2017 m. balandžio 21 d., penktadienis

Twin Peaks. Antras sezonas. Coma

Šioje apžvalgoje yra atskleidžiamos svarbiausios pavadinime pateiktos „Twin Peaks“ serijos detalės ir aptariami iki šių serijų įvykę įvykiai. Apžvalgoje nėra kalbama apie įvykius, kurie seriale dar įvyks, taip užtikrinant „Twin Peaks“ dar nemačiusių žmonių saugumą ir apžvalgų objektyvumą.

Kai šioje serijoje Bobio tėvas – majoras Brigsas – susitinka su Log Lady, „Twin Peaks“ tarytum giriasi didžiausiu savo koziriu: serialas pirmajame sezone sunkiai dirbo per kelias scenas sukurdamas vis naują ir vis unikalesnį veikėją, ir dabar jų čia yra visa gausybė. „Twin Peaks“ dabar turi galimybę tapti serialu, kurio visa istorija yra tik vienų įdomių veikėjų bendravimas su kitais ir nemanau, kad žiūrovai tam stipriai prieštarautų. Tik „Twin Peaks“ kūrėjai yra protingesni ir toliau laikosi savo principų. Jie čia tik pasigiria turintys tokį veikėjų arsenalą ir ne vien dėl to, kad gali, o dėl to, jog šitas dalykas yra velniškai svarbus serialui.

Šiaip šitie du visiškai skirtingi žmonės – savo pragmatizmu ir šaltumu pagarsėjęs Brigsas bei simbolizmą išpažįstanti ir su realiu pasauliu mažai kontaktuojanti Log Lady – juk galėtų gyventi visą gyvenimą nesusitikdami. Vietoje to Log Lady majorui išverčia savo pliauskos žinią, kad šis turi perduoti kažkokią žinutę, ir akivaizdu, kad majoras šioje vietoje supranta daugiau nei žiūrovai. Kas yra dar nuostabiau yra tai, jog bent jau aš natūraliai tikėjausi jųdviejų priešpriešos, tačiau jiedu susikalba žymiai geriau nei su moterimi anuomet susikalbėjo Kūperis – majoras nesijaučia nepatogiai prašydamas, kad ji išverstų savo pliauskos mintis, ir tokiu būdu abu jie gauna tai, ko norėjo.

Kaip paaiškėja, majoras žinią privalo perduoti Kūperiui. Šiam jis atskleidžia, kad užsiima kosmoso stebėjimu ir kitų civilizacijų ieškojimu, o tą pačią naktį, kai buvo pašautas Kūperis, jo stotis gavo dvi aiškias žinutes tarp didelio triukšmo: „The owls are not what they seem“ ir „Cooper“. Pirmąjį sakinį šio sezono premjeroje girdėjom iš milžino; antrasis lyg ir yra agento vardas. Keistas sutapimas, taip sakant.


Jau praleidžiant majoro kaip veikėjo analizę, kuomet jis galiausiai pasirodo esantis visai kitoks nei buvo galima pagalvoti iš pradžių, šita situacija atsiremia į mistinę serialo pusę. Mistikos seriale yra daug, tačiau ją, kiek žinome, patyrė tik konkretūs veikėjai. Kūperis, be abejo, yra vienas jų, pabuvojęs ir paslaptingame kambaryje, ir susitikęs su Bobu, ir gaunantis žinias iš milžinų ar kosmoso. Visi kiti su mistika stipriau susidūrę žmonės yra Palmeriai – turbūt teisinga tikėti, kad Lora susidūrė su Bobu ir dar kažkuo, Lelandas yra aiškiai pametęs protą ir vaikystėje pažinojęs Bobą, Loros mamai ir Maddy Bobas vaidenasi jau kurį laiką. Palmerių sąsaja ir Kūperio perdėtas susižavėjimas Lora yra neabejotinai susiję dalykai, tik jaučiu, kad dar turim per mažai atsakymų, kad darytume teisingas išvadas.

Šioje serijoje man taip pat išryškėjo dalykas, kurį turbūt galėjau pastebėti anksčiau: ir Dona, ir Audrey tarytum bando imituoti Lorą. Pastaroji miestelyje jau tapo savotiška legenda, kaip jos malonus įvaizdis derėjo su jos pasileidimu, vyresnių vyrų pažinojimu ir narkotikų vartojimu. Tai nesunkiai paaiškintų, dėl ko Dona taip greitai įsimylėjo Džeimsą – ji žavėjosi savo drauge, o šiame sezone ji sulaukėjo dar labiau ir pradėjo imituoti net Loros darbą, kuomet ji išvežioja maistą pagyvenusiems žmonėms. Tai gali būti ir dėl to, kad, kaip ji sakė Maddy, Dona tiesiog nori išsiaiškinti Loros žūties priežastis ir atrasti draugės pėdsakus. Man, tiesa, draugės imitavimas ir noras ja tapti būtų gilesnis, įdomesnis ir labiau šiam serialui tinkantis motyvas, paaiškinantis ir staigius Donos elgesio pasikeitimus. Aišku, „Twin Peaks“ yra pakankamai sudėtingas kūrinys, kad jam tiktų ne vienas atsakymas.

Panaši situacija yra ir su Audrey, kuri žinojo, kad Lora dirbo viešnamyje. Ši situacija man yra dar įdomesnė, kadangi čia yra keistas meilės trikampis tarp Loros, Audrey ir Kūperio, kurio susižavėjimą mirusia mergina Audrey nesunkiai pastebėjo ir, tikėtina, pradėjo imituoti Loros elgesį. Tai merginai šįkart gali pakenkti labiau nei bet kada, kuomet ji, prigrasinusi klientui ir dar daugiau išsiaiškinusi apie savo tėvą (bei kliento dėka sužinojusi, kad ji ir Lora savo charakteriu buvo labai panašios), galiausiai nusprendžia kreiptis pagalbos į Kūperį, kuris neseniai sužinojo apie Audrey dingimą, tačiau jųdviejų pokalbį nutraukia viešnamio vadovė. Jeigu anksčiau merginai ir žiūrovams (ar bent jau man) suteikė šiokį tokį saugumą faktas, kad vadovė lyg ir nežino tikrosios Audrey pavardės ir sąsajų su viešnamio vadovu, dabar tas dingo ir ateitis yra ypač neaiški.

Todėl pusiau smagu, pusiau nejauku žiūrėti, kaip visas juodas pirmojo sezono darbas ir iš pirmo žvilgsnio nelabai reikalingos investicijos dabar pradėjo atsipirkti su kaupu ir serialas šioje vietoje tiesiog smaginasi. Žiūrėsim, kiek tokį tempą jis sugebės išlaikyti.

Kitos mintys

  • Dar vienas Bobą matęs ir pažįstantis žmogus akivaizdžiai yra iš komos pabudusi Ronette. Ji yra trūkstama dėlionės dalis šioje situacijoje, kadangi ji pabėgo iš to paties nusikaltimo, kuriame buvo nužudyta Lora, o jos kraupi reakcija į Bobą ir praėjusios serijos pabaigoje, ir šįkart yra pasakanti išties daug. Kol kas apie jųdviejų sąsają daug kalbėti taip pat sunku – Bobas sapnuojasi ir jos košmaruose, o Ronette daug kalba apie traukinio vagoną, nors šitą situaciją labiau galima vadinti kaip tiesioginiu serialo noru erzinti žiūrovus pavienėmis užuominomis.
  • Džerio ir Beno duetas vis dar yra didžiausias serialo koziris, parodantis, kaip „Twin Peaks“ sugeba vienoje vietoje sukurti pavydėtina dviprasmybę. Šiaip juokingesnio veikėjo už Džerį seriale nėra, nes jo vaikišku gėrėjimusi įvairiais valgiais neįmanoma nesižavėti, ir visgi jis kartu su Benu yra žiauriausi ir apatiškiausi veikėjai, nejautriai kalbantys apie Lelando nužudymą ir kitų žmonių apgavystes tokiu būdu, kad nelabai aišku, juokauja jie ar ne.
  • Tada, be abejo, būna tokios scenos kaip Beno skambutis šerifui, kuomet jis praneša apie Audrey dingimą tokiu apatišku tonu, kad iškart pelno blogiausio tėvo apdovanojimą. Gal net du. Ir tada juoktis iš jo tampa dar sunkiau, nors ne neįmanoma.
  • Šiaip šioje serijoje komedijos yra apsčiai ir visa ji yra santykinai pigios prigimties, besišaipanti iš žmonių nekompetencijos. Ar tai būdų Liusė, minutę laiko bandanti sujungti skambutį su šerifu, ar Trumeno ir Kūperio bandymas sutaisyti prie leisgyvės merginos stovinčias kėdes, - visa tai parodo, koks pasitikintis savimi yra šitas serialas, kai jokios emocijos ir žanrai nėra ne vietoje.
  • Šelės, Bobio ir Leo istorija toliau yra nevienpusiška – matosi, kad ji nuoširdžiai liūdi matydama Leo (žmogų, kuris jai tiek daug laiko kenkė), tačiau ji tuo pat metu nori palikti šitą miestą ir Leo už savęs bei pabėgti su Bobiu. Nemanau, kad šitam pasaulyje tai yra taip paprasta.
  • Šiokį tokį kontaktą pagaliau užmezgę Albertas ir Kūperis užsimena apie keistai dingusį buvusį Kūperio partnerį. Keisti dingimai yra „Twin Peaks“ duona, todėl laikykit jį kažkur atminty.
  • Kraupesnio vaizdinio televizijos istorijoje nėra buvę, todėl saldžių sapnų dar kartą:

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą