2015 m. vasario 22 d., sekmadienis

2015 m. Oskarų prognozės


Iš dalies gali atrodyti keista, kad rašau apie Oskarų prognozes tą pačią dieną, kai parašiau straipsnį apie abejotiną šių apdovanojimų svarbą, bet net jeigu Oskarai turi mažai ką bendro su filmų kokybe, tai vis tiek yra ceremonija, kurią aš žiūriu eilę metų ir didesnės ar svarbesnės kino šventės tiesiog nėra. Pabandyti atspėti tuos žmones, kurie galimai laimės auksinį nuogą vyrą, taip pat yra smagu, net jeigu bendros naudos iš to nedaug.

Kad jau užbūriau jus savo entuziazmu, laikas pereiti prie rimtesnių dalykų. Ceremoniją, kaip ir kasmet, žiūrėsiu gyvai – ji prasideda naktį iš sekmadienio į pirmadienį 03:30 ryte Lietuvos laiku, - ir kviečiu mano Facebooko puslapyje jus prisijungti žiūrėti kartu. Pernai pati ceremonija nebuvo itin įdomi, praskaidrinta nebent Ellen suorganizuoto selfie, apie kurį žmonės kalba iki šiol, bet optimistiškai tikiuosi, kad Neil Patrick Harris, turėdamas pakankamai apdovanojimų ceremonijų vedimo patirties, pasimokys iš ankstesnių klaidų.

Žemiau pateikiamos prognozės pateikiamos dviem būdais – paryškintu šriftu pažymėti tie nominantai, kurie turi daugiausiai galimybių laimėti (kiek įmanoma remiantis bendromis prognozėmis, dabartinėmis kino pasaulio nuotaikomis ir zodiako ženklais), girtu šriftu parašyti tie, kuriuos palaikau aš pats. Kaip supratau pastarosiomis dienomis, jokio objektyvumo Oskarų balsavime nėra ir visas prognozes priimkite realistiškai, o dėl prarastų pinigų manęs nekaltinkite, nors daugelis favoritų daugmaž yra aiškūs.

Geriausias filmas


Kaip ir kasmet, pagrindinėje kategorijoje susiremia du filmai. Šiuo atveju tai yra dvylika metų filmuotas „Boyhood“ ir mėnesį filmuotas „Birdman“. „Boyhood“ man be konkurencijos yra geriausias praėjusių metų filmas, savo paprastumu pasiekiantis tiek dalykų, kiek nepasiekia brangiausi ir sudėtingiausi pasaulio filmai. Ir turiu pasakyti, kad jeigu nelaimės „The Theory of Everything“ ar „The Imitation Game“, dėl visų kitų pergalių per daug nepyksiu. Geriausiu atveju atsarginis laimėtojas bus „The Grand Budapest Hotel“, bet dabar daugiausiai galimybių laimėti turi būtent „Birdman“. Pastarosiomis savaitėmis filmas dominavo gildijose ir kituose apdovanojimuose, kuriuose taip pat balsuoja kai kurie Akademijos nariai, todėl jo kaip favorito statusas dabar yra itin tvirtas. Plius, net ir kai kurie Oskarų balsuotojai neranda rimtų priežasčių, dėl kurių „Boyhood“ nėra geras filmas (vienintelis argumentas - dvylika metų tą patį dalyką gali filmuoti bet kas), todėl kitus filmus jiems norėsis išaukštinti. Tikiuosi, kad klystu.

Geriausias režisierius

Wes Anderson, The Grand Budapest Hotel
Alejandro Gonzalez Inarritu, Birdman
Richard Linklater, Boyhood
Bennett Miller, Foxcatcher
Morten Tyldum, The Imitation Game

Dėl šios kategorijos esu daugmaž tikras. Oskarai jau nebėra tokie konservatyvūs kaip anksčiau ir balsuotojams nėra problemos išrinkti skirtingus geriausio filmo ir geriausio režisieriaus laureatus. Linklaterio sugebėjimas išlaikyti tą patį nepastebimą stilių per dvylika metų yra neeilinis pasiekimas, kuriam gali pasipriešinti nebent sunkiausia OCD forma sergantis Wesas Andersonas. Inarritu kūrinys yra itin ambicingas, bet režisūra dažniausiai būna apdovanojama už įspūdingiausius pasiekimus, ir „Boyhood“ tikrai yra vienas jų.

Geriausias aktorius

Steve Carell, Foxcatcher
Benedict Cumberbatch, The Imitation Game
Michael Keaton, Birdman
Eddie Redmayne, The Theory of Everything
Bradley Cooper, American Sniper

Kadangi Redmayne man buvo geriausia „The Theory of Everything“ dalis, jo tikėtina pergalė mane iš dalies džiugina. Akademijai patinka žmonės, kurie konkretiems filmams pakeičia fizinę savo išvaizdą, todėl Redmayne tikrai turi daug galimybių. Visgi labiau sirgsiu už Keatoną, nes jo vaidmuo buvo sunkesnis dramine prasme ir su tuo Keatonas susitvarkė nuostabiai. Mano praėjusių metų favorito Davido Oeylowo čia ir šiaip nėra, todėl nei vieno iš šių vyrų pergalė man rimtesnių jausmų nesukels.

Geriausia aktorė

Marion Cotillard, Two Days, One Night
Julianne Moore, Still Alice
Felicity Jones, The Theory of Everything
Rosamund Pike, Gone Girl
Reese Witherspoon, Wild

Prieš apdovanojimus spėjau peržiūrėti „Still Alice“ ir su visais komplimentais dėl Moore sutinku šimtu procentu. Moterims šie metai galbūt ir nebuvo itin stiprūs ir savo vaidmenimis mane rimčiau paveikė nebent Pike ar Cotillard, tačiau Moore už jas visas yra aukštesnė kelis kartus.

Geriausias antro plano aktorius

Mark Ruffalo, Foxcatcher
J.K. Simmons, Whiplash
Ethan Hawke, Boyhood
Edward Norton, Birdman
Robert Duvall, The Judge

Aiškiausia kategorija. Duvallo pavardės čia iš viso neturėtų būti, o pamatęs „The Judge“ norėjau išsikabinti akis, bet Simmonsas čia priešininkų neturi.

Geriausia antro plano aktorė

Meryl Streep, Into the Woods
Patricia Arquette, Boyhood
Keira Knightley, The Imitation Game
Emma Stone, Birdman
Laura Dern, Wild

Dar viena aiški kategorija. Jeigu čia nominuotos nieko rimtesnio savo filmuose neveikusios Dern ar Stone, o Streep be didesnių problemų pasiėmė dar vieną nominaciją, žinai, kad antro plano moterims metai nebuvo patys geriausi.

Geriausias originalus scenarijus

Boyhood
Birdman
The Grand Budapest Hotel
Nightcrawler
Foxcatcher

Jeigu jau kalbame apie originalumą, niekas nepralenkia „The Grand Budapest Hotel“. Tas scenarijus kartu yra toks nepanašus į nieką kitą ir taip pakeliantis visą filmą į aukštumas, kad jo pralaimėjimas čia atrodytų itin keistai. „Boyhood“ ar „Birdman“ pergalės tikėtinos („Birdman“ kiek labiau), yra žmonių, kurie perdėtai myli „Nightcrawler“, bet Andersonas savo Oskarą turi gauti.

Geriausias adaptuotas scenarijus

Amnerican Sniper
The Imitation Game
Whiplash
The Theory of Everything
Inherent Vice

Čia toks optimistinis spėjimas. „Whiplash“ yra vienintelis filmas, kuris šioje kategorijoje stipriai paveikė (tiesa, „Inherent Vice“ dar nemačiau). „Whiplash“ scenarijus yra efektyvus, niekur per daug nenukrypstantis ir nesantis pernelyg siauras. Kvailystė, kad jis priskirtas adaptuoto scenarijaus kategorijai, nors, kita vertus, čia jis turi daugiau šansų laimėti. Vienintelė problema - Weinsteinas ir jo įsukta „The Imitation Game“ kampanija, kuri gali pakelti problematišką scenarijų į aukštumas.

Geriausias animacinis filmas

Big Hero 6
How to Train Your Dragon 2
Boxtrolls
Song of the Sea
The Tale of Princess Kaguya

Negana to, kad čia nėra vieno geriausių praėjusių metų filmo „The Lego Movie“, šitoje kategorijoje veikiausiai laimės prasčiausias įmanomas atstovas. „How to Train Your Dragon 2“ tiesiog buvo blogas filmas be jokio originalumo, bet jeigu jau suknisam kategoriją, tai suknisam ją iki galo.

Geriausias užsienio kalbos filmas

Ida (Lenkija)
Leviathan (Rusija)
Timbuktu (Mauritanija)
Wild Tales (Argentina)
Tangerines (Estija)

Mačiau tik „Leviathan“ ir „Ida“, ir pastarasis filmas tikrai paveikė labiau nei tikėjausi, todėl tikiuosi jo pergalės. „Leviathan“ jau veikiausiai yra per daug įsivažiavęs, kad čia pralaimėtų, nors kaip filmas jis tikrai yra kokybiškas.

Geriausias dokumentinis filmas

Finding Vivian Maier
Citizenfour
Virunga
The Salt of the Earth
Last Days in Vietnam

Tikrai tikėjausi, kad šitoje kategorijoje bus „Life Itself“, bet ką padarysi. Nesu visiškai objektyvus vertintojas ir mačiau tik „Citizenfour“, bet čia yra vienas tų dokumentinių filmų, kurie tiesiog pasakoja istoriją ir jiems per daug nerūpi įgrūsti žiūrovams kažkokią nuomonę. „Citizenfour“ yra sukurtas kokybiškai ir įdomiai, nors dėl politinių motyvų filmas gali kiek nukentėti.

Geriausia muzika

The Grand Budapest Hotel
Interstellar
The Imitation Game
Mr. Turner
The Theory of Everything

Vėl įjungiu savo optimistinį režimą. Jaučiu, kad per daug galimybių laimėti turi „The Theory of Everything“, turintis šabloniškiausią metų muziką, bet tikiuosi, kad triumfuos Desplatas – ar su „The Grand Budapest Hotel“, ar su „The Imitation Game“ per daug nesvarbu. Tikiuosi, kad Oskarai myli Andersono filmą taip pat kaip aš ir viskas išeis į gerą.

Geriausia daina

„Glory“ iš filmo „Selma“
„Everything is Awesome“ iš filmo „The Lego Movie“
„Grateful“ iš filmo „Beyond the Lights“
„Lost Stars“ iš filmo „Begin Again“
„I‘m Not Gonna Miss You“ iš filmo „Glen Campbell: I‘ll Be Me“

Turbūt sunkiausias metų pasirinkimas. Noriu, kad „The Lego Movie“ laimėtų Oskarą ir „Everything is Awesome“ yra nuostabi daina, bet „Glory“ pralaimėjimas čia būtų dar baisesnis dalykas. Tai, jog čia bus vienintelis „Selmos“ Oskaras, man nepadeda, bet to filmo kūrėjai privalo gauti bent kažką. „The Lego Movie“ ir šiaip yra mylimas, o „Selmai“ šito dalyko reikia, juolab kad „Glory“ yra itin stipri ir savo filmą atitinkanti daina.

Geriausias garso montažas

Interstellar
Unbroken
American Sniper
Birdman
The Hobbit: The Battle of the Five Armies

Kariniuose filmuose garsas yra itin svarbus dalykas, ir kadangi „Unbroken“ man didesnio įspūdžio nepaliko, o „Interstellar“ garsas buvo klaikus, pasirinkimas kaip ir aiškus.

Geriausi garso efektai

Interstellar
Whiplash
Unbroken
American Sniper
Birdman

Šioje kategorijoje kiek sunkiau, nes „Whiplash“ garsine prasme ir su tokiu mažu biudžetu yra didžiulis pasiekimas. Garsas ir Simmonsas tame filme pasidalina svarbiausius vaidmenis ir norėčiau, kad jie dėl to laimėtų. Visgi žmonės norės apdovanoti „American Sniper“ ir tokiose kategorijose, kur žmonės nesupranta jų egzistavimo esmės, tai padaryti yra patogiausia.

Geriausias meninis apipavidalinimas

Interstellar
The Grand Budapest Hotel
Into the Woods
Mr. Turner
The Imitation Game

Jokių klausimų. Noriu gyventi toje pasakų šalyje, nori ir Oskarų balsuotojai.

Geriausia kinematografija

Ida
Mr. Turner                     
The Grand Budapest Hotel
Birdman
Unbroken

Įdomiai ir ambicingai nufilmuotų filmų šiemet netrūksta ir visi jie yra verti čia būti. Natūraliai sergu už „The Grand Budapest Hotel“, nes į tą filmą žiūrėti yra tikras saldainis, o kai pamačiau, kad ten viskas yra daroma rankų darbu ir visi tie keistieji kameros centravimai yra daugybės valandų reikalaujantys darbai, mano pagarba Andersonui išaugo dar labiau. „Birdman“ čia yra natūralus favoritas, nes sukurti filmą, kuris atrodo kaip viena nepertraukiama scena (nors iš tikro yra kelios scenos, kas yra taip pat įspūdinga), yra itin sunku ir net jeigu Lubezki gavo savo apdovanojimą pernai, jis to tikrai nusipelnė ir šiemet.

Geriausias grimas ir šukuosenos

The Grand Budapest Hotel
Guardians of the Galaxy
Foxcatcher

Čia viena mažiausiai aiškių kategorijų, nes tai yra vienintelė galimybė (vaizdo efektų kategorija kaip ir aiški) apdovanoti „Guardians of the Galaxy“. Labiau linkstu link to, kad balsuotojai čia galvoja taip pat ir širdis sako, kad šitas filmas čia triumfuos, bet galvojant logiškai, už Swinton grimą pernai šia prasme nebuvo nieko įspūdingesnio. Jeigu ne Carello priklijuota nosis, viskas bus gerai.

Geriausias kostiumų dizainas

Into the Woods
Inherent Vice
Maleficent
Mr. Turner
The Grand Budapest Hotel

XX amžiaus pradžios prabanga yra vienas tų dalykų, kurie akį džiugina visuomet, ar tai būtų Alleno, ar Andersono filmas, o kai čia dar taip maloniai akis bado ryškios spalvos, pasirinkimas daugmaž aiškus.

Geriausias montažas

Boyhood
The Imitation Game
American Sniper
The Grand Budapest Hotel
Whiplash

Net ir tie baisieji filmo nekentėjai pripažįsta, kad jiems paliko įspūdį tai, kaip filmas nepastebimai parodė dvylika metų. Jokio nesubtilumo, viskas natūralu, ir net jeigu didžiąja dalimi čia reikėtų dėkoti scenarijui, montažas buvo viena svarbiausių „Boyhood“ dalių.

Geriausi vaizdo efektai

Guardians of the Galaxy
Dawn of the Planet of the Apes
Captain America: The Winter Soldier
X-Men: Days of Future Past
Interstellar

Pernai nebuvo didesnio pasiekimo technine prasme negu „Dawn of the Planet of the Apes“. Aišku, čia yra vienintelė kategorija, kur galima logiškai apdovanoti „Interstellar“ ir tai gali būti dar vienas balsavimas renkant geresnį filmą, ne geresnius vaizdo efektus, todėl Nolano triumfas įmanomas. Bet beždžionių filmas buvo tai, ką dar daug kartų matysime artimiausiais metais, ir už tai galima bus dėkoti „Dawn of the Planet of the Apes“.

Žemesnes kategorijas įtraukiu dėl solidarumo ir daugiau ar mažiau pasitikslinęs su internetais. Nei vieno kandidato nemačiau, bet juos išstumti iš žaidimo būtų nepadoru.

Geriausias trumpametražis dokumentinis filmas

Crisis Hotline: Veterans Press 1
Our Curse
Joanna
White Earth
The Reaper

Geriausias trumpametražis vaidybinis filmas

Boogaloo and Graham
Butter Lamp
The Phone Call
Parvaneh
Aya

Geriausias trumpametražis animacinis filmas

The Dam Keeper
Me and My Moulton
A Single Life
Feast
The Bigger Picture

O ką šių metų Oskaruose palaikote jūs?

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą