2014 m. rugsėjo 12 d., penktadienis

Telemano savaitė #84


Boardwalk Empire. 5 sezonas. 1 serija. Golden Days for Boys and Girls
Netikėkit serialo kūrėju Terence'u Winteriu ir kitais, kurie sakys, kad peršokimas laiku šešis metus į priekį yra labai logiškas ir iš anksto planuotas manevras. HBO daugiau nenorėjo kišti daug pinigų į reitingų prasme nedaug sėkmės nešantį serialą, o Winteris toli gražu savo noru nebūtų peršokęs svarbiausių trečiojo dešimtmečio įvykių gangsterių pasaulyje. Dėl tos pačios priežasties pirmoji šio sezono serija yra sujaukta labiau nei įprastai, kai reikia ne tik privalomai parodyti, ką veikėjai darys dabar, bet ir bent iš dalies pasakyti, ką jie veikė per praėjusius šešis metus. Čalkis yra atsidūręs sunkioje padėtyje, tačiau kartu nepraradęs strateginių sugebėjimų, ir jo bendraminčių surengtas mini perversmas buvo sukurtas nuostabiai. Margaret yra paveikta vargšo Rothsteino mirties ir vis dar serialo mėtoma dėl laikotarpio elgesio su moterimis, tik gal pagaliau kiek subtiliau nei anksčiau. Paties Nakio istorija šioje serijoje, be to, kad skirta pabrėžti jo artėjančią senatvę, yra labiau reikalinga flashbackams - bent jau man, geriausiai serijos vietai. Nakis neprivalo būti pagrindinis serialo veikėjas ir vienas pats jis yra žiauriai neįdomus, bet tikiu, kad tai galima pakeisti, ir jo vaikystės rodymas ir tai, kaip jis tapo tokiu gangsteriu kaip dabar, yra gal kiek nusibodęs, bet labai efektyvus metodas, pabrėžiant jo strateginį mąstymą ir šeimyninę padėtį. Visą tą chaosą kartu laiko mano stipriai išsiilgta vizualinė serialo pusė, ir po septynių savaičių, panašu, emocijų abiejose ekrano pusėse bus daug. 7/10

The Leftovers. 1 sezonas. 10 serija. The Prodigal Son Returns
Aš esu iš tų naivių žmonių, kurie pasitelkę racionalų protą supranta, kad pasaulis tobulės iki pat jo pabaigos, bet mintyse man visad kirba mintis, kad kur nors viskas jau išsemta. „The Leftovers“ man sukėlė tokius jausmus ta prasme, kad jis absoliučiai pakeitė žmonių mąstymą apie slogumą serialuose. Šiame seriale visi veikėjai yra pusiau depresijoje, bet tai yra reikalinga daugelio kitų jausmų išryškinimui. Neapsimetinėsiu, kad pirmo sezono finalas buvo tobulas, tačiau jis laikėsi tos pačios tematikos kaip ir anksčiau. Jautėsi šioks toks mėtymasis tarp gerai pasisekusių siaurų serijų ir bandymų sukelti platesnę katastrofą, nors kartu smulkesnės scenos veikė puikiai. Normos scena su savo šeima virtuvėje buvo visai prie pat to, kad mane būtų palaužusi, nes tas dalykas yra sunkus ir žiūrėti, ir tiesiog suvokti, kai tariamą gėrį nešantys žmonės taip žiauriai gali elgtis su kitais. Kevino dukros sprendimas pereiti į motinos kultą buvo išpildytas kiek silpniau nei anksčiau buvo pateikiama, bet kartu buvo reikalinga gaisrui, kuris vėl suvedė visą šeimą kartu - net jeigu tai truko keletą sekundžių, tai buvo viskas, ko troško Kevinas. Kalbant apie jį patį, „The Leftovers“ dabar atkasė dar daugiau jo psichologinių problemų, o apie egzistencializmą dabar jis jau niekada nenustos kalbėti, kas ateičiai kiek praverčia. Daug kas sako, kad ši serija buvo kurta kaip serialo finalas (jeigu netyčia atsitiktų kas nors baisaus), bet iš to, kiek klausimų ji pateikė, man tai nepanašu. Nebent Damonas Lindelofas norėjo užsitraukti dar vienos fanų grupės nepalankumą, in which case - well done. Kad ir kaip ten bebūtų - stipri pabaiga, kurios kokybė geriausiam naujam šių metų serialui tiesiog nerūpi. 8/10

Masters of Sex. 2 sezonas. 9 serija. Story of My Life
Kai pasiskaitau antrojo „Masters of Sex“ sezono vertinimus, suprantu, kad šį serialą aš vis dar labiau mėgstu nei visi. Tačiau tik dabar pradedu suprasti, kad „Masters of Sex“ žiūriu visiškai atvirkščiai nei „The Leftovers“. Kai pastarąjį serialą žiūriu dėl jo bendrumo, kai visa esmė paaiškėja po kokių septynių serijų, „Masters of Sex“ kiekvienoje serijoje sukuria mažą tematinį chaosą, kurio kiekviena scena yra kokybiška ir man tai per daug netrukdo. Virdžinijos istorija siekiant išpasakoti savo pacientės istoriją psichoterapeutui pateikiant ją kaip savą neturi daug sąsajos su likusiu serialu, bet nuostabiai atskleidžia Virdžinijos mąstymą ir norą padėti žmonėms, o tai, kad taip yra suteikiamas darbas Betsy Brandt, yra riebus pliusas. Libės siužeto linija su žmogaus teisių aktyvistais man irgi palieka didesnį įspūdį nei daugumai vien dėl to, kad viskas jaučiasi labai natūraliai. Moteris, engiama ir ignoruojama vyro, kuris aiškiai turi kitą moterį, privalo kur nors padėti savo energiją, ir tam tikra prasme vergauti jai nėra problema - jai reikia, kad kam nors jos reikėtų. Bilo ir Virdžinijos bendros scenos, tiesa, man vis labiau vienodėja po tobulosios „The Fight“, vien siekiant pabrėžti, jog jie yra labai artimi, bet kartu ir negalintys apie viską išsipasakoti atvirai. O serija absoliučiai gelbėja Lesteris, kurio intymios scenos yra visai ne intymios, o geriausia komedija per visą šią savaitę. 8/10

Savaitės serialas - The Leftovers

Savaitės scena - The Leftovers. Virtuvėje

Savaitės citata - Boardwalk Empire. 'If America's not about starting over, where's the hope for any of us?'

O kokius serialus šią savaitę žiūrėjote jūs?

1 komentaras: