2013 m. rugsėjo 20 d., penktadienis

Telemano savaitė #43


Breaking Bad. 5 sezonas. 14 serija. Ozymandias
Vieni tai vadina geriausia „Breaking Bad“ serija. Kiti sako, jog tai yra vienas didžiausių pasiekimų televizijoje. Treti vos ne visą savaitę bando paaiškinti vieną pokalbį tokiu pat būdu, kaip kad yra aiškinama paskutinė „Sopranų“ scena. Ir su šia serija jūs turit įrodymą, kad „Breaking Bad“ tikrai yra tarp geriausiųjų, nes liko dar dvi savaitės, o jau yra bandoma narplioti vieną sceną po kaulelį, pripažinimas, kurio sulaukia labai nedaug serialų. Savo apžvalgoje aš pripažįstu, jog tas pokalbis yra turbūt geriausia, ką aš esu matęs televizijoje, o jūs mane pažįstat - aš juk nemeluoju. 10/10

Boardwalk Empire. 4 sezonas. 2 serija. Resignation
„Boardwalk Empire“ yra vienas tų serialų, kuomet aš džiaugiuosi darydamas pilnų sezonų apžvalgas. Jis susideda iš daug mažų detalių, kurių reikšmė paaiškėja negreitai, todėl matyti visumą visuomet yra labai svarbu. Tačiau šiame sezone ta visuma man atrodo labai nereali. Kad ir kokios smulkmenos anksčiau buvo reikšmingos, dabar jos yra žymiai mažesnės ir labai besiskiriančios viena nuo kitos.

Visos tokios istorijos gali susisieti, bet tam reikės labai daug laiko, kad jos nesijaustų pritemptos viena prie kitos. Nakio ir Čalkio bendros problemos turėtų būti kol kas rimčiausios, nes didžiojo blogiečio pristatymo dar nesulaukėme, tačiau jos egzistuoja tarsi visai kitame pasaulyje nei individualios šių veikėjų siužeto linijos. Čalkio susitikimas su Narcizu buvo stipriausia serijos vieta, ir vaidybos, ir dialogų reikšmės prasme, kas priminė, dėl ko man šis serialas taip patinka; Nakio ir Edžio santykiai man visuomet buvo neišžvalgyta teritorija, ir su trupučio humoro ji taipogi veikė puikiai, bet tai nėra tokios istorijos, kurios veiktų ar istorijos, ar veikėjų plėtojimo atžvilgiu.

Tiesa, pirmosios serijos gali pažadėti bent tai, jog šis sezonas bus labiau susikoncentravęs į veiksmą, ar bent jau jo sinonimą. Van Aldeno ir Al Kaponės duetas gali taip pat sėkmingai veikti ir kaip apjungianti istorija, ir kaip draminė linija, kas sėkmingai pademonstruota šią savaitę, todėl tai gali tapti viena sėkmingesnių „Boardwalk Empire“ kombinacijų. Tą patį galima pasakyti ir apie pasirodžiusį Edgarą Huverį, kurį - yay - net ir aš žinau, todėl serialo žaidimas su istorija vėl gali tapti pagrindine tema. „Boardwalk Empire“, panašiai kaip ir GoT, privalo skirti dvi ar tris serijas vien paprastam ir pakankamai neįdomiam įsivažiavimui, bet kol kas sezono kontūrai atrodo tikrai neblogai. 7/10

Dexter. 8 sezonas. 11 serija. Monkey in a Box
Jums turbūt atrodo, kad aš kiekvieną savaitę bandau sugalvoti naują būdą parodyti kaip man nerūpi „Deksteris“, ir jūs esate teisūs, tačiau šiuo atveju aš dar nesumelavau. O šios savaitės sudirbimas jus atleidžia nuo detalesnio galvojimo apie seriją, kurią vėl galėčiau pavadinti prasčiausia serialo istorijoje, bet why bother. Dėmesį sukoncentruoti man niekuomet nebuvo sunku, ir kad ir koks neįdomus dalykas bebūtų, aš jį žiūriu iki galo, ar bent jau išjungiu ir užsiimu kuo kitu. Bet dar niekad, niekad nebuvo taip, kaip per šį sezoną: aš žiūriu į ekraną, bet užsigalvoju taip, kad praeina kokia pusė serijos ir aš jos būnu praktiškai nematęs. Toks būdas yra turbūt vienintelis, kurio pagalba galima žiūrėti „Deksterį“, nes galima praleisti bent kažkokią dalį to košmaro.

Mano nelaimei, antrą pusę aš prisimenu, panašiai kaip kokį košmarą. Kitose serijose šis sezonas būdavo toks nelogiškas, kad iš jo buvo galima drąsiai juoktis, bet ši serija buvo blogiausia įmanoma: aš žiūrėjau ir mintyse žinojau absoliučiai kiekvieną įvykį. Kiekvieną Deksterio pokalbį su savimi ar Hariu, Debros nušovimą, manęs nepaveikusį absoliučiai, nes šis serialas žino, jog reikia kažką nužudyti, bet tik ne pagrindinį veikėją, nes jis išskrenda į Argentiną, jam juk trukdyti negalima. Aš netgi supratau (taip, čia uodegos pasikėlimas), jog Deksteris vargšo nenužudys ir jį aplankys supratimas, bet ne koks nors logiškai paaiškintas, o tiesiog atsiradęs iš niekur. Būna, kad esu abejingas kokiam nors serialui, bet kad šitaip atvirai nelaukčiau paskutinės serialo serijos, man dar nėra buvę, ir tikiuosi, kad nebus. 1/10

Under the Dome. 1 sezonas. 13 serija. Curtains
Kai praėjusią savaitę šnekėjau, jog „Under the Dome“ tarsi pakilo iš pelenų per dvi serijas ir aš laukiu sezono finalo, aš šnekėjau nuoširdžiai, nors vėliau pradėjau save įtikinėti, jog reikia atsargiau su lūkesčiais. Bet negalvojau, kad tas lūkesčių sumažinimas turi nusileisti iki tokio lygio, kad serialas pademonstruos prasčiausią savo seriją, ką jis sėkmingai ir padarė.

Jeigu „Breaking Bad“ mano paliko be žado dėl nuostabių ir netikėtų draminių įvykių paskutinėje serijoje, po „Curtains“ aš sėdėjau apstulbęs ir negalėjau patikėti tuo, ką mačiau. Taip, logikos trūkumą čia pastebėjau anksčiau, bet šito net negalima apibūdinti. Visa serija, absoliučiai kiekviena sekundė, susijusi su mažuoju kupolu ir monarchu ir ateiviais ir dar kažkuo, ką praleidau, buvo nesąmonė aukščiausiame lygmenyje. Pradėkit nuo fantastinio lygmens: ar net patys kūrėjai žino, kokiu būdu jie nori parodyti ką sugeba daryti didysis ir mažasis kupolai? Nu wtf, vienas užtemsta, kitas užtemsta, vienas spindi, kitas spindi, bet kai jau vienas pradingsta, tai kitas tiesiog užtemęs būna (dėl kupolo vaizdo iš viršaus: prie jo juk sprogo atominė ar kokia ten bomba, bet išorėje visas taip pat, nes viskas savaime suprantama).

Ir dabar jūs pažiūrėkit į veikėjus, kuriuos kritikavau dėl kvailumo, bet čia juos kuriantys žmonės padarė viską, ką sugeba. Šiems žmonėms nuoširdžiai atrodo, kad svarbiausia televizijoje yra netikėtumo faktorius ir čia jie neklysta, tačiau jie turi absoliučiai kitokį netikėtumo supratimą. „Curtains“ netikėtumas atėjo iš veikėjų, kuriuos mes matėm, sudėjus viso pirmo sezono scenas, kokias tris minutes, ir šoko per tokius dalykus nesukelsi. Mirusi motina, matyta poroje scenų prisikėlė ir šneka už kupolą? Turėkit šoką. Monarchas ar dikatorius ar kažkas yra reporterė? Dar vienas šokas, ir atsargiai, tokiu tempu ir sveikatai galit pakenkti.

Bet kulminacija, aišku, buvo pabaigoje, kuomet man (be sarkazmo) didele ir įdomia intriga tapo baltas ar juodas kupolas, galintis pakeisti gyvenimą po juo, bet serialui kažkodėl atrodė, kad žymiai svarbiau yra nužudys/nenužudys scena ir jos metu užbaigti sezoną, tuo pačiu metu primenant man, jog I'm so done with this. 1/10

Savaitės serialas - Breaking Bad

Savaitės scena - Breaking Bad. Pokalbis telefonu

Savaitės citata - Breaking Bad. 'I could have stopped it, but I didn’t.'

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą