2016 m. vasario 28 d., sekmadienis

2016 m. Oskarų prognozės

Kasmet vis ilgiau trunkantis kino apdovanojimų sezonas pagaliau ateina į pabaigą, kas reiškia, kad jau rytoj internete galėsite rasti ~1500 straipsnių apie tai, kas varžysis kitų metų Oskaruose.

Iki tol, tiesa, dar reikia ištverti šiųmetinius apdovanojimus, kurie spėjo būti apipilti įvairiais skandalais ir sugebėjo iššaukti reikalingas diskusijas, kuriose dažnai dalyvaudavo nelabai apsišvietę žmonės, nors tai vis tiek geriau negu nieko.

Kaip ten bebūtų, teoriškai Oskarai vis tiek yra skirti geriausiųjų apdovanojimui, todėl tradiciškai šiame straipsnyje pateiksiu savas prognozes, kas gali ir turi laimėti šią naktį (03:30 Lietuvos laiku). Iškart įspėju, kad šis apdovanojimų sezonas nuoširdžiai buvo vienas įdomiausių ir sunkiausiai nuspėjamų, ir jau nepamenu, kada prieš Oskarus nebuvau užtikrintas dėl tiek daug kategorijų.

Kad jau įkvėpiau pasitikėjimą savo prognozėmis, primenu taisykles. Paryškintu šriftu pažymėti tie filmai, kurie veikiausiai laimės (remiantis ekspertais, kurių internete daug, bet kai kuriais jų pasitikiu labiau nei kitais), pavirtusiu šriftu pažymėti tie, už kuriuos sirgsiu pats (kartais pasirinkimai abiem atvejais sutampa). Prie kiekvienos kategorijos pateikti paaiškinimai, dėl ko pasirinkimas yra būtent toks, nors primenu dar kartą: jeigu statysite naudodamiesi mano prognozėmis ir pralaimėsite, kalti būsite patys (laimėjimais, tiesa, dalinsimės).

Ilgai negaišinu. Kaip visada, ceremoniją naktį galėsite sekti kartu mano Facebooko puslapyje. Savo komentarus apie tai, kaip neteisingai kalbėjau apie DiCaprio ar „Fifty Shades of Grey“, palikite apačioje.

Geriausias filmas

Spotlight

Kaip minėjau „Mad Max: Fury Road“ apžvalgoje, vienintelis dalykas, dėl kurio galiu guostis, yra tai, kad istorija neatsimins „The Revenant“ kaip geriausio 2015 metų filmo. Jis yra gražus ir sukurtas nuostabiai, bet vėlgi, kaip filmas kažką pasako ir jis pasako yra du skirtingi dalykai, o „The Revenant“ pasakė nedaug.

Tiesą sakant, dėl kiekvieno kito laimėtojo nuoširdžiai džiaugčiausi. „The Big Short“ ir „Spotlight“, atitinkamai, laimėjo svarbiausius prodiuserių ir scenaristų gildijos apdovanojimus, ir net jeigu jų pergalė šiuo momentu yra mažai tikėtina, nieko ji per daug nenustebintų. Visu kuo sirgsiu už „Room“ ir „Fury Road“ - mano mėgstamiausius 2015 m. filmus - ir liūdėsiu nebent dėl „The Revenant“ pergalės (ar žinojote, kad jiems buvo šalta filmuotis?), kuri šiuo momentu atrodo neišvengiama.

Geriausias režisierius

Adam McKay, The Big Short
George Miller, Mad Max: Fury Road
Alejandro G. Inarritu, The Revenant
Lenny Abrahamson, Room
Tom McCarthy, Spotlight

Jaučiuosi optimistiškai. „Mad Max: Fury Road“ yra filmas, kurį galėjo sukurti tik George'as Milleris. Stovėti šaltyje ar rodyti bankininkų gyvenimą galėjo daug kas; sukurti tokį detalų veiksmo filmą galėjo tik „Babe: Pig in the City“ režisierius.

Tikėtina, kad vakarą gali sugadinti Inarritu pergalė (jo filmas yra nebejotinai gražus, bet pagalvokit, kiek tai yra dėl jo, kiek - dėl Lubezki), bet tikiu, kad Akademija šiek tiek pagalvos. Adamas McKay gali netyčia pasinaudoti balsų pasidalinimu tarp dviejų favoritų, dėl ko irgi nesupykčiau.

Geriausias aktorius

Leonardo DiCaprio, The Revenant
Michael Fassbender, Steve Jobs
Eddie Redmayne, The Danish Girl
Bryan Cranston, Trumbo
Matt Damon, The Martian

Leo pergalė yra neišvengiama. Internetai laimėjo. Vienas mažiausiai įdomių jo pasirodymų triumfuos dėl to, kad Leo netriumfavo anksčiau, ir visi kalbės, kad va čia yra teisybė. Urzgimas ir rėkimas nėra vienintelė vaidybos rūšis, nes subtilius dalykus parodyti dažnai yra sunkiau nei fizinius, dėl ko Keatono pralaimėjimas prieš Redmayne'ą vis dar atrodo keistai, bet tokia mūsų realybė.

Iš visų šitų aktorių rimtesniu konkurentu laikyčiau Cranstoną, nes net jeigu „Trumbo“ yra itin blogas filmas, Oskarai mėgsta aktorius, vaidinančius aktorius ar kitus Holivudo žmones (ypač jeigu su pastaraisiais anksčiau elgėsi blogai). Pats palaikysiu Fassbenderį, nes „Steve Jobs“ man buvo vienas geriausių metų filmų ir be Fassbenderio jo tiesiog neįsivaizduočiau.

Ir laikas pripažinti nepatogų faktą, kad bet kurį iš šitų aktorių galėjo pakeisti Jacobas Tremblay.

Geriausia aktorė

Brie Larson, Room
Jennifer Lawrence, Joy
Saoirse Ronan, Brooklyn
Charlotte Rampling, 45 Years
Cate Blanchett, Carol

Čia yra Larson ir kitos aktorės. Šansų prieš ją neturi niekas. Rampling ir Ronan pasirodymai man nuoširdžiai patiko (Blanchett ir Lawrence nominacijos labiau atrodo kaip Oskarų tradicija nei nuoširdi nuomonė), bet jos prieš Larson pakovoti negali. Aktorė parodė visą emocijų paletę, subtiliai ir visiškai nebanaliai perteikė moterį, kuri gyvena jeigu ne dėl savęs, tai dėl sūnaus, ir mane paliko be žado. Plius, aš dar atsimenu ją iš „Community“, kas iš manęs iškart užsidirba riebų pliusą.

Geriausias antro plano aktorius

Tom Hardy, The Revenant
Christian Bale, The Big Short
Mark Rylance, Bridge of Spies
Sylvester Stallone, Creed
Mark Ruffalo, Spotlight

Sakyčiau, kad stipriausia šitų apdovanojimų kategorija, net jeigu nelabai supratau, ką tame filme išdarinėjo Bale'as. Kiekvieno aktoriaus pergalė man būtų absoliučiai suprantama (taip, net ir Hardy, kuris „The Revenant“ pasirodė geriau už Leo), nors savo favoritais laikyčiau Stallone ir Rylance. Pastarojo pasirodymas yra subtilus ir viena pagrindinė priežasčių, dėl kurių žmonės atsimena „Bridge of Spies“, o Stallone dar kartą pademonstravo, kad aktoriumi jis vadinamas ne be reikalo, nes emocijos jam irgi nesvetimos. Statyčiau už jį.

Geriausia antro plano aktorė

Jennifer Jason Leigh, The Hateful Eight
Kate Winslet, Steve Jobs
Rooney Mara, Carol
Rachel McAdams, Spotlight
Alicia Vikander, The Danish Girl

Dar viena kategorija, kur (galbūt išskyrus McAdams, bet tik todėl, kad „Spotlight“ veikia ne dėl atskirų aktorių, o būtent dėl jų bendradarbiavimo) džiaugčiausi visų aktorių pergale. Winslet tobulai įvaldė Sorkino dialogą, Mara turėjo būti nominuota pagrindinės aktorės kategorijoje, Vikander dominavo visuose filmuose, kuriuose pasirodė pernai (ir buvo vienintelė teigiama „The Danish Girl“ detalė).

Pats palaikysiu Leigh, kuri šitam apdovanojimų sezone buvo nepelnytai pamiršta, nes net jeigu „The Hateful Eight“ nebuvo tobuliausias Tarantino dalykas, ji ten absoliučiai blizgėjo. Bet sakau, dėl kiekvienos iš šių aktorių džiaugsiuosi.

Geriausias originalus scenarijus

Bridge of Spies
Ex Machina
Inside Out
Straight Outta Compton
Spotlight

Tokio vientiso, kiekvieną sekundę efektyviai išnaudojančio filmo kaip „Spotlight“ reikėtų paieškoti. Per daug nesidomintis emociniais komponentais ir dedantis dideles pastangas į įdomų juodo darbo pateikimą, šitas scenarijus yra sukurtas pagal geriausias istorijų pasakojimo tradicijas ir jame atrasti kažką blogo yra itin sunku.

Bet šiaip smagu stebėtis, kokia stipri yra šita kategorija. Net ir „Straight Outta Compton“ buvimas čia džiugina, nors daugelis vis dar bijo pripažinti, koks vidutiniškas tai buvo filmas. „Ex Machina“ pripažinimas čia yra linksmiausia dalis iš visų, bet neįsivaizduoju situacijos, kurioje „Spotlight“ pralaimėtų.

Geriausias adaptuotas scenarijus

Brooklyn
Carol
The Big Short
The Martian
Room

Viena aiškiausių kategorijų. „The Big Short“ sudėtingą istoriją papasakojo įdomiai, linksmai ir nieko per daug nepraleidžiant bei tobulai žaidžiant su formatu. Jo pralaimėjimas šioje situacijoje atrodytų tiesiog blogai.

Dėl „Room“ ir „The Martian“ nominacijų džiaugiuosi, nes smulkmeniškos tų filmų detalės slėpėsi jau scenarijuje ir abu filmai įdomiai perteikė žmonių psichologiją, dėl ko jų pergalė irgi nepamaišytų.

Geriausias animacinis filmas

Inside Out
Anomalisa
Boy and the World
Shaun the Sheep Movie
When Marnie Was There

„Anomalisa“ yra nuostabus dalykas, bet nebūkit naivūs. „Inside Out“ pernai privertė apsiverkti kiekvieną jį pamačiusį žmogų, o „Pixar“ pralaimėti nemoka.

Geriausias užsienio filmas

Embrace of the Serpent (Kolumbija)
Mustang (Prancūzija)
Son of Saul (Vengrija)
Theeb (Jordanija)
A War (Denmark)

Mačiau tik „Son of Saul“, kuris mane tikrai sužavėjo ir kuris šiuo metu yra įvardijamas Oskarų favoritu. Daug kas kalba apie galimą „Mustang“ pergalę ir mano nuomonės šia tema geriau neklauskit.

Geriausias dokumentinis filmas

Amy
The Look of Silence
Cartel Land
What Happened, Miss Simone?
Winter on Fire: Ukraine's Fight for Freedom

„Amy“ yra tikrai geras filmas, nemanipuliuojantis biografijų žanru, bet jį išnaudojantis efektingai ir pateikiantis įdomią istoriją apie įdomų žmogų. Tačiau mažai filmų mane pernai sukrėtė taip, kaip „The Look of Silence“, ir net neabejoju, kad to filmo pergalė plačiąja prasme reikštų kur kas daugiau nei „Amy“, todėl palaikysiu jį.

Geriausia muzika

The Hateful Eight
Carol
Bridge of Spies
Sicario
Star Wars: The Force Awakens

Vis geriau suprantu, kad esu mažumoje žmonių, kuriems patiko „The Hateful Eight“ muzika, dėl ko blogai nesijaučiu. Morricone laimės veikiausiai dėl to, kad nelaimėjo anksčiau, bet jo muzika filmui tikrai suteikė nuostabią atmosferą - per daug nelendančią į akis, bet lėtai sėlinančią ir stiprinančią klaustrofobijos jausmą, kas kino salėje tikrai veikė. „Carol“ muzika filmui irgi pridavė nemažai spalvų, tačiau šitam filmui šansų mažai.

Geriausia daina

The Weeknd - Earned It (Fifty Shades of Grey)
J. Ralph - Manta Ray (Racing Extinction)
Sumi Jo - Simple Song Number 3 (Youth)
Lady Gaga - Til It Happens to You (The Hunting Ground)
Sam Smith - Writing's on the Wall (Spectre)

„Til It Happens to You“ yra graži, įdomi ir svarbi daina iš filmo, kurį tikrai noriu pažiūrėti, ir beveik neabejoju, kad rytoj Lady Gaga galėsim vadinti Oskaro laureate, net jeigu nežinau, ką tai sako apie mūsų pasaulį. Vienaip ar kitaip, sirgsiu už „Earned It“, nes svajoju pamatyti internetą, supratusį, kad „Fifty Shades of Grey“ laimėjo Oskarą.

Geriausias meninis apipavidalinimas

The Danish Girl
Bridge of Spies
Mad Max: Fury Road
The Martian
The Revenant

Visi šitie filmai yra gražūs, vykstantis ne šiomis dienomis ir pasižymintis kruopščiu dizainu. Tik vienas jų sukūrė dešimtis naujų automobilių modelių, kraupiai atrodančius blogiukus ir Citadelę, kuri man vis dar kelia šiurpą. Witness it.

Geriausia kinematografija

The Hateful Eight
Carol
The Revenant
Sicario
Mad Max: Fury Road

Emmanuelis Lubezki prieš visus. Visuose šitos kategorijos filmuose kinematografija atlieka didelį darbą, tačiau Lubezki šiuo metu yra nenugalimas ir už jį čia nuoširdžiai sirgsiu. „The Revenant“ be jo darbo būtų neįmanoma žiūrėti, ir net jeigu Rogeris Deakinsas galėtų pagaliau gauti savo Oskarą už „Sicario“ (žmogus nominuotas jau tryliktą kartą), Lubezki pralaimėjimo nelabai suprasčiau.

Geriausias montažas

The Big Short
The Revenant
Spotlight
Star Wars: The Force Awakens
Mad Max: Fury Road

Nors daug kas „The Big Short“ vadina favoritu, ir nors tas filmas išties yra sumontuotas tvarkingai ir suprantamai, neįsivaizduoju pasaulio, kuriame jis kelia didesnį įspūdį nei „Fury Road“. Filmas, kuriame kiekvienu momentu kažkas sproginėja ir mušasi, yra pavydėtinai suprantamas, kiekvieną situaciją pateikiantis aiškiai ir prie vieno kadro užsibūnantis tiksliai tiek, kiek reikia. Jeigu nelaimės Milleris, gal triumfuos bent jau jo žmona.

Geriausi vaizdo efektai

Ex Machina
Mad Max: Fury Road
The Martian
The Revenant
Star Wars: The Force Awakens

Šita kategorija dažniausiai būna paliekama blockbusteriams ar filmams, kurie yra per daug neįprasti, kad būtų nominuoti kitose kategorijose, todėl atspėti sunku. Tebūnie pats sirgsiu už „Ex Machina“, nes bent vieno Oskaro tam filmui tikrai reikia. Kiti filmai taip pat būtų adekvatūs laimėtojai, nors tikiu, kad Akademija bent vieną apdovanojimą norės skirti „Žvaigždžių karams“, kam tikrai nesiruošiu priešintis.

Geriausias trumpametražis dokumentinis filmas

Body Team 12
A Girl in the River
Claude Lanzmann
Last Day of Freedom
Chau, Beyond the Lines

Geriausias trumpametražis vaidybinis filmas

Ave Maria
Day One
Everything Will Be Okay
Shok
Stutterer

Geriausias trumpametražis animacinis filmas

Bear Story
Prologue
Sanjay's Super Team
We Can't Leave Without Cosmos
World of Tomorrow

Geriausias garso montažas

Mad Max: Fury Road
The Revenant
Sicario
The Martian
Star Wars: The Force Awakens

Geriausi garso efektai

Bridge of Spies
Mad Max: Fury Road
The Revenant
The Martian
Star Wars: The Force Awakens

Geriausias grimas

The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared
Mad Max: Fury Road
The Revenant

Geriausias kostiumų dizainas

Carol
Cinderella
Mad Max: Fury Road
The Danish Girl
The Revenant

O ką šį vakarą palaikysite jūs?

2 komentarai:

  1. Oscarai ir taip balti, o dar ir tu apie juos rašai baltame fone... Saugokis nes dar Jada Pinkett Smith su Spike Lee tavo blogui boikotą paskelbs. #OrasIrgiRasistasSningaBaltuSnieguOskaruDienaSamokslasNeKitaip

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Perskaitykit šito straipsnio antrą pastraipą ir pasakykit, ar ką nors joje atpažįstat.

      Panaikinti