2013 m. spalio 11 d., penktadienis

Telemano savaitė #46


Homeland. 3 sezonas. 2 serija. Uh... Ooh... Aw...
Supratau. Tai, kaip jums patiks šis sezonas, bus tiesiogiai proporcinga tam, kiek jūs galit iškęsti Deinos. Skaitydami mano apžvalgas jau supratot, kad yra mažai dalykų, kurie mane televizijoje nervina labiau nei paauglių istorijos, bet šiuo atveju aš šią liniją noriu mėgti. „Homeland“ visiškai pakeitė trajektoriją ir aš tikiu, kad tai buvo padaryta ne be reikalo, turint aiškų tikslą. Bet kol kas tai, atsiprašau už išsireiškimą, tėra šaudymas tuščiais šoviniais. Kol Deina buvo priemonė, reaguojanti į tėvo poelgius, viskas atrodė prasmingai ir gerai (nors didžiausia jos užduotis buvo kažkoks romanas su viceprezidento sūnumi). Dabar jos depresija man atrodo labai logiška ir ji yra ruošiama reakcijai į tėvo grįžimą, bet to paties kartojimui pusės serijos paaukoti tiesiog negalima, o apie Deinos siekį ignoruoti aplinkinius mes jau ačiū, supratom.

Tuo tarpu kitame fronte man viskas patiko kiek labiau, bet nesupyksiu, jei jūs apkaltinsit mane dvigubais standartais, nes Kerė šioje serijoje taipogi neveikė praktiškai nieko. Šią situaciją gelbėjo net ir įkyrią bobą nuostabiai vaidinanti Claire Danes ir jos veikėją supantys įvykiai. Pastaruoju atveju kalbu apie Saulą, kuris dabar privalo kaip tikras tėvas kovoti dviem frontais. Jis įskaudino tariamą savo dukrą tam, kad ją apsaugotų nuo didesnių problemų, ir stipriausioje sezono scenoje paaukojo visą savo orumą ir paprašė Kerės tikrųjų tėvų, kad pastarieji dukrą išgelbėtų dabar pat. Šioje istorijoje irgi buvo man nepatikusio šaudymo pro šalį, tokio kaip Kvino įkišimas į seriją ar serialui, bet ne istorijai reikalingų CŽV operacijų rodymo, kur vajėzau kaip visi nustebo pamatę musulmonę patarėją. Vėlgi, serialas visiškai skiriasi nuo praėjusių sezonų ir visa tai sukėlė Brodžio nebuvimas pirmosiose serijose. Kitą savaitę jis grįš ir veikiausiai patvirtins, kad toks eksperimentinis metodas yra ambicingas, bet neefektyvus. 6/10

Masters of Sex. 1 sezonas. 2 serija. Race to Space
„Showtime“ jau prieš kokį mėnesį buvo išleidę pirmąsias dvi serialo serijas ir abi jas tuomet sužiūrėjau iškart, ir pripažįstu, jog pirmoji serija man patiko labiau. Bet antrosios serijos visuomet parodo bent šabloną to, kokia bus pasirinkta taktika pagrindinėms serialo istorijoms pasakoti, o šis šablonas man įspūdį tikrai padarė. Pagrinde dėl to, kaip drąsiai jis pradėjo formuoti pagrindinių serialo veikėjų porą. Bilas šioje serijoje buvo pradėtas pateikti kaip žmogus, kuris gali drąsiai (kartais - netgi per daug drąsiai) atskirti mokslą nuo malonumų, teikdamas pirmenybę pirmajam. Scena viešnamyje parodė savotišką jo liguistumą mokslo prasme, kur jis eksperimento metu nesijaudino nei kaip vyras, matantis nemažą kiekį prieš jį esančių moterų, nei tuomet, kai jo atvažiavo supakuoti policija ir jis tikėjo, kad jeigu jis jau mokslininkas, visus jo metodus galima pateisinti. Va jūs turit kontūrus, kuriuos antrojoje serijoje sugeba nubrėžti retas serialas.

Virdžinijos istorija man patiko kiek mažiau vien dėl to, kad nors jos idėja buvo pakankamai stipri, plėtoti jos nelabai pavyko ir teko stebėti nemažai sukimosi apie tą pačią mintį. Ištęsimas prasidėjo jau nuo tos minutės, kurioje buvo pristatyta idėja Virdžinijos istorijai: ji bijo ir gerbia Bilą, ir labai jaudinasi dėl jo atsakymo, galinčio nulemti jos gyvenimą. Tos scenos variacijų man asmeniškai buvo per daug iki tiek, kad buvo galima suprasti, kurias scenas Virdžinija įsivaizduoja, o kurių ne. Moters istorija tikrai buvo svarbi ir galutinė jos išvada mane tikrai patenkino, tačiau tas tąsymasis ką jis pasakys/nepasakys buvo užtęstas tiek, kad mane galutinis Bilo atsakymas domino vis mažiau. Ir visgi tai buvo pateikta tikrai stipriai, net jeigu ir serialas dar turi kur tobulėti (pagrinde Bilo ir Virdžinijos santykiuose, kurie man atrodo per daug ir per greitai artimi), bet tokia pradžia vis tiek yra pavydėtina. 8/10

Boardwalk Empire. 4 sezonas. 5 serija. Erlkönig
Mano savaitinėje serialų žiūrėjimo programoje „Boardwalk Empire“ yra tam tikras fenomenas. Tai, pasibaigus „Breaking Bad“ ir galbūt neskaičiuojant „Parks and Recreation“, yra mano mėgstamiausias dabar einantis serialas, ir visgi apie jį savaitės metu aš visuomet galvoju žymiai mažiau nei apie kitus serialus. Aš įsitikinęs, kad po šių dviejų savaičių tai pasikeis, kadangi skirtingai nei anksčiau, kuomet BE buvo good, but not great ir nuo to man nebuvo nei šilta, nei šalta, dabar serialas yra tiesiog nuostabus ir be klaidų darantis viską, ko fanai galėtų norėti.

Siaurąja prasme čia apie Nakį, kuris šiame sezone pagaliau tampa žmogumi su sudėtingesniu charakteriu nei padėti draugams, kankinti priešus. Jo susitikimas su jaunuoju vaikinu, kuris pateko į bėdą, yra galbūt paviršutiniškas bandymas parodyti tėviškus Nakio instinktus, bet man tai atrodė kaip giliau kabinanti istorija. Joje susidūrė žmogus, dar nežinantis Nakio įniršio, ir buvo neįtikėtinai įdomu stebėti kaip Nakis ne gąsdino, bet tolygiai augo prieš naujoką kaip žmogus, turintis savo įniršio pradžią ir pabaigą, kas yra itin įdomi naujovė ketvirtame serialo sezone.

Bet dvi scenos čia (kartu su antrojo sezono Džimio nužudymu) man buvo stipriausia, ką sukūrė BE. Pirmoji jų yra riaušių scena, kuri visų pirma pakerėjo vizualiai. Tokia masinė scena pateikta taip grakščiai, taip tikroviškai sutelkianti dėmesį vos į porą veikėjų yra menas, tik išryškinęs Van Aldeno kančias pas Kapones ir pastarųjų skausmą, kas vieną iš nedaugelio kartų šiame seriale suvirpino man širdį. Ir visgi ne iki tokio lygio, kaip tai padarė Edis. Ilgą laiką buvęs tiesiog serialo humoristas ir praktiškai nereikalingas veikėjas, per porą serijų jis tapo žmogumi, kurį prarasti serialui būtų didžiulis smūgis. Taip pat greitai jis Nakiui tapo it pavyzdys to, kad jis nepastebi aplink jį vykstančių įvykių, ir aišku, kad serialas nusprendė jį nužudyti. Dar ne užtikrintai, bet aš tuo neabejoju. Nes serialui, kuris dabar taip pasiryžo tobulinti savo centrinį veikėją, artimiausio jam žmogaus mirtis yra aukso gysla, net jeigu tai plėšo žiūrovų širdis. 9/10

How I Met Your Mother. 9 sezonas. 4 serija. The Broken Code
Nenoriu sakyti, kad aš jums sakiau, bet argi nesakiau? 22 komedijos serijos negali būti dalykas, kuris tobulai veiktų bandant nupasakoti vieno savaitgalio įvykius nepaaukojant realistiškumo ar įdomumo daugiau nei pusėje serijų (ką serialas darys, kai veikėjai miegos? Ar čia bus dar vienas „24 valandų“ sezonas, kur niekas nemiega?). HIMYM kūrėjai aiškiai bando taupytis daugiausiai potencialo turinčias siužeto linijas ir tai šią savaitę baisiu pavidalu pasirodė Barnio ir Tedo istorijoje. Jūs nebijokit, kad ji dar sugrįš, bet jos pristatymas ir nustūmimas į šoną čia buvo žiaurus. Padaryti potencialiai rimtą istoriją (ir jai drąsiai suteikti linksmų akimirkų) dar vienu Barnio žaidimu, kuomet jis gali bent kartą tapti už savo merginą iš paskutiniųjų kovojančiu vyru, yra per lengvas išsisukimas iš padėties. Scenaristai šioje vietoje norėjo bent teoriškai pasižymėti kaip tie, kurie sukėlė Barnio ir Tedo konfliktą, bet metodas, nors ir sugebėjęs pralinksminti su Barnio kurtos istorijos pasakojimais, buvo visai nenusisekęs.

Antraeilė Robin ir Lilės istorija taipogi buvo nenusisekęs dalykas, bet labiau dėl serialo senėjimo, ne dėl sezono formato. Devintame sezone pristatyti naujas veikėjų savybes yra praktiškai neįmanoma, bet vis tiek, HIMYM šioje vietoje šaudė į tą pačią vietą. Lilė čia jau trečią savaitę iš eilės yra, labiau nei bet kada, pateikiama kaip moralinis visų veikėjų vedlys, kurį mes turėtumėm mėgti labiau už visus, tačiau atsiprašau, patogūs moralizavimai kiekvienos serijos pabaigoje man vis dar yra žiauri klišė. Robin draugių neturėjimas irgi buvo jau ne kartą naudota siužeto linija (ir kuris iš tų veikėjų turi dar kitų draugų?), bet čia, aš jums praktiškai garantuoju, yra ruošiama dirva Robin ir Tedo būsimosios žmonos susitikimui bare, kas jau galvojau atsitiks šioje serijoje, nes subtilumo čia visai nebuvo. Istorijos, nors ir pasikartojančios, sugebėjo pralinksminti (išskyrus Maršalą. Seriously. Stop), bet panašu, kad nuspėti serialą bus per daug lengva. 6/10

Agents of SHIELD. 1 sezonas. 3 serija. The Asset
„Agents of SHIELD“ ką tik buvo užsakytas pilnam sezonui, ir tai reiškia, jog serialas dabar turi vietos tobulėjimui. Po šios serijos aš tuo džiaugiuosi, nes serialas sugebėjo parodyti, jog į priekį judėti bando, net jeigu tai daro ne ta prasme, kuria aš tikėjausi. Aišku, naivu yra tikėtis, kad serialas apie komiksų veikėjus bus tikroji drama, juo labiau taip greitai, bet kol kas viskas yra vežama tik pramogos sąskaita. Įsivažiavimui tai yra neblogai, nes, pripažinkim, praėjusios dvi savaitės buvo pakankamai nuobodžios ir nuspėjamos.

Ši nėra išimtis, bet gal kiek linksmesnis variantas. Be „Avengers“, „MARVEL“ filmų ar animacinių serialų aš nepažįstu jokių blogiukų iš komiksų, bet šią savaitę vienas tokių pasirodė, ir bent jau buvo plėtojamas kiek nuosekliau nei pagrindinė herojų komanda. Istorijos prasme man viskas vis dar yra per daug pigu kaip ir daugumoje vasarinių blockbusterių, tačiau šitas blogiukas bent jau iš karto buvo parodytas kaip turintis kai kurias silpnybes, kad jūs nenustebtumėt, kai jis pralaimės. Visa kita, tuo tarpu, buvo pakankamai linksma, net jeigu ir labai procedūriška. Kiekvienos istorijos pradėjimas lėktuve, kiekviename žingsnyje beveik atskleidžiama Skai dviguba agentė ir pastovus Kolsono brukimas apie dievus ir avendžerius yra galbūt įdomu pirmoje serijos pusėje, bet vėliau užsitęsia ir parodo, kad serialas kažko rimtesnio veikėjų prasme dar neplanuoja. 7/10

Brooklyn Nine-Nine. 1 sezonas. 4 serija. M.E. Time
Ne be reikalo „Brooklyn Nine-Nine“ kuria „Parks and Recreation“ kūrėjai. Aišku, gali būti, kad matau tiesiog tai, ką noriu matyti, bet norint, panašumų čia tikrai galima pastebėti. Didžiausias jų veikiausiai yra sprendimas kiekvienoje serijoje stiprų vaidmenį skirti ir antraeiliams veikėjams, kurie visi yra labai skirtingi, ir dėl to serija gali palaikyti aukštą ir įdomų tempą. Šiuo atveju tai buvo dėka geriausios serijos istorijos kapitono ir Santjagos santykių, kurie tinkamą balansą sugebėjo išlaikyti iki galo. Net tuomet, kai atrodė, jog silpniausia šios istorijos dalis yra žmonių nesupratimas ką jaučia kapitonas, iškart buvo įmesta Skalio versija su išprotėjusiu kapitonu ir mano diena tapo šimtą kartų geresnė. Serialas šioje vietoje sugebėjo išnaudoti ryškiausią kapitono savybę, ją bent jau dalinai paaiškinti ir per ją įtraukti daugelį kitų veikėjų.

Kas šioje serijoje man veikė kiek silpniau yra Džeiko ir jo naujosios draugės iš morgo draugystė. Dėl kai kurių atskirų scenų aš nesiskundžiu: iš juoko klykiau ir kai Džeikas vaidino lavonus įvairiose padėtyse, ir jam traukiant organus iš žmogaus, bet bendrai viskas jautėsi pakankamai nuvalkiotai. Naująją draugę pateikti kaip kažkokią išprotėjusią merginą ir visai nesivarginti parodant bent kiek normalesnę jos pusę yra atsibodęs dalykas, nors ir iš jo buvo beveik išsisukta didžiąją laiko dalį Džeikui kalbantis su kolegomis, ne su ja. „Brooklyn Nine-Nine“ dėl tokių originalių sprendimų ir yra geriausia nauja komedija, be konkurencijos. 8/10

Trophy Wife. 1 sezonas. 3 serija. The Social Network
Televizijoje man nepatinka nemažai dalykų (ir patinka žymiai daugiau), todėl kaip Barnis per HIMYM aš nesiruošiu kalbėti apie vienintelę taisyklę. Bet kai serialas nusprendžia gerą pašalinę veikėjo savybę paversti tuo, kuo jis pasižymi kiekviename žingsnyje, dažniausiai būna bereikalingas bandymas iš nieko išspausti kažką. Dianos vaikų gąsdinimas man yra kol kas stipriausia serialo scena, bet kai jos maniakiškumas tapo šios serijos tema, šaudyta pro šalį. Aš suprantu, kad serialas dabar kiekvieną savaitę bando į viršų ištraukti Keitės ir jos vyro buvusiųjų konfliktus, bet tokiu būdu nėra duodamas rimtas akcentas nei pačiai Keitei, nei buvusiosioms. Tokios serijos praktiškai nieko nepasiekia, nes jūs pagalvokit ką naujo sužinojot apie veikėjus per visą seriją, ir suprasit, kad apie Dianos išprotėjimą jau žinojot, todėl naujo nėra nieko. Tai gali būti pavadinta kabinėjimusi, nes pagrindinė komedijos taisyklė yra juokinti, ką ši serija, pasitelkusi karoliukų vėrimą ir paskutinėmis minutėmis rodytą Dianos Feisbuką, sėkmingai ir padarė, bet to struktūra man kėlė rūpesčių. Todėl skelbiu dedlainą: dar dvi savaitės ir verdiktas, ar toliau apžvelginėsiu šį serialą. 5/10

Modern Family. 5 sezonas. 4 serija. Farm Strong
Taip mes atsirandame ties šimtąja geriausios komedijos keturis metus iš eilės serija. Ir taip, aš šitą dalyką prikaišiosiu kiekvienoje situacijoje, ačiū, kad paklausėt. Per daug sarkazmo čia galit neieškoti, nes kaip atskira serija, „Farm Strong“ buvo palyginus neblogas praeito ir šio sezono pasirodymas. Kamerono sesers, kurios vardas aišku yra Pamerona, pristatymas ir jos buvimas tarsi priešingybe, bet tarsi ir geriausia drauge broliui yra savotiška klišė, įvilkta į tradicinį „Modern Family“ rūbą, kur viskas labai jauku ir paprastiems dalykams yra bandoma suteikti prasmę. Brolio ir sesers konfliktas jautėsi kaip viena tų dar kartą perdirbamų istorijų, tačiau kaip centrinė siužeto linija ji išsilaikė pakankamai linksmai ir stipriai (o Mičelo ir Kamerono vienas kito palaikymas ir tapo serijos vinimi).

Bet jeigu aš jums duosiu šią seriją atskirai, jūs net negalėtumėt įtarti, kad tai yra šimtoji serija. Serialas, kuris pirmoje ir paskutinėje savo sezono serijose (ir dar keliose kažkur vidury) suveda visas savo šeimas į vieną vietą dėl vienos konkrečios istorijos savo jubiliejinei serijai sugeba sukurti tris nesusijusias linijas, kurios susiveda palyginus atsitiktinai. Danfių istorija, paprastai vežanti visas serijas, šįkart buvo neabejotinai silpniausia ir tas konfliktas dėl nenuėjimo į Luko futbolo varžybas kaip atsirado iš niekur, taip kažkur ir dingo (nors Filo išprotėjimas dėl paukščių lizdo yra komedijos auksas). Glorijos ir Džėjaus istorija, nors ir banaliai kalbanti apie senus ir jaunus žmones, dėl subjektyvių priežasčių man suėjo kur kas geriau. Prie to, kad ji papildydavo kitas istorijas viena kita fraze, ji susivedė į frazę, kuri buvo banali ir nuspėjama, bet aš jos nenuspėjau ir ji buvo geriausia šios serijos (o kaip pamatysit apačioje - ir savaitės) citata. Bet čia dėl asmeninių priežasčių. Kaip atskira serija „Farm Strong“ buvo pakankamai nebloga, bet kaip šimtoji ji buvo pasityčiojimas, todėl žiūrėkit ją kaip norit. 7/10

Parks and Recreation. 6 sezonas. 4 serija. Doppelgängers
Du Ronai visuomet yra geriau už vieną, ir jūs tai šiandien supratot. Kaip ir tai, jog „Parks and Recreation“ net ir prasčiausioje formoje sugeba parodyti tai, dėl ko ši komedija skiriasi nuo kitų to paties žanro atstovų. Jūs, kaip ir aš, turbūt galvojot, jog Eagletownas nors ir prisijungė prie Pawnee, bus atsimintas tik vidury sezono. Ir va jūs jau kitą savaitę gaunat šią istoriją pilnu pajėgumu, su logiškiausiu tokio sprendimo padariniu: savivaldybės susijungia, darbuotojai taipogi. Šis atvejis man buvo vienas tų, kurie paėmus atskirai yra žiauriai linksmi, bet pasibaigus serijai supratau, kad bendrai ji nebuvo stebuklas.

Ronui, Tomui, Eipril ir Donai buvo atrastos tobulos poros (net jei viena jų buvo kompiuteris), išryškinusios puikiausias šių veikėjų savybes, ir aš jums netgi negaliu pasakyti, kuris jų man čia atrodė geriausiai. Bet čia nesijautė jokio apibrėžtumo ar aiškesnės struktūros, veikėjai buvo mėtomi atsitiktinai ir nesivarginant baigti jų istorijų. Jas tvarkingai užbaigė kažkur vidury serijos išdygusi Leslės istorija, šįkart kiek rimčiau pradėjusi Anos ir Kriso išvykimo istoriją. Iš jos man visuomet didžiausią intrigą kėlė Leslės reakcija, ir nors čia tėra jos pradžia, panašu, kad iš šios situacijos bus išspausta nemažai. Jei trumpiau, serija buvo reikalinga ir ateičiai padarė tikrai nemažai, bet šiuo metu į pirmosios sezono serijos lygį nebuvo panašu. 7/10

The Big Bang Theory. 7 sezonas. 4 serija. The Raiders Minimization
Čia dažnai kalbu apie tuos giliuosius serialus, kurie mane priverčia galvoti apie moralės normas ir apie gyvenimo prasmę, ir apie mirties baimę. Bet jie nepriverčia manęs galvoti apie svarbiausią dalyką mano gyvenime - populiariąją kultūrą, - o TBBT, ypač šią savaitę, priverčia. „Raiders of the Lost Arc“ aš mačiau, skirtingai nei bet kokius frančizės tęsinius, vos vieną kartą ir įspūdį, kurį noriu išlaikyti kuo ilgiau, jis man paliko nemenką. Bet istoriją aš atsimenu, ir nors dėl poros vietų ginčyčiausi, Indiana ten svarbios rolės tikrai nevaidina.

Kas dėl šios serijos, viskas atrodė kaip kažkur trečio sezono perdirbinys. Iš pradžių pašalinkim iš kelio pasimatymų internetu istoriją, kurioje net jeigu Stiuartas yra linksmas šviežias kraujas, Radžas man numuša absoliučiai bet kokį entuziazmą. Šeldonui gyvenimą sugadinusi Eimė dar kartą tapo savo vaikino savanaudiškumo, kuris dabar yra tiesiog kuriamas dėl fanų, auka, ir šioje istorijoje man vėlgi buvo įdomiau buvo jos reakcija, ne paviršutiniškas Šeldono kabinėjimasis prie menkų dalykų, kurį pateikus subtiliai galima išgauti humorą, bet čia nebuvo tas atvejis. Ir galiausiai turim Leonardo ir Penės istoriją, kurią galiu pagirti ne dėl jos idėjos (mes suprantam, visi jūs turėjot sunkią vaikystę, apie vieną jūsų yra parašyta knyga, priminti to nebereikia), o dėl jos iššauktos geriausios serijos scenos. Howardo ir Bernadetos konfliktas buvo neabejotinai linksmiausias serijos momentas, iš dalies atpirkęs į senas monotoniškas vėžes grįžusią seriją. 6/10

The Michael J. Fox Show. 1 sezonas. 4 serija. Hobbies
MJFS yra beformis serialas. Dėl to aš dabar sėdžiu ir žiūriu į ekraną nežinodamas, ką apie jį rašyti. To jausmo aš jums negaliu paaiškinti, bet kiekvienas serialas turi savo nuotaiką, kurią kiekvienas jo žiūrovas supranta labai greitai. „Brooklyn Nine-Nine“ ir „Trophy Wife“ tą nuotaiką jau aiškiai turi, bet MJFS, su savo vizualiuoju fonu ir tą patį veikiančiais veikėjais, yra blankus objektas, dėl ko aš serialą toliau žiūrėsiu, bet neapžvelginėsiu. Pradedant šia savaite, nes be pokalbio apie filmų scenas, kuriose kas nors lipdo iš molio, dabar nėra apie ką ir bekalbėti. Tai nereiškia, kad viskas buvo labai blogai, bet istorija tiesiog nebuvo tokia, kuri pati kviestų ją apžvelgti (aš žinau, kad jūs šitą dalyką suprantat, tik įsiskaitykit). 6/10

Savaitės serialas - Boardwalk Empire

Savaitės scena - Boardwalk Empire. Riaušės

Savaitės citata - Modern Family. 'I won't be able to hear her, she won't be able to see me.' 'We'll be together forever.'

O kokius serialus šią savaitę žiūrėjote jūs?

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą