2014 m. rugpjūčio 27 d., trečiadienis

Breaking Bad. Trečias sezonas. One Minute/I See You

Šioje apžvalgoje yra atskleidžiamos svarbiausios dviejų pavadinime pateiktų „Breaking Bad“ serijų detalės ir aptariami iki šių serijų įvykę įvykiai. Apžvalgoje nėra kalbama apie įvykius, kurie seriale dar įvyks, taip užtikrinant „Breaking Bad“ dar nemačiusių žmonių saugumą ir apžvalgų objektyvumą.

Trečias sezonas. Septinta serija. One Minute

La familia es todo. - Hector

„One Minute“ man yra mėgstamiausia serialo serija. Tai nereiškia, kad kitos serijos jai nusileidžia, tikrai ne. Turbūt visos likusios serijos yra mano paties labai mylimos ir branginamos, ir jų sumenkinti tikrai nesiruošiu. Visgi ši yra kažkuo ypatinga. Nors joje daromi dalykai bus kartojami dar ne kartą ir dar aukštesniame lygyje (dėl ko nesakau, kad serija yra geriausia, jauskit skirtumą), „One Minute“ yra tai, kas „Twin Peaks“ ar „Sopranus“ padarė legendiniais serialais: čia yra pirmą kartą daromi dalykai, kuriais „Breaking Bad“ galiausiai ir išgarsėjo.

Bėgti nuo fakto, kad didžiausia mano meilės šiai serijai dalis tenka dėl paskutiniųjų jos minučių, tiesiog neverta. Tačiau veikėjų prasme „One Minute“ daro ne ką mažesnį įspūdį. Ji, kol kas įspūdingiausiu įmanomu būdu, priverčia veikėjus atsiskleisti kitiems žmonėms. Taip, jau kalbėjome apie tai, jog visi veikėjai seriale yra užsisklendę ir tikrų savo kėslų neatskleidžia, o vieno jų atsiskleidimas yra tarsi mažas stebuklas. „One Minute“ sukuria antgamtinį reiškinį, kuomet atsiskleisti yra priverčiami kone visi pagrindiniai veikėjai.

Kalba eina netgi apie tą patį Henką. Ilgą laiką savo mintyse skendėjęs ir nenugalimą vaidinęs vyras šįkart nebeturi išeities. Galvodamas, kad netikrą iškvietimą dėl Marie avarijos suorganizavo Džesis, Henkas per daug negalvoja ir nuvyksta į vaikino namus jį rimtai pamokyti. Įprastai linksmas ir susitvardantis Henkas dabar pavirsta žvėrimi, kuris tik Džesio mušimo iki sąmonės netekimo metu supranta, kad daro kažką ne taip. Tiesa, šioje vietoje derėtų atkreipti dėmesį ir į Džesio elgesį - net jeigu jis nespėjo susigaudyti, kas tuo metu vyksta, Volto jis sugebėjo neišduoti, kas apie patikimumą sako dar daugiau.

Pats Džesis vėliau, tiesa, Voltui toli gražu nedėkoja. Kur Solas mato įspūdingą galimybę išsukti savo klientą nuo kalėjimo, o Voltas nori užglaistyti konfliktą, Džesis siekia sugriauti Henko gyvenimą. Vienareikšmiško atsakymo dėl tokio siekio irgi nėra. Džesio, be abejo, sumušimas iki sąmonės netekimo nenudžiugino ir keršto jis siektų bet kokiu atveju, tačiau tai, su kokiu užsidegimu jis čia šneka apie visišką Šreiderių sunaikinimą, yra labiau noras išsilieti dėl jį vis dar kankinančių problemų, kurių reabilitacijos klinika iš jo toli gražu neišvarė.

Negana to, Džesis siekia dar didesnio grobio - jis nori gaminti toliau ir įduoti didįjį Heisenbergą, nes policija nori būtent jo. Nepaisant to, kad Voltas mano, jog vaikinas blefuoja, tokie žodžiai gali įvaryti šiokią tokią baimę. Galvodamas, jog Džesis iš tikrųjų nori išvengti kalėjimo pakišdamas jį, Voltas sugalvoja rimtą planą. Pasinaudodamas neseniai įgyta savybe nesirūpinti žmonėmis, Voltas sumąsto sukirsti Geilą vien tam, kad šis būtų atleistas ir į porą būtų galima pasiimti Džesį. Tiesa, kad ir kiek kalbėtume apie Volto apatiją kitiems, didelio entuziazmo dėl savo plano jis neturi. Geilas yra rimtai sukertamas, tačiau tai padaryti žmogui, kuris yra labiausiai kvalifikuotas jo kada nors turėtas porininkas ir kartu taip pat mąstanti asmenybė, toli gražu nėra lengva.

Pridėkite ir tai, jog Džesis atsisako Volto pasiūlymo, ir turėsite vieną prasčiausiai įgyvendintų planų šiame seriale. Džesis galiausiai sutinka tapti partneriu ir dalintis visą užmokestį po lygiai, tačiau ši istorija yra skirta ne dėl to. Vyrukas jau seniai laiko pagiežą savyje dėl to, kad visuomet lieka Heisenbergo šešėlyje. Atėjus Voltui jo gyvenimas ne tik kad pradėjo griūti, bet jis kartu prarado ir visą anksčiau turėtą pagarbą, uždirbtą tik dėl metamfetamino gaminimo. Po Heisenbergo gamybos jo pagalbininkas nuėjo į antrą planą, ir ten Džesis daugiau nebenori užsibūti, juolab kad ir jo produktas yra prastesnės kokybės nei Volto. Na, anot paties Volto, kuris dabar pamalonina Džesį tuo, kad jo metamfetaminas yra tiesiog nuostabus. Taip pagyrus vyruką, kuris ką tik rėkė dėl dėmesio trūkumo, vienintelė galima baigtis yra jo nusileidimas ant žemės ir susitaikymas su esama padėtimi.

Galima būtų ginčytis, kokiu tikslu Voltas sugalvojo tokį planą, nes taip jis ne tik apramino Džesį, apsisaugojo nuo jam mestų kaltinimų, bet ir privertė Džesį atsiimti kaltinimus iš Henko. Voltas aiškino Skailer, kad Henkas jau nebėra jo šeimos dalis, tačiau galiausiai jis vis tiek padėjo savo svainiui. Šis padėjimas, vėlgi, atkreipė dėmesį nuo nereikalingų ir neįdomių teisminių procesų į tai, kas vyko tarp jų. Jau Henkui teisinantis prokurorams buvo aišku, kad visi supranta jo kančias ir tai, ką jis gali padaryti dėl savo žmonos, bet niekas jam negali padėti. Lygiai taip pat galvodamas Henkas pagaliau išsikalba Marie. Apie tai, kaip jis negali miegoti naktimis po Tuko nužudymo, kaip jį apima panikos priepuoliai, kaip nusikaltėliai yra keliais žingsniais priekyje. Henkas yra puolęs į gilią depresiją, apie kurią išsikalba jau per vėlai, kad galėtų ką nors pakeisti, tačiau veikėjo plėtojimo prasme tai veikia labai stipriai.

Nenuostabu, kad keisčiausia serijos dalis yra momentas, kai Henkas sužino apie atsiimtus Džesio kaltinimus ir ramiai eina apsipirkti, taip dar labiau pabrėžiant scenaristų nenorą koncentruotis į teisines detales. Tik niekas čia nenurimsta. Henkui įsėdus į mašiną jam paskambina paslaptingas balsas, kuris praneša, jog po minutės Henką užpuls du vyrai. Penkių minučių trukmės scenoje, vykstančioje lėčiau nei realiu laiku, išsipildo paslaptingo balso grasinimai ir pusbroliai tikrai ateina pas Henką, kuris yra praradęs savo ginklą. Aprašinėdamas šią sceną jaučiuosi nejaukiai, nes visko perteikti raštu tiesiog negalima, kadangi muziką, montažą ir mažų objektų priartinimą serijoje reikia tiesiog pamatyti, bet tai yra vienos labiausiai įtemptų minučių televizijoje, pralenkiančios daugumą trilerių dėl savo paslaptingumo ir veikėjų. Būtent dėl šios valandos į neeilinius serialo perspaudimus pateikiant pusbrolius visuomet žiūriu nuolaidžiau.

Kitos mintys

  • Paskutinėje serijoje, kurioje tai buvo galima padaryti, pusbrolių veiksmai yra pagaliau paaiškinami. Tijas juos nuo mažens mokė saugoti šeimos narius ir keršyti už juos pačiais žiauriausiais metodais, ką jis parodė beveik nuskandindamas vieną pusbrolį. Žinoma, po to, kai telefonu iškeikė Gusą už tai, kad šis pasirinkimo restoranų kūrimo kelią.
  • Nors Skailer bijo tai pripažinti, ji tiesiog žino, kad Voltas yra susijęs su Henką užklupusiomis problemomis. Kaip kitaip kas nors būtų gavęs jo numerį ir žinojęs apie žmoną?

Trečias sezonas. Aštunta serija. I See You

I hide in plain sight, same as you. - Gus

Prilygti tokiai serijai, kokia buvo „One Minute“, negali niekas. Bet koks serialo bandymas bent iš tolo kurti tokią įtampą kitoje serijoje atrodytų labai pigiai ir netgi sumenkintų originalo vertę. Sprendimas drastiškai numušti tempą ir visiškai atsiriboti nuo veiksmo, tiesa, yra kone genialus. Jokio neapgalvoto keršto, jokių gaudynių, jokių susišaudymų. Tik tyla, pašnekesiai ir žodiniai kaltinimai vieni kitiems. Ir, tiesą sakant, tai kelia ne ką mažesnį įspūdį.

Kaip serialas apie pasekmes, „Breaking Bad“ nebando apgaudinėti žiūrovų ir neilgai trukus atsikrato Geilo. Jau besikalbant su juo Voltui pasidaro gėda, nes jis supranta, kad profesionalumą keičia į draugystę, kas pastaruoju metu jo repertuare pasitaiko itin retai. Jau ir šiaip nusivylusį Geilą dar labiau nuliūdina atėjęs Džesis, pradedantis nuoširdžiai stebėtis aukščiausio lygio laboratorija, nors tuo pačiu ir nesugebantis parodyti nei lašo mandagumo. Džesio elgesys serijoje „I See You“ man kelia daugiausiai klausimų, nes scenaristai čia viską perspaudė kaip reikiant ir nežinia, ar sąmoningai ir siekiant pabrėžti Džesio maištavimą, ar ne. Vienaip ar kitaip, nei Geilas, nei pats Voltas negali patikėti, kad buvo padarytas toks keitimas, nors tarpusavio pagarba tarp abiejų vyrų išlieka.

Džesis nepaliauja stebinti Volto ir toliau, norėdamas iškart pradėti gaminti bei neklausyti jokių instrukcijų. Nepadeda ir tai, kad Džesis ne iš karto pasako Voltui apie Henką, tačiau nustebti čia neverta, nes iš Džesio piktdžiugos galima suprasti, kad pamatęs jį ką tik sumušusį žmogų, kuris dabar kankinasi, šioks toks malonumas aplanko. Tik kartu ši nelaimė ir stipriai atideda jų gaminimo pradžią, nes Voltui, kad ir kuo jis dėtųsi, šeima yra pati svarbiausia ir, tam tikra prasme, būtent dėl Henko jis atleido Geilą, tad būti su giminėmis jam yra privaloma.

Ar Volto ligoninėje to kas nors klausia jau yra kitas klausimas. Jį maloniai pasitinka tik Marie, nors net ir pastaroji galiausiai iškeikia Voltą visais įmanomais būdais, kadangi būtent dėl Volto sprendimo pirkti žolę iš Džesio Henkas ir pateko į ligoninę. Niekas nežino, kad tikrovė yra dar baisesnė ir kad Voltas yra tiesiogiai prikišęs nagus prie šio įvykio, ir to nesupranta net jis pats. Tik po to, kai policininkų pilnoje ligoninėje išlikęs gyvas pusbrolis be kojų nusprendžia ropoti link Volto tam, kad šį užmuštų, vyras supranta, jog kažkas yra labai blogai (tas ropojimas iš dalies primena pirmos šio sezono serijos ropojimą, kuomet Voltas taip pat buvo pateikiamas kaip pusbrolių siekiamybė). Sunku suprasti, kaip Voltas suvedė galus, tačiau jis netrunka išsiaiškinti, jog šie pusbroliai buvo Tuko giminės ir kad į Albukerkę jie vyko keršyti būtent dėl jo.

Tai Voltas supranta ne be pagalbos, o iš pradžių atsiklausęs Džesio, kuris stebuklingoje ir brangiojoje laboratorijoje žaidžia kaip mažas vaikas, nors pripažinkit - kas nenorėtų pripūsti oro į savo kombinezoną? Kad ir kaip ten bebūtų, pusbroliai vyko žudyti garsiojo dueto, vietoje to žudė Henką, dėl kurio buvimo ligoninėje Voltas negali gaminti, kas supykdo Gusą. Voltas, būdamas naivuolis ta prasme, jog jis vis dar galvoja, kad protingesnių žmonių pasaulyje nelabai ir surasi, Gusui apsimeluoja visomis prasmėmis ir dar kartą suverčia visą kaltę Geilui, kuris tariamai stabdė metamfetamino produkciją. Voltas patikina savo viršininką ir pažada dvigubą partiją kitą savaitę, kas iš dalies primena pažadą Tukui.

Tuo pačiu metu Gusas, net ir suprasdamas apie visą Volto melą, privalo tvarkytis su savo problemomis ir per daug dėl apgavysčių nesirūpina. Pagrindinis jo tikslas yra atsiribojimas nuo kartelio ir noras kurti savo imperiją. Tai jis daro dėl tos pačios priežasties, kurią matėme „One Minute“ pradžioje - Gusas savo šeimoje yra niekinamas ir laikomas prastesniu už kitus, ir jis nori įrodyti priešingai. Gusas suorganizuoja tai, kad Maikas nužudytų ligoninėje besikankinantį vienintelį likusį pusbrolį, o Meksikoje būtų nužudytas jo kartelio vadas. Dabar Gusas yra vienas ir pats galingiausias.

Pirmas galios pademonstravimas, tiesa, yra gana keistas. Jis, būdamas itin dideliu policijos rėmėju, nusprendžia į ligoninę, kurioje yra Henkas, pats asmeniškai atvežti maistą policininkams, nors iš tikro nori tiesiog pamatyti Voltą. Pastarasis greitai supranta, jog Gusas apie jį yra išsiaiškinęs absoliučiai viską, kad žino apie jo pareigūnu dirbantį svainį, ir kad dėl to jis per daug nesijaudina. Toks Guso atvykimas yra simboliškas vien tuo, kad tai pabrėžia jo galios šaltinį: vietoje to, kad imtųsi įspūdingų žudymų, jis žodžiu padaro įspūdį Voltui ir jį įbaugina, taip pabrėžiant Guso psichologines galias ir vis įspūdingesnę Giancarlo Esposito vaidybą.

Visgi didžiausią svarą turinti „I See You“ vieta nėra šių vyrų susitikimas, nors Voltas visą seriją ir praleidžia ko nors bijodamas. Visų įspūdingiausia serijos scena yra pusryčiai valgykloje, kur viskas tarytum pasikeičia. Po pilnos dienos kankinimosi, kuomet jį niekino žmona ir sūnus, o aprėkė žmonos sesuo, po to, kai jis savo keistais įpročiais taisant stalą, kuomet svainis miršta už durų, įkyrėjo visus aplinkinius, Voltas negalėjo tikėtis kitų atleidimo. Tačiau jis pamatė galimybę. Prie stalo ramindamas dėl smulkmenų įsiaudrinusią Marie Voltas atsimena dieną, kuomet jis važiavo į operaciją. Kaip bevažiuojant degė visos žalios šviesos, kaip jį pralinksminti bandė Skailer, kaip visa šeima buvo artima. Ši istorija, pasakyta visiškai be Voltui įprasto melo, yra efektyvesnė nei apgavystės, kai Marie apsiramina, o Skailer ir Flinas į Voltą žiūri visai kitomis, gailesčio ir rūpesčio kupinomis akimis. Istorijos pabaigoje Voltas vėl pradeda kalbėti abstrakčiai, pamatęs galimybę siekti šeimos nuolankumo, tačiau darbas jau buvo padarytas. Labai sąmoningai Voltas išnaudojo laiką susitaikymui su šeima ir jų įtikinimui, kad nieko jis nedaro be reikalo, dėl ko viso jų ketverto bendras įėjimas į Henko palatą yra itin svarbi scena serialui, kurio centre visuomet atsiduria šeima.

Namų darbai: s03e09 - Kafkaesque / s03e10 - Fly

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą