2014 m. rugpjūčio 20 d., trečiadienis

Breaking Bad. Trečias sezonas. Más/Sunset

Šioje apžvalgoje yra atskleidžiamos svarbiausios dviejų pavadinime pateiktų „Breaking Bad“ serijų detalės ir aptariami iki šių serijų įvykę įvykiai. Apžvalgoje nėra kalbama apie įvykius, kurie seriale dar įvyks, taip užtikrinant „Breaking Bad“ dar nemačiusių žmonių saugumą ir apžvalgų objektyvumą.

Trečias sezonas. Penkta serija. Más

I'm in. You're out. - Walt

Tai, kad viena pagrindinių „Breaking Bad“ temų visuomet buvo pinigai, supranta kiekvienas žiūrovas. Pirmoji Volto paskata laužyti įstatymus ir buvo susieta su tuo, kad jis galėtų aprūpinti savo šeimą. Taip, ilgainiui jo ir aplinkinių poelgiai peraugo į kažką daugiau nei į kalbas apie materialias vertybes, tačiau dėl seriale itin svarbių pasekmių viskas sugrįžta atgal. „Breaking Bad“ finansinę temą pilnu pajėgumu nusprendė sugrąžinti serijoje „Mas“, kuri koncentruojasi tik į žmonių nusiteikimą kalbant apie pinigus.

Serija ne be reikalo prasideda žiūrovų nukėlimu į praeitį, kuomet Voltas paskutines savo santaupas atidavė Džesiui tam, kad šis nupirktų namelį ant ratų, galintį tapti jų mobiliąja laboratorija. Niekad tokių pinigų nematęs Džesis be jokių skrupulų iškelia sau ir artimiausiems draugams vakarėlį, kur išleidžia praktiškai visą Volto duotą sumą. Ši istorija yra reikalinga serijos pabaigai, kuomet Henkas supranta, kad iš moteriškės pavogtas namelis ant ratų jos sūnaus buvo parduotas Džesiui ir kad geriausias jo draugas vaikiną išdavė, tačiau viskas veikia ir dėl to, kad Džesis nemokėjo ir nemoka elgtis su pinigais. Kad ir kaip banaliai tai skamba, vaikinas pinigus visuomet naudojo tik tam, kad susilauktų kitų dėmesio, nes ir skursdamas, ir dabar būdamas turtuoliu jis viską išleidžia vakarėliams su draugais. Džesis nesikeičia, kas gali būti šiokia tokia užuomina žiūrovams į ateitį.

Voltas apie šį atvejį nežino ir veikiausiai nesužinos, nes čia konfliktas kiltų ne dėl pinigų, o dėl pasitikėjimo, kurį Džesis jau yra praradęs. Kita vertus, Voltas turi pakankamai problemų. Viena jų yra vis dar esama žmona Skailer, kuri yra tiesiog pasimetusi gyvenime. Ji miega pas Tedą, kuriam atsako nenorinti persikelti gyventi pas jį, nors ir žavisi namų prabanga, tačiau tai ji daro mechaniškai, be ypatingo džiaugsmo ar noro būti su žmogumi, kuris ją supranta. Tai galima buvo suprasti ir be žodžių, tačiau Skailer nuėjimas pas advokatę parodo dar vieną ryškų „Breaking Bad“ aspektą. Veikėjai čia labai retai yra atviri vienas su kitu ir nėra linkę išsikalbėti nemeluojant, ir kai Skailer kalbasi su savo advokate tai padeda ne tik žiūrovams suprasti moters jausmus, bet kartu praverčia ir pačiai Skailer. Garsiai kalbėdama apie tai, ką Voltas padarė dėl savo šeimos, ji pajaučia šiokį tokį gailestį savo vyrui, net jeigu ir ji pati, ir advokatė supranta, kad tai yra labai neteisingas požiūris į įstatymus laužantį vyrą. Skailer bijo garsiai pripažinti tai, jog Volto poelgis ją bent kiek žavi, tačiau to sakyti, kaip ir anksčiau, nereikia - Annos Gunn veido išraiškos parodo pakankamai.

„Mas“ atvirų emocijų reiškimų yra tikrai daug. Seniai matyta Marie taip pat nori išsipasakoti sesei apie tai, jog jos vyras tapo visiškai nesavas ir į darbą kreipia kur kas didesnį dėmesį nei į ją, kas, jeigu žvelgsime plačiau, reiškia, jog abi sesės turi joms apatiškus vyrus. Ir, tam tikra prasme, dėl tos pačios priežasties. Henkas vaikosi Volto, nors kol kas vienintelis jo kabliukas yra namelis ant ratų, kurio ieškodamas Henkas įsivelia į kurioziškas situacijas. Galima ginčytis, kiek Henkas nori pagauti Heisenbergą, ir kiek - pabėgti nuo savų problemų. Jo gyvenimą dar labiau sujaukia ir geriausio draugo Gomezo pareiškimas, jog jis gavo Henkui anksčiau siūlytą darbą, dėl ko vyras taip supyksta, kad net neleidžia bendradarbiams tinkamai išlydėti Gomezą, nors vėliau kiek suminkštėja. Henkas iš paskutiniųjų stengiasi nesustoti ir nepradėti galvoti apie sveikatos ar darbo problemas, ir namelis ant ratų yra jo pagrindinis tikslas, raginantis judėti toliau.

Kaip visada problemų centre atsiduria Voltas, nors mažai yra žmonių, kurie tai supranta. Ir svarbiausia yra tai, kad vyras dabar atsiduria geriausioje įmanomoje pozicijoje. Šeimos vakarienės vis dar yra keisčiausias dienos momentas, tačiau po truputį atsileidžianti Skailer pagaliau leidžia Voltui ant rankų palaikyti jo paties dukrą. Galbūt tai ir priverčia Voltą pasirašyti skyrybų dokumentus, kuomet jis pamato, kad šeimos nuolankumo siekiant po truputį viskas gali pasisekti. Tai yra dar vienas Volto planas, bet galintis suveikti kur kas efektyviau ir pagaliau jį sutaikyti su Skailer (čia dar kartą didžiulį darbą atlieka Cranstonas, kurio palengvėjimas ir savotiškas supratimas vakarienės scenoje yra itin paveikiantis momentas).

Negana to, Voltas gauna įspūdingą pasiūlymą iš Guso. Pastarasis, duodamas pusę Džesiui skirtos sumos, laimėjo savo kovoje ir privertė Voltą atvykti pas jį. Pastarasis nieko nenustebino atpildamas kalbą apie tai, kaip Gusas susidėjo su nieko nemokančiu narkomanu, už kurį prieš kelias savaites jis pats laidavo. Volto egoizmas čia veržiasi per kraštus, tačiau jis niekad nebuvo pasiekęs tokio lygio kaip tuomet, kai Gusas jį nuvežė į skalbyklą, po kuria yra įrengta tobuliausia Volto matyta laboratorija. Medžiagos, įrenginiai ir kiti reikalingi dalykai ten yra pačios aukščiausios kokybės - tokios, apie kurią Voltas svajojo visą gyvenimą. Jam yra pasiūlomi trys milijonai ir visiškai laisvas darbo grafikas, kas labiau vilioti tiesiog negali. Iš pradžių Voltas atsisako, net jeigu kiekvienas žiūrovas gali pasakyti, kad vyras nori imtis šio darbo. Galų gale tai, su kokia meile ir pagarba chemijai Voltas pradėjo kalbėti su Gusu, pranoksta net ir vyro meilę savo šeimai, kas jau yra nuostabu. Gusas čia dar kartą parodo tai, kokio lygio psichologas jis yra (ir Giancarlo Esposito čia pradeda savo įspūdingą pasirodymą), ir paaiškina, jog Voltas turi bet kokia kaina aprūpinti savo šeimą. Jam to užtenka. Susitikęs su Džesiu ir Solu (pastarasis ir vėl tampa kaip penkta koja) Voltas pareiškia sugriausiantis Džesio gyvenimą ir neimsiantis į savo komandą, kuomet dirbs Gusui. Nuostabiojo dueto draugystę dar kartą sugadina pinigai. Stebėtis neverta, bet džiaugtis nesinori.

Trečias sezonas. Šešta serija. Sunset


May his death satisfy you. - Gus

Jeigu išrinktume meno formą, su kuria „Breaking Bad“ buvo lyginamas labiausiai, sąrašo viršuje visuomet atsirastų poezija. Ne vien todėl, kad serialo dialogai yra itin skambūs ir turintys savo stilių, nors tai prie „Breaking Bad“ unikalumo tikrai prisideda. Serialo lyginimas su poemomis ir įvairiais epais kyla dėl istorijos pasakojimo stiliaus, kuris ir poezijoje, ir seriale yra labai aiškus. Daugiausiai palyginimų su konkrečiu autoriumi „Breaking Bad“ sulaukė iš Šekspyro pusės. Šekspyro dramos visuomet žavėjo skaitytojus tuo, kad jos turėdavo kelias dalis ir labai aiškią struktūrą, kurios pagalba būdavo gaunamos intriguojančios istorijos. Tai, kad „Breaking Bad“ svarbiausias bruožas yra veiksmų pasekmės, šie palyginimai tik padėjo.

Dabar prie serialo poetų prisideda Waltas Whitmanas, amerikiečių poetas, kuriuo žavisi Volto sutiktas Geilas. Pastarasis sugeba pacituoti savo mėgstamiausią Whitmano eilėraštį ir sukelia dar didesnį susižavėjimą Voltui. Visa tai vyksta po niekuo neišsiskiriančia skalbykla laboratorijoje, kuri turbūt niekad nebuvo pastatyta kur nors kitur, ir joje du neįtikėtinai aukšto profesionalumo chemikai laužo įstatymus aukščiausiu lygiu. Jie už tai gauna įspūdingą atlygį ir savo darbo nusikaltimu visiškai nelaiko.

Galima netgi patikėti, kad Volto gyvenimas po labai rimto sukrėtimo pagaliau susitvarkė. Jis pasirašė skyrybų dokumentus ir dabar su žmona derinasi skyrybų detales, kas sekasi labai sunkiai, nes Skailer negali patikėti, jog jų sąskaitas pastaruoju metu apmoka purvini Volto pinigai. Flinas tėvų skyrybas priima sunkiai, tačiau Voltas sugeba perkalbėti ir jį. Negana to, atvykus į slaptą laboratoriją Voltas gauna asistentą, pabaigusį kelis universitetus ir turintį nepriekaištingą reputaciją, kas nuo narkomano Džesio yra šioks toks lipimas aukštyn. Jų linksmi pokalbiai, šachmatų žaidimas gaminimo metu ir lengvas montažas sudaro iliuziją, kad Volto gyvenime jau nebėra nieko blogo.

Tame ir yra visas blogumas. Voltą pastaruoju metu mes pažinome kaip žmogų, kurį į priekį veda idėja, jog kažką reikia sutaisyti. Dabar, atrodo, nėra nieko blogo, tad jis turėtų stovėti vietoje. Problemų netrunka atsirasti, nes su Voltu susisiekia Henkas, kuris seka Džesį ir yra išsiaiškinęs, jog vyrukas turi namelį ant ratų, kurį naudoja metamfetamino gaminimui. Voltas su Džesiu po paskutinio jų susitikimo kalbėti visiškai nenori, o iš Solo pagalbos tikėtis absoliučiai negalima. Voltas viską nusprendžia daryti pats ir nuveža namelį ant ratų į laužyną, kur su juo bus tinkamai susitvarkyta.

Džesis, galvodamas, jog Voltas taip jam keršija ir siekia užkirsti kelią tolesniam gaminimui, atvyksta į laužyną supykęs ant savo mokytojo ir nesuprasdamas, kad ten pat atvedė ir Henką. Duetas atsiduria jau ne kartą matytoje vietoje, kuomet jie yra įkalinti savo namelyje ant ratų ir privalo pasikliauti tik savo sumanumu išsisukti iš situacijos. Dabar visi konfliktai yra pamiršti ir vyrai vėl suka galvas kaip atbaidyti Henką, stovintį vos už poros žingsnių nuo jų.

Priimtas sprendimas yra išaiškinamas ganėtinai lengvai, bet kartu suteikiantis jiems vietos kvėpavimui. Voltas susisiekia su Solu, kad šis paskambintų Henkui ir praneštų, jog jo žmona pateko į avariją. Tokiais momentais tiesiog nėra per daug laiko galvoti apie arešto orderius ar panašius dalykus. Tai suteikia Voltui ir Džesiui pakankamai laiko sunaikinti namelį ant ratų, kuris buvo jų kelio pradžia ir geriausio jų gyvenimo nuotykio simbolis, o dabar šis etapas, kaip ir pasakyta pavadinime, baigėsi ir greitai prasidės naujasis. Bėda tame, kad saulėlydis šioje serijoje yra susijęs ir su tikru saulėlydžiu, kuomet Gusas susitinka su jį užknisusiais pusbroliais ir leidžia jiems nužudyti Henką, tuo pačiu metu suprantantį, kad Džesis jį apgavo. Artimiausios dienos niekam nebus ramios.

Kitos mintys


  • Tiesiog negaliu to pabrėžti per daug kaip man nepatiko pusbrolių siužeto linija. Vėliau su ja susitaikiau, nes ji yra labai svarbi bendrai sezono istorijai, tačiau tas perspaudimas su žmonių bauginimu ir ramumu yra mažai subtilumo turintis dalykas.
  • Voltas nusiperka butą, kuris žmonėms yra rodomas kaip pavyzdinis, nes juk nėra pasaulyje dalyko, kurio nebūtų galima pasiekti po derybų.

Veteranų kampelis

  • Paskutinį serialo sezoną taip pat lydi poezija, nes ir geriausia serialo serija „Ozymandias“, ir to sezono promo užsimena apie itin svarbų serialo struktūrai eilėraštį.

Namų darbai: s03e07 - One Minute / s03e08 - I See You

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą