2015 m. lapkričio 21 d., šeštadienis

Telemano savaitė #106


The Leftovers. 2 sezonas. 7 serija. A Most Powerful Adversary
Didžiąją pirmojo sezono dalį Damonas Lindelofas, „Lost“ ir „The Leftovers“ kūrėjas, visuose interviu aiškino, kad čia nebus kaip „Lost“ - kad atsakymų į mistinius klausimus nebus, kad viskas čia yra apie veikėjus, ir jeigu jūs pradėjote žiūrėti serialą tik dėl „Lost“ scenaristų, tai eikit iš čia - mums nereikia didesnių reitingų (ir jūs net neįsivaizduojat, kokie maži yra „The Leftovers“ reitingai).

Šios savaitės serija yra labiausiai į mistiką žengianti serialo valanda, kas gali būti kiek neraminantis dalykas. Ir visgi „The Leftovers“ tai paruošė pakankamai gerai - Virdžilas yra tikrai keistas veikėjas ir nenuostabu, kad tiek žmonių yra nuo jo atsiskyrė, tačiau Patė tiesiogiai trukdo Kevino gyvenimui ir jis supranta, kad ilgiau to kentėti negalės, todėl pasisukimas link keistesnių žmonių yra natūralus dalykas. Čia yra serialas, kuriame veikėjai po atvirų pokalbių stebuklingai nepagyja ir dažniausiai būna dar labiau palaužti, todėl Kevino sprendimas imtis drastiškų priemonių yra suprantamas, net jeigu jis stipriai įžengia į mistikos teritoriją. Neįsivaizduoju, kaip „The Leftovers“ išsisuks iš šitos padėties (tai, jog Maiklas ištempia Keviną, aiškiai parodo, kad jo sugrįžimas yra labai tikėtinas), tačiau realios Kevino mirties pasekmės mane tikrai domina.

Nes tik pagalvokit: jo mirtis pakeistų viską. Miestelis, besilaikantis ant fakto, kad iš kelių tūkstančių ten gyvenančių žmonių niekas nedingo, staigiai sulaukia dviejų dingimų ir dviejų savižudybių, kas mistiką greitai panaikina. Lorė, kuri sveiku protu ir ramia galva taip pat nepasižymi, turėtų rūpintis Džil, kuri motinos nepripažįsta ir nenori, kad jos ankstesnis gyvenimas pasivytų dabartinį (ir kuriai serialas dabar suteikia itin daug laiko, išryškinant tai, kad kaip veikėjos mes jos visiškai nepažįstam). Ir tada yra Nora - moteris, praradusi visą savo šeimą, padariusi daug rizikingų sprendimų, ir vienas jų - palikti Keviną - iššaukia jos naujo mylimojo savižudybę. Vienaip ar kitaip, trijose likusiose serijose depresijos bus į valias. 9/10

Brooklyn Nine-Nine. 3 sezonas. 7 serija. The Mattress
Pasakysiu jums pagrindinę problemą, dėl ko bet kokiame seriale romantiškai suvesti du pagrindinius veikėjus yra bloga idėja (net jeigu ji yra išnaudojama visuomet): reikia žiauriai daug laiko, kad tie santykiai atrodytų įtikinamai, net jeigu žiūrovai jų reikalavo nuo pirmos serijos. Nesugalvoju nei vieno serialo, kuris nuo pat pradžių būtų tobulai pateikęs santykius be jokių banalių konfliktinių ar panašaus tipo istorijų.

„Brooklyn Nine-Nine“ nėra išimtis, šioje serijoje sukuriant keistą istoriją, susijusią su čiužinio pirkimu ir Džeiko bei Eimės atliekama užduotimi. Čia yra linksmu momentų, dažniausiai kylančių dėl Andy Sambergo vaidybos, tačiau serija niekad neperžengia kažko daugiau nei „šitas konfliktas atrodo kaip konfliktas dėl užduoties, bet iš tikro yra konfliktas dėl čiužinio, hence, mes protingi“. Antraeilės istorijos irgi nėra ypatingos - mašinos statymo siužetas dar buvo visai nieko, leidęs Holtui pasijausti laisviau ir Džinai pasielgti kaip realiam žmogui, kovojančiam už teisybę, ko bent jau iki šiol nebuvome matę taip ryškiai. Visgi Terio ir Rouz istorija serialui buvo visiškai nebūdinga, su gražiai išmokta pamoka serijos gale, todėl „The Mattress“ veikiausiai yra silpniausia šio sezono serija. 6/10

The Last Man on Earth. 2 sezonas. 7 serija. Baby Steps
„The Last Man on Earth“ ateityje gali turėti rimtą problemą. Kaip išryškėja šioje serijoje (ir kaip jau matėme ne vieną kartą), serialas tiesiog nemoka surimtėti. Visos geriausios komedijos gali ir turi turėti draminių elementų, tačiau šiai tai nesiseka, nes kiekvienas rimtesnis sakinys yra sekamas kelių kvailų Filo frazių, ir nei humoras, nei rimtos mintys tokiame kontekste neveikia.

Šioje serijoje reikėjo surimtėjimo - vaikų susilaukimas yra svarbi tema serialo (ir gyvenimo) kontekste, tačiau tai tiesiog neveikė. Todo ir Melisos konfliktas buvo per daug paviršutiniškas, apsiribojantis „vienas nori, kitas nenori“ mąstymu, o Filo2 tapimas grupės pašaipų objektu reiškė visišką jo istorijos ignoravimą.

Tačiau „Baby Steps“ tuo pačiu sugebėjo tapti ir viena juokingiausių sezono serijų. Filo ir Kerol sprendimas sureikšminti kiekvieną mažą ir malonų grupės gestą, ir vėlesnis Filo noras įdėti didžiules pastangas į pataikavimą, buvo tikrai nusisekęs dalykas. Filo nesupratimas, kaip blogai jaučiasi Filas2 (net jeigu jiedu yra buvę tose pačiose situacijose), ir vėlesnis draugiškas šaipymasis iš Todo, jiems tampant itin gerais draugais, buvo gražūs elementai, leidę Filui plėtotis. Ir viso to kulminacija tapo Filo bandymas gelbėti Filą2, kur kelias minutes režisieriai leido Willui Fortei daryti ką tik jis nori, ir improvizuoti jis tikrai moka. Serialo nesugebėjimas surimtėti neramina, bet komedija čia gali būti aukštai kaip niekad, todėl viskas susitvarkys. 8/10

Fargo. 2 sezonas. 6 serija. Rhinoceros
Nick fucking Offerman.

Aš tą kalbą atsukau du kartus, ir jeigu tą sceną pamatyčiau vakuume, dėčiau galvą, kad čia yra kažkas iš Coenų filmo. Tiesa, Coenų filme Offermaną galiausiai nužudytų, bet vis tiek. Tai buvo tobulybė, nuo pradžių iki galo. Offermano bandymas barikaduoti duris iš kitos pusės, jo aiškinimas, kad niekas jo nenugalės (ir supratimas, kad jis yra vienintelis advokatas mieste), ir jo skambios kalbos yra viskas, ko reikėjo šitai serijai, ir ji ir šiaip būtų tobula.

Tačiau mes gavom dar daugiau. Mes gavom Henką, dar kartą apsimetantį herojumi prieš Dodą. Mes gavom aukščiausio lygio įtampos kėlimą, kai Gerhartai rūsyje ieškojo Pegės, ir ši galiausiai pasvilino Dodą kaip reikiant. Mes gavom Miliganą, cituojantį „Jabberwocky“ ir sugebantį tą dalyką pateikti creepy as hell (jeigu tas aktorius po šito sezono nebus kiekviename filme, žmonija kažką padarė ne taip). Mes gavom susišaudymą tarp veikėjų, kurių šiaip turėtume nemėgti, bet bent jau aš sirgau už abi puses.

Neįsivaizduoju, link ko juda šitas sezonas, bet jis jau kelis kartus pakeitė mano lūkesčius. Pavyzdžiui, nesitikėjau, kad Edas ir Pegė man taps nemėgstamiausiais veikėjais, nors Martino Freemano atvejis pirmame sezone man lyg ir turėjo tai padiktuoti. Tiesa, tikėjausi, kad tiek daug gerų aktorių čia buvo surinkta ne be reikalo, ir visi jie jau gavo progą sublizgėti, kas mane verčia šypsotis iki ausų. 10/10

The Grinder. 1 sezonas. 7 serija. Buckingham Malice
Kai serialas yra ir šiaip geras, lengva pamiršti, kad kai kurie veikėjai yra tiesiog neišplėtoti, net jeigu jie yra svarbūs bendrai istorijai. „The Grinder“ šiuo atveju turi du tokius žmones: brolių tėvą Deaną ir Stiu žmoną Debę, kurios eilė atėjo šįkart. Istorija neypatinga, susijusi su tuo, kad ji yra griežta bosė ir nepriimanti pastangų nededančių žmonių, ko iki šiol nežinojome, bet jos švelnumas namie ir rimtumas darbe yra visai gražus derinys. Kvailą asistentę-hipsterę serialas taip pat sugebėjo pateikti visai linksmai, todėl veikėjos plėtojimas serialo kontekste buvo tikrai sėkmingas.

Pagrindinė serijos istorija irgi buvo dar vienas pavyzdys, dėl ko „The Grinder“ vadinau geriausia nauja sezono komedija (nors „Masters of Sex“ veikiausiai pasivogė šitą titulą). Deano noras tapti eiliniu žmogumi, vėliau bereikalingas teismas siekiant išsisukti iš baudos, kurios pats pasiprašė (geriausia „The Grinder“ savybė - suprasti, kaip absurdiškai visa tai atrodo), ir vėliau Stiu noras pasinaudoti broliu apsuko gražu ir linksmą ratą, nepasakant per daug, bet mane dar kartą sužavint aktorių pasirodymais ir kokybišku humoru. Ir man atrodo, kad Todas po truputį tampa mano mėgstamiausiu veikėju. 8/10

Black-ish. 2 sezonas. 8 serija. Chop-Shop
„Black-ish“ turbūt žiūrėsiu iki serialo pabaigos, net jeigu jis turi galimybių tapti tokiu pat banaliu dalyku kaip ir „Modern Family“ - serialo nuotaika yra per daug gera, kad ją galėčiau ignoruoti. Tačiau pasidavimas sitcomų tradicijoms, kai visi mato, kad „Black-ish“ viską gali padaryti kur kas geriau, pasitikėjimo serialu neįkvepia. Fotografavimuisi atvirukui istorija leido visiems veikėjams kažką paveikti, bet buvo per daug paprasta „motina stresuoja, kad šventė bus bloga“ siužeto linija, ir komedijos ten buvo nulis.

Kirpykla buvo kur kas labiau serialui būdingas elementas. Istorijos pabaigoje išmokta pamoka gal buvo per daug paprasta ir išsakyta per daug aiškiai, bet viskas iki tol buvo smagu. Kirpyklos darbuotojai ir lankytojai buvo staigiai apibrėžti ir nuo pat pradžių atrodė linksmai, o laikui bėgant tapo dar smagesni. Jaunėlio pažodinis mokymasis, kaip suvilioti merginas, puikiai išnaudojo veikėją. Man smagiausia serialo dalimi tampantis Dre tradicijų aiškinimas baltiesiems (šįkart - kirpėjo lyginimas su odos daktaru) irgi veikė nuostabiai, ir gal net atpirko daug laiko suėdusią antraeilę istoriją. 7/10

Savaitės serialas - Fargo

Savaitės scena - Fargo. Nicko Offermano kalba

Savaitės citata - Fargo. 'Son, I can fill a steamer trunk with the amount of stupid I think you are.'

O kokius serialus šią savaitę žiūrėjote jūs?

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą