2013 m. rugsėjo 21 d., šeštadienis

Dingę. Trečias sezonas. Ketvirta serija

'I just wanted you to know there's nowhere to run.' - Ben

Nežiūrėkit į tai, kaip į gyrimąsi savimi (nors iš dalies tai turbūt yra tiesa), bet man patinka argumentuoti. Aš tai toli gražu darau ne visada ir aš nesu iš tų, kurie galvoja, jog kiekviena nuomonė turi būti tvirtai pagrįsta, tačiau kai tai padarau, apima kažkoks didvyriškumo jausmas. Noriu tikėti, jog aš nesu toks vienas, bet jeigu taip ir būtų, nieko blogo tame nematau.

Žmogui, kritikuojančiam kitų kūrinius, argumentavimas privalo būti viena pagrindinių savybių, nes antraip tai galiausiai liks tik tavo nuomonė, o, pripažinkim, kiekvienas ją turim, tad tai nebūtų kažkas ypatingo. Bet kai žmogus žino, kas yra blogai, bet nežino kaip tą dalyką ištaisyti, tuomet atvejis yra sunkesnis. Ir man jau kelintą kartą nuskyla: atsakymas yra pateikiamas paties kūrinio. Jei vis dar nesuprantat link ko einu, tai primenu, kad nuo pat antrojo sezono veikėjų praeities scenos buvo kone išskirtinai bereikšmės ir nedarydavusios jokios rimtesnės įtakos serialui, bet šitos problemos sprendimą man pačiam išmąstyti buvo tiesiog sunku. Sprendimas: ši serija, pavadinimu "Every Man for Himself".

Turbūt didžiausiu pakartotinės peržiūros atradimu aš galėčiau pavadinti Sojerį. Paviršutiniškam lygyje, jo serijos man anksčiau nekeldavo didelio susidomėjimo, tačiau dabar, nors ir visos jos yra kažkokio lygio apgavystės, man jos atrodo išskirtinai stiprios. Žvelgiant giliau, bent jau iki šio taško sunku būtų atrasti veikėją, kuris būtų toks įdomus savo dramine puse, ir ne vien todėl, kad jo istorija yra vežama atskleidžiamų paslapčių.

Ir tas atsakymas į praeities scenų prastumo klausimą mano paties jau yra minėtas ne kartą, bet turbūt prireikė puikaus jo įgyvendinimo, kad sugebėtų įrodyti, jog tai gali būti tinkamas sprendimas. Tai yra ne tiek praeities ir dabarties siejimas, kiek vienas kito papildymas. Leiskit paaiškinti.

Paprastiems žiūrovams (įskaičiuokit mane, save ir bet ką, ką pažįstat, išskyrus tiesiogiai su serialų kūrimu susijusius asmenis) vienpusiški veikėjai yra neįdomus. Jau vien todėl, kad jie yra nuspėjami, ir jeigu yra puoselėjama tik viena jų savybė, jie greitai nusibos. Žiūrovams norisi netikėtų dalykų, norisi pažvelgti į kitą veikėjo pusę.

Tai, kad Sojeris yra nusikaltėlis ir melagis, jau supratom. Lygiai taip, kaip supratom, jog Lokas sielvartauja dėl to, kad jį išdavė tėvas, kad Džekas jaudinasi dėl tėvo ir žmonos ir taip toliau. Ši serija, galbūt iš pradžių kiek banaloka, tai tik patvirtina.

Kalėjime esantis Sojeris (taip, kad jis sėdėjo anksčiau nebuvo užsiminta, bet nemanau, jog kas nors nustebo) ten atlieka tai, ką moka geriausiai - išvilioja pinigus iš žmonių. Tiesa, šįkart tai yra kiek kitokia situacija, bet tikslas vis dar tas pats - iš to kaip nors pasipelnyti (serijos pavadinimas šiuo atveju yra tiesiog puikus). Jis be jokių emocijų, be sąžinės graužaties (bent jau išorinės) ir be gailesčio puikiai suvaidina gerą draugą, ir iš vargšo žmogelio išvilioja pinigų buvimo vietą. Įprasta Sojeriui, bet atgarsis šįkart yra visiškai kitoks.

Kaip jau sakiau, tai yra vienpusiška Sojerio pusė - žmonių apgaudinėjimas. Tad į šitą dalyką reikia pažiūrėti iš kitos pusės - kas priverčia žmogų, gyvenimą paskyrusį apgaulei, parodyti bent kažkiek emocijų ir suminkštėti? Vėlgi, atsakymas yra kiek lėkštas, bet žiūrint taip neatrodo; tai brangūs Sojeriui žmonės, dėl kurių jis tikrai padarys viską.

Be abejo, tai yra viena serijos pagrindinių scenų, bet pinigų atidavimas tariamam savo vaikui yra vienas to ženklas. Net jei tai gali būti ne jo vaikas, šeima (kurios jis jau nebeturi) Sojeriui yra svarbiausias dalykas ir rizikuoti Sojeris tiesiog nėra linkęs.

Žymiai ryškiau pateikta ta pati mintis yra Sojerio nenoras pakenkti Keitei. Ši istorija paliečia dvi itin svarbias temas, ir tai padaro labai taikliai.

Pirmoji yra jau minėtas noras apsaugoti Keitę. Šių dviejų buvimas narvuose man visuomet išliks abiejų veikėjų viršūnė emociniu požiūriu. Ateityje dar bus bent viena ne mažiau stipri scena, bet Sojerio primušimas jau yra kažkas tokio. Tebūnie jis kilo iš niekur - taip, vyras nori keršyti, bet nuoseklumo aš tame neįžvelgiu, - tačiau Keitės emocingas rėkimas ir Sojerio didvyriškas laikymasis man visuomet darė įspūdį. Jau vien tos scenos pakako įrodymui, jog šis žmogus dėl jam brangių artimųjų gali padaryti viską.

Kita tema man visuomet buvo klišė, bet jos įgyvendinimas mane irgi žavi. Tai yra bandymas parodyti, jog Kiti yra protingesni už visus kitus. Mes jau supratom, kaip tie žmonės veikia: jie manipuliuoja savo priešais grasindami tiems, kurie jiems yra brangūs, ir kažką naujo jie parodo labai retai (nors išsigelbėjusieji yra tie, kurie nebeturi ko prarasti, todėl tai gali būti tiesiog vienintelis būdas). Ir kad ir kiek Kiti šnekėtų, jog jie yra geriečiai, man tai vėl išnyra kaip įprasta klišė, padedanti Kitus (ypač Beną) padaryti žmonėmis, galinčiais kandidatuoti į vietą psichiatrinėje.

Šios serijos situacija analogiška: Sojeriui būtų visiškai vienodai, kad jis numirtų, bet Kitiems pagrasinus Keitei, jo nuotaika visiškai pasikeitė. Sojerio ramumas Benui padėjo dar labiau sutvirtinti savo neapgaunamųjų pozicijas, tačiau visgi liko žymiai didesnis klausimas, ar tai buvo reikalinga.

Sakot, kažką pamiršau? Antrą salą? Taupau jūsų laiką: tai man yra vienas kvailiausių "Dingusių" sprendimų. Plačiau? Galiu pabandyt.

Galima pradėti vien nuo to, apie ką aš kalbėjau praėjusioje apžvalgoje: veikėjų kvailumas, kurį šįkart nukreipiu tiesiogiai į scenaristus. Veikėjai išvaikščiojo salą, užsilipo ant aukščiausių kalnų, Saidas net nuplaukė į kitą jos pusę, ir nepamatyti salos yra tiesiog absurdiška. Ir tokių dalykų argumentuoti tuo, jog viskas čia yra stebuklinga, tiesiog negalima.

Ir galbūt klystu, bet aš niekada nesupratau tos salos esmės. Be to, kad ji aiškiai atskyrė dvi grupes, ji nepasitarnavo niekuo rimtesniu, kas visada kėlė klausimų. Laikui bėgant tikiuosi, kad mano nuomonė pasikeis, bet aš to nesitikiu, ir didelių lūkesčių neturėkit.

Įvykiai kitoje saloje (šiuos tris žodžius aš pastoviai turėdavau keisti į kitoje salos pusėje, kol susiprasdavau, kad dar ne) prisidėjo prie to, kad bunkeryje buvę veikėjai pasikeitė. Šįkart susikoncentruojama išskirtinai į Desmondą (ir Paulą, kurį be abejo reikėjo visiems priminti), ir išvadas darykit patys. Loko kalbos komentavimas dar prieš plikiui ją pasakant bei žaibolaidžio pastatymas ten, kur trenks žaibas, jums padės sujungti taškus.

Bendrai serija yra tikrai stipri, ar labai stipri - nesu tikras. Vienokiu ar kitokiu atveju, tai yra viena iš trečiojo sezono viršūnių, kas pagal viso sezono kokybę jums galiausiai pasakys nedaug.

Citatos

  • 'Funny thing is, us telling you about the pacemaker wasn't what kept you in line. It was when I threatened her.'
  • 'The only thing we put inside you was doubt.'
  • 'What, don't you read? It's from Of Mice and Men. You'd like it, puppies get killed.'
  • 'So what brings you to the sewing shop, Boss?'
  • 'Oh, yeah, the big kahuna.'
  • 'Well, wipe the stars out of eyes, sweetheart because we're going to do this.'
  • 'Dandy. Guy fights like a girl. No offense.'
  • 'It's every man for himself, Freckles.'
  • 'I don't care about making you feel better.'
  • 'We're gonna have to give that guy another button to push.'
  • 'I was building a church before Eko exploded.'
  • 'So you tell me, who am I here to save?'
Namų darbai: s03e05 - The Cost of Living

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą