2017 m. vasario 26 d., sekmadienis

2017 m. Oskarų prognozės

Nežinau, kada paskutinį kartą laukiau Oskarų labiau ne dėl pačių apdovanojimų, o dėl vedėjo. Galbūt kai 2013-aisiais vedėjas buvo (galiausiai stipriai nuvylęs) Sethas MacFarlane'as, nors filmai tuomet buvo išskirtinai vidutiniški.

Šiemet ceremoniją vesiantis Jimmy Kimmel ant popieriaus atrodo kaip tobulas vedėjas, net savo laidoje sugebantis tiesiai šaipytis iš savo garsiųjų svečių ir darantis tai su tokia naivia šypsena, kad niekas ant jo galiausiai nepyksta. Plius, pilnai tikiu, kad jo ir Matto Damono konfliktas čia pasireikš ryškiausiai, kaip tik gali, kas ceremonijoje, kurioje turbūt lauks 24 apdovanojimų kalbos apie Trumpą, turėtų tapti tikra atgaiva.

Ai, tiesa, prognozės. Tvarką žinote: juodu šriftu paryškinti tie, kurie turbūt (remiantis mano patirtimi ir iš kitų pavogtais spėjimais) laimės, pasvirę yra tie, kuriuos palaikau aš.

Taip kad žiūrim, kurių apdovanojimų gali nelaimėti „La La Land“, ir susitinkam feisbuke apie 3:00. Paskaitykit ir pailsėkit.

Geriausias filmas

Arrival
Hidden Figures
Fences
La La Land
Moonlight
Lion
Manchester by the Sea
Hacksaw Ridge
Hell or High Water

Vienintelė bėda su „La La Land“ šioje situacijoje yra ta, kad filmas kiek per anksti pasiekė aukščiausią populiarumo tašką. Dabar visi kiti filmai yra laikomi underdogais, o kas jau kas, bet Holivudas mėgsta underdogų istorijas.

Vis dar tikiu, kad „La La Land“ laimės šitoje kategorijoje, nes nelabai įsivaizduoju situacijos, kurioje tokią meilę Holivudui ir kinui išreiškiantis filmas nelaimi pagrindinio prizo, tiesiog dabar kito filmo pergalė manęs pernelyg nenustebintų. „Moonlight“ laikyčiau pagrindiniu antraeiliu favoritu, po kurio eitų „Manchester by the Sea“ ir galbūt „Hidden Figures“ (jeigu balsuotojai neis tradiciniu keliu, pilnai tikiu, kad bandys paruošti kažkokią politinę žinutę, o „Hidden Figures“ tam tinka tobulai). Bet kokiu atveju, šita kategorija priklauso „La La Land“, nes jeigu filmas pralaimės, visi kalbės apie tą pralaimėjimą, ne kito filmo pergalę.

Geriausias režisierius

Denis Villeneuve, Arrival
Mel Gibson, Hacksaw Ridge
Damien Chazelle, La La Land
Kenneth Lonergan, Manchester by the Sea
Barry Jenkins, Moonlight

Sunku ginčytis su bet kuriuo iš šitų pasirinkimų, nors Gibsonui Oskaras jau būtų kiek per daug. „La La Land“ ir „Moonlight“ čia vėlgi yra favoritai ir neveltui - tai buvo du gražiausiai surežisuoti praėjusių metų filmai, pirmasis labiau dėl savo vizualiosios pusės, antrasis dėl emocinės. Chazelle turėtų laimėti, nors aš sirgčiau už Jenkinsą, kurio režisūra man nunešė stogą. Pamenu, kad panašiai reagavau ir į „La La Land“, tik tą filmą jau mačiau palyginus seniai, o „Moonlight“ mano galvoje vis dar yra šviežias, dėl to objektyvumo neieškau.

Bet šiaip turbūt daugiausiai šito apdovanojimo nusipelno Villeneuve - jo filmas yra susuktas velniškai protingai, tuo pačiu atrodantis ir paprastai, ir sudėtingai, dėl ko jo darbas ten buvo turbūt ryškesnis nei bet kurio kito režisieriaus.

Geriausias aktorius

Ryan Gosling, La La Land
Casey Affleck, Manchester by the Sea
Andrew Garfield, Hacksaw Ridge
Viggo Mortensen, Captain Fantastic
Denzel Washington, Fences

Šitoje kategorijoje atskirtis yra didžiulė. Goslingas, Mortensenas ir Garfieldas yra nuostabūs aktoriai, savo filmuose pasirodę tikrai solidžiai. Tik jiems konkuruoti su Afflecku ir Washingtonu atrodo nesąžininga, kadangi čia yra absoliučiai skirtingi lygiai. Jųdviejų vaidmenys yra grynai draminiai, iššaukiantys visą įmanomą emocijų spektrą ir suteikiantys jiems pakankamai laiko, verkimo ir monologų, kad iš aktorių išspaustų viską, ką tik gali. Affleckas yra vienas aiškesnių ir pelnytų šios ceremonijos favoritų, nepaisant to, kad jo reputacija šioje situacijoje gali kiek sutrukdyti pergalei. Bet kokiu atveju, palaikau jį vien dėl to, kad jo filmas yra panašesnis į filmą, o Washingtono atveju jis tiesiog nufilmavo teatrą. Tas tiesiog, aišku, reiškia aukščiausio lygio Denzelio pasirodymą, nors Afflecko viršumą turėtų pripažinti net jis.

Geriausia aktorė

Isabelle Huppert, Elle
Emma Stone, La La Land
Ruth Negga, Loving
Natalie Portman, Jackie
Meryl Streep, Florence Foster Jenkins

Šiaip galėčiau čia skųstis dėl to, kad iš Amy Adams pavogė jos Oskarą už „Arrival“, kad ji nominacijos buvo tikrai vertesnė nei narkotikų savo filme apsivartojusi Meryl Streep ir kad su Adams darbu nebūtų susitvarkiusi jokia kita aktorė, bet nesiskųsiu.

Tiesiog pastebėsiu, kad šita kategorija yra viena neaiškiausių, kadangi praktiškai kiekviena aktorė (galbūt išskyrus Negga, nors negaliu garantuoti) gali laimėti dėl skirtingų priežasčių. Portman buvo ankstyvoji favoritė, Huppert pastaruoju metu užsiaugino reputaciją, Streep Oskaruose gali padaryti bet ką, o Stone vaidmuo yra labiausiai oskariškas ir visų. Kadangi ji mane paveikė labiau nei bet kuri iš šitų aktorių, palaikysiu ją, nors šiaip norėčiau Negga pergalės, nes jai dėmesio ir gerų vaidmenų reikia labiau nei bet kuriai kitai šito penketo narei.

Geriausias antro plano aktorius

Jeff Bridges, Hell or High Water
Lucas Hedges, Manchester by the Sea
Dev Patel, Lion
Mahershala Ali, Moonlight
Michael Shannon, Nocturnal Animals

Visų pirma leiskite pasidžiaugti, kad čia yra nominuotas Michaelas Shannonas, už kurio pergalę atiduočiau daug ką (net jeigu jo pasirodymas „Nocturnal Animals“ yra vienas silpnesnių mano matytų nominuotų pasirodymų). Keistumų čia yra ne vienas: Shannonas, neblizgėjęs kituose apdovanojimuose; Hedgesas, pasirodantis tik šiek tiek daugiau nei patenkinamai; Patelis, kuris vaidina pagrindinį savo filmo veikėją, nors yra nominuotas už antrą planą.

Vienintelis rimtesnis Ali konkurentas yra Bridgesas, kurio vaidmuo buvo netikėtai subtilus ir išspaudęs iš aktoriaus daugiau emocijų, nei visuose kituose jo filmuose kartu sudėjus. Bet apsimetinėti nėra ko: Ali yra neabejotinas favoritas, kuris turi laimėti ir laimės apdovanojimą už savo filmui ypač svarbų, įvairiapusį ir intensyvų vaidmenį, kurio plikos emocijos yra tiesiog unikalios.

Geriausia antro plano aktorė

Naomie Harris, Moonlight
Viola Davis, Fences
Nicole Kidman, Lion
Octavia Spencer, Hidden Figures
Michelle Williams, Manchester by the Sea

Jeigu yra viena kategorija, dėl kurios šiemet neabejoju, čia yra būtent ji. Davis gyvena kitame pasaulyje ir kitame aktoriniame lygyje, kur prie jos net iš tolo neprisiartina jokia aktorė. Likęs ketvertas yra stiprus ir kitokiaiss metais kiekviena iš jų (net ir nereikalingai verksmingus monologus išspaudusi Kidman) būtų verta statulėlės. Tik šįkart jos ceremonijoje ilsėsis.

Geriausias originalus scenarijus

Hell or High Water
La La Land
The Lobster
Manchester by the Sea
20th Century Women

Kiekvienas iš šitų filmų turi pavydėtinai gerą scenarijų. „20th Century Women“ yra išskirtinai paprastas ir protingas filmas, „The Lobster“ nominacija Akademijai uždirba papildomą milijoną karmos taškų, „Hell or High Water“ yra įspūdingas vesterno modernizavimas ir poetizavimas, „Manchester by the Sea“ ant galvos apverčia nepriklausomų dramų, o „La La Land“ - romantinių filmų klišes. Pastaruosius du laikyčiau favoritais ir nuoširdžiai negaliu pasakyti, kuris jų laimės. Gal kažkokį pranašumą turi „Manchester by the Sea“, kuris turbūt nelaimės daugelyje kategorijų ir už scenarijų buvo giriamas kituose apdovanojimuose, nors pats tiesiog turiu palaikyti „La La Land“. Nei viena pergalė čia manęs nenuliūdintų.

Geriausias adaptuotas scenarijus

Arrival
Fences
Hidden Figures
Lion
Moonlight

Vėlgi, visos šios istorijos yra nuostabios, tik favoritas čia kiek aiškesnis nei originaliųjų scenarijų kategorijoje. „Moonlight“ laimėjo scenaristų gildijos apdovanojimą ir šiaip yra nuostabiai sukonstruotas filmas, kurio scenarijus yra sumanus ir ypač daug atskleidžiantis apie veikėją, kuris nėra linkęs atsiskleisti. Tik ar tas scenarijus yra sumanesnis už „Arrival“? Nemanau. Erico Heissererio rašytas filmas yra toks nuostabus būtent dėl protingo ir savo auditoriją protingais žmonėmis laikančio scenarijaus, kuris po kiekvienos peržiūros įgyja dar vieną gilumo lygį. Oskarams turbūt būtų kažkiek gėda vietoje stiprios dramos apdovanoti mokslinę fantastiką, nors labai norėtųsi, kad jie to gėdingumo nebijotų.

Geriausias animacinis filmas

Kubo and the Two Strings
Moana
My Life as a Zucchini
The Red Turtle
Zootopia

Laimės „Zootopia“. Labiausiai laimėti nusipelno „Kubo and the Two Strings“. Sirgsiu už „Moana“. Animacija šiemet yra kaip niekad stipri ir blogų laimėtojų nebus.

Geriausias dokumentinis filmas

Fire at Sea
I am Not Your Negro
Life, Animated
O.J.: Made in America 13th

„O.J.: Made in America“ yra vienas iš dviejų su O.J. Simpsonu susijusių kūrinių, kurie pernai man atėmė kvapą. Tai yra nuostabi dokumentika (šiaip labiau dokumentinis serialas nei filmas, bet tebūnie) ne tiek apie Simpsoną kiek apie Ameriką, ir kruopštumu lenkia praktiškai visus mano matytus dokumentinius filmus. Šitas filmas yra favoritas, nors didžiausi jo konkurentai yra ne ką silpnesni - „13th“ ir „I Am Not Your Negro“ jau pelnė daug apdovanojimų ir kitokio pripažinimo, todėl jų pergalė nieko nenustebins. Visgi tikiu, kad Simpsonas vis dar yra pakankamas fenomenas, kad režisieriui Ezra Edelmanui uždirbtų visiškai pelnytą Oskarą.

Geriausia muzika

Jackie
La La Land
Lion
Moonlight
Passengers

Visų pirma niekad nepamirškit, kad „Passengers“ kažkokiu būdu buvo nominuotas Oskarui, o jo kompozitorius Thomas Newmanas jau keturioliktą kartą nelaimės apdovanojimo. „La La Land“ čia yra favoritas ir savo konkurentus pelnytai sumindys dar kartą.

Geriausia daina

„Audition (The Fools Who Dream)“, La La Land
„Can’t Stop the Feeling“, Trolls
„City of Stars“, La La Land
„The Empty Chair“, Jim: The James Foley Story
How Far I’ll Go, Moana

„La La Land“ turėjo dar dvi stipresnes dainas, kurias galėjo nominuoti, bet šitos dvi filmo siužetui buvo svarbesnės, todėl tebūnie. Visgi man ši situacija yra sudėtinga, kadangi „La La Land“ tiesiog privalo laimėti visas su muzika ir garsais susijusias kategorijas, bet kartu norėtųsi, kad laimėtų „How Far I'll Go“ ir talentingasis Lin-Manuel Miranda gautų savo pirmąjį Oskarą. Nuojauta kužda, kad taip gali atsitikti, nes „La La Land“ dainos gali pasidalinti balsus tarpusavyje. Protas sako, kad ką čia nusišneki - „City of Stars“ negalima išmesti iš galvos net ir labai pasistengus, ir pralaimėti tai dainai būtų sunku.

Geriausias užsienio filmas

Land of Mine (Danija)
A Man Called Ove (Švedija)
The Salesman (Iranas)
Tanna (Australija)
Toni Erdmann (Vokietija)

Šitoje ceremonijoje bus labai, labai daug politikos. „The Salesman“ režisieriui buvo uždrausta atvykti į Oskarus dėl Trumpo sprendimo apriboti keliones iš septynių šalių, tarp jų - ir Irano. Ar galima rasti aiškesnę politinę žinutę, kai visa salė atsistos paploti iraniečiui? Nemanau.

(Bet šiaip „A Man Called Ove“ yra nuostabus filmas ir nusipelno laimėti.)

Geriausia kinematografija

Arrival
La La Land
Lion
Moonlight
Silence

Geriausias meninis apipavidalinimas

Arrival
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Hail, Caesar!
La La Land
Passengers

Geriausi vaizdo efektai

Deepwater Horizon
Doctor Strange
The Jungle Book
Kubo and the Two Strings
Rogue One: A Star Wars Story

Geriausias montažas

Arrival
Hacksaw Ridge
Hell or High Water
La La Land
Moonlight

Geriausias kostiumų dizainas

Allied
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Florence Foster Jenkins
Jackie
La La Land

Geriausias grimas ir šukuosenos

A Man Called Ove
Star Trek Beyond
Suicide Squad

O taip. Oskaro laimėtojas „Suicide Squad“. Buvo ir kvailesnių sprendimų.

Geriausias garso montažas

Arrival
Deepwater Horizon
Hacksaw Ridge
Sully
La La Land

Geriausi garso efektai

Arrival
Hacksaw Ridge
La La Land
Rogue One: A Star Wars Story
13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi

Geriausias trumpametražis animacinis filmas

Blind Vaysha
Borrowed Time
Pear Cider And Cigarettes
Pearl
Piper

Geriausias trumpametražis dokumentinis filmas

Extremis
4.1 Miles
Joe’s Violin
Watani: My Homeland
The White Helmets

Geriausias trumpametražis vaidybinis filmas

Ennemis Intérieurs
La Femme et le TGV
Silent Nights
Sing
Timecode

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą