truputį. Nes su aktore kūrėjai šiek tiek prašovė - Michelle Rodriguez tinka vaidinti tik grynas blogiukes, o čia ją buvo bandoma padaryti kažkokia geriete su bloga praeitimi, kas iš fizionomijos jai tiesiog netinka. Veikėjos viena rimta scena, kurioje ji neįprastu būdu pavogė Sojerio ginklą, buvo visiškai nereikalinga, nes čia jokios meilės iš Anos pusės nebuvo, nebent taip buvo norima sukelti kažkokį Sojerio gailestį praslinkus didiesiems įvykiams, o ginklą gauti buvo galima subtilesniu būdu. Iki Šenon lygio Ana tikrai nebūtų nusiritusi, bet įkyrumo ji turėjo nemažai.

Visgi kiek viską atsimenu, manęs neapleidžia mintis, kad scenaristai šią seriją kūrė ne per daug kruopščiai. Jie žinojo, kad visų dėmesys bus į paskutinę sceną, todėl klausinėti apie menkesnius dalykus nebus kada. Tačiau laiko dabar yra ir didžiausias klausimas - kokio velnio Benas smaugė Aną? Jo paaiškinimas Lokui tėra klausimo išvengimas. Jeigu jam būtų pavykę, jis būtų užmuštas vietoje net nesulaukęs Maiklo (nors, pagalvojus rimčiau, jis gal ir žinojo, kad jis atvyksta). Pelnyti Loko pasitikėjimą tokiu būdu irgi yra kvaila. Tai galėjo būti pretekstas antraeilei istorijai ir Maiklo žudymams, bet vis tiek - man tiesiog nelogiška.

Ir taip mes prieiname prie Maiklo. Kai praėjusioje apžvalgoje jį sulyginau su Kler, panašumas buvo tik išnirime iš krūmų. Maiklas informacijos davė nepalyginamai daugiau, negu blondinė (kuri nedavė nieko), tačiau klausimų yra tikrai ne mažiau. Iš kur jų ten tiek daug, iš kur jie turi laivą ir panašūs dalykai vis tiek nebuvo atsakyti, bet istorija yra pakankamai įtikinama, kad salos gyventojai nieko daugiau nebeklausinėtų.

Ir visgi paskutiniosios serijos minutės yra sukaltos kaip neįtikėtino lygio trileris. Įtampos lygis jau yra užkeliamas paplūdimyje, kai visi sužino, kad Ana turi ginklą. Ir va kur tas lauktas subtilumas - nėra rodomas jau kliše tapęs bėgimas per džiungles, o tiesiog rodomos scenos bunkeryje.

Ir jos iš pradžių yra panašios į tokį didvyrišką momentą. Ana ir Maiklas, pagyvenę kurį laiką kartu, vienas kitą supranta ir žino, ką gali padaryti Kiti, todėl jų jausmai yra panašūs. Ir nieko nebūtų nustebinęs paprastas Henrio nušovimas iš Maiklo pusės (kad ir koks jis būtų neįdomus). Bet ne.

Analizuoti tų scenų nėra ko, bet pamąstyti galima. Jeigu Maiklas būtų pašovęs tik Aną ir išlaisvinęs Henrį, visiems būtų buvęs didesnis šokas vien dėl to, kad Maiklui buvo praplautos smegenys, nes Ana, kad ir kaip buvo stengtasi, didelio įspūdžio žiūrovams nepadarė. Bet įėjus Libei, veikėjai, tapusiai viena mėgstamiausių tarp publikos ir bendraujančiai su Harliu (pastarajam nepasisekė su pirmąja iškyla - pamiršo staltieses ir gėrimus, o vėliau ir draugė buvo pašauta...), iš tos scenos atsiranda ir gailestis veikėjams.

Maiklui šovus į save tampa aišku, kad jis bandys įrodyti, jog viską padarė Henris, kuris, kaip matome, yra visai patenkintas. Ir žinau, kad sakiau tai anksčiau, bet dabar tai yra tikra - dabar prasideda tikrasis "Dingusių" veiksmas. Čia jums ne amnezija.

Citatos

  • 'You too, Brutus?'
  • 'Here's the thing, even that would be good because then Libby would be like, "it's the thought that counts" - and I'll score major points. Especially when she sees me holding it over my head.'
  • 'You should really check it out sometime. I mean, if we ever, you know, get off this island.'
  • 'Because the man in charge, he's a great man, John, a brilliant man... but he's not a forgiving man. He'll kill me because I failed, John. I failed my mission.'
  • 'Hurley this is our beach, there's Jin.'
  • 'You're one of the good ones John.'

Veteranų kampelis

  • Tai, kad Kler yra Džeko sesuo, man yra turbūt kvailiausias "Dingusių" siurprizas, nors ir sutinku, kad netikėtas. Kai kada man atrodė, kad kūrėjai yra pasiruošę sujungti absoliučiai kiekvieną veikėją su kiekvienu įvykiu pasaulyje.
  • Kiti turbūt nežinojo to, kad Keitė, Kler ir Ruso rado jų teatro drabužius, todėl Maiklas juos apibūdino kaip apdriskusius bomžus. Ir Keitei nekilo klausimų?
  • Vienas nelogiškiausių dalykų - kaip Maiklas tikėjosi išlaisvinti Beną? Aš neatsimenu, ar tai yra paaiškinta, bet jeigu Benas puolė Aną tik dėl to, kad ši gautų ginklą, tai yra tiesiog long shot ir logikos šitame dalyke yra nulis.
  • Džeko tėvas - ką supratau tik dabar - bendravo su daugeliu veikėjų ir yra kaip šventoji dvasia, kuri ir juos visus suvedė kartu paskutinėje serialo scenoje.








Namų darbai: s02e21 - ?

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą