2013 m. gruodžio 20 d., penktadienis

Telemano savaitė #56


Homeland. 3 sezonas. 12 serija. The Star
„The Star“ būtų kone idealus sezono finalas jeigu ne scenaristų kvailystės, kurios, panašu, yra tendencingos. Nebūtinai „Homeland“, bet ir visam „Showtime“ kanalui: apie „Masters of Sex“ būklę pakalbėsiu apačioje, bet „Homeland“ atveju scenaristai yra atbukinami iki tokio lygio, kad tampa baisu žiūrėti. Savo esybe, šią savaitę mes gavom progą žiūrėti dviejų įsimylėjėlių, žmonių, kurie supranta vienas kitą iš vieno žvilgsnio, istoriją. Žiūrovai supranta, kad tie veikėjai supranta vienas kitą, tik scenaristai to nežino. Visos serijos metu absoliučiai kiekvienas veikėjas privalėjo žodžiais pasakyti tai, ką šio sezono įvykiai jam reiškė, ir kokie įvykiai konkrečiai tai buvo. Tai tėra scenaristų pataikavimas trims žmonėms, kurie serialą pirmą kartą mato tik trečiojo jo sezono finalo metu, ir niekas nenori, kad jie jaustųsi vieniši. Tai prasideda nuo scenaristų nepasitikėjimo savimi ir baigiasi tuo, kad kiekviena emocinė scena yra metama žiūrovui į veidą, veikėjai aiškiai pasako, ką jie jaučia, ir tų emocijų praktiškai nebelieka.

Tačiau šioje vietoje suveikia Danes ir Lewiso talentas, kurio šį sezoną jie negalėjo tinkamai atskleisti. Subtilumo serijoje nebuvo jokio (ir scenų grubumas man rimtai varė stresą), tačiau aktoriai nei karto nesusijuokė skaitydami banalias frazes ir suprato, kad įtikinti gali. Ir įtikino. Nebylios scenos, kuriose scenaristai neturėjo teisės prikišti nagų - ar tai buvo Brodis, padėjęs telefoną taip, kad Kerė girdėtų tik jo kvėpavimą, ar Kerė, žiūrėjusi į Brodį tuomet, kai jis miegojo ar pasakojo apie savo gimimą dykumoje, ar ta pati žiaurioji kartuvių scena, vienas brutaliausių ir labiausiai šokiravusių dalykų šiais metais - parodė apie šiuos veikėjus daugiau, nei kas nors galėjo prašyti, ir privertė mane į šio sezono kančias žiūrėti žymiai atlaidžiau.

Pilna sezono apžvalga bus kitą savaitę, bet kadangi ten su spoileriais nešnekėsiu, norisi pamąstyti čia: kas toliau? „Homeland“ jau šį sezoną bandė kažką naujo, bet Brodžio dabar jau tikrai nebėra (tikrai noriu parašyti apie kartuves kažką daugiau, bet man tai buvo siaubo ir brutalumo viršūnė pačia geriausia prasme, sukrėtusi mane panašiai kaip „Breaking Bad“ serijoje „Ozymandias“ įvykusi mirtis. Abiem atvejais žinojau, kad tai yra neišvengiama; abiem atvejais likau sukrėstas) ir reikia ieškoti naujo kelio. Koks jis bus, aš net neįsivaizduoju, ir „Homeland“ veikiausiai pavirs į labiau įprastą draminį serialą su mažesniu įtampos ir didesniu dramos kiekiu, kas serialą visiškai pakeis, bet tokį pasikeitimą jis gali išgyventi. Tačiau tai bus kitais metais, o dabar mes turime serialą, kurio pastaruosius porą mėnesių nekenčiau, o dabar ir vėl myliu. 8/10

Masters of Sex. 1 sezonas. 12 serija. Manhigh
„Masters of Sex“ nusipelno žymiai ilgesnės analizės ir už „Homeland“. Tikrai. Tačiau nusipelno iš tokio žmogaus, kuris galėtų apie šį serialą kalbėti nesustodamas ir vis skirtingai, tuo tarpu aš galiu tik savaitę iš savaitės jį vadinti nuostabiu. MoS taipogi kenčia nuo „Showtime“ sindromo, kur šią savaitę, labiau nei bet kada, veikėjai vėl šnekėjo viską, ką galvoja, ir neleido žiūrovams spėlioti jų minčių, tačiau medžiagos apmąstymams čia yra daugiau nei pakankamai. Vien faktai, kad Bilas parodė pilnai žmonių salei savotišką orgiją ir vėliau praleido savo vaiko gimimą yra dalykas, kurį būtų galima nagrinėti valandų valandas ir kuris dar labiau pabrėžia, kad Bilas nėra vien paprastas darbą virš šeimos iškeliantis vyras. Jis yra žmogus, kuris absoliučiai nesupranta kitų žmonių. Jis nesupranta žmogiškojo faktoriaus, žmogaus sąmonės ir proto, ir, tam tikra prasme, yra sociopatas, besiremiantis tik paprastu mokslu ir teorija.

Virdžinija yra vienintelė moteris, kuri jo kalba - per mokslą - gali Bilui paaiškinti, kad egzistuoja toks dalykas kaip common sense, kas tikrai skamba geriau angliškai nei lietuviškai. Dėl to Bilą traukia prie Virdžinijos ir dėl to jis aukoja savo šeimą dėl jos. Ir dar įdomiau yra tai, kad serialas lieka tikrovišku ir neapsimeta, kad ši meilė (ar tiesiog jausmai) yra lygi abiems pusėms, nes Virdžinija, panašu, labiau palinks į Bilo pusę ne dėl savų jausmų, o dėl to, kad šis jai rodys savuosius. Tik pora scenų gali išprovokuoti iš ko nors kursinį darbą, ką jums labai ir linkėčiau ir prisidėčiau, nes MoS, kaip ir „Mad Men“, yra būtent toks tirštas dalykas ten, kur nieko nevyksta plika akimi. Antro sezono aš jau laukiu, nes be tokio gėrio kiekvieną savaitę ištverti bus sunkoka. Sezoninės apžvalgos, tuo tarpu, galvoju nedaryti, nes kartoti to paties nelabai norisi, o pasakęs apie MoS aš jau ir šiaip nemažai. Nors rašyti apie šį serialą niekada nenusibosta. 9/10

How I Met Your Mother. 9 sezonas. 13 serija. Bass Player Wanted
HIMYM scenaristai tikrai žino, kas veikia jų seriale, tik jie piktybiškai mums to nenori duoti. Juk šią savaitę viskas veikė taip, kaip ankstesniuose sezonuose, o net plika akimi buvo matyti, kad scenaristai neeksperimentavo nei trupučio, jie darė jiems jau seniai žinomus dalykus. Kai kuriais momentais - netgi geriau nei įprastai. Sprendimas sujungti būsimąją Tedo žmoną ir Lilės bei Robin istorijas per vieną muzikantą buvo labai originalus sprendimas, sugebėjęs sukelti reikiamus konfliktus, net jeigu vėliau su muzikantu serialas nebeturėjo ką veikti. Tie konfliktai brendo jau seniai ir anksčiau ar vėliau juos reikėjo pašalinti iš kelio tam, kad jie netrukdytų domėtis tais dalykais, kurie bus reikalingi sezonui persiritus į antrą pusę, todėl ir tikrasis Lilės atsiskleidimas, ir Tedo prisipažinimas, kad išvažiuoja gyventi kitur, buvo puikiai vienas šalia kito ėję dalykai, sugebėję ir pralinksminti, ir sukelti rimtų emocijų. Rimčiausia jų, be abejo, buvo Maršalo atvykimas į vestuves, kas užsitęsė tikrai per ilgai, bet tą kankynę dabar verta pamiršti (Maršalo keliavimas su motina, tiesa, buvo puikus akcentas šioje serijoje, tik dar labiau išryškinęs nuostabų pasirinkimą Milioti pavidalu). „Bass Player Wanted“ kentėjo nuo neišvengiamų banalių juokelių, kurių, net jeigu ir silpnesnių, vis tiek buvo, tačiau žymiai mažiau nei anksčiau šiame sezone. Belieka tikėtis, kad „Slapsgiving“ tęsinys, laukiantis pačioje kitų metų pradžioje, ir likusios serijos, turėsiančios ir Maršalą su motina, bus tinkama HIMYM pabaiga, nors tas nepastovumas vis dar baugina. 8/10

Savaitės serialas - Masters of Sex

Savaitės scena - Homeland. Kartuvės

Savaitės citata - Homeland. 'It was always about him.'

O kokius serialus šią savaitę žiūrėjote jūs?

3 komentarai:

  1. Kažkaip kirba ir man pasisakyti apie Homeland... Kad ir kaip mylėčiau šį serialą, manau, ties trečiu sezonu viskas ir turėjo užsibaigti. Kad ir kokia ta pabaiga bebūtų: ar dabartinė, kai viskas užsibaigia su Brodžio mirtimi ir jo žvaigždės paklydėlės nupiešimu ant sienos (nors minimaliai įprasminant jo egzistavimą ir nuopelną Tėvynei) ar alternatyvi - kur visi ilgai ir laimingai gyvena. Tuo tarpu dabartinėje situacijoje nebematau jokių kelių, kuriais serialas galėtų pasukti. Visiškai nauja tema ir kova prieš naujai iškylančius teroristus man kažkaip nelimpa, o kapstymasis po senas istorijas irgi neatrodo labai patraukliai (ypač kai Brodis nebegyvas). Nors.., ką aš čia šneku, bet kuriuo atveju 4 sezono lauksiu su nekantrumu ;)
    O kas dėl finalinės serijos, tai irgi šiek tiek nusivyliau. Ne tiek dėl to, jog Brodis buvo nužudytas (to buvo galima tikėtis, nors kai tai iš tiesų įvyko, vis tiek buvau šoke), kiek dėl to, kaip tai buvo pateikta. Su faktu, kad pagrindinis veikėjas kaip koks šuo buvo pakabintas ant virvės dar šiaip ne taip įmanoma susitaikyti (nors žinant, ką šiam veikėjui teko išgyventi ir iš kokių situacijų išsisukti, tai atrodo per ne lyg paprastas sprendimas), bet kodėl žiūrovams nebuvo leista dėl to nors šiek tiek pagedėti? Nesakau, kad likusias 20 min visi turėjo verkti, bet iš karto po egzekucijos veiksmą lyg niekur nieko perkelti 4 mėn į priekį neatrodo teisinga. Net Abu Nazir'o mirčiai ir jo laidotuvėms (2 sez.) buvo skirta kur kas daugiau eterio laiko (apeigos prie A. Nazir'o palaikų ir jo paleidimas į jūrą iki šiol man yra viena įsimintiniausių serialo scenų).
    Taigi manyčiau, jog likusį serijos laiką reikėjo paskirti būtent Brodžio atminimui, o tą "po 4 mėnesių" atidėti kitam sezonui. Tada bent jau sutaptų veikėjų ir žiūrovų emocijos... Dabar gi - žiūrovas gedi, o veikėjai lyg niekur nieko gyvena gyvenmus toliau...
    Žodžiu, man trūko deramo atsisveikinimo su Brodžiu (kaip sakė A. Gansa "I'm not going to miss him. I'm going to mourn him", tai kodėl nebuvo galima nors kažkiek to perkelti į serialą...)
    Beje, lauksiu sezono apžvalgos. Ir nebūkit labai griežtas, nepaisant kelių paslydimų, serialas iš ties kokybiškas :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kai pradėjau šitą blogą, turbūt pagrindinis mano tikslas buvo susirasti skaitytojų, kurie kartu kalbėtų apie serialus, ar sutaptų mano nuomonė su jais, ar ne. Panašu, kad tokių jau radau, kas yra visai gera kalėdinė dovana. :) O sezono apžvalga labai griežta nebus, bet visų serialo kvailysčių dar nespėjau pamiršti, taip kad žiūrėsim.

      Panaikinti
  2. Na man visuomet buvo smagu su kažkuo aptarti gerą kiną ar dėmesio vertą serialą. Dar smagiau, kai tas "aptarėjas" turi daugiau ką pasakyti, nei kad "patiko/nepatiko".

    AtsakytiPanaikinti