2014 m. sausio 18 d., šeštadienis

Dingę. Penktas sezonas. Antra serija


If there's anything in this life you want, pack it in there. Because you're never coming back. - Ben


Serialams reikia laiko atrasti save. Tie, kurie atranda jiems tinkantį kelią greitai, iškart patenka į televizijos istoriją, kaip tai padarė „Sopranai“, „Breaking Bad“ ir daugelis kitų serialų. Tai padarė ir „Dingę“, bent jau plačiąja prasme. Žiūrint į smulkmenas, nėra tokio serialo, kuris savo eigoje neatrastų naujų kozirių, tokių, kurie buvo visai šalia, bet pradėjo veikti tik dabar. Ne paslaptis, kad tokie koziriai dažniausiai pasireiškia veikėjų pavidalu. Tokių veikėjų, kurie visą laiką buvo pastebimi, bet nedarantys įtakos didžiajai istorijai, „Dingę“ turėjo apsčiai, bet iššauti natūraliai jiems tiesiog nebuvo vietos.

Su praėjusia serija, „Because You Left“, visu rimtumu atsiskleidė Danielis, atskleidęs, kad į salą atvyko dėl jos sugebėjimų keliauti laiku. Šį dalyką serialas galėjo planuoti nuo pat Faradėjaus pasirodymo, nes fiziku jis ketvirto sezono pradžioje tapo ne be reikalo. Tuo tarpu Harlis, ilgą laiką buvęs vien tik su linksmesniais momentais susijęs storulis, labiau papildydavęs istoriją nei jai darydavęs įtaką, savo draminio šanso turėjo laukti. Panašu, kad penktasis sezonas ir yra ta lauktoji galimybė.

Praėjusiuose sezonuose „Dingę“ bandė iš visų jėgų mums parodyti, jog Harlis užaugo kartu su dora motina ir jį sugadino, daugiau ar mažiau, jo tėvas. Dėl jo Harlis atsidūrė psichiatrinėje ligoninėje, dėl jo, iš dalies, jis atsidūrė ir saloje. Bet motinos įskiepytų savybių jis nepamiršo, ir doru žmogumi vyrukas išliko visose situacijose. Ilgą laiką tai buvo tik graži savybė, atsverianti visas Džeko, Loko ir kitų nedorybes, ir į atskirą siužeto liniją tai nepretendavo. Iki dabar.

Dorumas Harliui reiškė ir tai, jog jis negali meluoti, dėl ko jis ir išplepėdavo visas paslaptis. Todėl nenuostabu, kad jis buvo vienintelis, nepritaręs didžiajam Džeko sugalvotam melui, skirtam apsaugoti salą. Šį serija taip ir yra pavadinta - „The Lie“, - ir ji sugeba garsiai pasakyti tai, ką kai kurie žiūrovai galvojo nuo paskutinių praėjusio sezono serijų. Jau pirmojoje scenoje yra užkabinama melo reikalingumo problema, nes logiškai galvojant, sala buvo patraukta į tokią pat nežinomą vietą, kokioje ji buvo anksčiau, ir ją surasti būtų taip pat sudėtinga. Ir jeigu visas šešetas būtų pasakęs tiesą (ar bent dalį jos), tai atrodytų žymiai įtikinamiau nei vieno jau psichiatrinėje sėdėjusio storulio sapaliojimai. Tas storulis, tiesa, laikosi su grupe, panašiai kaip ir Frankas su Desmondu. Dauguma, vadovaujama Džeko, Penės laive nusprendė meluoti apie viską, ką matė saloje, ir iki galo laikytis išvien. Mes šitą dalyką jau žinojom pakankamai seniai, tačiau scena laive buvo skirta Harliui: jo norui sakyti tiesą ir pasižadėjimui, kad Saidui patekus į nelaimę, jis irakiečiui nepadės.

Na, bent jau antrą savo pažado dalį jis sulaužė. Saidas, kartu su Harliu, pateko į bėdą, ir pastarajam beliko tik gelbėti draugą. Tai peraugo į daugybę momentų, kurie ir prideda, ir atima iš serijos kokybę. Antruoju atveju tai yra praktiškai viskas, susiję su Harlio tėvu. Jis šioje serijoje veikia tarsi priminimas, kad Harlis vis dar yra linksmas veikėjas su linksma šeima, ir šiaip tame nieko blogo nebūtų. Tačiau tai visai netinka „The Lie“ nuotaikai. Čia vyrauja pastovus bėgimas, įtampa ir dilema, kurią yra bandoma numušti visišku tėvo kvailumu ir abejingumu jį supantiems įvykiams. Jis sugeba susiimti tuomet, kai sūnus paprašo pagelbėti vežant Saidą pas Džeką, ir tuomet Deividas tampa savo vaiku besirūpinančiu vyru, bandančiu atriboti jį nuo blogos įtakos.

Tuo tarpu viskas, kas šioje serijoje buvo tiesiogiai susiję su Harliu, buvo netgi labai į temą. Pirmiausiai, nežiūrint į sustojimą nusipirkti švarių drabužių, kas yra logiška, bet nereikalinga šiai serijai, seka susitikimas su Ana Liusija, kurios žiūrovai nematė nuo jos paskutinio pasimatymo su Maiklu. Ar tai yra dar vienas Harlio vaizduotės vaisius, ar dar vienas salos atsiųstas klonas, pasakyti yra sunku, tačiau aš būčiau linkęs rinktis antrąjį variantą. Vien dėl to, kad apie vaizduotę vs tikrovę aš galvoju šitaip: jeigu žmogus dabar matomuose vaizdiniuose esančios informacijos negali žinoti savarankiškai, tai yra tikrovė. Šiuo atveju, nebent įsivaizduosit, kad Harlis žiūri per daug policijos serialų, Ana Liusija jam duoda originalių patarimų, kaip išvengti policininkų, ir tai, kartu su linkėjimais nuo Libės, labiau krypsta į serialo mistiką, ne į išprotėjimą.

Tačiau ne čia slypi serijos koziris. Jis slypi dviejose scenose, pirmoji kurių yra Harlio pokalbis su motina. Jame aiškiai pasirodo viskas, dėl ko „Oceanic Six“ privalėjo meluoti: kiekvienas, išgirdęs panašią į Harlio pasakytą istoriją, uždarys ją sugalvojusį žmogų į psichiatrinę be jokių kalbų. Ir visgi Harlio motina yra pasiryžusi tuo patikėti, net jeigu ji nesuprato nei vienos čia išsakytos minties. Šiose poroje minučių slypi atskleidimas, jog Harlis yra pirmasis melo spaudimo neatlaikęs šešeto narys, ir nors tai iš jo pažeidžiamumo galima buvo suprasti daug anksčiau, tai apie Harlio dorumą ir sąžiningumą atskleidžia netgi labai daug.

Šias savybes papildo ir Harlio susitikimas su Benu, kur susitinka didžiausi priešai patiklumo ir manipuliacijos pavidalu. Harlį įtikinti saloje mokėjo kiekvienas, bet vien dėl to, kad jis nesuprato kas tuomet vyko. Dabar jis buvo davęs dorą pažadą Saidui, jog Beno neklausys nieku gyvu ir savo pažado laužyti jis nebuvo pasiryžęs. Todėl Benui, bene pirmą kartą, kai mes jį matome, nepasiseka įgyvendinti vienos savo plano dalies, dėl kurios didžioji strategija gali sugriūti, o Harlio per daug geros savybės vėl pakrypsta į teigiamą pusę, net jeigu tai reiškia jo atsidūrimą kalėjimą ir labai abejotiną išėjimą be jokios pagalbos.

Tai visiškai nepatinka tam pačiam Benui, kuris visiškai nebeturi laiko. Jeigu tiksliau, jis turi, jeigu tikėsite ponia, kurią jau matėte Desmondo trečiojo sezono serijoje, 70 valandų tam, kad sugrąžintų visą salą palikusį šešetą į tikruosius jų namus. Šešetą, kurį sudaro pakrikęs Džekas, sunkiai sužeistas Saidas, gan beprasmiškai susitaikiusios Keitė ir San, kalėjime esantis Harlis, ir, logiškai galvojant, karste mėsinėje gulintis Lokas ir į Oksfordą keliaujantis Frankas. Tik tak.

Kad jie žinotų, kas dabar dedasi saloje. Per daug leistis į kalbas šioje vietoje nesinori, nes keliavimas laiku vis dar yra per daug išsibarstęs dalykas, kad apie jį būtų galima pasakyti kažką daugiau. Tik tai, kad didžiausi priešai, Sojeris ir Lokas, vėl bus priversti gyventi kartu, nes tik jie gali vienas kitą apsaugoti nuo rankų nukirtimo. Tai ir vėl prigrasina iš praėjusio amžiaus atkeliavę žiaurūs vyrukai, kurių paskirtis saloje, kaip ir iš dangaus krentančios ugninės strėlės, yra visiškai neaiški. Jeigu serijos bus tokios pat uždaros ir aiškiai sufokusuotos, tų paskirčių žiūrovai gali ir nesužinoti, bet dramine prasme, tokios serijos serialo šviežumo palaikymui yra labai reikalingos.

Vertinimas: 8/10

Citatos

  • 'God help us all.'
  • 'Stay away from Hugo. Whatever it is you talked him into, something tells me you don't have his best interest in heart.'
  • 'James, Juliet. Nice to see you.'
  • 'I'm a murderer. I killed four people. Three people. However many I did. I killed them.'
  • 'In their defense, I'm not an easy person to trust.'
  • 'Why is there a dead Pakistani on my couch?'
  • 'I believe you. I don't understand you, but I believe you.'
  • 'He is my friend. But he's also got this double-life where he does crazy ninja moves and spy stuff. But he's a good guy.'
  • 'Safe? He's dead isn't he?'
  • 'A lot of people died, Ma. Now this bad stuff is happening because, well, we shouldn't have lied.'
Namų darbai: s05e03 - Jughead

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą