2014 m. vasario 27 d., ketvirtadienis

2014 m. Oskarų prognozės


Praėjo lygiai vieneri metai nuo paskutinio karto, kai šimtai vienodai kostiumuotų vyrų apsimestinai džiaugėsi tuomet, kai nelaimėjo svarbiausio apdovanojimo kino industrijoje. Metai nuo tada, kai Sethas MacFarlane'as rodė savo firminius muzikinius numerius ir skaldė juokus apie Linkolno nužudymą. Šie metai, tikėtina, bus kiek ramesni. Kino Akademija didžiajai, jau 86-ajai Oskarų ceremonijai vesti pasirinko visų mylimą Ellen DeGeneres, kuri yra saugus pasirinkimas su patirtimi ir be per daug prieštaringų kalbų sukelsiančių juokelių. Linksma "Dolby" teatre susirinkusiems vis tiek turėtų būti, bet ne visiems. Juk kiekvienas žino, kad jeigu filmas nelaimi Oskaro, jis tampa nieko vertu darbu, nes auksinis nuogas vyras yra žymiai svarbiau už jūsų, žiūrovo nuomonę.

Spėjimai apie visų kategorijų laimėtojus ir pralaimėtojus yra apačioje, bet primenu, kad į juos žiūrėkit savo nuožiūra, nes Auksinių gaublių spėjimai man visai nesisekė. Todėl dabar prognozės kiek kitokios: storu šriftu pažymėti kiek galima objektyvūs pasirinkimai (ar tiesiog kategorijos favoritai), girtu šriftu - mano asmeniniai favoritai. Šios dvi kategorijos gali sutapti, bet su Akademija man dažniausiai būna nepakeliui (trumpametražių filmų ekspertas tikrai nesu, tai šioje vietoje labiau klioviausi internetų prognozėmis, jeigu jums įdomu). O sekmadieninę ceremoniją ir vėl galėsim žiūrėti kartu Feisbuke.

Geriausias filmas

Dallas Buyers Club

Kaip ir pernai, taip ir šiemet ilgai buvo aiškūs keli favoritai, ir tarp jų nebuvo nei vieno ryškaus. Kol nebuvo išdalinti pagrindiniai apdovanojimai ir "12 Years a Slave" netapo aiškiu lyderiu. Bet koks šio filmo pralaimėjimas dabar būtų ypatinga staigmena, net jeigu "Gravity" ar tas pats "American Hustle" vienur ar kitur vis dar yra paminimas tarp pretendentų. Geriausias scenarijus man, be abejo, būtų balsų pasidalinimas tarp šių trijų filmų ir stebuklinga "Her" pergalė, bet nebūkit naivūs. "12 Years a Slave" pagrindinį metų Oskarą jau turi ir nieko čia nepakeisi.

Geriausias režisierius

Steve McQueen (12 Years a Slave)
Alfonso Cuaron (Gravity)
Alexander Payne (Nebraska)
Martin Scorsese (The Wolf of Wall Street)
David O. Russell (American Hustle)

"Gravity" nėra tobulas filmas, toli gražu, bet jo techninė pusė yra kažkas, ko kinas nėra matęs niekad, ir ką dėka šio filmo matys vis dažniau. Neabejoju, kad didžiulė pagalba Cuaronui buvo įvairūs vaizdo efektai, bet net ir su tobulu montažu ar sprogimais vis tiek negalima būtų gauti tokio vizualiai įspūdingo reginio, koks buvo "Gravity". Nors vertų laimėti priešininkų šįkart tikrai yra, nes ir iš arti McQueeno filmuoti aktoriai, ir nuostabiai Payne'o sukurta atmosfera yra verti paminėjimo, bet bėda tame, kad priešininką jie turi per daug rimtą.

Geriausias aktorius

Leonardo DiCaprio (The Wolf of Wall Street)
Matthew McConaughey (Dallas Buyers Club)
Bruce Dern (Nebraska)
Christian Bale (American Hustle)
Chiwetel Ejiofor (12 Years a Slave)

McConaughey, priešingai nei Bale'as, drastiškame svorio pakeitime turėjo tikslą. Kur Bale'as apsimetė besiruošiantis filmui tam, kad galėtų netrukdomas vaikščioti po Makus, McConaughey numetė tiek kilogramų, kad sugebėjo nuostabiai persikūnyti į savo herojų Roną Vudrufą, kurį ir vizualiai, ir charakterio prasme žiūrovams perteikė nuostabiai. Scenų, kuriose McConaughey turėjo išnaudoti visą savo talentą, nebuvo tiek daug, kiek galima tikėtis iš tokios kilmės filmo, bet jos buvo įgyvendintos su tokiu užtikrintumu ir kokybe, kad priekaištauti būtų beprasmiška. Nors kažkur giliai širdyje visgi tikiuosi, kad trijų valandų trukmės visą Leo emocijų spektrą balsuotojai pastebės ir savo išsvajotą apdovanojimą jis pagaliau atsiims, bet skepticizmo čia yra tiesiog per daug.

Geriausia aktorė

Judi Dench (Philomena)
Amy Adams (American Hustle)
Sandra Bullock (Gravity)
Cate Blanchett (Blue Jasmine)
Meryl Streep (August: Osage County)

Blanchett pergalė čia yra kaip ir garantuota ir priešintis ar kažkokių argumentų prieš ją pasakyti negaliu, nes su Alleno filmais jau baigiau, užteks vieną kartą. Iš šių moterų mačiau tik pirmųjų trijų pasirodymus, nors puikiai tikiu, kad tradicinė Streep nominacija čia tikrai nebuvo nepelnyta. Ilgainiui Bullock vaidmuo mano akyse sumenko (Adams yra kita tema, kuomet tikrai gerai aktorei vienintelė dėmesio verta scena per visą filmą yra rėkimas) ir į priekį šovė Judi Dench, kurios vaidyba vis dar yra nuostabi. Rimtai, Dench sukūrė komediją ir dramą viename vaidmenyje, ir tai padarė neperspaustai ir įtikinamai. Jos pergalė, net jeigu ir netikėta, būtų pelnyta, nors su Blanchett kaip Oskaro laimėtoja jau susitaikiau.

Geriausias antro plano aktorius

Jonah Hill (The Wolf of Wall Street)
Jared Leto (Dallas Buyers Club)
Barkhad Abdi (Captain Phillips)
Michael Fassbender (12 Years a Slave)
Bradley Cooper (American Hustle)

Reikia daug ryžto bet kokiame filme vyrui vaidinti moterį ir nekišti žiūrovams bereikalingos komedijos, girdi, vyras persirengė moterimi, tai pasijuokim. Jared Leto pataikė į viduriuką, kuomet turėjo linksmų scenų, bet jos visiškai nebuvo susijusios su jo veikėjos transeksualumu ar orientacija, ir dėka savimi pasitikinčio scenarijaus viską darė rimtai ir nenukrypstant nuo temos. Tai buvo tobulybė, ties kuria savo nuotaiką vis keitęs "Dallas Buyers Club" galėjo lengvai suklysti, bet įgyvendino iki galo. Nei Fassbenderis, nei Abdi prieš tokį dalyką argumentų negali turėti, nes už jų pasirodymus Leto buvo tiesiog geresnis ir viskas. Ginčyčiausi dėl Hillo, nes ilgas darbas man dažnai atrodo sunkesnis nei iššovimas keliose scenose, bet kokybė tokiose vietose daro savo.

Geriausia antro plano aktorė

Lupita Nyong'o (12 Years a Slave)
Jennifer Lawrence (American Hustle)
Julia Roberts (August: Osage County)
June Squibb (Nebraska)
Sally Hawkins (Blue Jasmine)

Rinkausi šitą dalyką su skaudančia širdimi, ir vis dar netikiu, kad taip padariau. Nors Lawrence (kurią šiaip myliu, nes kas nemyli) ir Nyong'o šansai dabar yra laikomi apylygiais, kažkodėl galvoju, jog kokybė šįkart nublanks prieš įvaizdį. Hathaway pernai per keliolika minučių sukūrė sugniuždytos ir gyvenimo viltį praradusios moters portretą; Lawrence čia ekrane buvo keliolika minučių ir per jas suvaidino isterikuojančią žmoną, kuri buvo tik pikta ir tiek mes apie ją težinojom. Tai buvo įgyvendinta kokybiškai, nesuklyskit, bet ne iki Nyong'o lygio, kurio dėka buvo sukurtas palaužto žmogaus įvaizdis. Po velnių, Oskarą čia geriau duočiau ir Squibb, kurios komedijos sugebėjimai labai padėjo "Nebraska" tapti tokiu filmu, kokiu jis dabar yra. Rimtai, noriu tikėti, kad ties šiuo pasirinkimu klystu, bet netikiu.

Geriausias originalus scenarijus

Her
American Hustle
Blue Jasmine
Dallas Buyers Club
Nebraska

Čia turbūt yra vienintelė kategorija, kurioje tikiu, kad sutaps ir mano, ir balsuotojų nuomonės. "Her" scenarijus, kaip jau esu rašęs ne vieną kartą, yra iš tokios fantastikos srities, kad nesupranti, kaip žmogus galėjo jį sugalvoti, bet jis sugalvojo ir tu esi jam dėkingas. Visiškai minimalistiniu jo nepavadinsi, bet originalumo, koks yra minimas šioje kategorijoje, prasme "Her" nepralenkia niekas ir daugiau tokiu pastovumu pasižyminčio filmo tarp praėjusių metų darbų tiesiog nėra.

Geriausias adaptuotas scenarijus

The Wolf of Wall Street
12 Years a Slave
Captain Phillips
Philomena
Before Midnight

Teisybė tokia: "12 Years a Slave", žiūrint patį filmą, man sukėlė daug emocijų, ir tokių, kokių tikrai nesitikėjau eidamas į filmą. Bet po emocijomis jo kokybė nėra jau tokia ideali ir įspūdinga, kokia ją bandoma pateikti. Scenarijus čia yra keistas ir niekad nepaaiškinantis kodėl, veikiantis labiau dėl veikėjų, o ne dėl istorijos, ir ši kategorija būtent siužetui ir yra skirta. Bet jis yra favoritas, ir vėlgi, nors ir ne mano, bet tam nesu linkęs prieštarauti. Tik atsiminkit tai, jog jeigu laimės "The Wolf of Wall Street", aš pašoksiu iš laimės, nes rimtai, tokios dialogų tėkmės ir neužsikertančio siužeto reikia paieškoti labai giliai, ir Terence'as Winteris už tai nusipelno būti pagerbtas. Panašiai reaguočiau ir į "Before Midnight" pergalę, tačiau jau seniai supratau, kad šita iš šedevrų sudaryta trilogija yra ne Oskarų nosiai. Jeigu tęsinys yra nominuojamas adaptuoto scenarijaus kategorijoje, logikos tokiuose dalykuose galite ir neieškoti.

Geriausias užsienio kalbos filmas

The Broken Circle Breakdown (Belgija)
The Hunt (Danija)
The Great Beauty (Italija)
The Missing Picture (Kambodža)
Omar (Palestina)

Tarp kritikų vis dažniau galima pamatyti minimą "The Broken Circle Breakdown", bet tikėtina, kad jau per vėlu. "The Great Beauty" (turbūt nelabai pelnytai, nes be įspūdingo Italijos grožio tam filme nėra daug vertų dėmesio elementų) jau seniai yra visų apdovanojimų favoritas, ir kadangi vienas užsienio filmas labai retai išsiskiria iš kitų nominantų (galbūt pernai "Amore" iš pastarųjų metų), balsuotojai veikiausiai eis pagal srovę ir nelabai varginsis su kitais kandidatais. O galėtų, nes jei pamatytų "The Hunt", apšaltų dėl Mikkelseno ir tam filmui atiduotų viską, ką gali.

Geriausias animacinis filmas

Despicable Me 2
The Croods
Frozen
Ernest & Celestine
The Wind Rises

"Frozen" yra sena gera "Disney" animacija: paprastas scenarijus, bet nuostabiai apibrėžti ir galiausiai - labai įsimintini veikėjai. Daugelis giria "Ernest and Celestine" arba "The Wind Rises" (Miyazakio filmų šiaip nemėgstu, bet čia ne dėl subjektyvumo) dėl kitokios šiom dienom animacijos, bet pagyrų pačiai istorijai nėra daug, nors čia yra renkamas geriausias animacinis filmas, ne geriausia animacija. Vadovaujantis pagal šiuos kriterijus, "Frozen" varžovų negali ir neturi turėti.

Geriausias dokumentinis filmas

The Act of Killing
The Square
20 Feet from Stardom
Cutie and the Boxer
Dirty Wars

Peržiūrėti "The Act of Killing" niekaip neprisiverčiu, bet pastaraisiais mėnesiais apie šį filmą girdėjau pakankamai, kad susidaryčiau jo vaizdinį. Tiek kalbų sukėlusio dokumentinio filmo nebuvo jau senokai, nors prieštaringų nuomonių yra tiek pat kiek teigiamų, todėl nustebinti gali ir "20 Feet from Stardom". Oskarai šiemet gali žaisti saugiai, tad būkit pasiruošę viskam.

Geriausias trumpametražis vaidybinis filmas

Helium
Aquel no era yo
Pitääkö mun kaikki hoitaa?
The Voorman Problem
Avant que de tout perdre

Negalvokit, kad žinau, apie ką čia kalbu. Iš filmų, tarp kurių yra tik du man suprantami pavadinimai, renkuosi kiek ilgesnį, nors čia labiau kalba internetai, ne aš pats.

Geriausias trumpametražis animacinis filmas

Get a Horse!
Feral
Mr. Hublot
Possessions
Room on the Broom

Dalį peržiūrėjau internete. Patiko. Sugrąžino nostalgiją. Laimės.

Geriausias trumpametražis dokumentinis filmas

CaveDigger
Facing Fear
Karama Has No Walls
Prison Terminal: The Last Days of Private Jack Hall
The Lady in Number 6: Music Saved My Life

Rimtai, gerbiu visus kino kūrėjus, bet šita kategorija yra nereikalinga, ir jūs tai žinote.

Geriausia muzika

Gravity
The Book Thief
Her
Philomena
Saving Mr. Banks

"Gravity" garso kategorijose yra kiek nesąžiningas dalykas, nes tyloje garsai ir muzika išsiskiria labiausiai, bet ta muzika kartu yra ir labai įspūdinga, todėl korupcija yra visai teisinga. Nors vis dar esu piktas, kad čia nebuvo nominuotas "The Great Gatsby", muzika "Gravity" pridėjo daug įspūdingumo, net jeigu šiam filmui to reikėjo mažiausiai. Nors pats balsuočiau už "Her", nes ten visos dainos ir muzika tiesiog yra gražios ir labai įsimintinos, Jonze filmo pergalė čia veikiausiai būtų nepelnyta.

Geriausia daina

Happy (Despicable Me 2) (YouTube)
Let it Go (Frozen) (YouTube)
Ordinary Love (Mandela: Long Walk to Freedom) (YouTube)
The Moon Song (Her) (YouTube)

"Let it Go" yra fenomenas jau dabar, dar kartą primenant įspūdinguosius "Disney" laikus. Daina yra labai kabliuojanti ir įsimintina, ir internetuose negalima rasti ja pasipiktinusių žmonių. Net ir suaugę vyrai, kurių vaikai šią dainą leidžia jau kokį 500-ąjį kartą, ja vis dar džiaugiasi, ir dėl tokių dalykų apdovanojimus ir reikia skirti. O "Happy" yra mano asmeninis favoritas ir dėl to, kad Pharrellis man yra viena mėgstamiausių garsenybių JAV, ir dėl to, kad ta daina niekad nebūna pagrota ir užmiršta. Ji galiausiai visą dieną skamba mano galvoje, ir po velnių, man tai neatsibosta.

Geriausias garso montažas

Captain Phillips
All is Lost
The Hobbit: The Desolation of Smaug
Lone Survivor
Gravity


Žinokit, kad šios kategorijos esmės niekad nesupratau, nes vaizdo montažą dar pagaunu, o garso jau nelabai, bet "Gravity" čia laimės, būkit tikri.

Geriausi garso efektai

Gravity
Captain Phillips
Inside Llewyn Davis
Lone Survivor
The Hobbit: The Desolation of Smaug

Sako, kad šioje kategorijoje gali laimėti "Inside Llewyn Davis" ir to norėčiau labai labai, nes pagerbti už kažką tą filmą tikrai reikia, bet "Gravity" prislopintieji sproginėjimai iš galvos niekaip neišeina, tad užrašykit filmui dar vieną apdovanojimą.

Geriausias meninis apipavidalinimas

Her
The Great Gatsby
12 Years a Slave
Gravity
American Hustle

Apie "Her" minimalizmą svaigsiu dar daug metų į priekį, ir tikrai ne be reikalo. Tame filme yra pateikiama neapibrėžto tolumo ateitis, kurioje nėra skraidančių mašinų ir robotai nedaro visko už žmones. Čia yra subtilūs futuristiniai elementai, kaip kad drabužių stilius su iki bambos užtemptomis kelnėmis ar kompiuteriniai žaidimai per visą kambarį, ir jie nėra brukami per prievartą, o tėra neįkyrūs ateities požymiai. Tiesą sakant, visi filmai šioje kategorijoje būtų verti pergalės (taip, net "American Hustle", nes vizualioji pusė ten yra geriausia filmo dalis), bet panašu, kad paprastumas ir vėl triumfuos.

Geriausia kinematografija

Gravity
The Grandmaster
Nebraska
Prisoners
Inside Llewyn Davis

Iš šio penketo nemačiau tik "The Grandmaster", bet tvirtai sakau, kad likęs ketvertas čia laimėti nusipelno. Aiškus favoritas, vėlgi, yra "Gravity", nes kaipgi kitaip. Tos kraupios ir tylios atmosferos sukūrimas yra nuostabus dalykas, ir jį galima pajausti tik kino teatre. Iš likusių kandidatų į priekį labiau statyčiau "Nebraska", nes žiūrint filmą niekaip iš galvos neišėjo mintis, kad ramaus miestelio įvaizdis buvo sukurtas nežmoniškomis pastangomis ir prie filmo bendro įvaizdžio tai prisidėjo tikrai svariai. Bet kraupiai rami "Inside Llewyn Davis" aplinka ar griūvančius žmonių gyvenimus įprasminantys "Prisoners" vaizdai yra tikrai verti pagarbos ir paminėjimo, nors jų bendras priešas yra per daug galingas.

Geriausias grimas

Jackass Presents: Bad Grandpa
Dallas Buyers Club
The Lone Ranger

"Bad Grandpa" dar, kaip bebūtų gaila, nemačiau, bet šioje vietoje nuotraukų pakanka. Jei nebūčiau žinojęs, kad ten yra Johnny Knoxville, tikrai nebūčiau jo pažinęs. Šita kategorija visuomet būna skurdi (nes niekaip nesuprantu, už ką čia yra nominuotas "Dallas Buyers Club". Persirengimas moterimi ir ūsų užklijavimas man nelimpa kaip Oskarinis pasirodymas), bet "Bad Grandpa" apdovanojimo tikrai nusipelnė. Ir net neabejoju, kad prieš porą metų pasakius, kad "Jackass" laimės Oskarą, jūs būtumėte išvežtas į nelabai malonią instituciją. Vėlgi, Oskarų saugumas gali padaryti įtaką, nes didesnę balsuotojų dalį sudaro per seni rinkėjai, bet "Bad Grandpa" bus laimėtojas mūsų širdyse.

Geriausias kostiumų dizainas

The Grandmaster
12 Years a Slave
The Invisible Woman
The Great Gatsby
American Hustle


Savo apžvalgoje "American Hustle" pavadinau poros valandų trukmės garsiausių aktorių bandymais matuotis įvairiausius rūbus ir perukus. Auksinių gaublių ceremonijoje filmas buvo pavadintas sprogimu perukų fabrike. Nes tai yra labiausiai įsimintinas "American Hustle" aspektas, ir čia perspausta aštunto ir devinto dešimtmečio atmosfera paima viršų prieš siužetą. Maždaug dėl tos pačios priežasties norėčiau, kad laimėtų "The Great Gatsby", nes į kostiumus ir bendrai į aplinką ten buvo sudėta nežmoniškai daug pinigų ir pastangų. Žymiai daugiau, nei "American Hustle", bet norisi tikėti, kad šitas apdovanojimas pastarajam filmui tebus paguodos prizas už visas pralaimėtas kategorijas.

Geriausias montažas

Dallas Buyers Club
12 Years a Slave
Gravity
Captain Phillips
American Hustle

Montažo filme, ironiška, matėsi labai mažai. Žinau, kad internete sklando daugybė video apie tai, kaip buvo kuriamas "Gravity", kurių nei vieno dar neperžiūrėjau, bet vis dar tikiu, kad filmo įspūdingumas labai didele dalimi priklausė nuo jo nepastebimo montažo, nes ko verta vien pirmoji "Gravity" scena, trukusi velniai žino kiek minučių. Kitame pasaulyje laimėtų "Captain Phillips", kuris visą savo beveiksmį trilerį sukūrė vien montažo pagalba, bet čia yra "Gravity" kategorija, kaip ir daugelis kitų.

Geriausi vaizdo efektai

The Hobbit: The Desolation of Smaug
Iron Man 3
Star Trek Into Darkness
The Lone Ranger
Gravity

Rimtai? Jūs dar turit klausimų?

O ką apie šiuos pasirinkimus manote jūs? Ką keistumėte ir kas yra jūsų šių metų favoritai?

1 komentaras:

  1. Man tai Oskarai, nors ir laikomi prestižiniais ir vainikuoja kino sezoną praėjusių metų, yra iš dalies neįdomiausi apdovanojimai. Iš dalies, nes smalsu pažiūrėti pirmadienio rytą į rezultatus, ceremonijos įrašą ar tiesiog padėkos kalbas youtube.

    Bet reikalas tas, kad nuspėjami apdovanojimai. Internetas pilnas "predictions" jau nuo rudens vėlyvo, tiek daug apie tai info ir forumuose to pilna (čia užsienyje aišku, imdb ir kt.). O vis tiek jau aišku kokiais 90% kas favoritai ir būsimi laureatai.

    Šiek tiek net įdomiau BAFTA, aktorių/režisierių gildijos, Spirit ir kt., na žodžiu, beveik viskas kas iki Oskarų vyksta. Juk realiai po visų kitų apdovanojimų ir paaiškėja tie favoritai. Būna staigmenų, bet nedažnai.

    O dėl spėjimų konkrečiai, tai ką gi prispėliosi :) Dėl pagrindinių kategorijų aš sutinku su paryškintais variantais (filmas, režisierius, aktoriai, scenarijai).

    Asmeninių favoritų, deja, neturiu, nes daugumos filmų net nežiūrėjau dar. Kolkas tik Gravity kine mačiau. Ai, linkėčiau likti be nieko American Hustle. Ankstesni du to režisieriaus filmai buvo labai prasti, o už ką Lawrence gavo pirmą Oscarą išvis nesuprantu, tai dar antras taip greit gerokai per daug. 12 metų vergovės ir Volstryto vilką reiks dar kine pažiūrėt. O visa kita dvd arba Kino pavasaris. Nesistengiau šiais metais oskarinių filmų žiūrėt :)

    AtsakytiPanaikinti