2014 m. gegužės 3 d., šeštadienis

Dingę. Šeštas sezonas. Šešiolikta serija

He doesn't get to save his daughter! - Ben

Priešpaskutinė bet kurio serialo serija, lygiai taip pat, kaip ir antroji pirmojo sezono serija, dažnai yra pamirštama. Ne jai praėjus, žinoma, nes dažnai visi pagrindiniai galintys įvykti dalykai nutinka būtent joje. Bet žmonių įsitikinimas (taip, kartu ir mano), jog viskas tiesiog privalo nutikti paskutinę valandą, minutę ar sekundę, yra nenumalšinamas, ir tai dažnai tampa teigiamu dalyku televizijoms. Visi HBO serialai pagrindinį savo veiksmą (pradedant „Sopranais“) iki šiol sukiša į priešpaskutines serijas ir žiūrovus visad nustebina. Kadangi „Dingę“ savo paskutinį sezoną jau rodė po didžiosios televizijos revoliucijos, kuri pamokė žiūrovus, kaip reikia žiūrėti serialus, galima buvo drąsiai tikėtis, kad viskas nutiks būtent priešpaskutinėje serijoje, pavadinimu „What They Died For“.

Vietoje to žiūrovai gavo tokią tradicinę priešpaskutinę valandą, kokios negalėjo tikėtis niekas. Tai yra tobulas, nenuginčijamas pavyzdys serijos, kuri sustato viską į vietą tam, kad pačioje pabaigoje būtų galima judėti be jokių trukdžių. Bet kartu su visomis tradicijomis „What They Died For“ turi vieną elementą, kurio tokio tipo serialai niekad nenori atskleisti. „Dingę“ čia tarytum primygtinai kiša visas savo paslaptis ir pasiūlo labai daug užuominų tam, kad jas žiūrovai išsiaiškintų, idant jie galėtų viską žiūrėti paskutinėje serijoje norint pamatyti kelionę link didžiosios paslapties, ne pačią paslaptį. Jeigu tai nėra pasitikėjimas savimi, I don't know what is.

Jūs tik pažiūrėkite į paraleliosios istorijos siužetą. Kam kyla bent menkiausia abejonė, kad Desmondas nebando kiekvieną saloje sutiktą draugą atvesti į protą, o tiesiog visus juos suvesti į vieną krūvą? Jis, natūraliai, žino žymiai daugiau nei kiti, taip pat kaip ir Harlis, ir to nuo nieko neslepia, nes viską jūs pamatysite jau kitoje serijoje.

Desmondas puikiai žino, kad paskambinęs Džekui, primušęs Beną ir patekęs į nuovadą su Saidu, Keite, Sojeriu ir Mailsu, jis turės nuostabų planą, dėl kurio visi jo draugai bus priversti atsidurti toje pačioje vietoje, tik dar neklauskite kaip. Toks Desmondo užtikrintumas savimi ir visko darymas absoliučiai be jokios abejonės kiek neramina ir permeta šio vyro istoriją į antgamtinių reiškinių kategoriją, bet čia „Dingę“, čia gali nutikti viskas. Net, Harlio nuostabai, pasirodyti Ana Liusija, kurią jis kaip ir pažįsta, nors ji jo - nelabai. Užuominos, žmonės, užuominos.

Tad taip, čia yra paprasčiausia serijos ir bendro siužeto dalis, kuomet, literaliai, Desmondas paima ir nuveža savo draugus į sutartinę vietą, kad ir kur ji bebūtų (paminėtas koncertas, o iš to, kiek koncertų šiame sezone matėme, kelionės tikslas turėtų būti aiškus). Tai intriguoja, nesuklyskite, tačiau ne taip, kaip tos istorijos, kuriose žmonės savo tikslą bando pasiekti kalbėdami. Taip yra Beno istorijoje, kurioje jis iš pradžių yra primušamas Desmondo, ir vietoje to, kad skambintų policijai, sulaukia flashbacko, kuriame Desmondas jį daužė prieš bandant nušauti Penę. Jeigu yra dalykas, kurį šiame sezone supratome, tai yra faktas, jog kiekvienas pamatytas flashbackas pakeičia žmogų, ir Benas čia iškart, per kelias sekundes tampa likimu ir gyvenimu tikinčiu žmogumi, panašiai kaip saloje.

Kaip supratote, ne be reikalo. Jis yra pakviečiamas į Aleks ir jos mamos Danielės namus atsidėkojant už visą pagalbą Aleks, kadangi ši neturėjo tikro tėvo. Nežinau kodėl, bet iš visų šio sezono istorijų (neskaičiuojant paskutinės serijos), ši man sukelia daugiausiai jausmų. Kad ir kaip saloje Ruso nekentė Beno už tai, kad šis pagrobė jos dukrą, visada mėgstu įsivaizduoti, jog giliai širdyje ji Benui dėkojo. Nebuvo jokios galimybės, kad Ruso galėtų išauginti savo dukrą džiunglėse ar suteikti jai pilnavertį gyvenimą, tokį, kokį suteikė Benas. Beno pokalbis su Ruso šiame gyvenime man veikia tarsi atsidėkojimas už tą pagalbą, ir jo demonstruojamos emocijos (galbūt netgi paveiktos to, ką jis atsiminė) puikiai parodo, ką jam tai reiškia.

Loko istorija čia, tuo tarpu, yra dar abstraktesnė, bet tuo pačiu ir turinti konkretesnį tikslą. Šiame gyvenime pateikiamas kaip racionalus žmogus, Lokas nukeliauja pas Džeką su šiuo pasikalbėti dėl visų sutapimų ir kad jie negali būti tik atsitiktinumai, o tiesiog yra likimo atsiųstas ženklas. Džekui dėl to nėra jokių problemų, nes tuo jis pats nelabai tiki, o operuoti nori, tad koks jam skirtumas, kur Lokas įsikalė sau tokius įsitikinimus. Džekas ir Lokas, ironiškai, dabar gavo bendrą istorijos pabaigą, kuria turėtų tapti operacija, kas yra tarytum per daug žemiška pabaiga serialui, bet jūs palaukit.

Net jeigu tai jums bus pernelyg žemiška, apie tokius dalykus kalbant apie salos scenas jūs net negalėsite pagalvoti. Apibendrinant, šios scenos susideda kone išskirtinai iš Džeko, Harlio, Sojerio ir Keitės kelionės per džiungles ieškant Desmondo, bet galiausiai sutinkant visiems matomą Džeikobą. Kokiu būdu jis yra matomas jūs galite neklausti, bet jis dabar žodžiais suformuluoja viską, ką „Dingę“ mums bandė pasakyti šešis metus: šie keturi žmonės privalo susitarti, kuris jų taps salos sergėtoju, kitaip visas pasaulis bus žlugęs.

Tuo pačiu Džeikobas atsako į klausimą, dėl ko jis pasirinko būtent šiuos žmones. Ogi todėl, kad jie gyvenime neturėjo tikslo ir buvo apgailėtini. Sėkmingas daktaras, talentingas vagis, milijonierius ir nuo policijos vis pasprunkanti moteriškė buvo apgailėtini savo dvasia, ir jie privalėjo savo gyvenimą įprasminti kažkuo. Keitė tai padarė augindama Aroną, dėl ko jos vardas ir buvo išbrauktas toje uoloje. Natūralu liko tik tai, kad Džekas, didysis visų gelbėtojas ir lyderis, didvyriškai pareiškė tapsiąs salos sergėtoju, tarsi tai būtų pasiaukojimas, nors nei Sojeris, nei Harlis daugiau neturi kur eiti, tad čia kaip ir nėra išgelbėjimas. Ir visgi Džekas išgeria stebuklingo vandens iš stebuklingo puoduko, ir tampa visagaliu, kaip kad kelis tūkstančius metų tokiu buvo Džeikobas. Jei kas nors apie tokius dalykus galvojo prieš šešis metus pasirodžius pilotinei serijai, aš noriu susitikti su tuo žmogumi.

Bet jis veikiausiai negalėjo įsivaizduoti, kad šioje serijoje laukė ir konfrontacija tarp Loko ir Vidmoro, ir kad čia į džiungles bus nublokštas Ričardas. Tam tikra prasme čia yra tik pabrėžiamas Loko nevisagališkumas, kuomet jis nežino visko, kas vyksta saloje, ir tai jam privalo pasakyti Vidmoras, nors žiūrovai to neišgirsta (nors rimtai, turėtų suprasti, suvedant visas Desmondo galimybes ir pastarųjų serijų įvykius, bet gal nežinomybė ir yra geriau). Lokas čia sužino viską, ko jam reikia paskutiniesiems įvykiams, į pagalbą pasitelkia Beną ir iškeliauja ieškoti Desmondo, kurio šulinyje jau nebėra.

Tuo tarpu aš einu pirkti nosinių ir emociškai ruoštis dviem valandom, pakeisiančiom jūsų gyvenimą. Na, bent jau verkti būkite pasiruošę.

Vertinimas: 10/10

Citatos

  • 'I'm gonna find Desmond and when I do, he's gonna help me do the one thing that I could never do myself. I'm gonna destroy the island.'
  • 'Now you're like me.'
  • 'Well, I lived in these houses 30 years before you did, otherwise known as last week.'
  • 'Let me guess, cookie jar?'
Namų darbai: s06e17/18 - The End

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą