2017 m. gegužės 5 d., penktadienis

Twin Peaks. Antras sezonas. The Black Widow

Šioje apžvalgoje yra atskleidžiamos svarbiausios pavadinime pateiktos „Twin Peaks“ serijos detalės ir aptariami iki šių serijų įvykę įvykiai. Apžvalgoje nėra kalbama apie įvykius, kurie seriale dar įvyks, taip užtikrinant „Twin Peaks“ dar nemačiusių žmonių saugumą ir apžvalgų objektyvumą.

Toks serialas kaip „Twin Peaks“ dėl savo stebėtinų istorijos pasakojimo sugebėjimų geba užsidirbti žiūrovų pagarbą, suteikiančią jam šiokią tokią atsargą. Kai kažkas jame nesiseka, žiūrovai atsimena ankstesnius laikus, kuomet sekėsi viskas, ir tada galbūt orientuojasi į ilgalaikę perspektyvą, kad va, žiūrėk, gal ilgainiui tikrai viskas bus gerai ir kol kas griebtis už galvos nereikia.

Kartais tai atsiperka. Pavyzdžiui, istorija apie Dveiną ir Dagį, du brolius, Tvin Pykse pasižyminčius savo peštynėmis ir nesutarimais, prasidėjo iš niekur nieko kaip istorija, kurią žiūrovai jau tarytum turėjo žinoti. Per porą serijų ji perėjo iš komiškos (broliai mušasi laidotuvių metu) iki pusiau draminės (Dveinas piktinasi, kad Dagis jo neklauso ir vėl veda) iki grynos dramos (Dveinas aprauda savo ką tik vedusį ir mirusį brolį).

Istorija, pradžioje menkai susijusi su visu likusiu serialu, ilgainiui užima svarbią vietą jame, įtraukdama tiek įdomią situaciją tiek ir kitus serialo veikėjus. Nors praėjusioje serijoje, kuomet Dveinas kalbėjo apie savo brolį vestuvių metu, jau buvo daugmaž aišku, kad tikros neapykantos tarp jų nėra, dabar visa tai yra išryškinama dar labiau, kuomet Dveinas negali pakęsti naujosios našlės ir mano, kad ji nužudė jo brolį. Visa Dveino tapatybė buvo surišta su Dagiu, nes visas miestelis juodu pažinojo kaip visad nesutariantį duetą, ir dabar akivaizdu, kad po brolio mirties Dveinas tiesiog negali rasti savo vietos.

Iš šitos situacijos kyla ir dar viena, kuri gražiai įveda į istoriją kitus serialo veikėjus. Serialas nenumeta našlės temos ir ją tuoj pat pateikia ne kaip gedinčią, o kaip iškart viliojančią kitus vyrus, šiuo atveju visus, kurie yra nuovadoje. Net ir patį Kūperį. Visi vyrai apšalę klausosi jų istorijų, Hokas ją viliodamas atrodo kaip mažas vaikas, o toks jos elgesys, balansuojantis ant mistiškumo ir stebuklų ribos, kartu paaiškina, dėl ko Dveinas ją laiko ragana ir kaip ji suviliojo jo brolį ar jį net nužudė: juk yra kažkas keisto moteryje, kuri visai negedi savo vyro ir iškart pereina prie kitų aukų.

Jos istorija eina gražioje paralelėje su Diko istorija, kuri kaip visada vyksta kažkur serijos pakraštyje, nors šįkart užima daugiau vietos nei anksčiau. Šįkart yra toliau tęsiama Diko negebėjimo tvarkytis su vaikais tema, kuomet jis bando ir sunkiai sugeba susivaldyti bendraudamas su Nikiu, ir ilgainiui pereinama prie visiško absurdo, kuomet Dikas įsivaizduoja, kad Nikis yra velnias ir Endis kaip kokiame komikse pamato mažo Nikio kaip velnio vaizdinį. Ir žiūrėkit, „Twin Peaks“ susikūrė tokią aplinką, kurioje keisti vaizdiniai ir siužeto vingiai yra priimtini ir net sveikinti. Bet šitoje situacijoje viskas yra ne taip, tarsi kažkas rašytų nevykusią „Twin Peaks“ parodiją siekiant kuo labiau šokiruoti žiūrovus smulkiais ir nereikšmingais momentais, visai nekreipiant dėmesio į kažkokius didesnius užmojus.

Visgi Diko istorija man įsiminė tuo, kad serialas po truputį atrodo grįžtantis prie gražiausių savo detalių. Dikas čia buvo laikomas daugiausiai kaip priešprieša Endžiui ir apie jį kaip apie veikėją žinojom mažai ir šiaip buvo sunku pasakyti, dėl ko su juo susidėjo Liusė (lyg ir buvo užuominų, kad jai patinka agresyvūs savanaudžiai, nors dar abejotina). Dėl to kai jis šioje serijoje skaito užburiančias eiles ir akivaizdžiai flirtuoja, serialas staigiai parodo jo sugebėjimus suvilioti moteris; mes jau žinom, kad su tom moterim jis nemoka būti, tačiau jas palenkti į savo pusę jis sugeba tobulai.

Aišku, čia yra smulkmenos, kurios įžiebia šiek tiek vilties, bet tada tą viltį numuša Džeimso istorija, mane vedanti į neviltį labiau nei bet kas kitas šiame seriale. Džeimsas visad buvo pateikiamas kaip atstumtasis, kaip kažkur nuošalyje esantis žmogus, bet čia jau yra kažkas tokio. Su juo serija praleidžia nepaaiškinamai daug laiko, didžiąją eterio dalį užpildant niekuo nepagrįsta jo ir Evelyn romantika beigi Evelyn brolio kalbėjimu apie tai, koks pavojingas yra jo sesers vyras. Kai galiausiai jiedu mato mušamą Evelyn ir nieko nedaro, tai tampa tarytum metafora vietoje ir laike įstrigusiam serialui, dėl kažkokių priežasčių tiesiog žiūrinčiam į savo griūtį ir nebandančiam jos sustabdyti.

Kai sakiau, kad serialu pasitikiu dėl jo praeities pasiekimų, nemelavau. Tikrai pasitikiu ir vis dar tikiu, kad šitos kelios serijos man atrodo beviltiškos dėl to, jog mane tiesiog šokiravo jų skirtingumas nuo ką tik pasibaigusios tobulos pirmosios sezono dalies. Tik va nežinau, kiek šitas istorijas, tarytum judančias be jokio suprantamo tikslo, dar galiu pateisinti savo šoku, ir kiek jos išties įrodo šiuo laikotarpiu egzistavusį serialo beviltiškumą. Įsižiebiančių vilties ženklų iš geriausių serialo dienų šįkart buvo daugiau nei praėjusioje serijoje, tai dar pakentėsiu.

Kitos mintys

  • Pasirodo, kad Bobis norėjo šantažuoti Beną ne dėl pinigų, o dėl darbo, kas yra žiauriai keistas dalykas (tai net garsiai pasako ir Audrey). Dar keisčiau yra tai, kad Bobis yra ypač talentingas savo darbe, greitai susekantis Henką ir padarantis jį apkaltinančias nuotraukas.
  • Audrey Bobio nuotraukas nuneša Kūperiui, vėl ir vėl parodanti, kad jai yra įdomesnis vyras, kurio ji negali turėti, nei jai didžiausią įmanomą dėmesį rodantis Bobis ar kiti (kai ji pamato Denisę, Audrey iškart pradeda pavydėti ir pabučiuoja agentą, greitai bandydama užsiimti savo teritoriją).
  • Pats Kūperis jau galvoja apie ilgalaikį apsistojimą Tvin Pykse, ieškodamas jam gyventi tinkančių namų, bet atranda namą, kuriame yra kokaino pėdsakų ir apsidžiaugia galėdamas imtis dar vienos bylos. Panašu, kad jam įdomesnė pati byla, ne jos potencialas panaikinti kaltinimus dėl narkotikų platinimo.
  • Kūperio scena kalbant su Diana yra viena tų, suteikiančių man vilties dėl serialo. Ji kaip visada yra raminanti, atskleidžianti Kūperio mintis (jis išties galvoja apie šeimą ir nusiraminimą) ir šiaip yra švelni, parodantį jo santykį su nematoma asistente.
  • Nadina dvikovoje įveikia Maiką, Maikas prašo Donos pagalbos ir viskas tampa paauglių muilo opera su keliais fantastiniais elementais, ko šiame sezone dar bus apsčiai. Čia įdomu nebent tai, kad serialas neranda ką veikti ir su Dona, net jeigu anksčiau jį būdavo kas antroje scenoje.
  • Catherine greitai grįžta prie senų įpročių, vėl ignoruodama Pytą ir šaipydamasi iš Josie. Linksma nebent tai, kad Josie akivaizdžiai kažką rezga, nes Catherine paliepimus ji priima pernelyg ramiai ir smagiai.
  • Denisė ir Ernis yra nuostabus derinys, ypač žinant tai, kad jiedu atsirado vos prieš porą serijų.
  • Scena tarp Bobio ir jo mamos yra nuostabi, parodanti panašų jautrumą kaip ir Beno ir jo filmų atveju; Bobis yra nusikaltėlis ir aferistas, bet jautrumo jam užtenka. Galiausiai jiedu apsidžiaugia netikėtu majoro sugrįžimu, pranešančiu, kad ne viskas yra tvarkoje ir galbūt žadančiu kažką įdomaus artimiausioje ateityje.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą