2013 m. lapkričio 1 d., penktadienis

Telemano savaitė #49



The Walking Dead. 4 sezonas. 3 serija. Isolation
Kerol yra labiausiai išplėtota veikėja seriale. Šis supratimas mane aplankė tik šiame sezone, bet tai buvo teisybė jau pernai. Kerol yra praradusi visus savo artimus žmones, ir ji, atrodo, vienintelė supranta, kokiame baisiame pasaulyje yra jų saugusis kalėjimas. Ji taipogi yra vienintelė, kuri yra pasiryžusi priimti pasikeitusias moralės taisykles, kuomet pagarba mirusiems negali eiti pirma gyvųjų, todėl nėra didžiulis siurprizas, jog būtent Kerol ir yra lavonų degintoja. Tikslių Kerol motyvų žiūrovai dar nežino, tačiau net TWD neis tuo keliu, kad moteris buvo porai momentų išprotėjusi ir lavonus degino apimta panikos. Tikėkitės, kad savo logiką Kerol ilgainiui atskleis pati, bet pats faktas, jog serialas nėjo kokiu nors infiltracijos keliu ir tokio rimto sezono įvykio naštą užkrovė vienai pagrindinių savo veikėjų, kas net ir man pačiam yra pakankamai netikėta, yra tiesiog džiaugsmingas.

Čia, tiesa, veikėjų plėtojimas nesibaigė. Kažką naujo sužinoti apie Tairysą norėjosi jau labai seniai, ir nors tai šioje serijoje buvo pasiekta absoliučiai be jokio subtilumo, bent jau serialo užmojus scenaristai supranta labai panašiai kaip ir aš. Nei Riko protrūkis prieš Tairysą, nei keturių draugų nuotykiai automobilyje nebuvo logika pasižymintys įvykiai (pastarasis ypač: tai aišku, kad tik išgirdus balsą per radiją jus užpuls zombiai, kurie pasirodys iš karto tūkstančiais. Kas mane priveda prie logistinių problemų: kokiu būdu prie kalėjimo atsiranda vis daugiau zombių? Kalėjimas juk yra vidury miško, ir visgi ten atsiranda ir viso pasaulio zombiai), bet jie buvo būtini pradėti šio sezono konfliktus, kurie, panašu, visi kils kalėjimo viduje, kas nuteikia pakankamai optimistiškai. Tą patį pasiekia ir mažesni su veikėjais susiję momentai. Heršelas pasirodo kaip Kerol priešingybė ir saugo net ir pasmerktus mirti, ne vien sveikuosius; Karlas atgauna ginklą, todėl tikėkitės kažko rimto, bet nelabai logiško; Rikas ir vėl tampa tik žmogumi, kuris reaguoja į kitų nesąmones ir į tikrą vadovą jis visai nepanašus, bet ši pozicija jam visai tinka. „Isolation“ neatperka dviejų serijų visai ne apie veikėjus, bet nukreipia serialą į teigiamą pusę, kas gali būti visai įdomus iššūkis TWD. 8/10

Homeland. 3 sezonas. 5 serija. The Yoga Play
„Dingusių“ apžvalgos jau įpusėjo trečiąjį sezoną, kuomet Benas pareiškė, jog jis visada turi planą. Aš tam neprieštarauju: „Dingę“ savo fantastinių motyvų niekada neslėpė, ir tokį karikatūrinį blogietį (vėliau tapsiantį sudėtingu veikėju) serialui buvo galima turėti. „Homeland“, tuo tarpu, be savo tapatybę nuslepiančio teroristo yra realistiškiausias įmanomas serialas, ir visgi jo veikėjų pagrindinis motyvas nesaugoti Kerės yra tai, kad ji visuomet veikia savarankiškai ir išsisuks net iš tokios baisios situacijos. Ta situacija, mind you, yra sukurta tikrai puikiai (Kerės apieškojimas buvo scena, dėl kurios televizija negali paleisti Claire Danes talento) ir turinti nemažai potencialo Kerės prasme. Bėda tame, kad ši istorija laikysis ant trečiaeilės istorijos. Kerės likimas priklausys ne nuo paties Saulo, netapusio CŽV vadovu, o nuo jo naujo boso ir Saulo santykių su juo, kuo „Homeland“ nori susieti praktiškai visus vykstančius įvykius ir taip pakelti įtampą, bet tame dramos prasme rimtos medžiagos nelabai ir yra.

O jos tikrai nėra Romeo ir Džiuljetos istorijoje, kaip ją pavadino Kerė (ir aš išsišiepiau iš džiaugsmo kai supratau, jog tai yra reference'as į žiauriai prastą „Romeo + Juliet“ ekranizaciją su Claire Danes ir DiCaprio). Jei čia mirtų abu pagrindiniai romantinės istorijos veikėjai, ji gal ir nebūtų tokia nepakenčiama. Ir net jeigu tai pasidarytų istorija, kurios centru taptų į dukros pabėgimą reaguojanti Džesika, kaip buvo šioje serijoje, viskas būtų visai neblogai. Bet viskas čia statoma ant išprotėjusio Leo ir dėl to labai nustebusios Deinos, kuri savo berną ištraukė iš psichiatrinės ligoninės. Tai drama, kuri yra ištraukta iš niekur ir ji absoliučiai neveikia, ir ją bandoma pagrįsti atskleidžiant siaubingą Leo praeitį, kurios visi žiūrovai labai laukė. Panašu, kad ši istorija pasibaigė (nebent būtų atkapstytos nuogos Deinos nuotraukos), ir ji serialui nebus turėjusi jokios įtakos, kadangi Deina į depresiją buvo puolusi jau sezono pradžioje. Įtakos, panašu, serialui neturi ir didžioji paslaptis, kad Saulas ir Kerė sugebėjo nuslėpti savo didįjį planą. Tai suteikia daugiau intrigos ir nuteikia kiek optimistiškiau kalbant apie serialo ateitį, bet net jeigu žiūrovai būtų žinoję apie planą anksčiau, viskas šioje serijoje būtų vykę absoliučiai taip pat. 7/10

Boardwalk Empire. 4 sezonas. 8 serija. The Old Ship of Zion
Dar neprasidėjus šiam sezonui, dar tuomet, kai serialas tik skelbė aktorius, kurie vaidins šiame sezone, aš iš aktorių fizionomijų žinojau, jog Čalkis ir Narcizas susipyks. Bet aš nuvertinau „Boardwalk Empire“ ir nežinojau, kad susipyks jie būtent šitaip. Scena, kuomet Čalkis apšmeižė Narcizą, kartu su vėliau sekusiais įvykiais, yra šio serialo grakštumo ir žiaurumo pavyzdys vienoje vietoje. Šių veikėjų sukilę jausmai, kad ir kaip jie stengėsi juos nuslėpti, buvo neabejotina serijos pažiba, dar kartą pavertusi šį sezoną geriausiu iki šiol. Žinoma, prie to stipriai prisidėjo ir serijos gale vykęs fizinis mūšis, kuris buvo ne ką mažiau įspūdingas. Žiaurus, kituose serialuose banalus, bet šiame - nuostabiai įgyvendintas Čalkio išgelbėjimo planas nuo jį jau beveik užmušusio Dano. Amazing visomis prasmėmis.

Nakio istorija, tuo tarpu, man kelia kiek daugiau klausimų ir aš nelabai žinau, ar ji yra tokia svarbi, kaip serialas bando parodyti. Salės ir Nakio santykiai šį sezoną tikrai buvo vienas svarbesnių dalykų, bet Nakis vis tiek yra per mažai išplėtotas veikėjas, kad jo jausmai išvykus/neišvykus Salei nesusidėtų vien iš piktas/nepiktas. Žymiai daugiau jausmų jis atskleidžia su tokiais žmonėmis kaip Čalkis (kas anksčiau būdavo retenybė) ir panašu, kad atskleis ir tuomet, kai jį išduos Elajus. Nežinau, ar tai tikrai įvyks, bet BE bent jau nori mus įtikinti, kad tie susitikimai su slaptuoju agentu nėra sukurti veltui. Kad ir kaip bebūtų, serialas jau jaučia, kad sezonas artėja į pabaigą. Ir net jei jis pasibaigs tragiškai, tai vis tiek bus geriausia, ką sukūrė „Boardwalk Empire“. 9/10

Masters of Sex. 1 sezonas. 5 serija. Catherine
Prieš porą mėnesių, tik prasidėjus kalboms apie naująjį televizijos sezoną, galima buvo perskaityti bent kelis kritikų straipsnius, kuriuose buvo teigiama, kad „Masters of Sex“ yra geriausias naujas serialas, ir kad su penktąja serija jis pereina į visiškai kitokį lygį. Po praėjusios savaitės negalvojau, kad kitas lygis gali būti žymiai aukštesnis. Ir kaip aš džiaugiuosi, kad klydau. Apie būsimą Bilo žmonos persileidimą aš žinojau, nes prieš žiūrėdamas serialą perskaičiau šiokį tokį Masterso gyvenimo aprašymą, ir siurprizo prasme manęs šį serija nepaveikė. Bet ji ištraukė tokius nuostabius dalykus iš veikėjų, kuriuos mes jau lygtais matėm, bet ne tokiam lygmeny. Viską planuoti mėgstantis mokslininkas pagaliau pratrūko ir tapo paprastu Bilu, kuriam yra tiesiog gaila savo negimusio vaiko. Libė, ilgą laiką kentusi vyro nejautrumą, irgi neišlaikė ir buvo turbūt pagrindinis katalizatorius, išjudinęs Bilą. „Catherine“ įgyvendino „Masters of Sex“ potencialą: serialas prasidėjo kaip tariamai žmogiška drama, ir šia serija savo tapatybę aiškiai užtvirtino.

Virdžinija šįkart vėl atsidūrė įvykių centre, kuomet ji tapo boso sekretore ne tik oficialiame darbe, bet ir realiame gyvenime. Vien ta scena, kurioje Bilas tiesiog neišlaikė, buvo nuostabus dalykas ne vien aktorių prasme (Sheenas jau turi Emmy nominaciją, galit neabejoti; panašiai galima pasakyti ir apie Chaplan), bet ir dėl būsimos dramos. Tik kvailys gali nepamatyti, kad serialas veda link Virdžinijos ir Bilo suporavimo, ir dabar buvo duotas emocinis pagrindas tokiam įvykiui: kai Bilas pravirko iškart, kai jį palietė Virdžinija, jau buvo galima matyti, kad ryšį šie žmonės turi labai rimtą. Aišku, ne viskas ateis taip greitai, nes Virdžinija vis dar mėtosi tarp darbo, vaikų ir naujo vaikų prižiūrėtojo, kas šios veikėjos plėtojimui dar labiau padeda įdomumo prasme, ir dar labiau pakelia serialo lygį. Paminėsit jūs mano žodžius, čia prasideda nauja televizinės dramos era. 9/10

How I Met Your Mother. 9 sezonas. 7 serija. No Questions Asked
HIMYM niekad nebus toks nepakenčiamas serialas kaip „Deksteris“, bet viena savybė šiuos serialus sieja: jie nesuprato, kad rodo paskutinį savo sezoną. Viskas, nieko saugoti ar laikyti galui nebegalima, visi koziriai, kurie buvo nepanaudoti per aštuonis prieš tai ėjusius metus, turi būti mesti dabar ir kuo greičiau. Bet HIMYM yra agonijoje. Serialas absoliučiai nejuda į priekį, visiškai ignoruoja motiną (praėjo jau trečdalis sezono, ją matėm tik pirmą savaitę) ir kiekvieną savaitę rodo tuos pačius dalykus. Tai buvo itin ryšku šioje serijoje, kuomet Maršalas baisiai išsigando, jog Lilė sužinos apie tai, kad jis nevažiuoja į Romą. Atsimenat, kad tai buvo praėjusios serijos tema, kuomet Maršalas pradėjo konfliktą su savo bendrakeleive dėl to paties dalyko? Bet ir čia nėra blogiausia istorijos vieta. Kai paskutinis sezonas turi atspindėti viską, ką iki šiol išmokom apie veikėjus, jis visas savo istorijas stato ant visiškai dirbtinai sukeltų konfliktų. Mes, praleidę aštuonis sezonus su doruoju Maršalu, turim tikėti, kad jis svarbiausią akimirką pamirš, jog savo žmonai niekada nemeluoja? Tai yra toks beprasmiškas ir dirbtinas konfliktas, kad galėtų tikti nebent pirmosiom serialo serijom, ir net tada viskas atrodytų banaliai.

Ir čia dar nėra serijos dirbtinumo pabaiga. Kita istorija, su Barniu ir Robin, man atrodo lygiai taip pat keista. Ji net privertė daugelį apžvalgininkų spėlioti, ar vestuvės tikrai įvyks. Nes dabar savaitė iš savaitės serialas pagamina konfliktą tarp šios poros, kad būtų parodyta, kaip jie skiriasi, bet vėliau kartu parodyta, jog tie skirtumai vienas kitą papildo. Tai buvo galima matyti jau kiekvienoje serijoje, kas yra dar banaliau ir dar labiau nusibosta nei procedūriniai serialai. Žinoma, jeigu HIMYM jau visai nesugebėtų prajuokinti, šitą dalyką reiktų mesti tuojau pat. Bet ir tie linksmi epizodai dažniausiai būna absoliučiai nesusiję su bendra istorija (kuri šią savaitę buvo labai over the top su šnipų žaidimais), kaip šią savaitę padarė Robin lakstymas nuo nindzių, labiausiai pralinksminęs šio sezono momentas. HIMYM miršta lėta ir skausminga mirtimi, ir jeigu scenaristai greitu laiku nesupras, kad to paties rodyti tiesiog negalima, serialui pasibaigus pavasarį mane gali aplankyti tokia pat palaima kaip ir pasibaigus „Deksteriui“. 5/10

Trophy Wife. 1 sezonas. 6 serija. Halloween
Arba aš žiūrėjau neatidžiai, arba tikrai yra tiesa, jog „Trophy Wife“ padarė dvi helovynines serijas iš eilės. Ir ši buvo žymiai labiau vykusi nei pirmoji. Jau vien dėl to, kad šis serialas savo stiprybę atrado racionalių veikėjų suporavimuose, kuomet dvi eks žmonos neprivalo viena su kita susimušti. Šįkart susidraugavo Keitė ir Džekė, ir prie jų prisijungęs Bertas kol kas yra linksmiausias šio serialo sukurtas dalykas. Keitės ir Berto santykiai jau anksčiau buvo labai linksmi, kuomet jie vienas kitą supranta ir papildo, todėl jų reakcijos į tai, kad Džekė absoliučiai nesupranta helovyninių kostiumų ir superherojų, buvo puikus šių veikėjų išnaudojimas. Tuo tarpu Pyto fronte pagaliau gavom kiek rimtesnę šio veikėjo plėtotę, kuomet dažnai susivaldantis vyras šįkart sugebėjo pratrūkti, ir taip, tai buvo lygiai taip pat linksma, kas dar kartą įrodė, jog „Trophy Wife“ savo veikėjus pažįsta puikiai. Jeigu nepažinotų, jie nebūtų sukūrę tokių nuostabių kostiumų, kurių geriausias, be abejo, buvo Vorenas kaip Ellen Degeneres, kas tikrai buvo linksmiausias šios savaitės dalykas. Jeigu kas nors iš ABC vadovų skaito šį blogą, prašau, neatšaukit šio serialo. 8/10

Savaitės serialas - Masters of Sex

Savaitės scena - Masters of Sex. Verksmas


Savaitės citata - How I Met Your Mother. 'Courtney Dove! I lost Kurt Coobain, I can’t lose you too!'

O kokius serialus šią savaitę žiūrėjote jūs?

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą