2013 m. gruodžio 14 d., šeštadienis

Dingę. Ketvirtas sezonas. Šešta serija


All Charlie said was whose boat it isn't. Don't you wanna know whose boat it is? - Claire

Šio jausmo aš turbūt niekad nepatirsiu, bet apie jį mąstau labai dažnai: ar serialų/filmų kūrėjai supranta, kuomet jie sukuria šedevrą? Įtariu, kad kuklumu pasižymi daugelis jų, bet kai kurie veikiausiai pamato, jog nieko geresnio daugiau nebesukurs. Į šią kategoriją veikiausiai patenka ir „Dingusių“ kūrėjai. Taip ir įsivaizduoju kaip jie, sukūrę „The Constant“, nusigėrė iki nukritimo supratę, jog jiems dar liko beveik trys sezonai, o viršūnė buvo pasiekta. Bet pradėti nuo kažko reikėjo, o pradėta nuo nulio.

„The Other Woman“ sukelia absoliučiai kitokį jausmą nei pirmosios ketvirto sezono serijos. Tas jausmas yra visiškai ne iš gerųjų: serija primena antrąjį ir trečiąjį sezoną, kur veikėjų praeities scenos buvo išsemtos iki negalėjimo. Tai pirmoji tokia šio sezono valanda, nes trys jų jau tvarkėsi su ateities „Oceanic Six“, viena pristatė keturis naujus veikėjus, viena buvo neginčytinas šedevras, o tuo tarpu ši paima jau seną veikėją ir bando kitaip pasakyti tą patį dalyką.

Serija dar kartą bando parodyti tai, kokiu būdu Džiuljeta bandė prisitaikyti prie naujo gyvenimo saloje. Šios veikėjos atžvilgiu dabar viskas buvo dar beviltiškiau. Kai ji jaudinosi dėl to, kad negali matyti sesers, buvo galima pamatyti bent kažkokių draminių elementų. Tuo tarpu dabar Džiuljeta gyveno paprastą gyvenimą draugaudama su Gudvinu ir sulaukdama aplinkinių apkalbų, kas, pripažinkim, nepriklauso nuo to, ar būtų ji saloje, ar ne.

Žymiai daugiau prasmės šioje istorijoje buvo galima įžvelgti Beno pusėje. Turbūt jau nuo pradžių buvo galima suprasti, jog šis veikėjas kažką jaučia Džiuljetai, net jeigu didžiąja dalimi jis priimdavo jai nepalankius sprendimus. Bet jis buvo ne tik įsimylėjęs, bet ir apsėstas šios moters. Iki tokio lygio, kad aukojo kitus žmones tam, kad tik turėtų ją prie savęs. Ir šioje vietoje šią seriją būtų galima būtų pavadinti labiau sukoncentruota į Beną nei į Džiuljetą.

Visgi ji čia buvo labiau kaip daiktas, kurį Benas nori turėti bet kokia kaina. „The Other Woman“ nebando pateikti Beno kaip visiškai bejausmio padaro, ji elgiasi kiek sudėtingiau. Benas savo jausmus rodo iki tam tikro lygio, ir jeigu tuomet jis dar nebūna pasiekęs savo tikslo, iš savotiškos inercijos jis bando pasiekti tikslą neįprastomis priemonėmis. Meilės, tiesa, jis jomis neužsitarnauja, ir tai yra turbūt dar viena silpnybė, slypinti Beno manipuliacijose, tačiau aš čia pernelyg giliai kapstau.

Nes iš to, kas buvo parodyta, tokio gilumo tikėtis neverta. Kai praktiškai visą praeities scenų laiką užėmė paprasti Džiuljetos pasivaikščiojimai ir tragiška Mitchell vaidyba, o Beno psichozė viso sudarė gal porą minučių, per daug visko girti negalima. Tikslas buvo pasiektas, bet per žiaurius žiūrovų kankinimus.

Bet būtų galima ginčytis, jog jie dabarties scenose buvo dar žiauresni. Pagrinde dėl to, kad viskas buvo vežama per meilę, kuri jeigu nėra apie Desmondą ir Penę, šiame seriale yra pateikiama apgailėtinai (bent jau iki šiol, bet jūs pakentėkit). Mėtymasis tarp meilės trikampių ir keturkampių, ir apskritimų, ir šiaip man su geometrija visada buvo prastai, yra bandymas daugmaž prasmingai užkimšti seriją ir šią istoriją iškelti virš visų kitų.

Jums tai gali atrodyti logiška, nes „Dingę“ nori, kad jums taip atrodytų. Serialas iš visų jėgų stengiasi įtikinti, kad Džeko ir Džiuljetos susitikimas su susižeidusia Keite yra jausmų proveržis visam trejetui, nes dabar nieko svarbesnio nevyksta. Ir po begalinio flirtavimo su Keite Džekas, aišku, pabučiuoja Džiuljetą pirmosios akivaizdoje po to, kai ji beveik išgelbėja salą nuo mirtinas dujas galėjusių paleisti naujokų, ir paleidžiama dramatiška muzika, ir turėkit jūs gražią pabaigą.

Pala pala, dujų proveržis? Mirtina ataka? Tarp meilės trikampių? Juk nesąmonė. Panašiai galvojo ir serialo scenaristai, nes jie šitai istorijai praktiškai neskyrė jokio dėmesio. Dujų paleidimas turėtų būti tarsi užuomina į tai, kaip Benas laimėjo karą prieš savus ir jis nėra stebukladarys, bet ta užuomina atėjo be jokio subtilumo ir su nereikalinga intriga. Praėjusioje serijoje galutinai įtvirtinti draugiški santykiai tarp Danielio ir Šarlotės bei „Oceanic“ grupės galėtų būti priežastis, dėl kurios dujų išjungti jie keliautų kartu, bet ne, jie dabar vėl yra didžiausi priešai, nors priešas jų yra vienodas - Benas.

O pastarojo nuotykiai su Loku vėl yra viena keistesnių linijų, bet bent jau labai stipriai prisidedanti prie istorijos plėtojimo. „The Constant“ matytas Čarlzas Vidmoras, pirkęs saloje sudužusio laivo paveikslą, jį pirko ne be reikalo, nes salą jis siekia surasti seniai ir pasitelkęs bet kokias priemones. Dėl ko jis tai daro, jei tikėsit Benu, niekas nežino, bet priežastį juk žmogus turi kažkokią turėti, todėl jūs su tuo susitaikykit. Lokas, aišku, nesusitaiko, jam juk reikia sužinoti dar kažką, nes jis būtinai dar kartą pasitikės Benu ir jį išlaisvins tuomet, kai šis pasakys šnipo laive vardą. Jei Lokui dėl to reikia prisėsti, galit tikėtis, kad šis žmogus yra jų bendras pažįstamas, arba koks nors žymus žmogus 2004 metais, bet jau čia jūs pasirinkit.

Serija pasirinko būti nelogiška all the way ir savo tikslą įvykdė, bet tokią auką aš atleidžiu. Ketvirtasis sezonas ne veltui yra mano mėgstamiausias, ir sprendimas visas sezono blogas istorijas sukišti į vieną seriją yra sveikintinas.

Vertinimas: 5/10


Citatos

  • 'I mean, you killed one, Ben shot one, and now we're holding one prisoner. You know, it's not hard to understand why they might think we're hostile.'
  • 'Who are we to question who's on the list and who's not?'
  • 'After everything I did to get you here, after everything I've done to keep you here, how can you possibly not understand, that you're mine!'
  • 'If 5,000 people came out to see a piece of mold, how many people do you think would come here to see you?'
  • 'See you guys at dinner.'
  • 'It's very stressful being an Other, Jack.'
  • 'This one didn't have a number on by chance, did it?'


Namų darbai: s04e07 - Ji Yeon

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą