2014 m. kovo 19 d., trečiadienis

Dingę. Šeštas sezonas. Trečia serija

I made her stay on this island 'cause I didn't want to be alone. - Sawyer

Kai penktojo sezono paskutiniojoje serijoje pasirodė Džeikobas, jis buvo parodytas kaip žmogus, susitikęs kiekvieną dar likusį gyvą serialo veikėją jiems svarbiais momentais, pakeitusiais jų gyvenimą visiems laikams. Išskyrus Keitę. Keitę jis sutiko mažo miestelio mažoje parduotuvėje vagiančią saldainius, už kuriuos parduotuvės savininkui jis sumokėjo. Kuo daugiau kartų mačiau šią seriją, tuo juokingesnė ji yra. Tėvų nužudymą, suluošinimą ar žmogaus gelbėjimą prilyginti saldainių vogimui yra labai nepadoru, bet kartu ir logiška įvykių seka. Tokiu dalyku serialo scenaristai tarsi prisipažino, kad Keitė yra apgailėtina veikėja. Neįdomi, neturinti jokios prieš lėktuvo sudužimą patirtos istorijos ir prasmę įgavusi tik paskutiniajame sezone, gavusi į savo rankas Aroną, vaiką, kuriuo ji galėjo rūpintis.

Serija „What Kate Does“, kurios pavadinimas yra aliuzija į antrojo sezono seriją „What Kate Did“, toliau stipriai kabinasi už likimo temos. Jeigu tuo piktinatės, patariu priprasti, nes nebus šiame sezone nei vienos minutės, kuomet serialas į tai nesikoncentruos. Bus, tiesa, žymiai stipresnių to pavyzdžių, nes ši serija yra tiesiog sunki žiūrėti. Pagrindinė to priežastis yra žiaurus tempo sulėtėjimas, kilęs scenaristams norint kuo giliau pažvelgti į savo veikėjus. Ypač vietos nerandančią Keitę.

Tai neveikia, nes „Dingę“ šioje valandoje, kaip ir artimiausias savaites, bus išsigandęs serialas. Net pirmą kartą žiūrint šį sezoną buvo galima pastebėti, kad retkarčiais kažkas čia yra ne taip, kad stinga drąsos. Penktajame sezone scenaristai drąsiai judino siužetą į priekį, nekreipdami dėmesio į žiūrovų pastabas. Šiame, tuo tarpu, nerasdami vietos jie imasi labai abstrakčių dalykų, kurie bendram vaizdui visiškai nepadeda.

Apie bendrą Kler ir Keitės istoriją čia net neverta kalbėti. Tai yra laiko kimšimas, kartais praskaidrinamas šūviais į temą, bet jie yra labai reti. Rimtai, jeigu įsižiūrėjote, praktiškai pusė alternatyvios realybės scenų buvo prašvaistytos kažkokiems niekams. Keitė važiuoja pas mechaniką nusikirpti antrankių, ilgesingai žiūri pro taksi langą ir galiausiai įkalba Kler važiuoti kartu su ja, kas yra logiškas istorijos pakreipimas, bet ei, prieš dieną ji tą merginą buvo pagrobusi, tad patikėti tuo, ką matau, nėra labai lengva.

Važiuojant taksi, tradiciniu filmų stiliumi, Kler prasideda gimdymas ir buvusi pagrobėja tampa geriausia gimdančios motinos drauge. Ir viskas, kas seka po to, yra tarsi scenaristų agonija, kur jie viską daro žingsnis po žingsnio ir džiaugiasi, kai serija pasibaigia. Šias scenas galima pagirti dėl to, kad jos sugebėjo susikoncentruoti į Keitės kaip motinos mąstymą, net jeigu tai ir nebuvo parodyta tiesiogiai, tačiau Ethano ar policininkų pasirodymas, kuomet nei vieni, nei kiti nieko nepadarė ir tik užgaišino laiką, buvo beprasmiškos scenos, kuriose galima buvo džiaugtis nebent sugrįžusia Kler, ne jos pateikimu.

Scenos saloje, tuo tarpu, buvo panašios. Čia nebuvo tiek daug beprasmybių, nes apie veikėjus visi kalbėjo kiek atviriau, bet abstraktumo buvo, ir netgi labai daug. Visas jis yra susijęs su šventyklos gyventojais, kas galiausiai yra gan kvailas serialo žingsnis. Su šventykla „Dingę“ tarsi sugrįžta į antrąjį ir trečiąjį sezonus, kuriuose siužetas tiesiog stovėjo vietoje dėl to, kad niekas neklausinėjo jokių klausimų ir nenorėjo jokių atsakymų, mums tereikėjo žinoti, kad yra „Dharma“ ir Kiti. Šventykla yra pristatoma tuomet, kai jos prasmės atskleidimui ir nagrinėjimui nėra likę daug laiko, o net ir tas laikas, kurį šiems tikslams galima panaudoti, yra tiesiog švaistomas.

Visoje serijoje šventyklos įvykiai - ar Saido kankinimas, ar Džeko bitchinimas dėl piliulės - yra dalykų darymai be jokio paaiškinimo, kuris žiūrovams kaip ir yra aiškus, bet serialas apsimeta, kad taip nėra. Saido liga ar perėjimas į blogio pusę kaip kokiuose „Žvaigždžių karuose“ yra aiški aliuzija į Beno išsigelbėjimą, kuomet jis iš paprasto berniuko pavirto į žiaurųjį monstrą. Saidas tariamai irgi tokiu virsta, tačiau nei kas tai sukelia, nei dėl ko jis turi mirti, nei kodėl šiuos žmones saugo šventykla niekam nėra neaišku. Tik aišku, kad ta šventykla priėmė dingusius „Oceanic“ keleivius ir kelis žmones saugo taip, kaip nieką kitą.

Tačiau dėl visų šitų neaiškumų ir abstrakčių pasisakymų nepykstu. Neturiu jokio pagrindo, nes serija, kurioje Sojeris ir Joshas Holloway parodo visą savo jautrumą, yra nusisekusi serija, sakykit ką norit. Sojeris irgi buvo beprasmė paklydusi avelė, jeigu atleisit už tokią klišę, tik visi - ir jis pats, ir serialo veikėjai, ir scenaristai - suprato, kad jis toks yra. Su Džiuljeta jis gavo prasmę ir buvo laimingiausias žmogus pasaulyje, todėl nenuostabu, kad po jos mirties jis puolė į žiaurią depresiją. Scena prieplaukoje, kurioje neblogai atrodė ir ta pati Keitė, dar kartą patvirtinanti, kad žymiai stipresnė ji yra šalia kitų veikėjų, parodo, kad Sojeris dabar yra pasiryžęs viskam, nes ne veltui mirė Džiuljeta.

Tokių abstrakčių serijų, tiesa, ilgainiui bus vis mažiau. Kad ir kita serija jus gali žiauriai sukrėsti ir pateikti atsakymų į klausimus, kurių jūs niekad net neuždavėt. Bet tokių dalykų, kaip „What Kate Does“, pasauliui tiesiog nereikia.

Vertinimas: 6/10

Citatos

  • 'He's an Iraqi torturer who shoots kids. He definitely deserves another go-around.'
  • 'I'm sorry. I never should have followed you.' 'Which time?'
  • 'I thought maybe if I could catch up to you, you could help me, and then maybe if we could find her and bring her back to Aaron, then maybe all of this wouldn't be for nothing.'
  • 'Yeah, and as you can see, Hugo here has assumed the leadership position, so that's pretty great.'

Namų darbai: s06e04 - The Substitute

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą