2014 m. balandžio 16 d., trečiadienis

Dingę. Šeštas sezonas. Vienuolikta serija


What if this, all this, what if this wasn't supposed to be our life? What if we had some other life, and for some reason, we changed things. I don't want to set off a nuclear bomb Mr. Hume. I think I already did. - Daniel

Menas visuomet buvo kitoks nei tikras gyvenimas. Daugelis bando įrodinėti, kad menas turi rodyti tik tai, kad vyksta tikrame gyvenime ir žmonių santykių, ir gyvenimo dėsnių prasme, bet jeigu jūs to tikrai norite, eikit gyventi tikrą gyvenimą - jis yra ne ką mažiau įdomus. Mene viskas privalo vykti tvarkingiau, ir net jeigu kokiame nors kūrinyje vyrauja visiškas chaosas, jis dažniausiai turi pagrindą ir prasmę. Jeigu meno kūrinys neturi jokios abstrakčios idėjos ar prasmės, už kurios galėtų laikytis, jis yra žlugęs ir galiausiai nieko nepasiekia.

„Dingusių“ prasmė tokia ir buvo: kiekvienas dalykas turi prasmę. Ar jūs ją žinote ir tiesiogiai pamatote, ar ne, serialas per šešis savo sezonus sugebėjo įtikinti, kad ta prasmė, net jeigu ir tūnanti tik scenaristų galvose, tikrai egzistuoja. Būtent dėl tos priežasties jūs, kaip daugelis originaliai serialą žiūrėjusių žmonių, neturėjote galvoti apie šiame sezone rodomą alternatyvią realybę kaip apie beprasmį laiko kimšimą. Kiekvienas, kuris pažino „Dingusius“, galėjo drąsiai statyti, kad vyrauja kažkoks didysis planas, greitai susiesiantis šias dvi realybes. Tie, kurie už tokį dalyką ir būtų statę, būtų galėję pridėti ir tai, jog sąsaja tarp dviejų pasaulių kažkokiu būdu ateis Desmondo pavidalu, nes jis jau įrodė savo vertę kaip atsakymų teikėjas.

Įrodo ir šįkart serijoje, pavadinimu „Happily Ever After“, primenančiu pasakas ir epines meiles istorijas, kurių didžiausią įspūdį čia paliekanti yra, be abejo, Desmondo ir Penės meilė. Jai, kaip ir daugeliui iš pažiūros atsitiktinių šio sezono įvykių, buvo lemta įvykti. Tik šįkart ji yra pateikiama kitaip nei ankstesniuose sezonuose. Vietoje to, kad „Dingę“ rodytų meilės pasekmes, kuriose nebūdamas šalia Penės kankinasi Desmondas, serialas rodo kelionę iki meilės, kuri šiuo atveju yra ne ką mažiau įdomi.

Dabar Desmondas dar nepažįsta Penės, tačiau, kaip įprasta, pažįsta jos tėvą Čarlzą Vidmorą, savo bosą, kuris škotą laiko dešiniąja savo ranka ir ištikimiausiu pagalbininku, kokiu tik gali turėti. Jis netgi jam leidžia gerti brangiausius savo gėrimus, kurių lygiai tas pats Desmondas kitoje realybėje net nebuvo nusipelnęs, o dabar su milijonierium elgiasi kaip lygus su lygiu. Tiesa, dalis, kurioje Desmondas yra ištikimiausias Čarlzo pagalbininkas, nors gyvena jis Britanijoje, kelia neaiškumų, bet į tokius dalykus reikia gilintis mažiau, ir kur kas svarbiau čia yra klausimas, dėl ko Desmondas atskrido į Los Andželą.

Atskrido jis, be abejo, prižiūrėti Čarlio, geriausio savo draugo saloje, kuris mirė - dalinai - dėl paties Desmondo kaltės. Čarlis ir yra pirmasis žmogus, kuris susieja šį gyvenimą su sala, ir tai iki pat serialo pabaigos, per likusias šešias serijas (ir mano rankos virpa vien tai rašant) bus vienas įstabiausių televizijoje sukurtų dalykų. Įprastai žiūrovai, kurie klauso veikėjų apie jų patiriamas haliucinacijas arba netgi kartu su veikėjais jas mato (kaip kad būdavo „Sopranuose“), gali tik nuspėti, ką veikėjai tuo metu patiria ir galvoti apie juos kaip apie išprotėjusius žmones, nes laiko jų veiksmams paaiškinti tiesiog nebūna. Dabar žmogus, įsijungęs šį serialą pirmą kartą, apie Čarlį galvotų kaip apie sapaliojantį nesąmones narkomaną, o mes puikiai žinome, apie ką jis šneka. Nepaprasto grožio blondinė, kurią jis mirdamas pamatė vos sekundę, neabejotinai yra Kler, ir apie Čarlio jausmus jos link žino visi (kas paaiškina, dėl ko jis buvo toks suirzęs, kuomet Džekas jį išgelbėjo). Žiūrovai pamato tokį dalyką ir iškart supranta veikėjus, ir iškart pradeda teisinti kiekvieną kvailą jų žingsnį, kas, pripažinkim, televizijoje yra labai, labai reta.

Desmondas patiria panašią viziją, šįkart primenančią apie Čarlio paskendimą povandeninėje stotyje ir ant delno užrašytą pranešimą apie tai, kad laivas nėra Penės. Desmondas nedvejoja ir per daug laiko nepraleidžia aiškindamasis su Čarliu, iš kur jis pažįsta tą Penę. Vyro gyvenimas yra toks, kad jam bet koks mažiau įprastas dalykas yra priimamas rimtai, ir jis privalo surasti Penę. Visa kita įvyksta labai greitai, bet nepaaukojant jokio mažmožio. Juos visus galėčiau aprašyti labai plačiai, bet žinau, kad tam dar laiko turėsiu į valias. Ir apie Čarlzo Vidmoro galią, ir apie jo žmonos - Eloizos - tokį patį paslaptingumą ir visažiniškumą kaip ir tuomet, kai ji pirmąkart susitiko su Desmondu, ir apie kvanktelėjusį ir išlepusį, bet vieną rytą fizikos profesoriumi patapusį Danielį Vidmorą, jums geriau žinomą Faradėjaus pavarde, dar turėsite progos sužinoti. Tik įsidėmėkite dalyką, kad šioje realybėje veikėjai į neįprastus dalykus žiūri kur kas atsainiau ir nesistengdami jų per daug kvestionuoti. Gal tai yra labai sąmoningas serialo bruožas, gal tiesiog bandymas palengvinti siužeto pasakojimą, bet jums į stebuklus patarčiau taip pat žiūrėti kiek atviriau.

Jeigu taip padarėte, klausimas jums: kokio velnio Čarlzas Vidmoras, nekęsdamas savo žento labiau už viską pasaulyje, jį atsigabeno į brangiausią jam vietą - salą? Atsakymas yra savaime suprantamas, nes elektromagnetiniai bandymai su žmonėmis į galvą ateina pirmu reikalu. Ne? Tik man vienam? Ką padarysi, nors susivokti tokiame dalyke galima jau dabar. Desmondas yra vienintelis ir Vidmorui, ir turbūt visam pasauliui žinomas žmogus, išgyvenęs per žiaurią elektromagnetinę katastrofą, ir saloje jis yra ne vien tam, kad su juo būtų galima atlikti bandymus. Mes buvome auginami (gal ir netinkamas, bet teisingas žodis) pasitikėti Vidmoru ar bent patikėti, kad jis yra gerietis, tad kai jis sako išgelbėsiantis savo šeimą ir visą pasaulį nuo blogio vien su Desmondo pagalba, kažkiek tiesos tame galima tikėtis.

Tik negalvokit, kad viskas bus taip lengva. Net jeigu Desmondas išgyveno dar vieną bandymą su juo, jis pakriko iki lygio, kuriame tampa nuolankiausiu pasaulyje žmogumi ir visiška blogojo Loko priešingybe, dėl ko Saidas jį nesunkiai ir išsiveda. Todėl ne, pasaulio išgelbėjimo kitoje serijoje dar nesitikėkit - iki tol dar reikia laiko.

Ko jūs galite tikėtis - kad ir kaip tai bus banalu - yra mažų pasaulių išgelbėjimo, kuris kils dėl Desmondo pasiryžimo kiekvienam ypatingam žmogui parodyti tikrąjį jo gyvenimą. Tie ypatingi žmonės - vėlgi, nežinia kokiu būdu buvo prieita tokios išvados, bet atsakymo nelaukit - yra „Oceanic“ reiso 815 keleiviai, ir jiems visiems Desmondas parodys gyvenimą, nes Danielio grafikas įrodė, kad tai nėra tikroji jų realybė (ir kad jis jau yra susprogdinęs atominę bombą). Jeigu jums po tokių pareiškimų per nugarą nenuėjo šiurpas, jūs esate akmeninis žmogus.

Vertinimas: 10/10

Citatos

  • 'That man is the only person I'm aware of in the world who has survived a catastrophic electromagnetic event. I need to know that he can do it again, or we all die.'
  • 'A boy. I bet it's a boy.'
  • 'This doesn't matter. None of this matters. All that matters is that we felt it.'
  • 'Then I see her. A woman, blonde, rapturously beautiful... and I know her, we're together. Like we've always been, and always will be. This feeling, this love. And just as I'm about to be engulfed by it, I open my eyes, and this sodding idiot is standing there asking me if I'm OK. But I saw it, just for a moment, I saw what it looked like.'
Namų darbai: s06e12 - Everybody Loves Hugo

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą