2015 m. gruodžio 19 d., šeštadienis

Telemano savaitė #110


Brooklyn Nine-Nine. 3 sezonas. 10 serija. Yippie Kayak
Turbūt keisčiausia šitos serijos dalis man buvo tai, kad B99 dar nebuvo sukūrę „Die Hard“ parodijos, nes serialui, kurio pagrindinis herojus yra taip susižavėjęs Džonu Makleinu, tai yra natūralus ėjimas. Kaip ten bebūtų, „Yippie Kayak“ buvo nuspėjamai nuostabi serija.

Jai būtų užtekę vien to, kad Džeikas nervinosi dėl jo gyvenimo neatitikimų su „Die Hard“ - noras, kad blogiukai būtų vokiečiai, ar vardų jiems priskyrimas yra turbūt labiausiai mane juokinusios detalės (iš dalies dėl to, kad ką tik buvau peržiūrėjęs „Die Hard“ ir mano emocijos dar buvo šviežios). Džinos noras pačiai nukenksminti užpuolikus ir Boilo nemokšiškas bandymas išgelbėti draugus beigi įsižeidimas dėl to, kad Džeikas jam nebuvo iš anksto nupirkęs dovanos, taip pat veikė puikiai, nes tik B99 galėjo šitaip suderinti žmogiškas situacijas ir absurdą.

Eimės, Rouz ir Holto istorija nebuvo tokia juokinga ir įsiminė dėl Eimės piktumo, tačiau bet kokia serija, kurioje pasirodo Deanas Wintersas, mano akyse užima aukštas pozicijas, todėl į Kalėdas B99 žengia geriausia įmanoma forma. 9/10

The Last Man on Earth. 2 sezonas. 10 serija. Silent Night
Mane vis domina tai, ar žmonės iš tiesų gali neturėti jokios išankstinės nuomonės. Nes bent jau aš kai kuriose situacijose tikrai galvoju, kad esu atviras bet kokiems dalykams, ir tada pamatau kažką ypatingo ir suprantu, kad to šitoje situacijoje absoliučiai nesitikėjau.

Tai čia yra suveltas bandymas pasakyti, kad net jeigu „Last Man on Earth“ laikau visai protingu serialu su savo darbą išmanančiais scenaristais, jau buvau praradęs viltį, kad jie moka daryti kažką daugiau nei Willą Forte pastatyti į vis labiau į absurdą žengiančias situacijas ir jau negali parodyti bent kiek įtikinamos dramos. Tačiau ši serija mane absoliučiai nustebino ir sužavėjo, turėjusi tik keletą juokingų scenų ir praktiškai visą laiką meistriškai kėlusi įtampą bei privertusi mane rūpintis veikėjais, kurie anksčiau buvo klaikiai neįdomūs.

Grupės spaudimas Geil išmokti operuoti, net jeigu ji prisipažino, jog visai nėra daktarė, aiškiai sufokusavo visą seriją. Staiga Geil iš tokios pusiau juokingos alkoholikės persimainė į savo darbu besirūpinantį žmogų ir viską priėmė itin rimtai. Serija turėjo porą absurdo elementų - Willo Forte humoras vienoje scenoje žiauriai išbalansavo draminį momentą, nors sergančiojo Filo vandens prašymas buvo nuostabi komedijos detalė, - tačiau labiausiai koncentravosi į Geil darbą (ai, ir lavono iškasimas yra viena tų istorijų, į kurias niekas per daug neatkreipė dėmesio, bet koks dar serialas yra toks tamsus, kad du kvailiai sugalvotų iškasti moters mylimojo lavoną, kad ši jį galėtų supjaustyti?).

Maiko istorija, padedama stebėtinai geros Jasono Sudeikio vaidybos, irgi buvo visai įdomi ir nežinau, kodėl praėjusią savaitę galvojau, kad jis tikrai mirs. Jo sugrįžimas į Žemę tikrai bus įdomi detalė antroje sezono pusėje (kuri veikiausiai pasirodys tik pavasarį) ir jeigu serialas sugebės kokiu nors būdu išvengti klišinės istorijos, kad Filas mirė tam, kad galėtų grįžti Maikas (atseit, gyvybė už gyvybę), „Last Man on Earth“ vėl taps turbūt originaliausiu ir keisčiausiu serialu televizijoje. 10/10

Fargo. 2 sezonas. 10 serija. Palindrome
Aš bandau atrasti tinkamus žodžius apibūdinti šitą „Fargo“ sezoną ir jų tiesiog nerandu. Turiu daug minčių, kurias gal išdėliosiu kokiam kitam straipsnyje, bet arčiausiai, kiek tik galiu priartėti prie tinkamo apibūdinimo, yra tai, kad šitas sezonas priminė „Breaking Bad“. Ir to sakyti aš žiauriai nenoriu, nes „Fargo“ yra originalus dalykas, kurio artimiausias atitikmuo gal yra Tarantino filmai - jie visi žino, kad yra filmai ir su struktūra išdarinėja ką nori, ką „Fargo“ stilistika šiemet nuo muzikos intarpų iki keistai gražių montažų tikrai užtvirtino.

Kas mane maloniai paglostė, net jeigu nenustebino (nes scenaristais aš visiškai pasitikėjau), yra tai, kad paskutinė serija nebandė konkuruoti su priešpaskutine ir, kaip ir minėjau praėjusią savaitę, pasiskolino HBO modelį paskutinėje sezono serijoje aiškintis didžiosios kulminacijos pasekmes veikėjams. Ir jos buvo įgyvendintos tikrai įsimintinai. Pagrindinė istorija, besisukusi apie Lou ir Pegė su Edu išsisprendė kitaip nei tikėjausi, kai Pegė buvo atskleista kaip tikrai pažeista veikėja, kurios visi keistumai turbūt kilo iš neįprastos psichologinės būklės, o Edas savo naivumą taip pat padėjo į šalį ir prieš mirtį pirmą kartą taip rimtai pasikalbėjo su žmona, kad turbūt sugadino visą jos likusį gyvenimą.

Lou monologas jam vežant Pegę namo irgi buvo įsimintinas - net jeigu čia nebuvo nieko originalaus idėjos prasme (tylūs ir rimti veikėjai istorijų pabaigose dažniausiai palūžta ir išlieja savo emocijas), išpildymas mane tikrai paveikė. Lou pasakojimas tiesiogiai su jų situacija gal ir nesisiejo, tačiau Patrickas Wilsonas ją sugebėjo pateikti taip, tarytum Lou visą gyvenimą norėjo tai papasakoti ir dabar jis tam tiesiog pasiryžo, kas man atrodo kaip protingas žmogiškumą perteikiantis elementas. Wilsonas, Kirsten Dunst, Jesse'is Plemonsas ir visi kiti šitoje serijoje buvo tiesiog nuostabūs.

Antraeilės istorijos taip pat buvo išspręstos gražiai. Kaip pastebėjo mano skaitytojai (jūs neįsivaizduojat, kaip keista rašyti šitą žodžių kombinaciją) ir kaip aš buvau pasižymėjęs savo užrašuose, Miligano istorija buvo itin panaši į „The Shield“ pabaigą. Tai buvo tai, kas yra vadinama anti climactic, kai link įspūdingos kulminacijos artėjęs naratyvas buvo numestas į šalį ir pasirinktas kur kas ramesnis variantas. Nežinau, kiek galima sakyti, kad Miliganas tik daug ir įdomiai šnekėjo taip nieko nenuveikdamas, ir kiek logiškai nusprendė, kad jam geriau yra ramesnis gyvenimas, bet jo istorija mane privertė susimąstyti labiau nei bet kuri kita.

Serijoje buvo ir daugiau mažų elementų, tokių kaip Betsės ciniškumas kalbant apie banalias citatas ar Henko kalba apie jo išrastą kalbą. Dėl tokių situacijų palyginimas su Tarantino man ir atrodo tinkamiausias palyginimas - visos jo filmų situacijos atrodo keistos ir veikėjus paverčia iš pradžių absurdiškais, bet paskui visiškai suprantamais, nes iš tų keistų elementų ir susideda kasdienis gyvenimas.

Hanzee naujos tapatybės pasiėmimas ir vėlesnis tapimas pirmojo sezono blogiuku man atrodo gal ne toks ir reikalingas bandymas dar labiau susieti abu sezonus, tačiau kažkuo skųstis vėlgi negaliu. Juolab kad į paskutinę seriją sugebėjo sugrįžti Colinas Hanksas ir Allison Tolman, ir jie tobulą sezoną pavertė šedevru, kurį per savo gyvenimą, įtariu, peržiūrėsiu dar ne vieną kartą. 10/10

Savaitės serialas - Fargo

Savaitės scena - Fargo. Lou monologas

Savaitės citata - Brooklyn Nine-Nine. "Yippie kayak other buckets."

O kokius serialus šią savaitę žiūrėjote jūs?

1 komentaras:

  1. ash vs evil dead, brooklyn 99, manhatan, fargo, The Expanse, last man on earth,

    AtsakytiPanaikinti