2017 m. gegužės 18 d., ketvirtadienis

Twin Peaks. Antras sezonas. Miss Twin Peaks

Šioje apžvalgoje yra atskleidžiamos svarbiausios pavadinime pateiktos „Twin Peaks“ serijos detalės ir aptariami iki šių serijų įvykę įvykiai. Apžvalgoje nėra kalbama apie įvykius, kurie seriale dar įvyks, taip užtikrinant „Twin Peaks“ dar nemačiusių žmonių saugumą ir apžvalgų objektyvumą.

Šioje serijoje yra trys elementai, kurie yra reikalingi pačiai istorijai ir kuriais reikia nuoširdžiai tikėti, tačiau jie vis tiek bado akimis savo banalumu ir bent kažkokiu kvailumu. Jie nesugriauna serijos, kuri tęsia tikrai ryškų kokybės pakilimą, tiesiog čia yra tie aspektai, kuriais kartais žiūrint filmus ar serialus reikia patikėti, kad galėtum pilniau pasinerti į tau rodomą pasaulį.

Pirmasis jų įtarimų kėlė ir anksčiau ir yra susijęs su Donos, jos tėvų ir Beno situacija. Istorija, atsiradusi iš niekur ir iš dalies sutapusi su Beno gerumo priepuoliu, nors turbūt dėl to, kad serialas niekaip nerado kur padėti Donos, sukuria nereikalingas paslaptis ir mistiką ir „Twin Peaks“ netradiciniu būdu pateikia patį banaliausią atsakymą. Kai Dona vartė savo vaikystės nuotraukas ir matė, kad jos gimimo liudijime nėra tėvo, šitos situacijos atsakymas tiesiog badė akis. Tai, kad Benas yra Donos tėvas, atrodė pernelyg banalu ir aišku, kad būtų tiesa, nes šitas serialas juk yra susijęs su Lynchu, o jis niekad neina prie pirmo pasitaikiusio atsakymo.

Šįkart serialas būtent taip ir padaro. Po dar vienos beprasmiškos scenos, kai Dona pareiškia jau esanti suaugusi, o jos tėvai tai bando paneigti, ji konkurso užkulisiuose įspraudžia Beną į kampą ir iš jo išgauna tiesą. Lara Flynn Boyle vaidyba šitam sezone ir šiaip neblizgėjo (ką gali padaryti, kai tave įmeta į scenas su Džeimsu), bet čia ji tiesiog nepakeliama. Galbūt įdomesnis variantas šioje situacijoje būtų tai, kad Dona tokio atsakymo labiausiai ir tikėjosi, dėl ko jo ir bijojo, tačiau ji yra pernelyg silpna veikėja, kad pakeltų tokius išvedžiojimus. Aš pats norėjau ir net tikėjausi labiau lynchiško varianto, gal kad Benas ir Donos tėvai gyveno kartu, kas sutaptų su agresyvesnėmis serialo seksualinėmis temomis, bet gal toks akivaizdus atsakymas paaiškina, dėl ko šita istorija man po pirmosios peržiūros buvo dingusi iš galvos.

Kiti du akis badantys elementai yra susiję. Bonzai medelis, kuriame yra pasiklausymo įrenginys, mano apžvalgose jau buvo minėtas ne kartą ir jis vis dar išryškina ne tiek Kūperio kvailumą, kiek serialo desperatiškumą leisti Vindomui žinoti viską, ką galvoja Kūperis. Tai padeda ir šioje serijoje, kai Kūperį ne kartą aplanko nušvitimas ir jis galiausiai supranta, kad Bobą traukia ne kas kitas kaip žmonių baimė, ką įrodė ir Josie mirtis. Šitas nušvitimas yra visai įdomus, prisikasantis prie negatyviųjų serialo temų, ir suteikti šias žinias Vindomui juk reikėjo, tiesiog tas medelis atrodo kaip pernelyg lengvas būdas tai padaryti.

Šiaip Vindomo istorija šioje serijoje pasiekia savo piką, kai jis praktiškai akis į akį susiduria su Kūperiu chaoso grožio konkurse metu. Vėlgi, toje situacijoje irgi yra kvailumo elementų, kai Kūperis liepia apsupti pastatą nepagalvojęs, kad Vindomas jau gali būti viduje, tačiau čia yra vienas tų atvejų, kai serialas kai kurias silpnesnes savo vietas atperka stipriosiomis. Scena po to, kai Annie laimi grožio konkursą, yra sukurta nuostabiai, supriešindama visų žiūrovų džiaugsmą už merginą ir Kūperio bei žiūrovų baimę ir supratimą, kad Annie dabar taps pagrindiniu Vindomo taikiniu. Scena yra nuostabi ir technine prasme, blyksinti ir neleidžianti pamatyti viso vaizdo, kaip ir pats serialas geriausiais savo laikais.

Paskutinis akis badantis elementas yra susijęs su Endžiu. Ir šiaip ne paslaptis, kad serialas jį dažniausiai ignoruodavo ar naudodavo kaip komedijai skirtą veikėją. Kas irgi nebuvo blogai, nes Endis yra susijęs su juokingiausiais, dažniausiai su fizine komedija susijusiais serialo elementais. Tačiau neretai trūkdavo jo kaip veikėjo, nes jo nuoširdumas ir atsidavimas savo darbui tiesiog veržėsi per kraštus, net jeigu jis visad buvo nerangus ir tiesiog keistas.

Šioje serijoje serialas tai sugeba ištaisyti nepaminant ir pagrindinių Endžio savybių. Jis vis dar yra nerangus, daužantis aplink jį esančius daiktus, tačiau tuo pačiu naudingas, kadangi jis sudaužo medelio vazoną, kuriame Trumenas atranda Vindomo blakę. Trumenas ir Kūperis už tai nepadėkoja Endžiui, dar kartą parodydami savo nedėkingumą, nors galiausiai Endis parodo savo naudą. Jis ilgai studijuoja paslaptinguosius hieroglifus ir pagaliau supranta, ką jie simbolizuoja.

Ir šią vietą aš laikau kvailiausia iš visų trijų, kadangi nepagalvoti, kad keistai išdėlioti simboliai su takais ir jungtimis tarp jų negali reikšti žemėlapio, man yra didžiausias įmanomas banalumas, neleidžiantis įvertinti FTB agento, šerifo ir visų jų padėjėjų savybių. Tas nušvitimas vėlgi yra reikalingas ir jis turbūt daug reikš paskutinėje serijoje, tačiau jis vis tiek nuteikia nekaip, neleisdamas tinkamai pasidžiaugti dalyku, kuris serialo kontekste yra svarbus, nors turėjo būti atrastas dar prieš kelias serijas.

Vienaip ar kitaip, tos kvailystės nesugadina pačios serijos ir dar kartą panaudoja geriausias „Twin Peaks“ savybes su įdomiais veikėjais ir istorijos rutuliojimusi priešaky. Liko tik viena serija ir brangieji, nenoriu žadėti per daug, tačiau ji ištaisys ne tik visas „Twin Peaks“, bet ir viso pasaulio negandas.

Kitos mintys

  • Grožio konkursas yra pakankamai banali idėja, iš kurios serialas išspaudžia ypač daug. Daugiausiai – komedijos fronte, kadangi nerangūs, prie miestietiškų idėjų nepratę gyventojai (ar labiau gyventojos), besimokantys miestietiškų manierų, yra nuostabus reginys. Tiek šokių repeticija, tiek pagrindinis šokis, tiek nemokšiškas dalyvių prisistatymas prieš komisiją yra visiškai juokingi, bet tai atsveria veikėjų nuoširdumas ir skirtingi, mums žinomi motyvai laimėti konkursą.
  • Dalyvių kalbos apie mišką, kaip ir buvo galima patikėti, yra tragiškai banalios ir čia nepadeda nei Kūperio ir Annie mąstymai apie paslaptingus miškus, nei tėvo įkalbėta Audrey, kalbanti apie miškų tausojimą. Bent jau smagu, kad serialas čia sugebėjo atkartoti tikrųjų grožio konkursų banalumą.
  • Endžiui ši serija yra svarbi dėl dar vienos priežasties – Liusė jį pasirenka kaip savo vaiko tėvą. Va čia serialas sugeba nueiti kitu keliu nei buvo galima tikėtis, pateikdamas Diką kaip tik savimi besirūpinanti ir šią istoriją visiškai pamiršusį žmogų, nenatūraliai pasveikinanti Endį su pergale. Taip kad tegyvuoja Liusė ir Endis.
  • Catherine iš Ekarto gautoje dėžutėje randa raktą. Jos, Pyto ir Andrew istorija yra taip toli atsiskyrusi nuo likusio miestelio gyvenimo, kad tiesiog peršasi mintis, jog paskutinėje serijoje ji bus ypač svarbi. Arba serialas ją taip ir paliks. Dabartinėje situacijoje spėti yra žiauriai sunku, nes kvailų elementų, kaip matėm šitoj serijoj, seriale dar yra užsilikę.
  • Kaip paaiškėja, Nadina tikrai nėra lengvai laiminanti Edo ir Normos santykius ir klaikiai supyksta, kuomet jiedu praneša žadantys tuoktis. Kol kas ji iš pykčio sulaužo tik Maiko ranką, nors ką gali žinoti, ką ji yra pasiruošusi padaryti.
  • Leo šioje serijoje tarytum atperka visas praeities nuodėmes paaukodamas save ir išlaisvindamas majorą, kad tik šis išgelbėtų Šelės gyvybę. Dėl to Leo galiausiai yra paskutinį kartą nubaudžiamas Vindomo ir negaliu garantuoti, kad serialas prie jo istorijos dar sugrįš, tačiau man yra ypač keista suprasti, kad Leo iš nekenčiamiausio peraugo į labiausiai gailestį keliantį veikėją, kas parodo serialo gebėjimus kurti įdomius ir turinčius ką veikti žmones.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą