2015 m. gegužės 9 d., šeštadienis

Telemano savaitė #101

Mad Men. 7 sezonas. 12 serija. Lost Horizon
Sakau atvirai: jeigu Dono nuvažiavimas į laukus yra paskutinis kartas, kai jį matysime, aš niekuo prieš. Esu garantuotas, kad taip nebus, tačiau tokius dalykus gali padaryti tik „Mad Men“ ir per daug dėl to nenustebčiau. Nors, tiesą sakant, norėčiau dar kelių scenų tarp jo ir Salės ar Pegės. Kalbant apie ją, Elisabeth Moss yra tikras lobis. Pegės ir Rodžerio scenos, net jeigu pasitaikančios itin retai, visuomet praverčia Pegei, ir ši nebuvo išimtis. Jos sprendimas pasirodyti kaip nepriklausoma moteris, kaip diktuojanti savas sąlygas ir nelabai besirūpinanti ateitimi, buvo tikras išlaisvinantis momentas. Tuo tarpu Džoanos istorija iš dalies priminė tai, kas laukia Pegės - su ja niekas nesitaikstys, nes ji yra moteris, ir mes tai pamatome iš arti. Džoana, kaip supratome per septynis sezonus, nemėgsta pralaimėjimų ir tai, jog Rodžeris jai padėjo suprasti, kad šioje vietoje ji privalo pralaimėti, yra nuostabus ėjimas veikėjos plėtojimo prasme. Ir čia prieinam Doną... Žmogų, kuris turi viską, tačiau jaučiasi kaip neturintis nieko ir leidžiantis visą savo gyvenimą to kažko paieškai. Ir nusivilia kiekvieną kartą. Jo išėjimas iš susitikimo, jo nesugebėjimas atrasti Dianos ir tiesiog mėtymasis man šioje serijoje pirmą kartą parodė, kaip aš neįsivaizduoju gyvenimo, kuriame žinosiu, jog daugiau niekad nematysiu Dono. Man visiškai nerūpi, kaip pasibaigs šitas serialas, nes absoliučiai pasitikiu Matthew Weineriu, bet žinau, kad emocijų abiejose ekranų pusėse bus daug. 9/10

The Last Man on Earth. 1 sezonas. 13 serija. Screw the Moon
Vienas iš nedaugelio privalumų, kuriuos turėjau nerašydamas daug savaitinių apžvalgų pastaruoju metu, buvo atsipalaidavimas ir „The Last Man on Earth“ žiūrėjimas per daug to serialo neanalizuojant. Tai nereiškia, kad dėl to jis buvo tapęs nuostabiu, tačiau supratau, kad scenaristai čia yra itin talentingi ir paprastu humoro aspektu viskas šiame seriale veikia nuostabiai. Veikėjai turi didelių trūkumų, tačiau tai galima ištaisyti. Ir panašu, kad serialas link to ir juda. Galima ginčytis, kad naujasis Filas išmetė senąjį nepagarbiai ar pasirodydamas kaip perdėtai piktas, tačiau reikia suprasti ir tai, kad senasis Filas savo grupei darė pridarė didžiulių nemalonumų ir jo išmetimas buvo visiškai logiškas. Ėjimas link to gal ir buvo paskubintas, nes tas abipusis įniršis išaugo itin staigiai, tačiau galutinis rezultatas mane pradžiugino. O sezono pabaiga dar ir parodė, kad scenaristai suprato pagrindines savo klaidas. Pradėti serialą iš naujo su savo problemas pripažįstančiu Filu ir Kerol, kuri yra vienintelis juo nuoširdžiai besirūpinantis žmogus, yra nuostabi sezono pabaiga. Toks serialas kaip šitas tikrai turi galimybes kardinaliai pakeisti savo veidą antrajame sezone, o jeigu į tai įjungsime ir kosmose kabantį Jasoną Sudeikį, ateitis atrodo daug žadanti. 8/10

Brooklyn Nine-Nine. 2 sezonas. 21 serija. Det. Dave Majors
Džeiko ir Eimės draugystė yra viena iš tų sitcomų siužeto linijų, kurios turi aiškią pabaigą, tačiau skirtingai nei daugelyje komedijų, „Brooklyn Nine-Nine“ šito dalyko nepateikia nuspėjamai ir ėjimas link tos pabaigos yra tiesiog komedijos auksas. Ir scenaristai sugeba pakankamai pademonstruoti, kad jie vienas kitu žavisi, bet jiems susidėti būtų per daug pavojinga. Tai, jog serialas niekada romantikos nenagrinėja tiesiogiai ir šį kartą ją įterpė į bylą su geriausiu Niujorko detektyvu, yra didelis pliusas (tas detektyvas, beje, galėjo lengvai būti pateiktas kaip klišinis ir arogantiškas, tačiau šitas pateikimas pranoko mano lūkesčius ir maloniai nustebino). Kiek keista, kad tai yra daugmaž vienintelė didžioji viso serialo tema, tačiau ji yra pakankamai stipri ir turinti daug medžiagos einant į priekį. Tuo tarpu Terio mėtymasis ar pasitraukti iš šito policijos skyriaus, ar pasilikti, mane išgąsdino. Normalioje vietoje sakyčiau, kad sitcomai tokių didelių permainų nesiima, tačiau Terry Crewsas yra populiarus aktorius ir visai tikėtina, kad jis siektų pasitraukti iš serialo, kas bent jau artimoje ateityje nenusimato. Noriu tikėti, kad scenaristai žinojo, jog žiūrovai galvos būtent šitaip, kas būtų dar vienas šios serijos pliusas. 8/10

Veep. 4 sezonas. 4 serija. Tehran
Apačioje aš išgyriau „Louie“ kaip svarbiausią ir visokiausią šių dienų serialą, bet ten yra kitas lygis. Tikrosios televizijos lygyje „Veep“ yra nepralenkiamas serialas komedijos prasme. Aš nežinau, kaip ketvirtame sezone esantis serialas gali rodyti tokius stebuklus, tačiau ką aš suprantu apie televiziją? Viskas šitoje serijoje tiesiog veikė ir negalima pasakyti, kad pati „Tehran“ idėja buvo kažkuo ypatinga. Selinos šventimas išlaisvinus įkaita ir pasiryžimas švęsti tai padarius netgi yra įtikinama siužeto linija, net jeigu ji šioje serijoje yra pateikta linksmai perspaudus. Pilnai tikiu, kad įkaitų išlaisvinimas nuo teroristų valstybių vadovams kur kas dažniau reiškia tik PR triuką, lygiai taip pat kaip tikiu, kad tam įkaitus pradėjus reikšti pretenzijas tai jiems reiškia PR košmarą. Kitaip sakant, televizijoje vis dar yra mažai dalykų nei pikta ir besikeikianti Julia Louis-Dreyfus. Maiko ir Gario bandymas grįžti namo serijos pabaigoje visgi buvo linksmiausia dalis, nes siekis užmokėti už bilietus alkoholiu yra logiškas sumanymas Irane. Baltuosiuose rūmuose vykusi istorija buvo ne ką mažiau smagi, praturtinta keistųjų Džonos prisipažinimų ir nelogiškų Katerinos sprendimų susituokti. „Veep“ šioje vietoje yra kaip tobulai sutepta mašina, o žinant tai, kad šiame sezone pasirodys ir Hugh Laurie, viskas krypsta į dar įspūdingesnę ateitį. 10/10

Community. 6 sezonas. 9 serija. Grifting 101
Apie naująjį „Community“ sezoną rašiau tikrai mažai ir dėl to gailiuosi. Tačiau vis dar nesiliauju stebėtis, kaip šitas serialas sugeba nesikeisti ir tuo pačiu stebinti savo originalumu. Ar keistųsi aktoriai, ar platforma, kurioje yra rodomas serialas, viskas čia nuolat linksmina. Siužeto linija apie žmones apgaudinėjantį profesorių, kuris moko apie žmonių apgaudinėjimą, yra vienas iš daugelio to pavyzdžių. Iš vienos pusės, tai yra dar viena „Community“ serija, veikianti kaip parodija, šiuo atveju - Oušeno vienuoliktukų tipo filmams. Užsuktas siužetas patiems scenaristams pripažįstant, kad tame nėra daug logikos, visad atrodo smagiai. Tačiau kur kas smagiau man čia buvo tos specifinės idėjos, kurios pavertė „Community“ mano taip mylimu serialu. Lagaminų perdavinėjimas vienas kitam kaip pamoka? Kodėl gi ne. Čango kalbėjimas apie savo diabetą? Prašom. Paprasti juokeliai, tokie kaip Dyno sprendimas skaičiuoti pinigų krūveles, ne pačius pinigus? Klasika. Galbūt „Community“ jau neturi tokios įtakos kaip anksčiau, tačiau šeštam sezone sugeba nustebinti ne kiekviena komedija. 8/10

Louie. 5 sezonas. 5 serija. Untitled
Televizijoje nėra svarbesnio, tikroviškesnio ir juokingesnio serialo nei „Louie“. Jis yra subjektyvus, specifinis ir tinkantis vos keletui žmonių, bet tai jį padaro kone tobulu. Būtent todėl ketvirtas sezonas man patiko mažiau, nes Louis CK ten rodė savo istoriją ir jam nerūpėjo žmonių reakcija. Lygiai taip pat čia jis dėjo tokią originalumo dozę, kurią turėjo gal nebent „Community“ pirmieji sezonai. Sapnų scenos šitoje serijoje buvo neįtikėtinai tikroviškos ir turėjusios realių padarinių. Šioje vietoje esu iš dalies subjektyvus, kadangi sapnų scenos mane visad žavėjo ir aš niekad nepakeliu tų žmonių, kurie jas vadina kvailomis nepažiūrėję „Twin Peaks“ ar „Sopranų“. Pastarajame seriale, kaip ir „Louie“, viskas kabėjo ant realumo ir kvailumo ribos, bet turėjo tikrų sąsajų su gyvenimu. Dabar Louis CK sugebėjo susieti pokalbį su dukra apie „A Clockwork Orange“ ir vieną baisiausių vaizdinių visoje televizijoje su tuo nuogu ir gerkle besiruošiančiu išplėšti padaru. Jo juokus pavagiantis komikas irgi išryškina Louis CK (bent jau tą versiją, kuri yra šiame seriale) nesaugumą, o pavogtas paltas yra linksmas šitos serijos užbaigimas. Ir visos tos mažos scenos veikė tobulai, tuo dukros pasakojimo daktarui apie iš vidaus prakaituojantį veidą iki dainos apie viduriavimą. Čia yra kita televizijos kategorija. 10/10

The Big Bang Theory. 8 sezonas. 24 serija. The Commitment Determination
Pripažįstu, kad „The Big Bang Theory“ šį sezoną užmečiau kaip reikiant ir po pirmų kelių serijų mačiau tik dvi, iš kurių viena yra būtent ši. Ir vėl priprasti tie to dirbtino formato, prie keisto komedijos konstravimo yra sunkus dalykas (ir čia yra tik mano paties skonio reikalas, tiesiog daugybė ant scenos filmuojamų sitcomų su šituo dalyku susitvarko natūraliau). Bet kalbant bendrai, turiu pripažinti, kad serialas padarė pažangą. Aišku, čia yra sezono finalas ir net nenoriu žinoti, kas vyko to sezono metu, nes nesijaučiu kažką praradęs. Tačiau dabar buvo padaryta nemenka pažanga į priekį. Radžo sprendimas išsiskirti su drauge yra šioks toks veikėjo auginimas, net jeigu scenaristai vis dar nepamiršta pajuokauti apie jo odos spalvą. Howardo bandymas išvyti draugą iš namų yra absoliučiai tipinis sitcomų pavyzdys, apie kurį visi labai greitai pamirš. Tuo tarpu likusios dvi istorijos buvo bent kiek stipresnės. Leonardo prisipažinimas Penei buvo gan keistas, net jeigu ir logiškas, dar labiau nustumiantis jų potencialias vedybas. Nors pripažįstu, kad jų istorija yra baisiai užtempta, scenaristai su ja susitvarko lengviausiai. Tarp tų veikėjų ar aktorių nėra absoliučiai jokios traukos, bet humoro prasme ta pusė veikia tikrai gerai. Tuo tarpu Šeldono istorija vien pradėjus šią seriją man buvo aiški, kadangi „The Commitment Determination“ tonas tiesiog rėkis pro ekraną. Tiesiog tikėjausi, kad pasipiršimas galiausiai įvyks. Žinant tai, kad TBBT rimtų pasekmių praktiškai neturi ir atsimenant tai, kaip svajojau apie Šeldono pasikeitimą po praėjusio sezono pabaigos, tikiu, kad niekas per daug nepasikeis ir dabar, o scenaristai būdais kuo ilgiau išsiskyrusiais laikyti Šeldoną ir Eimę originalumu nepasižymės. Bet džiaugiuosi bent jau tuo, kad Eimė pagaliau suprato savo vertę. 6/10

Savaitės serialas - Louie

Savaitės scena - Mad Men. Pegė ir Rodžeris

Savaitės citata - Brooklyn Nine-Nine. 'I don't ask people out, I tell them we're going.'

O kokius serialus šią savaitę žiūrėjote jūs?

3 komentarai:

  1. Pasižiūrėk Wayward Pynes, nerealus serialas, yra dar tik 1 serija ir primena Tvin Pyksą labai.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Pažiūrėsiu, net jeigu "nerealus serialas" ir "tik 1 serija" tarpusavyje labai nesiderina.

      Panaikinti
    2. čia tokia išankstinė nuostata :)

      Panaikinti