2015 m. gruodžio 13 d., sekmadienis

Telemano savaitė #109


The Leftovers. 2 sezonas. 10 serija. I Live Here Now
Visų pirma: „The Leftovers“ turės trečią sezoną.

Visų antra: ir gerai, nes jeigu serialas būtų atšauktas, jaučiu būčiau važiavęs asmeniškai maldauti HBO, kad jį pratęstų. „I Live Here Now“ gali veikti kaip serialo pabaiga, tačiau tik iš bėdos, nes čia vis dar yra tiek turtingos dramos, kad ją paleisti būtų žiauri klaida.

Pati serija, tiesa, žiūrint iš kokybės pusės gal ir nebuvo tobula, net jeigu ji tapo tobula pabaiga vienam geriausių mano matytų televizijos sezonų. „I Live Here Now“ pradžia man atrodė per daug tvarkinga, kai šiaip atsakymus ir vienpusiškus vaizdinius retai rodantis serialas be didesnių problemų atgaivino Meto žmoną, kas man pasirodė keista. Kevino prisikėlimas ir staigiai atėjęs nušvitimas, kad Evie juos išdavė ir prisijungė prie Guilty Remnant, irgi atrodė kaip per daug patogi istorijos pusė.

Tačiau viskas, kas ėjo vėliau, mane džiugino pačiu geriausiu būdu. Džonas be didesnių problemų nušovė Keviną, nes kitaip ir negalėjo būti (kitą sezoną visi galės kalbėti, kaip Džonas dar kartą per mažai pasistengė, kad nužudytų žmogų). Karaoke danguje yra ta kvaila ir tobula idėja, kurią gali įgyvendinti tik Lindelofo scenaristai, ir tik dabar supratau, koks nuostabus aktorius yra Justinas Theroux, nes tą dainavimą be banalybių sugebėtų perteikti mažai kas. Pati serijos kulminacija man irgi buvo netikėta ir tuo pačiu visiškai logiška - Guilty Remnant, norite ar ne, yra didžiausi serialo antagonistai ir galiausiai jie vis tiek turėjo pasirodyti, ir kur kitur, jeigu ne mieste, kuris dedasi esantis didžiausiu stebuklu Žemėje. Miesto užpuolimas yra visiškai suprantama istorijos dalis, kuri veikėjams visiškai nerūpi ir jiems galiausiai yra svarbu, jog jie gali atsidurti vienas šalia kito toje pačioje vietoje. Aš nežinojau, kaip esu prisirišęs prie „The Leftovers“, kol nepamačiau paskutinės serijos scenos, kai kamera parodė visus serialo veikėjus ir mano smegenys pagaliau suvokė, kiek per šitas dešimt serijų mes apie juos sužinojom ir kaip kiekvienas jų yra visiškai sugadintas, bet sugebantis atrasti kažkokią viltį.

Kitaip sakant, jeigu praėjusią savaitę lyg ir atrodė, kad „Fargo“ man taps geriausiu metų serialu, dabar tas atsakymas yra dar labiau neaiškus. Sužinosim savaitės bėgyje. 10/10

The Last Man on Earth. 2 sezonas. 9 serija. Secret Santa
Nežinau, kokiu būdu „The Last Man on Earth“ sugebėjo sukurti turbūt jausmingiausią istoriją komedijos pasaulyje šiais metais, bet rodydami Maiką jie tai įgyvendino nuostabiai. Nežinau, ar jo istorija tikrai baigėsi (nors tikiu, kad baigėsi), tačiau šita serija buvo tikrai emocinga, parodanti tą tikrąją istoriją, kaip yra lengva išprotėti, jeigu iš tikrųjų esi vienintelis žmogus Žemėje (ar juo labiau kosmose). Šią savaitę dar sugebėjau pirmą kartą atrasti naujų Jasono Sudeikio klipų, tai jo istorija mane paveikė dar labiau, ko prieš prasidedant sezonui nesitikėjau absoliučiai (ir tikrai galvojau, kad Maikas kokiu nors būdu sugrįš į Žemę).

Kas yra dar keisčiau supratus, jog šita serija kartu buvo turbūt linksmiausia šiame sezone. Kalėdinė dvasia šitame kontekste yra keistas dalykas ir visgi serialas jį tikrai sugebėjo išnaudoti. Kerol išprotėjimas puošiantis Kalėdoms buvo bene geriausia serijos pusė, nes net jeigu ji atrodo kaip pati naiviausia ir kvailiausia veikėja, kai reikia, ji sugeba visus suimti į rankas. Pati dovanų keitimosi istorija irgi buvo nuostabi, ir vėl dėl tos pačios Kerol įkūnijančios Kristen Schaal, kurios rėkimas ir nustebimas man visad atrodys juokingai. Antraeilės istorijos, tokios kaip Todo, Melisos ir Geil meilės trikampis ar antrojo Filo susirgimas man neatrodo įdomiai ar juokingai, nors smagu, kad „Secret Santa“ pagaliau pabrėžė faktą, jog originalusis Filas dėl kitų žmonių taip stipriai stengiasi vien dėl to, kad sulauktų padėkos. 9/10

Brooklyn Nine-Nine. 3 sezonas. 9 serija. The Swedes
B99 yra atradę tą tobulą ritmą, kad jiems reikia sugalvoti tik pirminę idėja ir aiškiai apibrėžti veikėjai staigiai padiktuoja, kaip tą idėją reikia plėtoti. Šito serialo tono jau nesumaišysi su niekuo kitu ir man tai atrodo nuostabu, ypač žiūrint tokias serijas, kuriose juoko yra per akis.

Pagrindinė „The Swedes“ istorija linksmumu gal ir nusileido antraeilėms, kadangi amerikiečių šaipymasis iš europiečių yra žiauriai dažnai naudojama ir man (turbūt kaip europiečiui) retai juokingai atrodanti tema. Ir visgi jo iššauktos diskusijos tarp Džeikos ir Rouz apie jų artumą buvo įdomi serijos detalė, kadangi aš pilnai tikiu, jog anksčiau ar vėliau jie privalo vienas kitam išsišnekėti, abu tai nori padaryti ir kartu bijo. Serija nesibaigė stebuklingu išsišnėkėjimu, tačiau pripažino šią problemą ir atrado kad ir nedidelę vietą, kurioje B99 dar gali plėsti savo veikėjus.

Tuo tarpu antraeilės istorijos buvo kur kas linksmesnės. Eimės ir Terio noras išmokyti Džiną yra vienas tų įrodymų, kad šitam seriale niekas niekada nedirba, nors man tai nelabai rūpi. Eimės eilėraštis ar jos ir Terio paruoštas šokis mane privertė juoktis balsu, o iš niekur nieko pasirodęs Neilas deGrasse Tysonas buvo viena tų kvailų komedijų akimirkų, dėl kurių neturėtumėt kelti klausimų ir kurios tuo pačiu neatrodo nesąmoningai. Holto ir Boilo suartėjimas beigi Boilo piktosios pusės parodymas irgi suteikė pakankamai linksmų akimirkų, kad komedijos prasme man šita savaitė taptų turbūt geriausia per kelis mėnesius (ir to man tikrai reikėjo). 9/10

Fargo. 2 sezonas. 9 serija. The Castle
HBO serialuose (ypač ankstesniuose, tokiuose kaip „The Wire“, „Sopranai“ ar „Deadwood“) visi žinojo, kad priešpaskutinė sezono serija yra svarbiausia ir kulminacija tampa būtent ji, o paskutinė serija yra skirta tvarkytis su tada įvykstančiais įvykiais. „The Castle“ gali būti tobulu to pavyzdžiu, net jeigu tikiu, kad kitą savaitę „Fargo“ gali parodyti kažką dar labiau nurauto (ir net jeigu čia yra FX, ne HBO).

Labiau nurauto negu ateivių erdvėlaivis? Nemanau, bet nenustebčiau. Visa scena viešbutyje tapo didžiule šio sezono kulminacija su dešimtimis negyvų žmonių ir visgi gyvais visais veikėjais, kurie mums labiausiai rūpi (Gerhartai šitomis serijomis man irgi tapo įdomiais žmonėmis, todėl motinos ir sūnaus mirtis nelabai pralinksmino). Naudojant Martino Freemano užkadrinį balsą buvo smagu pamatyti, kad Hanzee yra turbūt svarbiausias šio sezono žmogus, suorganizavęs visą susišaudymą viešbutyje ir išdavęs visus draugus tik dėl to, kad atkeršytų jo silpnumą pamačiusiai moteriai. Vėlgi, kvailai paprasta idėja, kuri veikia tik šitame seriale (nu ir dar erdvėlaivis; ta prasme, jūs jį matėt, ar ne?).

Serijoje buvo gražiai išryškintos visos veikėjų motyvacijos, kurių anksčiau nežinojome. Nuo Edo ir Pegės nuvytas Lou grįžo gelbėti būtent jų, net jeigu jie (laikyti gerais Lou draugais) jį išdavė ir tapo žiauriais nusikaltėliais. Lou ir išliko turbūt vieninteliu nesavanaudžiu serialo veikėju, nes ir Pegės su Edu, ir Miligano bėgimas nuo susišaudymo atrodo kaip bandymas išgelbėti tik save, ne rūpintis tais pažįstamais, kurie galėjo nukentėti. Tarp kitko, Pegė šioje serijoje man iš nemėgstamiausios tapo turbūt mėgstamiausia sezono veikėja, nes taip atsainiai į ateivius gali sureaguoti ne bet kas, ir dėl to „The Castle“ vadinti kažkuo mažiau nei nuostabia serija būtų nepadoru. 10/10

Savaitės serialas - The Leftovers

Savaitės scena - The Leftovers. Karaoke

Savaitės citata - Fargo. "It's only a flying saucer, honey."

O kokius serialus šią savaitę žiūrėjote jūs?

2 komentarai:

  1. Miligano likimas man priminė The Shield sezono finalą, aišku Fargo daugiau per juodą humorą viską pateikta, bet esmė ir mintis panaši :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Tikrai taip, bet apie šitą šios savaitės apžvalgoj parašysiu :)

      Panaikinti