2014 m. rugpjūčio 7 d., ketvirtadienis

Breaking Bad. Trečias sezonas. No Más/Caballo sin Nombre

Šioje apžvalgoje yra atskleidžiamos svarbiausios dviejų pavadinime pateiktų „Breaking Bad“ serijų detalės ir aptariami iki šių serijų įvykę įvykiai. Apžvalgoje nėra kalbama apie įvykius, kurie seriale dar įvyks, taip užtikrinant „Breaking Bad“ dar nemačiusių žmonių saugumą ir apžvalgų objektyvumą.

Trečias sezonas. Pirma serija. No Más

I'm not a criminal. No offense to any people who are, but this is not me. - Walt

Svarbiausiems teiginiams reikia įrodymų. Žymiausios istorijos citatos, pradedant kinų išmintimi ir baigiant kažkodėl visų mylimu Paulo Coelho, yra labai abstrakčios ir dėl to atrodančios didingai, bet absoliuti jų dauguma tik skamba gerai, nors neturi jokių jomis paremtų pavyzdžių. Tai suprantama, nes abstraktūs teiginiai leidžia žmonėms juos pritaikyti sau ir švaistytis į visas puses, interpretuojant kaip nori, o konkrečios citatos paprasčiausiai skamba neįdomiai. Čia kaip menas, kuomet paliekant daug vietos interpretacijai viskas atrodo kur kas geriau nei tuomet, kai viskas yra pateikiama vartotojui ant lėkštės.

Šia prasme gali atsirasti žmonių, kurie aiškins, jog „Breaking Bad“ yra būtent toks kūrinys, kuris pasako per daug, bet savo laiku serialas sukėlė tokį kiekį diskusijų dėl veikėjų veiksmų, kad su tokiais pareiškimais geriau nesirodyti. Ir visgi trečiojo sezono premjera „No Mas“ (pavadinimas verčiamas daugiau niekada) su įrodymais tvarkosi labai įdomiai. Scenaristai verčia kiekvienoje situacijoje veikėjus ką nors kam nors įrodinėti, taip tarsi atkreipiant dėmesį į žiūrovus, kurie tų įrodymų reikalauja.

Aiškiausiai tai yra pabrėžiama su Džesio istorija, kaip ir visas sezonas prasidedančia ten, kur ir pasibaigė antrasis. Vaikinas vis dar yra reabilitacijoje, ir ten sodina gėles bei kartu su panašaus likimo žmonėmis lanko grupinius kursus tam, kad atsigautų po Džeinės mirties. Kaip jis vėliau pasako Voltui, Džesis dėl šio įvykio kaltina tik save, todėl nenuostabu, kad reabilitacijoje niekas jam nedaro įspūdžio ar kitokios naudos. Tik praėjus nemažai laiko Džesis sugeba konfrontuoti psichologą, tarsi šis neturėtų jokios patirties kalbėdamas apie baisius dalykus eksperto tonu.

Psichologo istorijoje, kuri apima jo girtuokliavimą, narkotikų vartojimą ir dukters nužudymą, galima įžvelgti du dalykus, net jeigu bendram siužetui jie įtakos neturi. Pilnai galima tikėti, jog vyras, kuris gyvenime prarado tiek daug, nusprendė padėti kitiems likimo nuskriaustiesiems. Kita vertus, Džesis negali būti vienintelis tokį protingą klausimą paklausęs žmogus, ir „Breaking Bad“ nesistengia jo padaryti išskirtiniu, nes taip pat į depresiją yra puolę visi kiti Džesio grupėje esantys žmonės. Galbūt psichologas yra išgalvojęs tą istoriją tam, kad įtikintų savo pacientus ir šie darytų tai, ką jis liepia.

Vienaip ar kitaip, taktika suveikia. Džesį paveikia ši istorija ir nors grįžęs namo jis Voltui dedasi visiškai pasveikęs, tėviškus jausmus rodantis vyras supranta, kad tai yra netiesa. Vaikinas išmoko kelių šabloniškų frazių, kuriomis už baisiausius savo gyvenimo momentus kaltina save, nors iš tikro dėl visų baisybių jo gyvenime yra kaltas Voltas (na, Džeinė narkotikus vartojo ne su jo pagalba, bet veikiausiai dėl jo). Jis pats tai puikiai supranta, nes per kelias dienas, po kurių virš jo namų sudužo du lėktuvai, jis kruopščiai išsiaiškino visas katastrofos aplinkybes, galiausiai susivedusias į vyrą, kurį susitiko vieną vakarą, ir jo dukrą, kurios mirtį jis tą patį vakarą ir matė.

Galima suprasti, kad su žmogaus psichologija yra kažkas ne taip, kuomet poros šimtų žmonių (net ir netiesioginis) nužudymas jo per daug neišmuša iš vėžių. Aišku, ir nepadeda, nes namuose jis laiką vienas leidžia ne veltui ir pinigų niekas be reikalo nedegina, bet prieš žmones jis nusivylęs rodosi ne kaip kaltę jaučiantis žudikas. Didžiausios permainos gyvenime jam šiomis dienomis yra žmonos noras skirtis ir išvarymas iš namų neleidžiant paaiškinti visų aplinkybių.

Skailer, atvykusi į laikiną Volto būstą, atskleidžia kažkiek suprantanti apie vyro būdus prasimanyti pinigų ir mano, kad jis yra narkotikų platintojas, bet, priešingai nei patarė jos advokatė, ji nesiekia sužinoti visų vyro paslapčių. Voltas yra pasiryžęs papasakoti tiesą ir susigrąžinti šeimą, kurios skyryboms labiausiai priešinasi Flinas, tačiau Skailer nenori su tuo turėti nieko bendro. Jau vien tai yra šioks toks indikatorius Voltui, kad šeima, dėl kurios jis darė blogus darbus, visai nėra pasiruošusi to priimti su padėka, taip galbūt leidžiant suprasti, kad viską jis darė be reikalo.

Voltas, tiesa, nėra pasiruošęs pasiduoti. Jis grįžta į mokyklą būtent tą dieną, kai salėje vyksta diskusija apie lėktuvo katastrofą ir visi apie ją kalba tais šabloniškais sakiniais, aiškindami kaip juos stipriai ta tragedija palietė ir panašiai. Voltas čia pamato galimybę. Be abejo, jis kalba apie šių lėktuvų susidūrimą ir dar apie daugelį kitų, aiškindamas, kad visi aplinkiniai po tų tragedijų atsigavo ir taip pat bus su jais. Tai yra nelabai jautri, bet reikalinga tiesa, kurią Voltas sako labiau tam, kad įtikintų salėje sėdinčią Skailer, ne moksleivius, kurie yra tikrai sugniuždyti.

Pagrindinis serialo veikėjas, nors to stengiasi kuo mažiau parodyti tiesiogiai, yra labiau sugniuždytas nei visi toje salėje sėdėję žmonės kartu sudėjus. Jis dabar tiesiogine to žodžio prasme neturi dėl ko gyventi, kadangi prarado šeimą, sveikatą ir visus draugus. Šiek tiek prasmės jo egzistavimui suteikia Gusas, pakvietęs Voltą į savo restoraną. Ten vyras sulaukia pasiūlymo, kurio, teoriškai, negali atsisakyti: trys milijonai dolerių už tris mėnesius. Nors tai sudomina Voltą labai stipriai, jis gundančio pasiūlymo nepriima. Reikia tikėti, kad ne be pasekmių, bet jis bando save ir kitus įtikinti, jog jis nėra blogas žmogus. Tai nėra tiesa, tačiau jeigu iš „Breaking Bad“ iki šiol ką nors išmokome, tai būtų faktas, jog tuomet, kai veikėjai klysta, sulaukiame pačių įspūdingiausių serialo akimirkų.

Kitos mintys

  • Praėjęs sezonas prasidėjo nespalvotais vaizdiniais su įkalčiais ir lavonais prie Vaitų namų, taip sukeliant daugybę klausimų apie tų daiktų prasmę. Šis yra panašus. Pirmoji scena rodo kaimą dykumoje, kuriame žmonės šliaužia link lūšnos, kurios vaidmuo yra panašus į koplyčią. Tik ten svarbiausi yra ne tie šliaužikai. Prie jų prisijungia grėsmingai atrodantys du plikiai, scenaristų vadinami tiesiog pusbroliais. Jie koplyčioje, šalia žvakių ir kaukolių, padeda Heisenbergo nuotrauką, persirengia prastais drabužiais, kartu su imigrantais pervažiuoja JAV sieną, juos nužudo ir susprogdina furgoną, su kuriuo važiavo. Logiška būtų galvoti, kad atvyko jie ne su geriausiais ketinimais.
  • Tai yra jau antroji serija, kurią režisavo Bryanas Cranstonas (kita buvo antrojo sezono premjera). Su „No Mas“ prasideda dažnai apjuokiamas „Breaking Bad“ dykumos vaizdavimas, kuris atrodo tarsi „Instagram“ filtras, bet savo nejaukią nuotaiką sugeba sukurti labai efektingai.

Trečias sezonas. Antra serija. Caballo sin Nombre

We may have a wife problem. - Saul

„Breaking Bad“ neturėdavo daug tik vienai temai nagrinėti skirtų serijų, nors žymiausios šių dienų dramos jų turi apsčiai, bet tai nereiškia, kad tokios serijos yra kažkuo prastesnės. „Caballo sin Nombre“ (kas ispanų kalba reiškia arklys be galvos, ir tuo pačiu daina, kurią Voltas dainuoja mašinoje ir duše) yra serija, paskirta nagrinėti tai, kaip veikėjai šiame seriale apsimetinėja. Tai yra reikalingas sprendimas, kadangi jau pirmoji sezono serija labai aiškiai rodė žiūrovams permainas veikėjų gyvenimuose, o visas sezonas taps lemiamų sprendimų rinkiniu, kuris nulems, į kurią - gėrio ar blogio pusę nueis veikėjai.

Tuo tarpu tol, kol jie savo pusės dar nėra galutinai išsirinkę, vienintelis būdas jiems išvengti nemalonumų yra apsimetimas kitokiais žmonėmis nei jie yra, kas visuomet priklauso nuo situacijos. Šią praktiką Voltas bandė įgyvendinti jau nuo pirmos serijos, kuomet jam nelabai sekėsi gyventi du skirtingus gyvenimus. Pastaruoju metu jis, tiesa, bandė gyventi tik vieną jų, dėl to netgi atsisakęs viliojančio Guso pasiūlymo ir nusprendęs, jog nusikaltėliu daugiau nebus. Tik ir tai jam visiškai nesiseka, nes neturėdamas kur dėti energijos jis išsilieja prieš pareigūną, dėl ko tiesiog patenka į areštinę.

Voltas šioje serijoje apsimetinėja labai minimaliai. Jis tarytum gailisi savo poelgio tuomet, kai Henkas atvyksta jo išvaduoti, bet likusį laiką jis jaučiasi visiškai nesavai. Tai pastebi ir Solas, nusprendęs aplankyti savo klientą vien dėl to, kad važiavo pro šalį. Jums spręsti, ar nešvarius žaidimus žaidžiantis advokatas savo pelningiausius klientus, nusprendusius, kad daugiau su blogais žmonėmis nesusidės, lanko visai be jokios priežasties. Solas visais būdais bando įtikinti Voltą ir netgi pateikia labai svarių įrodymų, kad Skailer blefuoja su skyrybomis ir nenori užsitraukti nemalonumų sau ar sesei, tačiau net pats Voltas supranta, kad jis daugiau nėra mylimas ir per prievartą to pakeisti nesugebės.

Vienintelis šansas jam dabar yra iš namų pas jį pabėgęs sūnus Flinas, atsidūręs kovos tarp tėvų vidury ir nenorintis išsiskirti su tėvu. Flinas dažnai yra tas žmogus, kuris kalba protingus dalykus ir niekas į jį nekreipia dėmesio, lygiai kaip ir šį kartą Voltas skambina Skailer pranešti apie sūnų ne dėl to, kad yra labai nuoširdus, bet kad pamato progą susitikti su vis dar esama žmona, dėl ko jis netgi pasipuošia prieš važiuodamas pas ją. Tik Voltas savo namuose vis tiek yra nelaukiamas ir jo pica nėra dalykas, kuris gali atpirkti kaltę. Picos užmetimas ant stogo (viena iš labiausiai neįtikėtinų „Breaking Bad“ istorijų, nes Bryanas Cranstonas tą picą be jokios pagalbos užmetė iš pirmo karto) tam irgi nelabai padeda.

Tai priveda prie fakto, jog Skailer yra vienintelis dėl savo gerovės neapsimetinėjantis žmogus seriale. Net ir ją aplankęs Henkas kažkiek bando paguosti Voltą, nors to daryti nemoka, kas jį irgi įrašo į aktorių sąrašą. Skailer galėtų bandyti meluoti sūnui ar netgi savo vyrui dėl to, kad nebūtų nekenčiama, bet ji to niekada nesugebės padaryti. Ji kenčia kitų neapykantą ir sūnaus nemandagius poelgius dėl to, kad nori gero jam, ir pas Tedą į darbą važiuoja vien dėl to, kad sulauktų kokio nors supratimo, nors ir ten negali nusiraminti, ką jau kalbėti apie nelabai supratingą seserį. Priklausomai nuo to, kaip žiūrėsite, Skailer yra labiausiai seriale kenčiantis žmogus vien todėl, kad nenori meluoti, nors ji pati nėra padariusi jokių blogybių.

Net jos nuoširdus noras išsiskirti su vyru - vienintelis prašymas po daugybės Volto nedorybių - yra visiškai atmetamas. Šį moters norą kiekvienas sutinka kaip nori, nes Voltas vis dar tiki, jog gali išgelbėti santuoką, Marie ir Henkas galvoja, jog Voltas buvo neištikimas, o Solas tiesiog mąsto apie tai, kaip geriausio jo kliento negalima kompromituoti. Būtent dėl to jis pasikviečia savo šaltakraujišką ir žiaurų parankinį Maiką, kuris tuo metu perka ledus savo anūkei. Maikas galbūt irgi gali būti laikomas apsimetėliu ir netgi šiokiu tokiu Volto analogu, kuomet jis sugeba suderinti blogus dalykus su šeima, bet šio vyro patirtis yra kur kas rimtesnė.

Tik kad ir kiek laiko Maikas dirbo, sunku pagalvoti, kad jis būtų matęs kažką panašaus į beveik išsiskyrusį vyrą, kuris nepriima žmonos išmetimo į namų ir šliaužia pro rūsį vien tam, kad sugrįžtų į savo tvirtovę. Paties Solo ir Maiko plano įtaisyti pasiklausymo įrangą Vaitų namuose kol kas supaisyti negalima, bet čia turbūt yra labiau noras sužinoti, ar Skailer nerezga jokių rimtesnių planų. Tik Maiko kelionė yra įsimintina ne dėl to. Iš kitos gatvės pusės jis pamato pusbrolius, kurie su kirviais atvyksta į Vaitų namus, tik tai jo nenustebina labiau nei Volto lindimas po namu. Jis paskambina žmogui, kuris paskambina žmogui, kuris praneša Gusui, kuris atšaukia pusbrolių ataką. Štai jums ir galingiausia šio sezono sąsaja.

Kitos mintys

  • „Breaking Bad“ būtų galima apkaltinti daliniu rasizmu, nes panašu, kad visi meksikiečiai čia yra susiję. Tukas globojo Tiją, bet šis taip pat pažįsta ir pas jį atvykusius pusbrolius, kuriems pakankamai neįprastu būdu pasakė Volto vardą. Pusbroliai kartu yra susiję ir su Gusu, kas intriguoja dar labiau.
  • Serijoje svarbų vaidmenį atlieka ir Džesis, nusprendęs, kad privalo įrodyti tėvams savo tvirtumą ir, pasitelkęs Solą bei šantažą, nusiperka iš jų namą. Tai vis dar primena paauglišką maištavimą, bet vieną tų, kuriuos galima pasiekti tik turint kalną pinigų.
  • Henkas įtaria, kad sudegintas sunkvežimis yra susijęs su narkotikų karteliu. Puiki įžvalga, detektyve, ypač tuomet, kai Heisenbergas tupi po tavo nosimi.
Namų darbai: s03e03 - I.F.T. / s03e04 - Green Light

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą