2016 m. rugpjūčio 24 d., trečiadienis

Serialo apžvalga. Better Off Ted

Tai yra bendra serialo apžvalga. Ją saugu skaityti ir tiems, kurie nėra matę nei vienos „Better Off Ted“ serijos.

Vakarinės pokalbių laidos, apie kurias esu rašęs ne vieną kartą, man yra vienas įdomesnių amerikietiškos televizijos fenomenų. Jos neturi jokios logiškos priežasties egzistuoti ir neatlieka jokios reikšmingos funkcijos - be to, kad aktoriai ten eina reklamuoti filmus, kuriuos žmonės bet kokiu atveju žiūrės - ir nepasikeitusios egzistuoja daugybę dešimtmečių, bet vis dar yra viena pelningiausių nišų televizijoje. 

Man peršasi tik viena išvada: žiūrovai tose laidose atranda komfortą, kažkokį stabilumą, kur gal nereikia per daug galvoti ir humoras dvidešimt metų išlieka tas pats, ir tai visad nuteikia maloniai. Man toks dalykas ilgai buvo (ir retkarčiais vis dar yra) „The Daily Show“, kurio žiūrėjimas yra rutinos dalis, ir žiūrėdamas „Better Off Ted“ supratau, kad šitas serialas tobulai atitinka visus įmanomus stabilaus komforto faktorius.

Komedija apie keistais išradimais garsėjančią kompaniją buvo rodoma du sezonus ir parodė tik 26 serijas, kas yra santykinai nedaug, bet leidžia susidaryti bendrą ir aiškų vaizdą apie visą serialą. „Better Off Ted“ pagrindinis herojus yra jau pavadinime minimas Tedas (Jay Harrington), vienas iš aukštesniųjų, nors ne pats aukščiausias „Veridian Dynamics“ kompanijos vadovas. Serialo kūrėjas Victoras Fresco yra minėjęs, kad „Better Off Ted“ sukūrimą paskatino tapimas tėvu, kas yra ganėtinai keista serialo atsiradimo istorija. Ne dėl tėvystės pusės - žiaurias skyrybas išgyvenęs Tedas vienas augina dukrą ir šis faktorius jo gyvenime tikrai yra.

Tiesiog man sunku patikėti, jog šitas serialas prasidėjo nuo Tedo - neįdomiausio „Better Off Ted“ veikėjo. Jis prisijungia prie tokių serialų kaip „Boardwalk Empire“ ar, jeigu jau kalbam apie komedijas, „Arrested Development“, kur pagrindiniai veikėjai yra kur kas neįdomesni nei antrame plane besirodantys žmonės. 

Tedas yra reikalingas dėl istorijos pasakojimo, kadangi jis tiesiogiai bendrauja su žiūrovais į kamerą ir duoda visą informaciją, reikalingą siužeto supratimui, kas yra paprastas, efektyvus, net jeigu kiek tingus istorijos pasakojimo būdas. Ir visgi humoro prasme (kalbant grynai apie scenarijų, nes Harringtono pasirodymas čia buvo viskas, ko serialui reikėjo) Tedas yra tiesiog per daug rimtas ir įsitempęs.

Kita vertus, jis dėl to ir yra sukurtas. „Veridian Dynamics“ yra viena tų stereotipinių kompanijų, kurios blogiausiais ir absurdiškiausiais būdais siekia gauti visus pasaulio pinigus pamirštant bet kokią moralę, ir Tedas yra reikalingas kaip žmogus, kiekvienos 20 minučių trukmės serijos pabaigoje atstatantis pusiausvyrą. 

Ją kiekvieną savaitę sugeba iš vėžių išmušti Tedui vadovaujanti Veronika (Portia de Rossi), skatinanti visus pavaldinius kurti kuo absurdiškesnius dalykus ir didinti savo pelną. Veronika yra nuostabi veikėja, visuomet pikta, bet ne per daug karikatūriniu būdu - scenaristai praleidžia pakankamai laiko, kad žiūrovai suprastų, jog Veronika tiesiog nesupranta kitų žmonių ir dėl to yra kalta jos vaikystė. „Better Off Ted“ niekad per daug nesurimtėja net ir potencialiai draminių scenų metų, tačiau Veronikos plėtojimas nuo to tikrai nenukenčia.

Kažkur tarp jos ir Tedo yra įspraudžiama Linda (Andrea Anders), veikianti tai kaip pusiau Tedo svajonių moteris, tai kaip visur vaikoma Veronikos pavaldinė. Jai scenaristai neatrado vienos tinkamos vietos ir kiekvienoje serijoje ji būdavo suporuojama vis su kitu veikėju. Ilgainiui ryškėjantis Lindos naivumas bent jau išgaudavo iš jos šiek tiek reikalingo humoro.

Žemiausioje serialo grandyje yra Filas (Jonathan Slavin) ir Lemas (Malcolm Barrett), du neatskiriami laboratorijoje dirbantys mokslininkai ir tiesiog draugai. Vėlgi, jų sukūrimas ir pradinė idėja, kaip ir daugelis dalykų šiame seriale, yra stereotipiniai - jiedu yra nepataisomi moksliukai ir nevykėliai. Tačiau jų naivumas, genialumas savame darbe ir apgailėtinumas socialiniame gyvenime yra tikra humoro aukso gysla. Scenaristai tai sėkmingai išnaudojo - kaip veikėjų Filo ir Lemo (nežiūrint į odos spalvą) nebuvo įmanoma atskirti, tačiau jų dialogai veikdavo visuomet, vis labiau atskleidžiant jų beviltiškumą ir linksminant žiūrovus.

„Better Off Ted“, tiesa, yra nuostabi ir visad veikianti komedija ne vien dėl pagrindinių personažų. Kaip ir visose geriausiose komedijose, šioje yra sukuriama nereali aplinka geram humorui. Čia gali atsirasti absurdiškiausi veikėjai ir niekas nesakys, kad jie netinka šiame seriale.

„Veridian Dynamics“ yra nuostabi aplinka humorui, nes ta kompanija nėra apibrėžta. Komedija čia eina į įvairiausias puses - keisčiausi įmanomi išradimai (nuo žmogaus užšaldymo iki rasistinių automatinių durų), kvailiausi vadovai ir absurdiškiausios reklamos. Prisiekiu, jei tos reklamos būtų rodytos reklamuojant patį serialą, jį būtų žiūrėję kur kas daugiau žmonių. Vieną prikabinau apačioje, kad suprastumėt, koks komedijoje yra svarbus atvirumas.

Ir visgi net kalbėdamas apie stereotipinius, bet kartu ir kokybiškai išplėtotus veikėjus, aš suprantu, koks serialas buvo protingas. Jo komedija visad kilo iš kažkokio aukštesnio tikslo ir veikė ne vien siekiant pasakyti linksmą sakinį ir atsakyti kažkuo juokingu. Tai kartu buvo komedija, kurioje, keistos kompanijos dėka, galėjo būti rodomi ir įvairūs socialiniai procesai. Jau minėti rasistiniai išradimai, priverstiniai bendradarbių suporavimai, moterų išnaudojimas, kartais net gyvenimo prasmės ieškojimas, čia buvo pateikiami su humoru, bet įsigilinus galėjai suprasti, jog tai yra kruopščiai apgalvotos siužeto linijos.

Dėl tokių dalykų ir yra apmaudu, kad toks serialas baigėsi taip greitai, net jeigu išvis buvo stebuklas, kad jis sugrįžo antram sezonui. Jo pabaigoje tarytum fiziškai pajaučiau, kaip scenaristai pradėjo suprasti savo veikėjus - jie jau buvo pilnai susiformavę ir turėjo savus komedijos stilius, kas vertė serialą veikti kur kas sklandžiau.

Net Tedas pradėjo darytis įdomesnis, o Portia de Rossi vaidyba šovė į naujas aukštumas (ji buvo absoliuti šio serialo pažiba, sugebėjusi tinkamai perspausti savo įkūnijamą veikėją). Gal ir gerai, kai tokie serialai būna baigiami jiems dar esant aukštumoje ir nerizikuojant nusivažiavimu, nes dabar žinau, kad prie „Better Off Ted“ galiu grįžti kada tik panorėjęs, pasisemti dar keliolika iki šiol nepastebėtų citatų ir atsidurti kartais taip reikalingoje komforto zonoje.


O ką apie šį serialą manote jūs?

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą