2013 m. lapkričio 20 d., trečiadienis

Dingę. Trečias sezonas. Dvidešimt pirma serija

You are a hero, sir. And don't let anyone ever tell you differently. - Nadia

Nepaisant šio sezono duobių, nepaisant neaiškumų ir įvairių istorijų numetimų, „Dingę“ ir trečiajame sezone parodo vieną ryškiausių savo bruožų: struktūrą. Iki pat galo šis serialas liko ištikimas savo formatui, kuris buvo pateikiamas kaip iš vadovėlio. Kai kurie galėtų ginčytis, kad sezonai buvo konstruojami netgi per gerai, kadangi juos buvo galima nuspėti. Ne didžiuosius posūkius, nes netikėtų siurprizų dar bus užtektinai, bet bent jau jų šabloną.

Jeigu imtume tik šių trijų sezonų vidurkį, jis yra gana pastovus. Pirmosiomis serijomis veikėjai privalo apsiprasti naujoje aplinkoje, ar tai būtų sala, ar bunkeris, ar Kitų stovykla. Ilgainiui vyksta susipažinimas su tos aplinkos gyventojais ir jų atsiradimu saloje. Kažkur ties viduriu, ir čia jau nėra tyčinis veiksmas, būna bent kelios beprasmiškos serijos, nesugebančios pasakyti nieko naujo. Tačiau likus kelioms valandoms iki sezono pabaigos viskas pradeda rištis į vieną vietą tokiu būdu, kuris visus sugeba nustebinti ir užbaigti sezoną atsakant ir į užduotus klausimus, ir užduodant dar daugiau naujų.

Ir jau vien dėl to yra gražu žiūrėti į „Greatest Hits“, priešpaskutinę trečiojo „Dingusių“ sezono seriją. Net jeigu jūs nesate šio serialo įsimylėję taip, kaip aš, jeigu jūs jaučiate bent kokią pagarbą televizijai ir serialams, ši valanda yra paprasčiausia meistriška. Ir menine, ir dramine, ir struktūrine prasme.

Bet pradėti reikia nuo dramos, vežamos vienos istorijos, kuri bėgant sezonui atsidurdavo tai arčiau, tai toliau nuo kranto, tačiau buvo aišku, kad jos kulminacija vienokiu ar kitokiu atveju ateis. Desmondo išpranašauta Čarlio mirtis kurį laiką atrodė kaip kliedesiai, bet Desmondo alternatyvios praeities scenos bei pastovus Čarlio gelbėjimas rodė, kad ši istorija nėra juokai. Bet „Greatest Hits“ prie šios temos priartėja labiausiai.

Aš tikiu, kad jeigu skaitote šias apžvalgas niekad nematę „Dingusių“, jūs pažįstate serialus. Pažįstate jų nuotaikas, pažįstate jų paruošimą ateičiai. Aš nenoriu pradėti spekuliuoti kas bus ateityje, nes su Čarlio mirtimi tegali būti tik dvi išeitys, tačiau ši serija paruošia tik vienai jų.

Čarlio praeities scenas galima palyginti su paskutiniuoju bet kurio serialo sezonu, kuris bet kokiu atveju bent vienoje serijoje parodys geriausias savo akimirkas. Skirtumas čia yra tas, kad pastaruoju atveju viskas būna matyta ir nieko naujo nėra pasakoma, o šįkart apie Čarlio gyvenimą yra sugebama atskleisti naujų detalių. Naudojantis didžiausių hitų principu yra pateikiami penki buvusio rokerio gyvenimo momentai, suformavę jo asmenybę ir padarę tokį, koks jis dabar ir yra.

Tuo pačiu Čarlis per vieną seriją tampa vienu iš nedaugelio nevienpusiškų serialo veikėjų. Jo gyvenimą pakeitė ne vienas įvykis (dažniausiai susijęs su tėvu dėl serialo scenaristų sunkios vaikystės), o šie penki, kartu dar pridedant ir narkotikų vartojimą. Čarlis buvo visur, jis patyrė gerą ir blogą, ir šioje serijoje jis yra pateikiamas kaip žmogus, dėl šių įvykių suprantantis savo tikrąjį pašaukimą.

Šie penki įvykiai, kuriuos Čarlis užrašo ant popieriaus, ne be scenaristų pagalbos yra labai glaudžiai susiję su dabartine jo misija, bet šis žmogus simbolizmo turbūt neįžvelgia, kas mums yra dar geriau. Išmokimas plaukti Čarliui buvo vienas didžiausių pasiekimų, kur prasidėjo jo plaukimo karjera (apie kurią kažkokiu būdu mes girdim pirmą kartą). Žiedas ir daina per radiją pažymi svarbiausią veikėjo gyvenimą etapą, susijusį su jo grupe. Moters išgelbėjimas, kuri vėl yra Saido mylimoji Nadia, matyta ir su Loku JAV, ir dabar Britanijoje, Čarliui reiškia, jog jis yra didvyris ir privalo paspausti mygtuką (motyvas keistokas, bet veikiantis). Ir žinoma meilė Kler yra pagrindinė priežastis, dėl kurios Čarlis yra pasiryžęs mirti ir išgelbėti savo draugę.

Nes vienintelis šansas tai padaryti kol kas tėra susisiekimas su Naomi, kuri žino „mirusį rokerį“, laivu, paslaptingu dalyku, su kuriuo galima susisiekti tik per šiuo metu blokuojamą radijo ryšį. Jį privaloma atblokuoti ir po vandeniu, ir prie radijo bokšto, todėl suorganizuojama išvyka į šias dvi vietas su pasala stovykloje.

Pastarosiose dviejose istorijose kažko ypatingai naujo nėra. Džeko paties egoistiškai sugalvotas planas, paaiškinantis keistą Ruso ir Loko susidūrimą „Black Rock“, privalo būti įgyvendintas sprogdinant dinamitą, kas yra gana logiškas sprendimas. Lyderis grįžo ir tai padarė su trenksmu bei nesistengdamas per daug nervinti žiūrovų ar veikėjų.

Serijoje kartu išryškėja ir byranti Kitų organizacija, nebent tai būtų dar vienas genialus jų planas, nors parodant lygiagrečius flashbackus kitoje saloje panašu, kad taip nėra. Ir Beno dukra Aleks, ir jos draugas Karlas, ir Džiuljeta dabar veikia prieš savus, kas pagrindiniams herojams suteikia bent šiek tiek pranašumo.

Tačiau per daug šios serijos analizuoti neišeina. Ji yra labai meistriškas, gražus ir jaudinantis paruošimas ateinantiems įvykiams, neužsistovint per daug vienoje vietoje ir žinant, kad tuoj bus labai rimta. Didžiosios grupės ėjimas link radijo bokšto kol kas atrodo pati ramiausia siužeto linija, bet jūs pamirštat senus draugus. Kitų artėjimas link stovyklos žada karą, o Saido, Džino ir PAGALIAU grįžusio Bernardo pasilikimas (trijų žmonių, kurių mylimosios dėl jų šioje serijoje labai rūpinasi, nes Nadia nebuvo parodyta be reikalo) yra potencialiai dramatiškas dėl juos siejančių ryšių su kitoje grupėje esančiais žmonėmis.

Ir galiausiai turime Desmondą ir Čarlį, kuris jaudinančiu būdu atstumia Harlį. Po vienintelės nereikalingos scenos šioje serijoje, kur Desmondas bando būti didvyriu, Čarlis šoka į vandenį ir panašu, kad tuoj pasitiks savo likimą. Bet ten atsiranda dvi amazonės, žymiai apsunkinančios radijo įjungimą. Tačiau kad ir kaip ši istorija baigtųsi, geresnės mirštančio veikėjo priešistorės jau galėsit nebesitikėti.

Citatos

  • 'It's their island. If they want to kill us, they'll find us.'
  • 'Look, for ninety days I've been asked to make decisions for this entire camp. There you go, I just made one.'
  • 'That's uncool, man.'
  • 'They know, Karl. But thanks.'
  • 'You're inside a hatch. There's, uh, a room full of equipment. There's a blinking yellow light above a switch. You flick the switch, light goes off, and, then, you drown.'
  • 'So, tomorrow night, we stop hiding, we stop running, we stop living in fear, because when they show up, we're going to blow them all to hell.'
  • 'Maybe I keep seeing you die because I'm supposed to take your place.'
  • 'Ah, you can always spot the newbies.'
  • 'Dude, it's fine. I don't even want to go on your stupid boat.'
  • 'Pheasants don't shoot back.'
  • 'I like you better since you got back, Jack. You're almost an optimist.'

Veteranų kampelis

  • Aš niekad nesupratau dėl ko Desmondas sakė, jog mato Kler ir Aaroną įlipančius į sraigtasparnį, nors Kler jame tikrai nebuvo. Ar tai buvo melas, ar apgaulingas vaizdinys?








Namų darbai: s03e22/23 - Through the Looking Glass

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą