2014 m. spalio 5 d., sekmadienis

Breaking Bad. Ketvirtas sezonas. Open House/Bullet Points

Šioje apžvalgoje yra atskleidžiamos svarbiausios dviejų pavadinime pateiktų „Breaking Bad“ serijų detalės ir aptariami iki šių serijų įvykę įvykiai. Apžvalgoje nėra kalbama apie įvykius, kurie seriale dar įvyks, taip užtikrinant „Breaking Bad“ dar nemačiusių žmonių saugumą ir apžvalgų objektyvumą.

Ketvirtas sezonas. Trečia serija. Open House


Not to say you get used to it, but you do kinda get used to it. - Jesse

Pirmas dalykas, kurį visuomet pamatydavo „Sopranų“ žiūrovai, buvo legendinis serialo intro, kuriame Tonis Soprano važiuoja per Naująjį Džersį ir apžiūri savo apylinkes. Ne kartą minėta, kad tai tuo pačiu yra ir scenaristų būdas parodyti, jog tai yra Tonio serialas ir jog jis yra visko vadas. Kai serijoje „Open House“ Voltas atvyksta į savo laboratoriją ir į ją žiūri su šypsena ir pasididžiavimu, visos jo problemos dingsta. Jam nerūpi pinigų plovimas, blogi partneriai ar nužudyti jį besiruošiantys bosai. Voltas sukūrė kažką, dėl ko jį žmonės prisimins dar ilgai, o to jis siekė visą gyvenimą.

Visgi ne šito sutapimo „Sopranai“ ir „Breaking Bad“ turėjo ir daug skirtumų, ir nepradedant leistis į juos visus, svarbiausias jų visada buvo veikėjai. Nepaisant „Sopranų“ staigaus parodymo, kad Tonis yra visų svarbiausias, būtent šis serialas kur kas labiau stengėsi plėtoti antro plano veikėjus, kuomet „Breaking Bad“ visad atsiremdavo į Voltą arba Džesį. Dabar Volto asmenybė susiformavo ir žiūrovai jį pažino tiek, kad Gilliganui ir jo pagalbininkams liko du variantai: arba iš visų jėgų stumtis į priekį su siužetu (būtent tuo metu, kai buvo gaminama ši serija, AMC ir Gilliganas derėjosi dėl serialo pabaigos, ir susitarė dėl į dvi dalis padalinto penkto sezono, susidėsiančio iš 16 serijų), arba praplėsti žiūrovų akiratį su kitais veikėjais.

Nenumetant siužeto, buvo pasirinktas pastarasis variantas. Tai logiška, nes antro plano veikėjų (net tos pačios Skailer) plėtojimas seriale buvo užstrigęs, kai tuo tarpu Volto ir Džesio gyvenimai įkrito į šiokį tokį pastovumą, net jeigu ir pavojingą. Turbūt dėl to trečią sezoną ir laikau stipriausiu seriale, nes tuomet ir formavosi pagrindinio dueto asmenybės, reikalingos ateities siužetui ir per daug nesikeitusios iki pabaigos. Bet dabar ne apie juos. „Open House“ yra serija, skirta dviem sesėms - Marie ir Skailer.

Pastarosios transformacija iš dalies primena Volto tapimą Heisenbergu, tik ne tokiais drastiškais metodais. Kalbu apie tai, kaip Voltas prieš didelius nusikaltėlius bandė apsimesti kietu ir bebaimiu jų priešų, net jeigu iš veido matydavosi, jog jis niekad nebuvo labiau išsigandęs. Dabar Skailer, galvojanti apie įspūdingą planą išvilioti iš Bogdano automobilių plovyklą, išsigąsta mėlynės Volto paakyje (kartu juokinga ir Volto reakcija, kai žmogžudys bijo žmonos reakcijos dėl mėlynės). Išsigąsta, nes visi tokie maži nesklandumai, kaip pati Skailer pasako ir serijos pabaigoje, gali peraugti į kažką žymiai rimtesnio ir grasinančio Volto gyvybei. Šioje vietoje ji yra teisi, net jeigu ir nesuprasdama problemos masto.

Tačiau moteris jau nusprendė, kad į vyro darbą nesikiš ir reikalaus tik būti atsakingai už pinigų plovimą. Po dar kelių nesėkmingų Solo bandymų įkalbėti pirkti nagų priežiūros saloną (kas nenorėtų nemokamų manikiūrų visą gyvenimą?), ji pati sugalvoja planą, kaip gauti automobilių plovyklą kiek pigiau nei už 20 milijonų. Ji, dar kartą būdama tikra Volto žmona, pasinaudoja vyro įpročiais. Net jeigu jums iš pirmo žvilgsnio taip neatrodo, Voltas visuomet stengiasi išvengti smurto, jeigu tik gali įveikti problemą savu protu. Skailer nenori gąsdinti Bogdano. Ji veikiau atsivers neįtikėtino storumo įstatymų pilną knygą ir nuginkluos savininką taisyklių pažeidinėjimais, net jeigu ir nelabai pagrįstais. Sakykit ką norit, Skailer tai pavyksta ir Bogdanas galiausiai sutinka parduoti savo plovyklą už $800 000. Voltas viską tik stebi ir nieko negali padaryti - jis pasiekė savo pergalę ir tuo pačiu įvedė žmoną į savo naują gyvenimą, kuris vizualiai tampa vis gražesnis, net jeigu tikrovė yra niūri.

Juk jeigu pagalvosit, dabar blogiau gyvena netgi Šreideriai. Tie žmonės, kurie yra paviršutiniški ir kiekvieną problemą praleidžia pro akis, besidžiaugdami vienas kitu ir gyvendami tik šia diena. Henko trauma juos pakeitė neatpažįstamai. Paviršutiniškai išspręsta Marie kleptomatijos problema privalėjo sugrįžti, juolab kad ir anuomet, ir dabar moteris vagia tuomet, kai nori pabėgti nuo savo gyvenimo. Dabar ji tai daro per daug aiškiai. Ji lankosi pardavinėjamuose namuose ir nekilnojamo turto agentams, kurių ji tikisi nematyti visą likusį gyvenimą, pasakoja įvairiausias įmanomas istorijas. Vieniems apie tai, kaip vyras nenori turėti vaikų ir yra vyresnis už ją, kitiems apie tai, kaip ji gyveno Europoje ir yra netekėjusi, dar kitiems apie savo nevaldomus vaikus ir didelę šeimą.

Viskas praeitų be pasekmių - na, bent jau fizinių, nes Marie protas jau yra susijaukęs, - bet ji neiškenčia nepaėmusi kolekcinio šaukštelio, dar kartą patekdama į pavojų ir prašydama, kad ją išteisintų Henkas. Tas pats Henkas, kuris pykta ant žmonos dėl ne tokių traškučių ir galiausiai su ja visiškai nesišneka, nors pokalbio telefonu metu meilė vis dar yra jaučiama. Henkui atsibodo toks monotoniškas gyvenimas, kurio metu jis negali padaryti tradicinio savo darbo ir sugauti nusikaltėlių - žiūrėdamas teismo procesą per televizorių jis supranta, kad nori dalyvauti tų bylų nagrinėjimo pradžioje, ne jų atomazgoje. Jis negali iškęsti nepatikrinęs bylos, kurią jam atnešė policijos viršininkas. Geilo bylą Henkas supranta kaip policijos manymą, jog jis yra trečiarūšis padėjėjas, tačiau jam nė motais - jis neturi ką veikti, ir dar nežino, kad tose bylose slepiasi kažkas kur kas rimtesnio, nei jis galėjo pagalvoti.

Kitos mintys

  • Džesio agonija vis dar tęsiasi, šįkart - stipriau nei bet kada. Iš pradžių paklausęs Volto, ar šis nenori pasivažinėti kartingais, jis jais važinėjasi pats, eilinį kartą nerodantis jokių emocijų vieno linksmiausių įmanomų užsiėmimų metu. Vėliau jis grįžta į tikra landyne pavirtusius namus, kur dar kartą bando pralinksminti kitus žmones ir nesijausti vienišas mėtydamas pinigus, nes žmogiškas kontaktas, kurį siūlė Voltas, jam yra tiesiog nepriimtinas.
  • Vienoje ankstesnių serijų pamiršau paminėti Huelą - Solo parankinį ir asmens sargybinį. Iš jo stoto ir svarbaus susitikimo metu vaikščiojimo į tualetą galite suprasti, kad linksmumu jis nenusileis savo bosui.

Ketvirtas sezonas. Ketvirta serija. Bullet Points


'How do you look bad exactly? Where is the "I slept with my boss" bullet point? Because I can't seem to find that anywhere.' - Walt
'For a fired school teacher who cooks crystal meth, I say you're coming out pretty much ahead.' - Skyler

„Draugų“ kūrėjai Marta Kauffman ir Davidas Crane'as po serialo pabaigos ne kartą kalbėjo apie viešą paslaptį. Visas serialas, be jokios abejonės, buvo skirtas Roso ir Reičel santykiams ir meilei. Joks scenaristas, aktorius ar žiūrovas neabejojo tuo, kad anksčiau ar vėliau pora bus kartu, ir niekas nekreipė dėmesio į protu nesuvokiamą dešimto sezono pradžios siužeto liniją. Bet dabar ne apie tai, o apie patį procesą. Scenaristai pasižymėjo tuo, kad kiekvienoje situacijoje jie atrasdavo pačių nerealiausių būdų, kurių pagalba Rosas ir Reičel negalėjo būti kartu. Serialui einant į pabaigą visi suprato, kad „Draugai“ jau pereina į fantastinę teritoriją ir daugiau to įvykio nukelti tiesiog negalima.

„Breaking Bad“ dar nėra toje vietoje, bet yra labai arti to. Į Henko rankas pakliuvo nužudyto metamfetamino gaminusio Geilo užrašai, dedikuoti paslaptingam W.W. Jeigu serialas būtų pasiryžęs (ir baime scenaristų apkaltinti tikrai negalima - per artimiausias serijas pamatysite to priežastį) Henkui įkrėsti bent šiek tiek proto, viską suvesti nebūtų taip sunku. Staigus svainio praturtėjimas, tie patys inicialai ir, galų gale, serialo pradžioje iš Volto mokyklos vogtos priemonės, naudojamos tik vieno narkotiko gaminimui. Įrodymų yra pakankamai, kad ir kaip jų sunaikinimu rūpinosi Voltas.

Visgi yra priežastis, dėl kurios viskas Henko galvoje dar nesusiveda. Tai yra drama, kas reiškia, jog itin didelis dėmesys yra skiriamas veikėjų psichologijai. Tiesioginio Volto ir Henko bendravimo seriale matėme nedaug, ir jis dažniausiai susidėdavo arba iš klišinių frazių, arba iš to, kad jis nugirdė savo sūnų iki apsivėmimo. Tačiau juos sieja praeitis, kurią Henkas vis dar laiko dabartimi ir kurioje Voltas jam yra dažnai bijantis, gyvenime nesusiprantantis vyras, niekada nedrįsiantis daryti tokių baisių nusikaltimų. Negalima galvoti, kad tokia mintis niekada neatėjo Henkui į galvą, bet turbūt dėl to, kad jis nežino Volto profesionalumo ir išsilavinimo chemijos prasme, viską jis greitai užglaisto.

Dabar tie įtarimai yra nustumiami dar toliau su istorija, kurią Skailer kruopščiai ruošė labai ilgai. Po visų žudymų ir kankinimų, nenuostabu, kad serialas pastarosiose serijose yra pasiryžęs praskaidrinti nuotaiką iškart gavęs progą, kaip praėjusią savaitę pasitaikė Solo susitikimo su Vaitais metu. „Bullet Points“ humorą atranda Skailer bandymuose pasiruošti kalbai, kurią ji sakys prieš Šreiderius. Voltas, aišku, irgi tampa svarbia šio plano dalimi ir dar kartą prisideda prie „Breaking Bad“ noro parodyti, dėl ko jis ir Skailer susituokė. Be jau anksčiau nagrinėtų panašumų dabar paaiškėja, kad jie abu yra idealistai, dažniausiai pasikliaunantys tobula teorija, ne abejotina praktika. Iš Skailer knygų apie vaikų auginimą ir bandymų internete ieškoti informacijos apie pinigų plovimą bei abejotino legalumo lošimo schemas, gali suprasti, jog viskuo, kas yra parašyta raštu, ji pasitiki labiau nei žodžiu.

Tame nėra nieko blogo - tiksliai atidirbtas vaidinimas prieš Šreiderius pasiteisina, nors labiau dėl pačios žinios apie pinigus ir Volto problemas, nei dėl vaidinimo. Tik tuo metu Voltui buvo jau nė motais. Pamatęs, jog Henkas jau prisikasė prie Geilo, jis buvo kaip nesavas, nors galiausiai įsiprašė Henko parodyti visus jo turimus dokumentus apie buvusį bendradarbį. Bryano Cranstono pasirodymas šioje serijoje ir toje scenoje yra viskas, ką jums reikia žinoti apie Volto dabartinę padėtį. Kai Henkas pasako Volto vardą kaip galimą kandidatą į W.W. tapatybę, vyras elgiasi taip, kad nepasirodytų įtartinas Henkui, bet tuo pačiu ir logiškai išsigandęs bei kalbantis užuominomis apie tai, kad Henkas savo ieškomą nusikaltėlį jau pagavo. Voltas nori iššūkių, bet kartu nenori būti pagautas, ir galiausiai atrodo kaip neapsisprendžianti moteris.

Savo nenorą būti pagautam Voltas pademonstruoja ir tuomet, kai sužino, jog policija turi kažkokiu pirštų antspaudus, ir iš karto nulekia pas Džesį. Dabartinė jo situacija, tiesą sakant, yra kone tobula žmonėms, pasiryžtantiems analizuoti veikėjus kine ar televizijoje, ar tiesiog psichologams. Jis yra tipinis ligonis, bandantis įvairiausiais būdais gilyn į save nugramzdinti visas turimas problemas. Tik tuomet, kai Voltas verčia jį atsiminti apie nusikaltimo vietoje paliktus įkalčius (Džesis nesurinko kulkų tūtelių), vaikinui sukyla visi jausmai ir pradeda svaigti galva, tačiau jis neilgai trukus vėl pradeda nukreipinėti savo dėmesį atidavinėdamas pinigus elgetoms. Negana to, vienas jų netrunka ir pavogti visus Džesio pinigus, kas jam yra nė motais, tačiau kelia didelį susirūpinimą Maikui ir Gusui, nusprendusiems kažkur nusivežti vaikinuką. Kur - jam nerūpi. Jis yra žudikas, manantis, kad atpirks savo kaltę tik tuomet, jeigu bus nužudytas tik jis pats.

Kitos mintys

  • Solas toliau demonstruoja savo platų pažinčių ratą ir Voltui duoda numerį žmogaus, kuris dedasi siurblių pardavinėtoju, bet iš tikro yra toks įtakingas, kad per itin trumpą laiką gali sukurti naują gyvenimą Voltui ir jo paties šeimai. Diena, kai tokių dalykų gali prireikti, artėja sparčiai.
  • Noriu pilnos Geilo dainos versijos. „Star Trek“ visame savo gražume.
Namų darbai: s04e05 - Shotgun / s04e06 - Cornered

2 komentarai:

  1. Klausimas ne į temą, kiek bendrai šiuo metu žiūri serialų? Aš save laikau serialholiku nes žiūriu šiuo metu apie 10 serialų, bet spėju tu daugiau :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Tiesiog niekad neskaičiavau, bet dabar jau ir pačiam baisu suskaičiuoti būtų, nes skaičius rimtas gautųsi.

      Panaikinti