2013 m. lapkričio 23 d., šeštadienis

Dingę. Trečias sezonas. Dvidešimt antra serija

We have to go back. - Jack

Aš nesu mėgėjas pasakymų, jog puiki sezono ar serialo pabaiga kartu pakelia ir ėjimo link jos kokybę. Čia ne apie tuos kūrinius, kurių paskutinės minutės visiškai pakeičia požiūrį į praeities įvykius - tai yra atskiras žanras, kuriam reikia labai daug pastangų. Tačiau yra tokių kūrinių, kurie žino pradžią, žino pabaigą ir nusprendžia tarp šių dviejų taškų ką nors įmesti, kad neatrodytų visai apgailėtina. Trečiasis „Dingusių“ sezonas buvo lengvas šio atvejo variantas su itin prasta vidurine dalimi bei tiesiog neįtikėtina paskutiniąja serija. Ir tik nesakykit, kad jos dėka nėra atperkamos jūsų kančios žiūrint Džeko išvyką į Tailandą.

„Through the Looking Glass“ padaro sunkiausią darbą televizijoje ar absoliučiai bet kurioje srityje - serija itin sudėtingą istoriją papasakoja lengvai. Ji vis dar yra kaip reikiant sujaukta, tačiau ši valanda nepamiršta absoliučiai nieko ir visi pagrindiniai dalykai, apie ką buvo šis sezonas, gauna savo kulminaciją. Nuojauta kužda, kad tų dalykų buvo itin daug.

Svarbiausias įvykis, arba bent jau toks, kuris turėjo užtikrintai rimtą kulminaciją dar prieš šią seriją, buvo Čarlio mirtis. Apie ją vėliau, bet po vandeniu gyvenančių amazonių pasirodymas yra vienas mažiausiai tikėtinų dalykų siekiant išjungti po vandeniu esantį mygtuką, blokuojantį radijo signalą negyvenamoje saloje (jei su „Dingusiais“ nebūčiau gyvenęs nuo pradžių, išgirdęs tokį aprašymą nieku gyvu šitokios nesąmonės nebūčiau žiūrėjęs).

Amazonės, tiesa, čia nėra itin svarbus įvykis. Jis yra skirtas sukurti daugiau intrigos ir galbūt žiūrovams įpiršti mintį, jog Čarlis miršta nuo jų rankos, o ne gelbėdamas pasaulį. Tai taip pat yra eilinis Beno melo atskleidimas, tačiau tai jau nebestebina nei žiūrovų, nei Kitų. Tačiau vinys šioje istorijoje yra du ir Kiti čia tėra įrankiai tam užkirsti kelią.

Visų pirma, Čarlio stebuklingas susisiekimas su Pene daugiausiai stebina ne tuo, kad po vandeniu esančiame ekrane išlenda žmogaus, vaikštančio kažkur kitame pastato gale, mergina. Vėlgi, tai stebintų naujokus, bet mes pripratę jau prie visko. Svarbiausias šioje vietoje yra faktas, jog Penė nesiuntė jokio laivo, nepažįsta jokios Naomi ir iš viso ko jūs man trukdot dirbti. Arba ji Čarlio nesuprato, kas būtų itin lėkštas scenaristų triukas, arba Naomi čia atvyko visai ne Desmondo. Būtų keista, kadangi ji savo knygoje turėjo būtent jo nuotrauką, tad sutapimu pavadinti šio dalyko nedera. Žinoma, gražiausios mano matytos meilės istorijos dalyviai vienas kito nepamato, bet tai pasitarnauja kitam serialo istorijos momentui.

Ši linija yra apie Čarlį ir Desmondo bei Penės susitikimas būtų gražus, tačiau atitraukiantis mintis nuo pagrindinės temos. O tai jau yra padaryta užtektinai: vienintelis priekaištas, kurį aš turiu šiai serijai, yra tai, kad ji turi per daug istorijos. Tai jokiu būdu nėra blogas dalykas, tačiau Čarlio mirtis čia yra nors ir yra originali, bet jaučiasi tarsi būtų tik formalumas.

Formalumas, kuris man yra vienas naujai atrastų dalykų šioje peržiūroje. Aš niekad nesuprasdavau to, kad Čarlis nusprendė mirti. Jo kaip veikėjo aš niekad per daug nemėgau, ypač dėl jo narkomaniškų ir grobikiškų veiksmų, bet praeita serija man bent kiek atleido neapykantą. Todėl faktas, kad jis savanoriškai užsidarė duris mirti, man niekad neatrodė logiškas.

Visgi dabar suprantu, jog Čarlis tai darė tikėdamas Desmondu. Jie abu žinojo, arba bent jau tikėjo ateitimi, jog Čarlis privalo mirti tam, jog Kler galėtų išsigelbėti. Nepaisant to, kad visus mygtukus jis jau paspaudė ir darbas buvo baigtas, Čarlis nieko nenorėjo keisti, ir tai dar kartą parodo vieną subtiliausių bei labiausiai neišnaudotų meilės linijų saloje. Čarlio mirties metu aš niekad neverkiau, kadangi visuomet tikėjau, jog jis mirs (scenaristai į šią istoriją buvo įdėję per daug pastangų, kad būtų kitaip), bet scena yra sukurta meistriškai ir nuliūdinti tikrai sugeba.

Ir taip Čarlis tampa dar vienu, ir kol kas didžiausiu, „Dingusių“ herojumi. Viskas, kas jus nustebino šioje serijoje, nebūtų atsitikę jeigu ne save paaukojęs vaikinas.

Likęs veiksmas vyko dvejose vietose, tačiau jos buvo itin glaudžiai susijusios, todėl jas atskirti nebūtų protinga. Kad ir kaip bevartytumėt, paplūdimio pagrobimo scenos yra skirtos vien tam, kad sukeltų daugiau intrigos grupei, keliaujančiai link radijo bokšto, žinant, jog viskas baigsis laimingai. Galbūt kalbu subjektyviai, tačiau tai, jog ne viskas eis pagal planą ir bus apsieita be geriečių aukų - Saidas ir Džinas yra per svarbūs istorijai, kad būtų paaukoti taip beprasmiškai, o Bernardas yra per daug mėgiamas veikėjas, - buvo aišku seniai. Vis tiek, įgyvendinimas buvo sumanus.

Didžiausiu herojumi šioje salos pusėje padaryti Harlį yra sumanu ir populiarumo, ir istorijos sumetimais. Labiau mėgiamo veikėjo seriale nėra ir praėjusioje serijoje Čarlio atstumtas storulis privalėjo sukelti jausmų jautrių nervų žiūrovams, taigi atpirkti jį reikėjo. Žinoma, po tokio pat atstūmimo iš Sojerio, artimiau susipažinusio su Džiuljeta, pusės. Harlio sumanymas į pagalbą pasitelkti atrastą autobusiuką yra įrodymas, kad nors šis vyrukas protauja ne taip pat, kaip visi, jo paviršutiniškumas yra pagrindinė priežastis, dėl ko jis visuomet būna dešinioji lyderio ranka.

Tačiau tai, kas vyko tarp tariamo Saido, Bernardo ir Džino nušovimo ir išsiaiškinimo, kad jie gyvi, buvo viena stipri Džeko draminė linija. Žinoma, sekusi po bučinio Džiuljetai ir prisipažinimo meilėje Keitei ir taip toliau ir panašiai. Nepaisant to, kad tai buvo geriausias prisipažinimas meilėje ever, šita istorija vis dar yra nepakeliamai beprasmiška.

Džeko grupės ir Beno su Aleks susitikimas yra dar vienas fakto, jog Kiti tolygiai silpsta, pabrėžimas. Benas sugebėjo įbauginti Džeką trijų jo draugų mirtimi, tačiau dabar esmė yra ne Kitų stiprume, o Džeko savotiškame įpratime. Jis jau suprato, jog kerštauti Kitiems, kurie anksčiau tuo tik naudodavosi, yra pražūtis ir Džekas privalo judėti toliau, taip įkalindamas Beną ir sugriaudamas jo planą.

Bet to, kas vyko prie radijo bokšto, nepralenkia niekas. Aišku, galima ginčytis, kad Aleks ir Ruso pirmasis susitikimas yra svarbiausias serijos įvykis, bet turbūt nesuklysiu sakydamas, jog ne. Loko, ką tik pasikalbėjusio su peraugusiu ir nelabai suprantu dėl ko pasirodžiusiu Voltu, peilio įsmeigimas į Naomi nugarą yra šiek tiek rimtesnis įvykis.

Žinau, kad yra daug nepatenkintų tokiu Loko veiksmu argumentuojant, jog jis yra nelogiškas, tačiau man čia yra vienas logiškiausių dalykų. Neskaitant stebuklingo atsigavimo, kalbėjimosi su vaiku ir išlipimo iš duobės. Bet tas merginos nužudymas yra simbolis, jog Lokas tampa Kitų lyderiu ar bent jau grupės nariu. O pagrindinis šių žmonių tikslas yra gyvenimas saloje neleidžiant net nepažįstamiesiems jos palikti, ką Lokas praktiškai pasiekė.

Džekas, veikiausiai vis dar paveiktas adrenalino po Beno sumušimo, Loko neklauso. Jis per ilgai klausėsi melų, tačiau tuomet, kai jam potencialiai yra sakoma tiesa - jeigu ten nėra Penės laivas, reiškia, jog kažkas žiauriai meluoja, - Džekas kitų nebeklauso. Beno ir Loko įkalbinėjimai jo nepaveikia, radijas įjungtas ir taip įvyksta palaimingas bei tris sezonus lauktas susisiekimas su jų gelbėtojais. Taip visi apsikabina, išmeta skrybėles į viršų, prasideda šventė ir baigiasi įspūdingiausias visų laikų serialas.

Ai taip, dar viena smulkmena...

Trečiuoju sezonu aš pradėjau žiūrėti „Dingusius“. Televizijos kokybės tuomet dar nelabai supratau, tačiau net ir man šis sezonas buvo labai keistas. Ir pamatęs, jog šioje serijoje vėl yra rodomas į depresiją puolęs Džekas, nesupratau kaip tai gali būti paskutinė sezono serija, kuri atrodo jau matyta. Tačiau šie jau nebe flashbackai, bet flashforwardai buvo sukurti einant aplinkui panašiai, kaip su Loko paralyžiaus atskleidimu, o jų kulminacija vis dar yra wow.

Vienintelis čia galintis ateitį išduoti dalykas man tėra telefonai. Ploni, spalvoti ir tikrai ne 10 metų senumo. Visa kita čia yra apgavystės menas, kuriame yra daugybė simbolių.

Svarbiausi jų yra du. Pirmasis veikia labiau kaip draminė istorija Džeko prasme - nežinia, dėl ko jis kalba apie savo tėvą kaip apie gyvą žmogų, tačiau tai yra arba dar daugiau išprotėjusio žmogaus istorijų kituose sezonuose, arba tėvo karstas tuščias buvo ne be reikalo. Antruoju atveju viskas yra žymiai svarbiau istorijai - miręs žmogus, kurį bendrai pažįsta Keitė ir Džekas, jiems nesukelia per daug jausmų, bet simbolizuoja gyvenimą saloje. Jiems labai pakenkęs ir iš salos išvykęs žmogus yra nebent Maiklas, todėl kol kas spėliokim šia linkme.

Ir visgi paskutinės scenos metu aš visuomet būnu išsišiepęs. Aš atsimenu savo pirmąją reakciją į atskleidimą, jog tai vyko ateityje, ir man pasidaro tiesiog linksma. Kol kas yra aišku, jog iš salos sugebėjo pabėgti tik Keitė ir Džekas, tačiau natūralu būtų tikėtis, jog jeigu jau gelbėjo, tai gelbėjo ne tik juos. Tuo tarpu Džekas patvirtino posakį „Be careful what you wish for“ ir sugebėjo sugriauti savo gyvenimą, nepaisant to, kad Benas ir Lokas jį bandė nuo to sustabdyti. Nors ir lyderis, daktaras visgi priiminėjo ne pačius geriausius sprendimus.

Taip baigiasi trys „Dingusių“ sezonai ir net po jų yra sugebama žiūrovus nustebinti dar labiau. Tai yra viena geriausių serialo serijų su nuostabia pabaiga ir intriga. Taip, mes žinom, kad išsigelbėti jiems pavyks ir jūs galvojat, kad čia anokia intriga, bet jūs galvojat blogai. Čia intriga, kuri prives prie dar daugiau intrigų, o jums jas beliks suvirškinti.

Citatos

  • 'Why are you sticking up for Sawyer, he'd never do it for you.' 'Because I love you.'
  • 'I ain't asking permission.'
  • 'They're not all dead.'
  • 'I don't know what that means, but I'm sure its lovely.'
  • 'I lied. Mikhail, I need you to go, now!'
  • 'Well, guess I won't need the code, since this entire station is going to be flooded anyway. I'll just turn off your little jammer and the helicopters come and rescue all my friends.'
  • 'So, you screwing Jack yet?' 'No, are you?'
  • 'I'm a dentist, I am not Rambo.' 'And don't you forget it!'
  • 'What did you do for a living before you became Moses?'
  • 'And since when did you start calling me Kate?'
  • 'If you say 'live together, die alone' to me Jack, I'm going to punch you in your face.'
  • 'I'm gonna' lead my people up the radio tower and I'm gonna make a call. And I'm gonna' get 'em all rescued, every one of them! And then I'm going to come and find you, and I'm gonna' kill ya.'
  • 'Every little bump we hit or turbulence, I actually close my eyes and I pray that I can get back.'
  • 'Still pulling people out of burning wreckage, huh?'
  • 'I want him to see it. I want him to experience the moment we get off this island and I want him to know that he failed. And then I'll kill him.'
  • 'Attention Others, come in Others. If you're listening to this I want you to know that we got you bastards, and unless the rest of you want to be blown up, you best stay away from our beach.'
  • 'If I'm drunker than he is, you can fire me!'
Namų darbai: s04e01 - The Beginning of the End

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą