2014 m. rugsėjo 17 d., trečiadienis

Breaking Bad. Trečias sezonas. Full Measure

Šioje apžvalgoje yra atskleidžiamos svarbiausios serijos „Full Measure“ detalės ir aptariami iki šios serijos įvykę įvykiai. Apžvalgoje nėra kalbama apie įvykius, kurie seriale dar įvyks, taip užtikrinant „Breaking Bad“ dar nemačiusių žmonių saugumą ir apžvalgų objektyvumą.

Trečias sezonas. Trylikta serija. Full Measure


Your boss is gonna need me. - Walt

Labai didelė dalis televizijos žiūrovų nesupranta scenaristų svarbos. Scenaristai nesirodo ekrane, tad logiška, kad jie turbūt ir neegzistuoja, ir atlieka nelabai svarbų darbą. Svarbiausi yra aktoriai, kurie istoriją ir dialogus turbūt sugalvoja vietoje, arba gauna tik abstrakčias nuorodas. Nekalbėčiau apie tokias radikalias nuomones, jei jų niekad nebūčiau regėjęs ar girdėjęs, bet į jas reikia atkreipti dėmesį. Scenaristai yra žmonės, nuo kurių prasideda kiekvienas serialas ir jo idėja, ir kurie suteikia kiekvienam su tuo serialu susijusiam žmogui darbą. Tuo tarpu „Breaking Bad“ scenaristai per penkis sezonus tapo kitokiu žvėrimi nei įprasta. Jie labai artimai bendravo su savo auditorija, net jeigu neimdavo iš jų jokių patarimų, o Vince'as Gilliganas buvo panašiai atpažįstamas kaip ir didžiausios serialo žvaigždės.

„Breaking Bad“ rašytojai atkreipė dėmesį ir į dalyką, kuris egzistuoja absoliučiai kiekviename seriale, nors niekas tuo netiki. Jeigu pasakyčiau sutrumpintai, tai scenaristai nežino serialo pabaigos ar tolimesnės eigos. „Dingusių“ scenaristai turėjo aiškią pabaigą, link kurios turėjo nueiti, bet tokių atvejų nėra daug. Dauguma serialų eina po vieną seriją, ir ilgainiui tai suvelia žiūrovų mintis, nes galiausiai viskas susistato į vietas kone tobulai. Atrodytų, kad be ilgalaikio planavimo tokių rezultatų pasiekti neįmanoma, tačiau tai yra vadinama organišku rašymu. Tolyn einama po žingsnį ir tuo pačiu yra žiūrima, kad viskas atitiktų veikėjų būdą ir patį siužetą. Tokios serijos kaip „Full Measure“, kur padarius veiksmą apie ateitį bus galvojama tik po jo, „Breaking Bad“ dar neturėjo.

Logiška buvo tikėtis, kad po praėjusios serijos pabaigos, kuomet Voltas nužudė du Guso platintojus, prasidės labai rimti dalykai. „Breaking Bad“ juos kiek numalšino, kuomet „Full Measure“ prasidėjo ne iš karto po „Half Measures“ pabaigos, o praėjus kelioms dienoms po tų įvykių. Leidus viskam susigulėti, nutilus pirminėms emocijoms ir, svarbiausia, davus Voltui laiko apgalvoti visą savo strategiją, dėl kurios jis vis dar yra gyvas. Pirmasis jo ir Guso susitikimas po nužudymų vyksta dykumoje, kai Voltas jau yra pilnai perėjęs į Heisenbergo vaidmenį, užsidėjęs kepurę ir bent jau apsimetantis, kad nebijo.

Baimės, aišku, Volto mintyse buvo pilna, tačiau „Full Measure“ pradžia stipriai veikia dėl to, kad Gusas ir jo parankiniai pagaliau yra parodomi kaip tikri žmonės. Antgamtinių galių jie ir anksčiau neturėjo, bet jų klaidų žiūrovai dar nebuvo matę. Dabar šioje serijoje Maikas skundžiasi negalintis ramiai pamiegoti ir nesugebantis surasti Džesio (tas pats Maikas keikia Voltą už jo veiksmus, net jeigu jis ir buvo tas žmogus, kuris patarė imtis drastiškų priemonių siekiant savo tikslo), o Gusas, iš pradžių kontroliuojantis padėtį ir liepiantis Voltui pasiaiškinti, privalo pasirinkti vieną iš dviejų paties Volto sugalvotų variantų - nužudyti jį ar toliau mokėti pinigus, - kurie sužavi net patį Maiką.

Kaip supratome per keliolika serijų, Gusas nėra iš tų žmonių, kurie mėgsta būti kontroliuojami, o tokioje pozicijoje jis dabar ir atsidūrė. Niekam neturėtų kelti nuostabos jo sprendimas panaikinti Voltą iš savo gyvenimo ir tuo pačiu neprarasti stebuklingojo metamfetamino. Sugrįžęs į laboratoriją Voltas supranta, kad jo asistentu dabar ir vėl bus Geilas, paskirtas Guso tam, kad išsiaiškintų absoliučiai viską apie Volto receptą. Scena, kurioje labai inteligentiškai atrodančiame Geilo bute Gusas jo paprašo išsiaiškinti visas Volto paslaptis, galėjo vykti ir prieš, ir po susitikimo dykumoje, tačiau vienas faktas aiškus: Voltas buvo supratęs tą planą jau labai seniai.

Tokioje situacijoje jis nustoja apsimetinėti pačiu protingiausiu ir teisingiausiu pasaulyje žmogumi, ir supranta, kad Geilo intelektas yra pakankamai didelis, jog perprasti pilną receptą jam neturėtų būti labai sunku. Jis taip pat supranta, kad kai jis nebeturės paslapčių, Gusas pasirūpins visišku Volto pašalinimu. Tai priveda prie vieno rizikingiausių Volto sprendimų viso serialo metu, kai jis nusprendžia nuvykti pas lazerių žaidimų aikštelėje besislepiantį Džesį ir paprašyti jo pagalbos nužudant Geilą. Čia jau nebėra jokių konfliktų. Volto ir Džesio vienintelis tiesioginis pokalbis šioje serijoje yra turbūt ramiausias per visą serialą, kai vyrai vienas kitą absoliučiai supranta. Voltas pasisiūlo pats nužudyti Geilą, tačiau prieš tai reikia Džesio sugebėjimų sušnipinėti tą vyruką, ir po ramaus pokalbio Džesis tai sutinka padaryti dėl Volto, išgelbėjusio jo gyvybę ir net gynusio jį prieš Gusą, kuris mano, jog Džesis jau seniai yra išvykęs iš Albukerkės.

Paskutinės serijos minutės yra viskas, ko galima norėti siužeto prasme iš šio serialo. „Full Measure“ galima būtų kritikuoti dėl to, kad veikėjų plėtojimo čia absoliučiai nėra ir viskas yra paaukojama istorijai, bet kam? Siužetas šioje serijoje yra sukurtas su neįtikėtinu kruopštumu, per daug neskubant ir suteikiant kiekvienam įvykiui savo vertę, ir net kalbant apie veikėjus čia sunkiausiose situacijoje yra išryškinamos senos, bet svarbios jų pačių savybės. Voltas vis dar sugeba apsimesti paliegėliu, kuomet jį veda įvykdyti mirties nuosprendį ir jis pažada įduoti Džesį Maikui. Tik vietoje to Pinkmanui paskambinęs Voltas liepia nužudyti Geilą ir taip sugriauti absoliučiai visus Guso planus, išsaugant gyvybę kiekvienam jam artimam žmogui. Na, išskyrus Geilą, kuris šioje serijoje asmeninių priešų absoliučiai neturi, tačiau yra kertinė grandis visose schemose, ir jo mirtis yra vienintelė logiška išeitis Volto planuose. Pabaiga yra žiauri, nes dabar iš žudiko kelio nebegalės išsukti ir Džesis, tačiau tai, ko galima laukti kitame sezone, paniškas mintis tiesiog užgožia.

Kitos mintys

  • Šioje serijoje savo tikrąją esybę parodo ir Solas. Jis, net jeigu ir su Volto patarimu, jam grasinančiam Maikui duoda netikrą Džesio namų adresą ir kuriam laikui nukreipia Maiko dėmesį. Solas už pinigus bus ištikimas visada, bet dabar jis yra įsivėlęs į kur kas rimtesnius reikalus, ir iš jų bėgti jis tiesiog nedrįsta.
  • Kalbant apie Maiką, jis, be Guso, yra įdomiausias šiame sezone išplėtotas veikėjas. Dieną turintis normalią šeimą ir žaidžiantis su anūke, naktį jis žudo žmones anūkei nupirktų balionų pagalba. Jo kelionė į cheminių atsargų sandėlį yra reikalinga praktinei metamfetamino gaminimo pusei, bet ji labiau praverčia žiūrovams, kurie gėrisi Maiko profesionalumu.
  • „Breaking Bad“ noro rodyti ramų Vaitų gyvenimą nesupratau iki pat serialo pabaigos. Šįkart serija prasideda scena, kai Vaitai atvyksta apžiūrėti savo dabartinio namo. Skailer yra nėščia, Voltas svajoja apie tris vaikus ir yra užsispyręs pasiekti savo svajonę, nors galiausiai nusileidžia ir nusiperka šį namą. Suprantu, kad tai yra kontrastai tarp dabartinio jų gyvenimo ir praeities bei pabrėžimas, jog Voltas visad buvo užsispyręs, bet pačiai istorijai ar veikėjams tai nėra reikalinga.
Namų darbai: s04e01 - Box Cutter / s04e02 - Thirty-Eight Snub

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą