2013 m. rugsėjo 29 d., sekmadienis

Naujųjų 2013/14 m. televizijos sezono serialų apžvalga. Komedijos


Prieš kelias savaites kalbėjau apie būsimuosius keturių didžiųjų JAV kanalų - ABC, CBS, FOX ir NBC - sezonus ir apie tai, kokias naujienas jie gali būti mums paruošę. Televizijos sezonas jau prasidėjo, todėl atėjo laikas įvertinti tai, ką, sprendžiant iš pirmųjų serijų, jie mums iš tikrųjų paruošė. Įrašas apie dramas pasirodys kiek vėliau, tuo tarpu šiame straipsnyje aš apžvelgiu naująsias sezono komedijas.

Apačioje aprašytų serialų apžvalgos yra mano nuomonė apie tuos serialus po pirmųjų (pilotinių) jų serijų. Pasitaiko atvejų, kai serialai po prastos pradžios perauga į nuostabius projektus, bet tai yra didžiulė retenybė. Apačioje nėra atskleidžiamos svarbiausios šių serialų detalės ar įvykiai, todėl skaityti apžvalgas yra saugu visiems.

Back in the Game (YouTube, IMDb)
Jūs pabandykit sugalvoti didesnę klišę JAV kino pasaulyje nei sporto underdogai, ir aš jums statau virtualaus alaus. Tai jokiu būdu nėra tema, kuri būna prastai ar neįdomiai pateikiama 100 procentų, bet 99-iais - tikrai taip (į tą vieną procentą galėčiau įrašyti „Friday Night Lights“, apie kurį pasišnekėsim gana greitai). „Back in the Game“ drąsiai patenka į tą daugumą, bet gal ne taip beviltiškai.

Sakau gal, nes neįsivaizduoju, geras tai serialas ar ne. Kad jis yra ir bus nuspėjamas - faktas. Kiekvienos pradėtos mažos istorijos baigtį pirmojoje serijoje galima atspėti vos tik jai prasidėjus ir jokių staigmenų nebuvo. Bet serialas įprasta nevykėlių beisbolininkų komanda pavertė pradinukus, iš kurių ir šiaip negalima tikėtis kažkokių pergalių, ir tie vaikai tapo neabejotinai linksmiausia pirmosios serijos dalimi, kad ir kaip nuvalkiota būtų juoktis iš mažų vaikų pasaulio supratimo.

„Back in the Game“ pabando būti ir draminiu serialu ta prasme, kad yra nagrinėjami seno tėvo ir dukros santykiai, bet šioje vietoje yra stipriai suklumpama. Tėvas tampa stereotipiniu, prieš moteris ir kitataučius nusiteikusiu niurgzliu, vėliau atseit suminkštėjančiu dėl dukros, bet jau aišku, kokiu keliu šis vyras eis. Pilotinėje serijoje yra kelios šypsenos vertos akimirkos, kylančios iš tokių vietų, iš kurių jos gali kilti kiekvieną savaitę, santykiai tarp veikėjų, nors ir labai banguoti, yra pakankamai šilti, todėl kaip vakaro praleidimas visai šeimai tai tikrai gali sueiti. 5/10

Brooklyn Nine-Nine (YouTube, IMDb)
Kaip man gerai, kad patenku į kategoriją žmonių, kurių Adamas Sambergas nenervina. Ir tikiuosi, kad jūs esate toje pačioje kategorijoje, kadangi taip jūs gautumėte bene geriausią naują rudens komediją. Jums gali kilti klausimų, kaip iš policininkų darbo galima išspausti komediją, bet atsakymą galima suprasti labai greitai. Tai ateina per puikius veikėjus ir juos įkūnijančius aktorius.

Serialas, kurį kuria vienos geriausių šių dienų komedijų „Parks and Recreation“ kūrėjas Michaelas Schuras, stebina tuo, jog jo veikėjai yra gal iš dalies matyti, bet jau per pirmąją seriją įgauna bruožus, leidžiančius jiems tobulėti ir nebūti vien kvailų frazių skaitytojais. Sambergo veikėjas yra kvailokas ir kartu genialus detektyvas, visai norintis pakeisti savo požiūrį. Andre Braugherio iš „Last Resort“ herojus yra tarsi banalus naujas ir griežtas viršininkas, bet ir viena jo asmeninė savybė, ir tai, kaip jis elgiasi su pavaldiniais, yra stipriausias pirmosios serijos aspektas, kuriuo tikrai bus naudojamasi ateityje.

Kitaip sakant, visi veikėjai čia bendrauja tarpusavy ir turi begalę potencialiai nuostabių istorijų, jau vien dėl to, kad policininkų komedijos nėra tokios dažnos. Siužetas ir veikėjai čia eina išvien, per istoriją jie sugeba pažinti vienas kitą ir būtent per protingą istoriją, ne per kvailas ir su niekuo nesusijusias frazes, ateina linksmiausi serialo momentai, ir ateina jie vienas po kito. Tai yra svarbiausias kiekvienos komedijos uždavinys, ir „Brooklyn Nine-Nine“ tai supranta kuo puikiausiai. 8/10

The Crazy Ones (YouTube, IMDb)
Prieš sezoną rašytoje CBS apžvalgoje minėjau, kad nors laukiamiausia naujiena pavadinau „Hostages“, dėl Robino Williamso širdy labiau noriu, kad pasisektų „The Crazy Ones“. Toks rezultatas galėjo būti gautas tik vienu būdu: jeigu Williamsas bus išnaudojamas adekvačiai šio žmogaus talentui ir tai nebus vien dvidešimties minučių trukmės Williamso grimasų prezentacija. Dvidešimt minučių tai gal ir netruko, bet išsipildė viena blogiausių prognozių.

„The Crazy Ones“ turi nemažai problemų, bet viena didžiausių yra kontrastas tarp Williamso herojaus ir kitų veikėjų. Pilotinės serijos dalis, kurioje veikėjai yra supažindinami su žiūrovais, buvo pakankamai stipri. Pagrindinio herojaus dukra yra su tėvo kvailystėmis apsipratusi ir bendrą reklamos kompaniją į teisingą kelią bandanti pastatyti mergina, o ją vaidina Sarah Michelle Gellar, kas jau šiaip yra pliusas. Jaunasis jų kolega, kurį nuostabiai įkūnija „Mad Men“ Bobą vaidinantis Jamesas Wolkas, yra entuziastingas vyrukas, pasiruošęs išnaudoti kiekvieną karjeros galimybę. Ir dar turime Williamso herojų Saimoną, 70 procentų viso laiko darantį nesąmones, kurių padarinius galiausiai privalo tvarkyti minėtieji asmenys (linksmiausia pirmosios serijos vieta neabejotinai yra tai, kaip bendrauja Wolko ir Williamso herojai, ir per tai galima potencialiai statyti visą serialą).

Ir nors pirmoji serija privertė mane kelis kartus nusijuokti ir dėl Wolko su Williamso, ir neprasto Kelly Clarkson pasirodymo, aš neturiu visiškai jokio supratimo, kur šis serialas eis toliau. Jeigu tai taps „Mad Men“ komedijos atitikmeniu, kuomet kiekvieną savaitę yra kuriama nauja reklama garsiam klientui kaip pirmojoje serijoje buvo daryta su „McDonald's“, „The Crazy Ones“ absoliučiai neišsiskirs iš daugybės sitcomų. Vilčių čia neteikia nei veikėjai, kurie tarpusavy praktiškai nebendrauja ir kurių kol kas yra labai mažai, nei serialo struktūra, kuri yra panaši į tokią, kurioje visi privalo žiūrėti į visiškai neteisingai išnaudojamą Williamsą ir jo mimikas bei akcentus ir tik paskutinės penkios minutės yra panaudojamos kažkokiai istorijai užbaigti. Aišku, faktas, jog „The Crazy Ones“ yra rodomas po „The Big Bang Theory“, reiškia, jog šis serialas turės didžiulius reitingus, o kadangi tai yra vienintelis CBS tikslas, bus bent jau užtektinai laiko sukurti šiek tiek išskirtinumo turintį projektą. 3/10

Dads (YouTube, IMDb)
Mano Feisbuke ar šiaip bet kokiuose internetuose turbūt matėt, kaip blogai yra atsiliepiama apie „Dads“ ir kad tai yra vadinama blogiausia sezono naujiena. Aš tuo šventai įtikėjau, bet dabar jūs patikėkit manim, kad aš dar neskaičiau nei vieno atsiliepimo, kuris adekvačiai perduotų „Dads“ beviltiškumą. Nesakau, kad aš dabar tai padarysiu, bet paimkit blogiausią atsiliepimą apie šį serialą, padauginkit iš šimto ir gausit normalų jo įvertinimą.

MacFarlane'as su „Family Guy“ pirmaisiais sezonais, „American Dad“ ir „Ted“ yra auksas, bet tik ne čia. Tokiame formate, apribotame penkiais cenzūros sluoksniais, rasistiniai, moteris pašiepiantys ar kitokie panašūs bajeriai visiškai neveikia. Aišku, serialas bando parodyti, kad pas savo sūnus atsikraustę tėvai yra stereotipiški seniai, sudirbantys jaunimą ir užsieniečius, bet tai yra padaroma su tokia beskonybe, kad per tas dvidešimt minučių man gal kokius penkis kartus pasidarė nepatogu (ir atsiminkit, kad juodas humoras man yra geriausia juoko rūšis).

„Dads“ turėtų būti komedija, ir tai primenant fone yra uždedamas laugh trackas, nes kūrėjai iš karto žinojo, kad čia nėra nei vienos sekundės, kuri būtų verta šypsenos. Azijietė su mokykline uniforma ar senis, besišaipantis iš juodaodžių, čia yra stereotipai be jokios prasmės, net nebandant juos priversti kažką daryti; jie čia stovi ir laukia, kol žiūrovai namuose klyks iš džiaugsmo. Klyksit nebent iš skausmo, kurį sukels degančios jūsų akys, pamačiusios, ką visai pusėtini aktoriai Ribisi, Greenas, Brenda Song ir dar keli yra priversti daryti ekrane, tikriausiai pralošę lažybas MacFarlane'ui arba gavę po tiek pinigų, kad iš karto pateko į turtingiausiųjų dešimtukus. Yra serialų, kurių kokybė yra tokia žema, kad iš jų nesąmonių galima juoktis. Čia tikrai ne tas atvejis. 1/10

The Goldbergs (YouTube, IMDb)
Jei koks filmas ar serialas yra kuriamas ne dabartyje, tam yra dvi priežastys: arba tai yra istorinis kūrinys, demonstruojantis tikrus įvykius, arba tai yra istorija, kuri negali apsieiti be to laikotarpio kultūros ir žmonių mąstymo. Bet čia apie dramas. Komedijos ne dabartyje, net jei jų yra nedaug, visada bus apgailėtinos. Kitaip sakant, jos visada bus tokios kaip „The Goldbergs“.

Ši komedija, kurios veiksmas vyksta devintajame dešimtmetyje, yra apgailėtina tuo, kad pilnos dvidešimt minučių yra praleidžiamos tariamai juokiantis iš to laikmečio. Frazė apie tuo metu populiarų dainininką ir jį palydintį skandalą? Check. Technologinė naujovė ir pasijuokimas iš to, kaip niekas nemoka ja naudotis? Check. Apranga ir be jokios prasmės naudojamas pastovus rėkimas? Tai aišku, kad check.

Bandoma serialą padaryti kažkokia dokumentika, bet be laikmečiui aktualių frazių čia nėra praktiškai nieko padoraus. Yra keletas linksmų vietų ir nėra taip blogai, kaip „Dads“, bet čia nėra rodiklis. Net jeigu ir aktoriai neblogai susitvarko su jiems duodama medžiaga, jų veikėjai vis tiek išlieka labai stereotipiški ir primenantys keistas šeimas iš animacinių serialų, kurių turim užtektinai. Šiek tiek potencialo galima atrasti banaliame, bet jautriame baigiamajame montaže, tačiau žiūrint į priekį, daugiausia, kuo gali pavirsti šis serialas, yra neužknisančiu, bet prie savęs netraukiančiu projektu. 3/10

The Michael J. Fox Show (YouTube, IMDb)
„The Michael J. Fox Show“ man priminė vieną baisų dalyką, dėl kurio aš bijojau daryti naujų serialų apžvalgas remiantis tik pirmomis jų serijomis. Šis serialas savo premjerinę dieną iškart paleido dvi serijas, pilotinę ir pirmą normalią. Problema tame, kad jos yra tokios skirtingos, jog privertė mane žiauriai suabejoti šiomis savo apžvalgomis, bet jūs niekam nesakykit, nes nenoriu atrodyti neužtikrintas.

Nors šiaip dvigubai daugiau serijų per dieną yra gana logiškas sprendimas pamačius pilotinę seriją, nes ji yra baisiai nepastovi. Po šia apžvalga aš aprašiau „Mom“, pačią chaotiškiausią sezono premjerą, ir MJFS tokia pavadinti negalėčiau, kadangi jos nuoseklumą galima suprasti. Į premjerą yra sukišta baisiai daug istorijos, kurios centru tampa Michaelo J. Foxo personažo grįžimas į televiziją ir su kartu su tuo kylančios problemos, tačiau tarp scenų yra kažkokie minčių šuoliai, visiškai pakeičiantys bendrą nuotaiką.

Ir visgi čia kalbu tiesiog apie pirmą seriją, o pats serialas, kaip buvo parodyta antrojoje, potencialo turi nemažai. Jau vien todėl, kad visi veikėjai čia yra labai žemiški, net jeigu jie yra susiję su didžiulės garsenybės šeima. Jūs suprasit apie serialo nebanalumą tuomet, kai pamatysit kokie natūralūs ir nebandantys tėvams kenkti čia yra paaugliai ir kokie apskritai yra šios šeimos santykiai. Juos puikiai užtvirtina nuostabūs aktoriai ir Betsy Brandt priešaky, ir nors kol kas pakankamai mažai dėmesio yra skiriama neįprastai pagrindinio veikėjo ligai ir dabartinei jo padėčiai, ir be tokių pajuokavimų serialas sugeba tapti šilta šeimos komedija, vis didesne retenybe televizijoje. 6/10

Mom (YouTube, IMDb)
„Mom“ pirmoji serija iš visų premjerų yra turbūt chaotiškiausia. Joje visko yra tiek daug, kad žiūrovams lieka tik dvi išeitys. Pirmoji jų yra palaukti dar vieną savaitę, įsijungti antrąją seriją ir suprasti, apie ką, po velnių, šitas serialas yra. Antroji išeitis yra pasiduoti supratus, jog tai yra beviltiškas projektas be vizijos, ir daugiau niekad nebegrįžti. Jeigu atvirai, nei viename variante nėra nieko blogo, ir aš pats esu žiauriai pasimetęs.

Iš vienos pusės, nepaisant to, jog „Mom“ yra komedija, serialas geriau veikia kaip drama. Draminių scenų čia yra nedaug, bet visos jos sugeba padaryti savo darbą ir pristatyti veikėjus. Pagal aprašymą, to iš serialo ir norėjau: gyvenimą keičianti buvusi alkoholikė, turinti vaiką, išsiskyrusi ir privalanti kęsti problematišką motiną. Būtent scenos tarp dviejų motinų ir yra stipriausios, nes jos turi šiek tiek humoro ir tarp moterų dėl tų pačių problemų susidaro stiprus ryšys, o čia į pagalbą ateina ir pakankamai stipri Anna Faris vaidyba.

Bet komedijos prasme čia yra kažkas baisaus. Pirmoji serija paruošia daugybę scenų, skirtų tik vienam bajeriui, kuris vėliau perauga į apie tą patį besisukančias frazes. Sielvartaujanti padavėja, pikta restorano lankytoja, labai neatsakingas vaiko tėvas - suprantu, kad tuo norima parodyti įvairius pagrindinės veikėjos gyvenimo aspektus, tačiau čia su humoru, kurio dėka atsirado kelios linksmos scenos, yra kaip reikiant perspaudžiama. Serialui labai reikia apsiraminti ir surasti tokį ritmą, kad po serijos man nesisuktų galva. 5/10

Trophy Wife (YouTube, IMDb)
„Brroklyn Nine-Nine“ iš visų naujokų gali geriausiai veikti kaip komedija, skirta pasijuokimui. „Trophy Wife“ žengia dar toliau. Tai kartu ir humoro, ir su juo puikiai derančios dramos praturtintas serialas. Žinau, kad žodis drama daug ką labai greitai atbaido, kadangi mane tai anksčiau atgrasydavo nuo daug ko, bet „Trohpy Wife“ šansą jūs turėtumėt suteikti.

Šis serialas pradžioje savo stiliumi gali būti panašus į „Modern Family“ ta prasme, kad jame yra nemažai komponentų, kurie potencialiai gali kelti vien tik konfliktus, bet tampa tik protingų istorijų priežastimis. Seriale yra paauglių, bet jie yra linksmi, ignoruoja savo tėvus tik iki tokio lygio, kad vėliau galėtų su jais normaliai pasikalbėti, ir jų vienintelis darbas nėra kelti intrigas ar bėdas. Lygiai tą patį galima pasakyti apie serialo aprašymuose labiausiai akcentuojamą savybę: moteris susitinka su vyru, turinčiu dvi eks žmonas. Tos eks žmonos čia nėra įkyrinčios bobos, keliančios pavydo scenas; jos yra ir savaip keistos, ir susitaikiusios su buvusio vyro dabartiniu gyvenimu, todėl tik padeda auginti vaikus.

Iš visų matytų komedijų, ši tikrai turi daugiausiai potencialo. Lygiai dėl tos pačios priežasties kaip ir „Modern Family“ (nors stilistiškai savo nuotaika šie serialai nepanašūs, nes „Trophy Wife“ koncentruojasi į vieną veikėją ir humoras čia nėra labai pritaikytas visai šeimai): daug ir skirtingų veikėjų. Jie visi yra įkūnijami vienodai puikiai, nors pagrindinė heroję vaidinanti Malin Akerman pranoksta visus, todėl veikėjų susitikimai šiame seriale gali tapti viena iš naujojo sezono pažibų. 8/10

Per ateinančias savaites pasirodysiantys nauji serialai bus apžvelgti „Telemano savaitės“ įrašuose ir vėliau perkelti į šį straipsnį, todėl spalio mėnesį dėl dar kelių naujienų kviečiu čia dar kelis kartus užsukti.



Asmeniškai iš šių serialų ruošiuosi žiūrėti ir į kassavaitines apžvalgas įtraukti „Brooklyn Nine-Nine“, „The Michael J. Fox Show“ ir „Trophy Wife“, nors jeigu kritikų vertinimai kitiems serialams pakils, neatmetu galimybės grįžti ir prie kitų naujienų (kol kas labiausiai norėčiau grįžti prie „The Crazy Ones“, bet ketvirtadieninių serialų ir taip žiūriu daugiau nei galiu aprėpti).



Kuriomis iš šių naujienų susidomėjote? Kokia jūsų nuomonė apie jūsų jau peržiūrėtas šio sezono naujienas?

2 komentarai:

  1. <a href=" http://carebaba.com/about-dialysis-and-dialysis-uses/”> About Dialysis</a>

    AtsakytiPanaikinti