2013 m. rugsėjo 7 d., šeštadienis

Dingę. Antras sezonas. Dvidešimt trečia serija (2)

„Empire 500“ apžvalgose jau turbūt pastebėjote, kad filmai, kuriuose pagrindinę vietą užima romantika, man, švelniai tariant, nepatinka. To priežastis nėra tai, kad aš esu piktas ir vienišas žmogus, nemėgstantis kai kitiems pasiseka ar nekenčiantis meilės istorijų. Tiesiog jos per daugybę metų buvo taip nuvalkiotos ir tapo tokiomis banaliomis, kad į tas istorijas žiūrėti yra tiesiog visiška kankynė ir jos filmų kokybei dažniausiai nepadeda. Aš pripažįstu, kad kūrinių, kuriuose meilės tema yra plėtojama tikrai gerai, yra ir jų nėra tik penki, bet tai yra mažuma. Kodėl aš apie tai užsiminiau prie įspūdingos antro "Dingusių" sezono pabaigos? Todėl, kad čia prasideda viena tų puikių meilės istorijų, kurios yra toje mažumoje.

Aš smulkintis nenoriu ir galiu atskleisti jums iš karto: „Dingę“ yra serialas, kuris sukūrė dvi romantines siužeto linijas, kurios bent jau man kokybe yra absoliuti šios temos viršūnė. Viena tų istorijų pasirodys vėliau, ir emocine prasme ji man įtakos turės daugiau negu ši, bet Desmondas ir Penė irgi yra neįtikėtino lygio romantika. Ir tai yra būtent dėl to, kad ją sugebėta įpaišyti į bendrą serialo istoriją tokiu būdu, kad ilgainiui šie du žmonės darė didžiulę įtaką "Dingusių" eigai.

Tiesą sakant, aš nežinau, ar yra daug žmonių, kuriuos labai žavi Desmondo ir Penės meilė, ir tai greičiausiai yra subjektyvus dalykas. Galbūt man ji taip patinka dėl to, kad ji yra mano mėgstamiausiame seriale ir dėl jos jame atsirado keli didžiulio masto siurprizai, bet aš tam neprieštarauju. Turbūt tai vienintelis logiškas paaiškinimas mano atžvilgiu, kadangi, pripažinkim, šitoje meilėje kažko per daug originalaus nėra. Turtinga dukra įsimyli vargšą, tarp jų atsiduria merginos tėvas, o vyrukas bando įrodyti, jog jis yra tinkamas jaunikis.

Bet tai veikiausiai yra istorija, kuri negali būti sukurta banaliai ar blogai. Čia pakeri meilės trikampio nuoširdumas. Kaip jau pamatėme šioje serijoje, Desmondas ir Penė daro viską, kad galėtų būti vienas su kitu, ir kaip pamatysime ateityje, Čarlzas Vidmoras darys dar didesnius dalykus tam sutrukdyti.

Tačiau visą šitą filosofavimą ištraukiau tik iš paskutinės serijos scenos, o iki jos vedę įvykiai buvo ne mažiau nuostabūs. Na, bent jau vykstantys dabartyje. Nes praeities scenos, kuriose yra rodomas Desmondas su naujuoju draugu bunkeryje, pasitarnavo tik vienam dabarties siurprizui ir vienam supratimui apie anksčiau matytą įvykį.

Pastaruoju atveju aš kalbu apie Desmondo sugebėjimą uždaryti duris bunkeryje. Tai yra absoliučiai toks pat atvejis kaip ir tuomet, kai buvo užtrenktas Lokas. Apie šitą dalyką aš niekada nebuvau pagalvojęs, bet pamąstykim. Jau ir taip logiška, kad požemiuose, kurie pastatyti prieš kelis dešimtmečius, iš niekur nieko neužsivers durys, todėl privalo būti kažkoks tai padaręs pašalinis žmogus. Su „Dingusių“ paslaptingumu galima galvoti, kad kas nors specialiai užtrenkė duris, ir nors tai yra nelabai logiška, tai yra įmanoma. Tiksliai neatsimenu, ar ši tema dar bus sugrąžinta, bet ši kūrėjų užuomina buvo palikta tikrai ne be reikalo.

Kalbant apie dabarties siurprizą, tai, žinoma, yra Desmondo manymas, jog jis sudaužė „Oceanic“ lėktuvą. Iš pradžių pakalbėkim apie sutapimus - mygtukas yra nepaspaudžiamas tik vieną vienintelį kartą, ir būtent tą pačią dieną į salą nukrenta lėktuvas? Net ir didžiausi skeptikai suabejotų. O kalbant apie tokius, tai Lokui turėtų sukelti rimtų minčių. Juk jis yra žmogus, kuris tiki tikrai daug kuo, ir net jei jis visiems aiškina, kad tai netiesa, visiems yra aišku, jog Džonas nenori tikėti aukštesniu tikslu, bet tai ir toliau daro.

Ir sužinojęs faktą, kad lėktuvas sudužo tą pačią dieną, toliau jis viską darė iš užsispyrimo - jo teorija apie beprasmišką bunkerį buvo sugriauta, bet nenorėdamas pasirodyti silpnas, jis vis tiek pasiryžo nespausti mygtuko (beje, kiek ne į temą - viena mėgstamiausių mano "Dingusių" citatų, panašiai kaip ir Saido pirmojoje dalyje, yra Loko sakinys Desmondui apie šviesą, kuris yra pirmasis prie citatų).

Ir staiga per keliolika minučių Desmondo mintis, kad galbūt testuojami yra ne "Swan", o "Pearl" esantys piliečiai pasirodė esanti visiška tiesa (na, bent jau iš to, ką matėme). Pas Kitus keliaujančio penketo atrastos sąsiuvinių krūvos tai tik patvirtina. Net peržiūrėjęs visą serialą aš negaliu jums atsakyti ką DHARMA iš tikrųjų darė, bet kad ji viską darė keistai, yra faktas. Jie, pagal kol kas turimas žinias, paleido nesąmoningą ratą, kur vieni turi spaudyti mygtuką, kiti apie tai turi rašyti, bet niekas jais paprasčiausiai nesirūpina (apart maisto siuntimo). Logikos čia yra nulis, bet hey, ką aš suprantu apie mokslą?

Kalbant apie susitikimą su Kitais, jis iš daugiausiai žadėjusios istorijos davė turbūt mažiausiai. Taip, galiausiai buvo atskleista, jog šitie žmonės tikrai nėra laukiniai (arba jie bent jau neturi tikrų barzdų) ir negyvena sukiužusiose trobelėse (ką atskleidė Saidas, nors jo vaikščiojimas po tuščias lūšnas ir dar vieno tariamo liuko atradimas tikrai buvo baugus), tačiau intriga buvo palikta ateičiai.

Kartu buvo ir parodyta, jog Henris (galiausiai pripažįstu - man jį šiuo vardu vadinti yra labai sunku, bet jis tuoj pasikeis) tikrai nėra paskutinis Kitų kompanijoje ir jis ten yra labai aukšto rango. Nors galvojant iš tos pusės, kai šiuos dalykus pamačiau pirmą kartą, labai banalu nėra - abu faktai buvo nuspėjami, bet tai, kad jie patvirtinti oficialiai, vis tiek davė šiokį tokį šoką ir buvo leista žiūrovams suvirškinti informaciją prieš rimtus įvykius. Gero po truputį, ane?

Maiklo ir Volto išvykimas irgi turėtų būti gana svarbus momentas, bet jis nebuvo per daug akcentuojamas ir tai buvo greičiausiai dėl to, kad ši tema bus palikta likimo valiai. Aš nesakau, kad šių vyrukų daugiau nebematysime, bet kuomet ji bus priminta, apie šią porelę jūs jau būsite pamiršę.

Mano turbūt vienintelis nusiskundimas antrojoje dalyje yra susijęs su minusu ir pirmojoje serijoje - be reikalo kišami antraeiliai veikėjai. Kler ir Čarlio romanas bendrai nuotaikai netiko absoliučiai. Eko nepasakė praktiškai nieko, ir buvo paprastas statistas. O kulminacija yra Harlis - gerai, tebūnie jis privalo pranešti saviškiams apie kitoje salos pusėje esančius pavojus, bet man tai yra tiesiog priežastis įtraukti storulį į istoriją.

 Taigi, pasibaigus 23 serijoms, kokių klausimų palieka šis sezonas? Pagalvokim:
  • Kam nelaukiniams, kurių vado vardas nėra Henris, yra reikalingi meilės trikampio dalyviai Sojeris, Džekas ir Keitė?
  • Ar Harlis susitiks skraidantį paukštį-dinozaurą?
  • Ar Maiklas ir Voltas turi pakankamai benzino pasiekti pagalbą?
  • Ar Saidas grįš pas būsimuosius tėvelius-korėjiečius, ar keliaus į priekį?
  • Kiek truks Kler ir Čarlio romanas?
  • Ar Desmondas, Lokas ir Eko liks gyvi? (SPOILER: nebūkit naivūs)
  • Ir c'mon - ką darys Penė, iš šachmatininkų sužinojusi Desmondo buvimo vietą?
"Dingę" yra įvaldę sezono finalų meną, ir su šia serija jie viską dar labiau patvirtino. Jie parodė tiek daug įspūdingų įvykių ir paliko tiek intrigų, kad norisi kuo greičiau pulti prie trečiojo sezono. Ką aš tuoj ir padarysiu.

Citatos

  • 'And the night that he died for nothing, I was sitting right up there, all alone, beating my hand bloody against that stupid door screaming to the Heavens asking what I should do. And then a light went on. I thought it was a sign. But it was not a sign. Probably just you going to the bathroom.'
  • 'Once you leave, you'll never be able to get back here. And my hunch is you won't say a word to anybody because if you do, people will find out what you did to get your son back.'
  • 'You want to hear the part about me nearly being killed by the flaming fireball -- or the flying fork?'

Veteranų kampelis

  • Gerai, vienas dalykas - tuomet, kai pasirodė balta šviesa, ar gali būti, kad jie keliavo laiku? Nes efektas toks pats, bet vėlesni įvykiai, kai atvyksta tariami gelbėtojai, man logiškai nelabai susiveda.






Namų darbai: s03e01 - A Tale of Two Cities

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą