2013 m. lapkričio 6 d., trečiadienis

Dingę. Trečias sezonas. Septyniolikta serija

"With enough money and determination, you can find anyone," she said. That's how I get through my nights; I think that she actually meant it, that she never gave up. - Desmond

Struktūrine prasme „Dingusių“ sprendimas sulėtinti tempą grąžinant pagrindinius serialo veikėjus iš Kitų stovyklos ir vėl daugmaž ramiai juos apgyvendinant jau namais tapusiame paplūdimyje yra tikrai sumanus. Nežinia, kiek šis dalykas buvo planuotas ir galbūt jis išėjo natūraliai, tačiau bet kokiu atveju galutinis rezultatas yra tiesiog reikalingas pačiam serialui. Kartu su tempo sulėtėjimu ateina ir serijos, kuriose yra nagrinėjami jau seniai kilę klausimai, kurie anksčiau ar vėliau privalėjo būti paliesti.

Ir koks gi neaiškumas šiame sezone yra svarbesnis nei Čarlio mirtis, kurią mato Desmondas? Ši tema paliečia visas svarbiausias serialo vietas, kurios susideda iš mistikos, veikėjų dramos ir mirties, ir jai pagaliau po kiek laiko yra skiriamas bent jau dalinis dėmesys.

Tačiau Čarlio mirtis nėra vienintelis didelis šio sezono klausimas. Vienas jų yra žiūrovams visai neprimintas ir daugelio jau pamirštas praėjusio sezono paskutinės serijos kabliukas, kuomet pora mokslininkų, apsistojusių kažkuriam ašigaly, aptiko salos skleidžiamą signalą ir apie tai pranešė Penei. Apie šią intrigą daugiau nebuvo užsiminta nei karto ir gana logiška, kad viskam vėl atsistojus į savo vietas ji vėl buvo pristatyta.

Bet apie viską nuo pradžių. Aš šią seriją esu matęs gal kokius tris kartus, bet kažkokiu būdu aš visuomet tikiuosi, kad ji man nepatiks. Tačiau tai būna tik tol, kol „Catch-22“ įsivažiuoja. Juk pripažinkit, faktas, kad visa Desmondo praeities istorija vien apie tai, dėl ko jis visus vadina savo broliais, visai neskamba įdomiai. Su smulkmenų paaiškinimais, kurių žiūrovai niekad nepastebi, „Dingę“ nelabai seniai prašovė, todėl dar viena panaši serija nevilioja.

Visgi ši serija iš tokios gana banalios pagrindinės minties išspaudžia du faktus, kurie nors ir nedaro didelės įtakos serialui, bet paaiškina kai kurias praeities detales. Pirmuoju atveju tai yra Desmondo pasiryžimas išgelbėti Čarlį arba, kuo jis buvo įsitikinęs anksčiau, pasaulį. Nors aš nepripažįstu fakto, kad Desmondas bandė tapti vienuoliu, vienok tai buvo prieš tai, kuomet mes matėme visas serijas su šiuo žmogumi. Mintis, kad jis atrado tikrąjį gyvenimo pašaukimą išspirtas iš vienuolyno, skamba įdomiai ir įtikinamai.

Todėl Desmondas dabar daro viską, ko jis išmoko arba bent jau patikėjo vienuolyne. Jis buvo tikras, kad nori pasišvęsti vienuoliškam gyvenimui, nes tai buvo vienintelė jo gyvenimo viltis. Į tapimą vienuoliu jis sudėjo visas savo pastangas, todėl įtikėjimas, kad jis negali būti vienuoliu dėl aukštesnio tikslo, irgi yra suprantamas. Desmondas buvo per daug pasišventęs vienuolynui, kad netikėtų viršesniųjų už save žodžiais, todėl jais gana lengvai ir patikėjo. Nepaisant to, kad tai tuomet tebuvo paprastas savęs guodimas.

Antrasis Desmondo praeities scenų faktas, be abejo, yra susipažinimas su Pene. Tai kartu yra ir graži scena, paaiškinanti porelės susipažinimą ir akivaizdžią meilę iš pirmo žvilgsnio, ir kartu simboliškas epizodas, parodantis besikeičiantį Desmondo gyvenimą. Juk vienas pagrindinių vienuolių bruožų yra skaistus gyvenimas ir šiukštu jokių moterų, o toks staigus Desmondo susižavėjimas Pene puikiai atskleidžia, kad celibatas skirtas tikrai ne jam (tai turbūt atskleidė ir sulaužyta nosis, bet čia kiek subtiliau).

Ir būtent dėl to visai nenuostabu, kad Desmondas yra pasiryžęs padaryti viską, kad galėtų dar kartą pamatyti moterį, pakeitusią jo gyvenimą. Jis dėl Penės net yra pasiryžęs paaukoti Čarlį, žmogų, dėl kurio išgelbėjimo jis rizikavo tiek daug kartų žinant, kad pakeisti jis nieko nebegali.

Štai čia ir slypi giliausia šios serijos esmė, susijusi ne su serialo mistika, o su Desmondu kaip veikėju (kuris, nepaisant jam skiriamo gana mažo laiko kiekio, galiausiai buvo vienas labiausiai išplėtotų serialo veikėjų). Dabar šis vyras privalo pasirinkti tarp tikėjimo ir realybės. Vienuolynas ir Penė gana aiškiai simbolizavo tikėjimą ir apčiuopiamą objektą, ir būtent saloje, o ne pastate, pilname šventikų, Desmondas privalo pasirinkti savo gyvenimo kelią, ir ilgą laiką atrodo, kad jis pasirinks Penę.

Galiausiai jis pasirenka abu dalykus, kas buvo aišku jau nuo to momento, kuomet buvo parodytas nušaunamas Čarlis - jeigu serialas sapne parodo kažką, kas tikrai bus, galit būti įsitikinę, kad bus priešingai. Tiesa, Desmondas tegauna tik Penės iliuziją, kadangi atidarius šalmą ten tikrai nėra ji (nebent labai įdegusi). Todėl jam kyla klausimas ar tai, kad jis pakeitė Čarlio likimą, pakeitė ir jo gyvenimą?

Bet jūs tokių mano sugalvotų klausimų neklausinėkit. Jūs verčiau pagalvokit, kokiu būdu ir kokiu klausimu čia atsirado Naomi (kad Beną galėčiau vadinti Benu, o ne Henriu, aš laukiau per ilgai, todėl turėkitės šitos moters vardą, kuri tikrai nėra Penė)? Ji žino Desmondo vardą, ji turi legendinę Desmondo ir Penės nuotrauką, todėl turbūt nesuklysiu sakydamas, kad ji čia atsirado dėl Desmondo (aklas spėjimas). Toliau užsičiaupiu, nes jums viską reikia suvirškinti.

Tačiau aš nepyksiu, jeigu jūs nevirškinsit meilės trikampio, į kurį įsiliejo dar vienas žmogus, bet meilės keturkampis tiesiog neskamba. Tai yra dalykas, kuriuo be salos mistikos ir parašiutininkų, ir monstrų, ir paslaptingų trobelių tikrai galima patikėti labiausiai, tačiau jis yra ir labiausiai nervinantis. Nes jei pagalvosit rimčiau, viskas čia tėra vaikų žaidimai, kuriuose norima kitiems sukelti pavydą. Keitė su Sojeriu draugauja dėl to, kad pavydėtų Džekas, pastarasis tą patį daro su Džiuljeta, tik galbūt apsimeta kiek geriau, nors toks perdėtas nesirūpinimas Keite tai puikiai išduoda.

Ir visgi tai tėra mažas nusiskundimas labai stipria serija. Ji ne tik buvo padaryta dėl to, kad buvo reikalinga, tačiau ji padaryta su atsargumu ir kruopštumu, susikoncentruojant į vieną veikėją ir per jį papasakojant visą istoriją. Yra istorijų, kurių aš nenoriu pamatyti serialui kiek sumažinus tempą, tačiau ši tikrai nėra viena jų.

Citatos

  • 'Don't get picky. And, if Bernard asks, I don't know a thing about it.'
  • 'Look, mate, I've saved your life three times now. If that hasn't bought me your trust, I don't know what will.'
  • 'It's 'cause the monks are lazy. Yeah, it's easier making grape jelly than wine.'
  • 'You thought the only way you could get your girl back was if I took an arrow in the head! You're gonna sacrifice me?'
  • 'Ooh, vibration! And what would Superman do if he came up against a wall?'
  • 'No flying, no smashing; any other restrictions I need to know about? Perhaps we should fit Superman with a pair of Kryptonite ballet slippers!'
  • 'You ain't gotta use me, Freckles; all you have to do is ask.'
  • 'You two arguing over who's your favorite Other?'
  • 'We dated for six years and the closest you ever got to a religious experience was Celtic winning the cup!'
  • 'Did you eat those mushrooms Jack warned us about?'
  • 'This is future crap, isn't it?'
  • 'Dude, even if I spoke Korean it wouldn't make any sense.'
  • 'Don't you recognize it? Fell out of the purple haze after the hatch went blammo. If we don't play every 108 minutes, the island's gonna explode.'

Veteranų kampelis

  • Naomi, o ypač Mailso, Lapiduso ir Faradėjaus atvykimas man visuomet buvo geriausias serialo posūkis, ir visą šią peržiūrą aš laukiau, kol jie čia atsidurs. Liko nedaug.







Namų darbai: s03e18 - D.O.C.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą